Jaaa....Eind aug/begin sept

03-01-2009 10:43 2964 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdUitgerekend J/M KidsBijzonderheden

Elyane 14-08-2009 3

Pauwie 34 19-08-2009 1 / 1

Mmomo 32 21-08-2009 1

Rebbel 27 28-08-2009 1

Aruba 23 29-08-2009 / Dierewier 27 29-08-2009 1

Visotsky 31 30-08-2009

Star 29 31-08-2009 1

Lala1979 29 01-09-2009 1

Gympy77 31 07-09-2009

Pipi28 33 07-09-2009

Nala24 27 09-09-2009 /

Aapje 30 11-09-2009 /

Suze2 20-09-2009 1

Inad 34 21-09-2009 1

quote:mmomo schreef op 27 May 2009 @ 19:04:

Mooi motto Vis!

Thanks!

Dat is zeker handig Aruba! Is dat in heel NL zo?
quote:mmomo schreef op 27 May 2009 @ 19:04:

Mooi motto Vis!

Thanks!

Dat is zeker handig Aruba! Is dat in heel NL zo?
Dat denk ik niet. Het gaat vanuit een zorginstelling. Start je met die yoga gewoon in een bestaande groep?
quote:Aruba schreef op 27 May 2009 @ 19:55:

Dat denk ik niet. Het gaat vanuit een zorginstelling. Start je met die yoga gewoon in een bestaande groep?

Ik weet het niet, ben er nog nooit geweest. Maar bijna alles gaat hier hapsnap. Ik vermoed dat mensen gewoon komen als ze zin hebben.

Ik sprak maandag met een medezwangere in de wachtkamer van het ziekenhuis. Zij had alleen nog maar een moses basket (klein wiegje, meestal van riet, voor de eerste paar maanden) en wat kleertjes gekocht. Ze was vrij verbaasd dat wij al een bedje, kinderwagen etc. hebben en dat we de babykamer al echt aan het inrichten zijn. Ze zei 'maar je weet toch nog helemaal niet wat voor soort kind het is?'... Haar moses basket komt naast haar eigen bed te staan en de babykamer is nu nog rommelkamer. Ze richten hem pas na de geboorte in. Ik begreep van een vriendin gisteren dat dat hier heel vaak zo gaat en dat zelfs de naam heel vaak pas bedacht wordt nadat het kind geboren is (om dezelfde reden). Wel grappig dat soort verschillen.
Dat riep ik ook wel eens. We hebben wel namen maar stel het is een anders soort kind. Het past niet. Maar als jij je kind zo noemt dat gaat dat vanzelf passen bij hem of haar. En qua de kinderkamer. Een baby zal ook wanneer hij/zij geboren is zijn voorkeur niet tonen voor groen of geel toch? Hahaha. Maar inderdaad wat een verschil en grappig!
Vis, ik moet ook gewoon betalen voor de yoga hoor.

Ik begin als het goed is over 2 weken.

Morgen naar een avond over fles/borstvoeding.

Ben benieuwd.
Blerch... ben wakker door brandend maagzuur. Hebben jullie daar soms ook zo'n last van?

Aruba, naam zal inderdaad vanzelf bij een kind gaan passen. Heb je zelf met namen waarvan je in de eerste instantie denkt 'hoe komen ze er op?', zodra je er aan gewend bent past het wel bij het kind.

Ik kan bijna wel raden wat er tijdens die avond over bv/fv gezegd gaat worden Nala!

"Borstvoeding = Goed"

Hier in het ziekenhuis is ook een behoorlijke propagandamachine op gang wat dat betreft. In iedere voorlichtingsfolder staat dat borstvoeding een sterke voorkeur heeft. Bij mijn intake vroeg de verloskundige of ik van plan was borstvoeding te geven. Ik zei 'ja', maar toch stak ze nog de hele standaard riedel af over alle voordelen van bv. De gyn deed dat nog eens dunnetjes over . Ik denk dat ik gelynched was als ik had gezegd niet van plan te zijn bv te geven Verder staat ook op mijn medische kaart dat ik bv wil geven. Als ik 'nee' gezegd had op die vraag had ik waarschijnlijk bij ieder bezoek aan huisarts, gyn of vk een preek gekregen (als ik er zo over nadenk zijn er hier eigenlijk nogal wat mensen die zich met mijn zwangerschap bemoeien... )
Visotsky: Jij bent er inderdaad vroeg bij vandaag.... Om 5 uur heb ik me nog een keer omgedraaid in mijn bed en een uur later ben ik opgestaan omdat ik naar mijn werk toe moet (was dat niet het geval dan had ik nu waarschijnlijk nog steeds in mijn bed gelegen).

Ik heb gelukkig (nog) geen klachten wat betreft brandend maagzuur, een schoppende baby die me 's nachts wakker houdt, etc. De baby is 's nachts wel eens wakker, maar de schopjes zijn nog dusdanig zacht (in ieder geval niet pijnlijk soms hooguit wat te veel kriebelend) dat ik het niet merk als ik zelf niet al wakker ben.

De gym waar ik me voor aangemeld heb (en waar ik dus volgende week aan ga beginnen) kost 30 euro. De borstvoedingscursus van 2 avonden is wel gratis. Die cursus is bij mij over 2 weken en de week erop. Volgens mij is het juist geen cursus waarin wordt aangegeven dat borstvoeding goed is (want de mensen die die cursus volgen hebben volgens mij al juist een keuze voor het geven van borstvoeding gemaakt of overwegen het in ieder geval sterk), maar wordt je juist een voorbereidende cursus op het geven van borstvoeding, omdat dat aangetoond is dat bij een goede voorbereiding de kans van slagen groter is. Als ik de cursus gehad heb, zal ik wel verslag doen van wat het nu precies inhoud. Misschien kan Nala alvast haar indruk hier neerzetten?
Vis moet wel lachen om jouw verhaal over bv. Ik herken het ook hoor. Als je zegt dat je inderdaad bv gaat proberen of wil dan leggen ze je alsnog uit waarom dat goed is. Toen ik vertelde dat het vorige keer niet altijd een succes was kreeg ik een romantisch verhaal over borstvoeding met sfeerverlichting en baby bloot op buik etc. Hartstikke lief natuurlijk maar voor mij was bv geven wat minder romantisch. Ondanks dat lijkt het mij wel heerlijk als het dit keer wel soepel gaat maar het is inderdaad een grote draaiende turbopropagendamachine. Het nadeel van het hele gebeuren vind ik wel dat moeders waarbij het niet lukt toch soms een schuldgevoel krijgen aangepraat!

Nala veel plezier bij je avond, ben benieuwd wat je er van vond!

KLopt Aruba, zo werkt het wel vaak. Heb ook weleens namen in mijn omgeving gehoord waarbij ik bij voorbaat al in de lach schoot en nu spreek ik het uit alsof ik nooit anders gehoord heb en past het bij het kindje. Vind ik ook van combi namen. We proberen een leuke combi te vinden met naam Nesta maar al doen we een niet passende combi dan past dat ook wel weer. Wel leuk hoe de verschillen zijn in verschillende landen.

Over kwaaltjes gesproken, iemand al lekkende borsten gehad ? Hier CHECK.
Visotsky, das niet leuk, zo vroeg al wakker.

Ik heb daar nog geen last van, brandend maagzuur.

Ben je daarna nog trug gegaan naar bed?

Zag dat vanaaf over fles en borstvoeding gaat. Dus ben benieuwd of dit idd zo'n preekavond gaat worden of niet.

Ik heb altijd gezegd dat ik flesvoeding ga geven. (heb daar een aantal redenen voor) Maar ga borstvoeding toch proberen.

Niet geschoten is altijd mis toch? En lukt het niet, kan ik altijd nog borstvoeding geven.

Dierewier, hier nog geen lekkende borsten. (gelukkig maar )

Verder wordt het wel spannend, de eerste van de 6 vriendinnen is 2 dagen overtijd. Dus de eerste beeb is in aantocht!

Zijn we straks nog maar met 5 vriendinnen zwanger.

Ik heb vannacht gelukkig iets beter kunnen slapen!

De goede nachten zijn denk voorlopig echt voorbij. Moet nu toch wel zo'n 3-4 keer plassen 's nachts.

Maar lig niet meer de hele nacht wakker. Jeej!

Vanmorgen ff een beetje aanlummelen en dan vanmiddag werken.
bv cursus; heb ik vorige zwangerschap gedaan. Was wel leuk die 2 avonden, maar of ik er veel aan gehad heb..kweenie. Bij mij is de bv uiteindelijk toch alsnog mislukt. Maar de info was goed en geen propaganda voor bv, maar heel helder dat mochte niet lukken dat flesvoeding dan ook een goed alternatief is.

Gym, hier is het gratis. Op 22 juni heb ik mijn eerste avond. Dus dat is over een maandje, ben benieuwd of ik weer in een leuke groep terecht kom.

Maagzuur/slecht slapen..check.

Lekkende borsten; nog geen check

Van de week weer goedgekeurd door de gyn voor 3 weken. Heb wel een enorme toeter, maar was (medisch) verklaarbaar zei hij..oke prima dan.
Ben ik ook weer eens. Gaat het over slecht slapen hier? Hmm, ik ga gewoon te laat naar bed, denk ik. Ben nu moe, maar gelukkig slaapt dochter reuzeslaap, dus ga zo nog ff naar bed. Gisteravond te lang spelletje zitten spelen op de pc, irritant verslavend spelletje gekregen van zwager!

Onweer van maandagnacht was ook niet echt bevorderlijk voor mijn nachtrust, ben altijd bang voor onweer. Probeerde mezelf voor te houden dat bliksem hoogste punt zoekt, maar dacht toen aan mevrouw die vorig jaar op straat met huizen eromheen geraakt werd, dus vond het niet meer zo logisch klinken, van dat hoogste punt. Nou ja, je snapt, was mezelf lekker aan het bangmaken. En dochter sliep wonderwel overal doorheen!

Maar goed, verder gaat alles goed hier, hoor. Heb een heerlijk weekend gehad, heel NL door gereden om familie te bezoeken. Van Zeeland via Alkmaar naar Friesland en toen nog Drenthe. Zijn ook nog bij zee geweest in de buurt van Katwijk. Dochter helemaal enthousiast van het 'bad', riep bij elke golf 'keer!' (nog een keer). Heerlijk buiten geweest dus.

Ik doe geen zw-gym, vond de gratis gym van de thuiszorg niet leuk, was veel te veel info en te weinig gym/bewegen. En voor de yoga hier moet ik te ver fietsen, half uur heen en terug, vind ik alles bij elkaar te veel tijd gaan kosten. Dus nu mezelf maar beetje in beweging houden, nou, dat lukt nog aardig met al die trappen op school. Moet voor elke les weer naar ander lokaal (heel fijn ), dus loop wat af op een dag.

Ik vond bv na de eerste week (waarin ik mezelf bang maakte voor tepelkloven, die ik nauwelijks had) vorige keer fijn, dus hoop dat het deze keer ook weer zo makkelijk gaat.

Maagzuur heb ik nog geen last van, maar wel soms 's nachts zo'n opgeblazen, vol gevoel. Heel vervelend. Gelukkig laatste tijd steeds minder, ik drink 's avonds geen koffie meer en geloof dat dat helpt. Lekkende borsten ook niet, tot nu toe ben je de enige Dier!

Hebben jullie ook dat je al uitkijken naar bevalling? Echt suf, maar ik ben gewoon zo benieuwd hoe tweede zal zijn, dat ik er gewoon al best zin in heb. Jullie zullen me wel voor gek verklaren haha.
Nou, zin in de bevalling heb ik niet hoor Rebbel.

Ik word wel steeds nieuwgieriger hoe onze kleine meid er in het eggie uitziet.

En van die onweer heb ik ook hoor. Ik ben ook best wel bang.

Iedereen zei ook tegen me van de week; bliksem zoekt altijd het hoogste punt. Tja, waarom zijn er dan zoveel blikseminslagen in eensgezinswoningen geweest?!?!?

Gelukkig komen deze stormen niet veel voor.

Vanmiddag gewerkt. Helaas blijft die rug roet in het eten gooien.

Ik moet ook gewoon meer mijn oefeningen doen.

Ga ze nu heel streng eens een tijd doen. Moet volgende week weer 2 dagen werken. Kijken of het dan echt minder is.
Net een brief van de kraamzorg gekregen omdat ik al in de 7e of 8e maand van de zwangerschap zit en ze dus eens langs willen komen. Ik: zover al? !

Hier ook geen lekkende borsten dier!

Hoe is het met je buik Rebbel?
Hier ook geen lekkende borsten.

Wel af en toe maagzuur.

Ik heb nog niets van de kraamzorg vernomen. Ik neem aan dat dat binnenkort wel zal gebeuren.

Merk dat ik erg moe ben en een kort lontje heb.

Heb vandaag de oude hydrofielluiers in de bleek gegooid en gewassen. Alle oude kleertjes die sekseneutraal zijn heb ik ook even gesorteerd. De andere heb ik in aparte zakken gestopt, zodat ik ze gelijk kan wassen als het kindje er is.

Nog 6 weken werken!!

Ik zie ook wel uit naar de bevalling. Dat is dus helemaal niet zo gek. Natuurlijk is het heftig, maar het was bij mij de vorige keren ook een hele mooie ervaring.
Hier ook nog geen brief van de kraamzorg, maar de tijd gaat idd erg hard.

Had ik gisteravond opeens Aruba. Zat bij de info avond tussen al die dikke buiken.

Besefte me opeens dat ik echt zwanger ben.

Klinkt een beetje raar, maar het was nu opeens wel heel erg echt.

De avond was gelukkig geen preekavond. Gewoon info over beide onderwerpen.

Alleen helaas de hele avond op een houten stoel gezeten, was niet echt over nagedacht. Mijn rugpijn werd alleen maar erger!

Pauwie, dat korte lontje herken ik wel. Hihi.

Vooral de honden moeten het hier ontgelden. *bloos*

Vandaag nog een dagje werken, maar met mijn collega afgesproken dat het vrijdag is en we rustig aan gaan doen.
Oehoe!!! Echoo!!! Wat een rust hier zeg.

Vandaag lekker gewerkt. Alles rustig aan, maar toch daarna pijn in mijn rug en uitgeteld.

Maar de boodschappies zijn binnen, dus het weekend kan beginnen!

Vanaaf lekker niets doen.

Morgen met mijn ouders, zusje en zwager aan de klus.
Lekker uitrusten, Nala

Hier lekker dagje, met peuterdans en de speeltuin, huis van de buren voor de lol bezichtigd Nu eten maken.

Ik heb geen nare ervaringen met BV info avonden. Vond het ook geen propaganda of preken, maar goed, heb Chica ook probleemloos ruim 2 jaar gevoed. Hoop dat het nu net zo makkelijk gaat. Ik ga wel iets minder lang door nu want Chica was er wel erg op gefocust aan het einde. Maar een jaar moet lukken

Kom straks meer bijlezen, nu eerst koken
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Potverdorie. Ging net van boodschappen doen werd het weer helemaal zwart voor mij ogen. Voelde het aankomen dus snel naar buitengespurt en zakte daar een beetje ineen. Maar geen boodschappen mee kunnen nemen dus. Ik ga tot na de bevalling geen boodschappen meer alleen doen. Dit is nu al de zoveelste keer. En het vreemde is het is elke keer in een willekeurige supermarkt en alleen in supermarkten. Misschien doordat er geen ramen in die ruimte zitten en het licht ofzo?
Das niet prettig Aruba.

Wat apart dat het alleen maar in supermarkten is.

Misschien eens aan je vlos vragen?

Ik doe nu ook nog alleen boodschappen (omdat Vent het heel druk heeft), maar straks doen we het weer samen.

De kratjes in en uit de auto tillen wordt toch wel zwaarder.

Gelukkig zaten er nu 2 aardige buurmannen in de straat.
Aruba dat is echt niet kl*** dat je iedere keer (bijna) onderuit gaat in de supermarkt. Klinkt niet onlogisch van felle lichten en weinig buitenlicht. Hmmmm mooi balen als je geen boodschappen meer kunt doen.

Nala jammer dat je rug iedere keer zo de kop opsteekt. Hopelijk helpen de oefeningen bij meer regelmaat. Arme hondjes

Ben ik echt de winnaar met lekkende borsten? Wauw . Vanochtend weer een paar drupjes in mijn mooie pyama. Zo charmant. Oja maagzuur beetje check. Niet vaak maar het is er wel.

Rebbel je weekend klinkt echt gezellig en lekker druk. Lief van dochter die helemaal blij was bij de zee. Dit weekend nog plannen?

Herken je verhaal van thuiszorg wel. Vond het heel gezellig maar weinig gym en dat had ik toen wel nodig.

Hier lijkt alles wel wat beter te gaan. Volgens mij had ik veel eerder moeten ingrijpen met agenda wat legen. Vanaf nu dan maar...ik moet ook nog 5 weken werken ongeveer!
5 weken!!! Dat is te doen he!

Volgens mij woon jij wel in een hele gezellig straat Nala. Heb jij jou geloof ik al wel vaker lieve dingen gehoord over mensen in jouw omgeving.
Zo, ben ik ook weer eens!

Dier, goed dat je wat rustiger aan doet, werkte hier ook goed, schrappen van dingen in agenda.

En verschillende mensen dus naar BV avond. Ben benieuwd. Heb nooit zoiets gedaan. Ben wel erg pro bv, maar vind ook dat een ieder moet kiezen waar hij zich prettig bij voelt.

Hier gaat het goed. De kinderen zijn alleen strontvervelend, al twee weken ofzo. Erg vermoeiend en kort lontje is herkenbaar!

Maar zwangerschap gaat zeer oke. Dinsdag hebben wij een 'pretecho'

Fijne Pinkster meiden!
Aruba, wel vervelend zeg, van je stokkie gaan in de supermarkt. Wel herkenbaar ook, van zwangerschap Zootje. als ik bleef lopen ging het oke, maar zodra ik moest wachten voor de kassa, ging het mis. En dat is echt balen, want dan heb je net je hele lijstje afgewerkt
Aruba, kan het aan je bloeddruk liggen, misschien in combi met ijzerwaarde? Klinkt een beetje als dat van Vis ook. En van Star, Ely en van mij. Allemaal lage bloeddruk. Ik merk het ook in winkels, of andere warme plekken met veel mensen. Had het ook tijdens crematie van de moeder van een vriendin. Ik moest echt naar buiten even. Zou het aangeven bij verloskundige. Misschien keer extra bloed prikken en je ijzerwaarde checken?
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven