Januari 2009 (Deel 2)

22-04-2009 15:40 2502 berichten

En hier weer verder!

Link oude topic: JANUARI 2009
Alle reacties Link kopieren
Golfje, veel plezier bij de sleuteloverdracht!! En succes met het klussen!

Balen van die slechte nachten Melloo! Hopelijk gaat het inderdaad snel beter!

Chica is weer redelijk beter, ze heeft in ieder geval geen koorts meer gelukkig. Wel heeft ze nog veel slijm in haar keel en maakt ze de hele dag gezellige rochelgeluiden..

Gaan slapen is hier de laatste tijd ook moeizaam. Overdag gaat het goed, maar 's avonds duurt het tijden (lees soms 2 uur) voordat ze slaapt. En dat terwijl ze overduidelijk moe is. Maar als ze eenmaal slaapt, wordt ze pas de volgende ochtend weer wakker. Vannacht sliep ze ook van 22 uur tot 7 uur.

We hebben al een vast avondritueel, en daarna valt ze bijna meteen in slaap, om na 15 minuten wakker te worden en dan niet meer te slapen.. We proberen haar in haar bedje te laten, even te laten huilen, maar vaak gaat ze steeds harder huilen en wordt ze steeds meer overstuur, zodat we haar toch maar even gaan wiegen om haar te kalmeren..

Iemand nog tips om haar sneller is slaap te krijgen?

Ik vond op internet de 'babyslaapgids'? Maar die moest je voor 17,95 downloaden en dat vind ik ook zonde als dat niks blijkt te zijn..
Even snel tussendoor. Ben erg druk de laatste tijd en probeer later te reageren maar las net even snel bij (kon inderdaad snel, 't is rustig hier). Ik heb die slaapgids Lucia. Zal ik je deze mailen? Het is een pdf bestand. Ik heb hem zelf niet gebruikt, Yuna is een echte slaapkop ;). Maar kreeg hem van een vriendin. Ik hoor het wel.

Tot snel! xxx
o, dat zou fijn zijn!!

Ik voeg je wel even toe op hyves, als je dat goed vind, dan heb je op die manier ook mijn emailadres.
Hi allemaal! we hebben de sleutel! Echt zo leuk om door je nieuwe eigen huis te lopen. Wel decadent, we hebben nu een maand 2 huizen! Oudste heeft al flink geholpen met behand aftrekken. Nu ben ik even in het oude huis, de mannen liggen te slapen.

lucia: hier heeft uk ook nog een paar dagen flink gerocheld nadat hij ziek was geweest. Hij had ook hele waterige oogjes, doordat zijn neusje dicht zat. En slaaptips, altijd lastig. Wat hier wel helpt is mijn wang tegen zijn wang en dan een beetje eentonig neurieen. Kalmeert hem direct en als ik het een halve minuut doe is hij zo loom dat hij bijna direct in slaap valt. Zeker als ik zijn handjes erbij vast hou. Verder vind hij het erg fijn om een doekje / zijn knuffel op zijn gezicht te leggen, gek kind. Wel een doekje dat al in gebruik is, dus ik vermoed dat het te maken heeft met geur. En ik zou gewoon even wiegen. Als ze de rest van de dag braaf gaat slapen, gaat ze dat heus s avonds ook wel doen. Schijnbaar heeft ze het gewoon even nodig om dan bij jullie te zijn. ]

De babyslaapgids, wat moet ik me daar bij voorstellen?

Nou ik ga maar eens kluskleding aandoen en spullen verzamelen om zo meteen mee te nemen.
thanks voor de tips!

Die slaapgids is een online boekje met tips om je baby te laten slapen.

Op zich staan er wel nuttige dingen in, maar met name om je baby door te laten slapen. En hier is het inslapen lastig.. Maar goed, ik heb een paar dingetjes toegepast gisteren, nu maar kijken of het gaat werken! Wel gaan ze in dat boekje een beetje uit van dat je je baby maar moet laten huilen, dan went ie er vanzelf aan en daar ben ik helemaaaaaaaaaaal niet goed in..
Hier ben ik weer even snel. Lucia en Golfje, wat vervelend dat jullie ukjes koorts hadden. Gelukkig gaat het alweer beter!

Lucia: lukt het slapen gaan? Ik kan dat ook helemaaaaaaaaaaaaaaal niet hoor. Kan haar nog geen 2 min horen huilen...

Golfje: succes me verhuizen!

De meiden die op vakantie zijn/gaan: Geniet ervan. Lekker elke dag bij jullie meisje/ventje.
Waar ik gisteravond geen tijd meer voor had: Yuna is ook al ziek. Ze werd van ma op dinsdag heel vaak huilend wakker en ook dinsdagochtend was ze echt niet zichzelf. Nu wist ik dat er op het KDV keelonsteking heerste dus toch maar de dokter gebeld. 's Middags langs gegaan en ze heeft keelontsteking ;(. Zoooo zielig... Ze heeft nu een antibiotica kuur. Niet fijn dus. Gelukkig was gaat het nu wel weer iets beter al heeft ze nog wel koorts.

Is iedereen op vakantie? 't is hier zo rustig.

Melloo; leuk om weer van je te horen. Lukt het met de tuin? Hier zijn we ook volop bezig met een nieuw terras aanleggen.

Sam; papfles? Doe je er dan rijstbloem door? Slapen ze dan beter?

Hier nog steeds 3x flesje en 2x borst. Gaat nog steeds goed. Heb wel zin om straks haar hapjes te gaan geven. Maar wacht nu in ieder geval tot ze weer beter is. Dan is ze ook bijna een half jaar.
schande over mij!

veel te lang niet gereageerd.

Nu waarschijnlijk weer maar kort want ik zit op visite te wachten.

Zal je zien dat die binnen 5 minuten op de stoep staat..

Hier gaat alles gelukkig goed, de verkoudheid is weer over.

Ik lees wel dat hier aardig wat zieke kindjes zijn geweest en nog.

Zielig, ik hoop dat ze heel snel weer opknappen.

Spannend golfje,verhuizen, maar wel leuk een nieuw huis, alles opnieuw inrichten, wennen enz , succes!

Hier begint er heel voorzichtig een tandje door te komen.

Ik ontdekte opeens iets wits in het midden van haar onderkaakje.

Ze lijkt er nog geen last van te hebben maar zo'n koelbijtring uit de koelkast vind ze hoe dan ook erg grappig.

zijn hier al mensen begonnen met bijvoeden ( behalve rijstbloem ) ?

ben het even vergeten,

zo ja, hoe gaat dat ?

owh ik moet gaan

tot later !
Hip, wij zijn begonnen met bijvoeden, omdat Lize nu 6 maanden is. Eerst een paar dagen fruit en toen al snel ook groenten 's avonds.

Hoe dat gaat? Super!! Ze vindt het heerlijk en eet heel netjes (de oudste knoeide alles onder en ging daarna de slabber aflikken, dus dit is weer eens iets anders). Ze heeft er echt behoefte aan merkte ik. En ze wordt al heeeeel blij als ik haar in de wipstoel op tafel zet, omdat ze weet wat er gaat komen. Heel grappig.

De poep is opeens een stukje minder grappig....

Wat er van boven ingaat ziet er vanonder precies hetzelfde uit. Alleen ruikt het een stuk minder naar worteltjes enzo!

Nog heel even iets over die rijstebloem; dat bindt niet met borstvoeding. Dus het wordt al heel snel weer dun als je het erbij hebt gedaan. Of het wel vult in de maag, dat weet ik niet.

Golfje; veel geluk met het nieuwe huis! Geniet er lekker van en succes met klussen enzo.
Lucia; wat Golfje schrijft over het zachtjes neurien en ' wangen' dat heeft hier ook altijd heel goed gewerkt. Een beetje in trance wiegen zeg maar.

En in de BV houding in de armen nemen (dus 1 armpje onder je eigen arm) met een speentje in de mond en daarbij rondlopen. Werkte hier ook als een trein.

Nu is het gelukkig niet meer nodig; ik leg haar in bed en ze gaat slapen. Het is zo'n makkelijk kind, echt heerlijk!
gister ging ze ook opeens meteen slapen! Maar haar verkoudheid is nu wel over, misschien had ze daar toch ook last van, geen idee.. Het hier opschrijven heeft blijkbaar al geholpen! Gister was ze om 19 uur al onder zeil!
Ik ben trouwens net naar de fysio geweest, ivm mijn rug. Door de bevalling is een deel van mijn SI gewricht helemaal vast gaan zitten. Moet nu 2 keer per week fysio en zit nu ingetaped..
Hai, ik ben er weer! We waren naar Frankrijk, naar de Elzas. Hartstikke lekker, mooi weer gehad en die ene dag dat het regende waren we heel blij dat we een huisje hadden ipv de tent zoals het plan lang is geweest. En inderdaad, lekker elke dag bij Bloemetje met z'n tweetjes, dat beviel wel heel goed.

Golfje, succes met klussen!

Hopelijk zijn alle zieke kindjes weer beter en slaat de antibiotica bij Yuna snel aan!

Lucia, ai, je SI-gewricht. Daar had ik al vanaf ver voor de zwangerschap last van, en het is nog lang niet over geloof ik, komt bij vlagen. Maar bij mij is hij juist te mobiel (ik blijk hypermobiel te zijn, altijd handig). Maar ingetaped, zit er dan echt tape op je huid vastgeplakt of zo? Of is het meer een soort band?

Hier nog geen bijvoeding, we wachten tot de 6 maanden. Als we dat halen want vriend is ongeduldig, die probeerde haar al van een klokhuisje te laten knabbelen. Maar eens een gesprekje aangaan over gedeelde verantwoordelijkheid voor het eten of zo Er vindt wel van alles plaats om haar voor te bereiden op het eten: haar spijsvertering is veranderd de afgelopen twee weken (niet meer elke dag een poepluier, hoezee!) en ze kauwt ipv sabbelen op je vinger. Grappig om dat te merken!

En het aantal voedingen lijkt ook wat minder geworden te zijn op vakantie, gecombineerd met veel langere slaapjes 's ochtends (ze ligt rustig 2-2,5 uur te pitten). Ik ben benieuwd of dat zo blijft nu we weer thuis zijn, dan ga ik haar 's ochtends in haar bedje leggen denk ik.

Hopelijk zijn de slaapproblemen snel over Lucia! Ik ken alleen het boek 'lekker slapen zonder huilen' waar ik veel enthousiaste verhalen over gelezen heb, zelf heb ik het niet gelezen dus veel weet ik er niet van.
hee, die vakantie klinkt lekker Wen!! Hier is ook ineens die lange ochtend slaap erin geslopen!

Lucia, zo n verkoudheid is ook vervelend met slapen. Ik kan aan uk ook altijd snel merken dat hij dan onrustiger slaapt.

Helena, vies he, als die luiers veranderen! Ik kan je verzekeren dat dit alleen nog maar viezer wordt. Wij hadden oudste een heel stuk zindelijk, dat is wel heel fijn! Helaas is er nu met de verhuizing wat minder aandacht voor, dus toch weer even luierbroekjes aan. Och, we hebben de tijd, hij is nog geen 2,5 dus hij " mag" nog wel even in de luiers!

Hip wat leuk! Haar eerste tandje ( en ook het eerste tandje van alle januari babies hier). Ik verwacht nog niks, oudste was ook laat. Lijkt me ook vervelend met voeden, au au.

Chili: au, keelontsteking, dat is wel heel sneu! Had ze dat niet al eens gehad?

Lucia: ik moest helemaal lachen om de smiley bij je wie-wat-waar op hyves! Zag trouwens dat we in dezelfde stad hebben gestudeerd.
hee, mijn laatste stukje is weg. Ik had nog getyped dat uk hier ook erg toe lijkt te zijn aan vastere voeding. Hij kijkt zijn ogen uit als wij eten, probeert het eten te pakken te krijgen en meldt zich veel vaker voor een voeding en drinkt dan echt als een razende. Bij oudste heb ik eigenlijk nooit zo die signalen gezien, die wilde in het begin ook echt niet aan de bijvoeding.

Ik heb hem gisteren een beetje banaan van mijn pink laten sabbelen. Echt minimaal. Hij werd er helemaal blij van! Jammer voor hem, voor meer fruit moet hij echt nog twee weekjes wachten. En dan wil ik ook weer beginnen met groentes en dan pas fruit, ivm allergien.
we zijn bevallen!

nou ja, wij,... de kippen bij mijn broer hebben mijn eieren uitgebroed.

ik weet het, het klinkt heel raar maar in het echt is het een stuk minder raar hoor.

Hoe dan ook, vanaf vandaag konden de eieren uitkomen en prompt komen er 6 kuikens tevoorschijn.

Helaas 1tje dood maar de rest volgens de verhalen springlevend.

dat is het leuke nieuws.

het slechte nieuws is dat het met mijn hond erg slecht gaat op het moment.

Zijn tijd is onderhand gekomen maar het gaat op dit moment even sneller dan ik bij kan benen.

Aangezien het al 13 jaar mijn grote vriend is gaat dat er ernstig inhakken vrees ik ( weet ik )

iets anders !

Wen wat klinkt die vakantie lekker zeg,lijkt me ook heerlijk om lekker een poos met zn drieën door te kunnen brengen.

Hier soms ook wat ongeduldig w.b. bijvoeden maar het duurt niet zolang meer tot ze 6 maanden is.

Ik heb het bijvoedingschema al uitgeprint

van een verandering in haar spijsvertering merk ik eigenlijk nog niet zoveel.

Hier namelijk wel elke dag een poepluier, ik weet niet of dat een maatstaaf is ?

Verder begint het een echte geinmeid te worden.

op je buik liggen en met een scheef oog kijken of je wel de aandacht hebt.

zo gauw er dan iemand in de buurt komt snel je hoofd in het boxkleed duwen en gaan gillen en kraaien.

Verder kan zo ook gillen van de lach als de hond voorbij komt lopen.

Die humor begrijp ik nog niet helemaal

schijnbaar is het voor kinderen allemaal ontzettend bijzonder.

mijn nieuwe buurjongetje van bijna 3 begon namelijk heel hard te gillen en te lachen toen een van onze katten naar hem miauwde. "hij praat, hij praat, HIJ PRAAT TEGEN MIJ!!"

wat kan het leven toch heerlijk simpel zijn soms

welterusten voor iedereen en hopelijk met lekker en goed slapende babytjes !
Wen, ik ben ook hypermobiel, en juist daarom gaan gewrichten regelmatig raar doen bij mij.. Daarom zit ik nu ook ingetaped (ja echt tape vastgeplakt op mijn huid, zoals je ook krijgt bij je enkel als je die verstuikt), om mijn banden te ondersteunen en de spieren te ontlasten..

Hier ook een baby die kan gieren van de pret. Als ik haar bijvoorbeeld kietel, maar ook als ze alleen maar denkt dat ik haar ga kietelen, zooooo schattig..

Wat vreselijk van je hond Hip, sterkte daarmee..

Wen, je vakantie klinkt heerlijk! Wij gaan ook naar een huis in de Elzas!

Golfje, toevallig dat je ook daar gestudeerd hebt! Leuk he.. En die smilie past goed bij d'r he!

Hier ook nog geen bijvoeding, al laten we haar soms stiekem kleine dingetjes proeven. Daar likt ze dan even aan en kijkt daarna heeeeeeeeeeeeeeeeel vies, zooo schattig..hihi
He Wen leuk dat je weer terug bent. Klinkt als een heerlijk vakantie. Lekker tot rust gekomen?

Helena; wat fijn dat alles zo goed gaat! Geniet er maar lekker van.

Lucia; klinkt erg pijnlijk. Ook lastig als je Chica moet tillen zeg. En ze wordt alleen nog maar zwaarder. Super dat ze nu ineens weer gewoon gaat slapen. Klein sprongetje ;).

Hip; wat schrijf je toch altijd lekker gezellig. Klinkt ook alsof je nergens moeite mee hebt en een voorbeeldig meisje hebt. Gaat het goed op het KDV?

Golfje; schreef keelontsteking sorry! Ze heeft oorontsteking en nee gelukkig beide nog niet eerder gehad. Wel zielig hoor. Heb ook echt zin om te beginnen maar wacht ook nog een week of 2. Heb haar nog niets laten proeven maar krijg nu wel de kriebels. Raar he?!

Yuna heeft volgens mij al wel minder pijn gelukkig! Ze slaapt 's nachts weer door en ze kan weer lachen ;). Maarrrr het jengelen wordt steeds erger. Kan door de oorpijn komen maar ze heeft het ook al wel weer een tijdje, alleen nu dus erger. Ze is heel snel klaar met spelen in de box, op het kleed, in de wipper, op schoot. Soms wil ze echt alleen maar rondgedragen worden of in de wandelwagen een wandelingetje maken. Ze is wel vrolijk en huilt niet maar wil wel bezig gehouden worden. Kan/wil niet meer alleen spelen. Voorheen was dit geen probleem. Heeft iemand ervaring? Ideeen wat te doen? Kan het zijn dat ze zich verveelt?
Lucia, had ik tijdens de zwangerschap ook al niet het één en ander aan overeenkomsten gezien tussen ons? Grappig

Hip, gefeliciteerd met je gezinsuitbreiding! En tegelijk veel sterkte met je hond. Mijn kat hebben we in december in laten slapen, nogal onverwacht, al was hij ook al 15. Het is altijd heel moeilijk om afscheid te moeten nemen van zo'n lief trouw beestje.

Wij hebben trouwens vandaag een katje uit het asiel gehaald. 't Is een bang beestje, ze kon haar draai daar helemaal niet vinden en zit nu hier bij ons thuis onder de kast. Hopelijk gaat ze zich hier over een tijdje wel thuis voelen, want het is wel een lieverd.
Nou, de kat is er alweer vandoor, ze heeft het (goed afgesloten) kattenluikje gesloopt vannacht en heeft de kuierlatten genomen. Zo maar eens op zoek, maar ik geef het weinig kans.
nou ja zeg!

goh dom is ze in ieder geval niet maar wel ontzettend vervelend voor jullie.

soms kan je nog verbaasd staan over die beesten, blijken ze opeens de weg weer terug te kunnen vinden.

Kan me voorstellen dat je er nu wel een hard hoofd in hebt, aangezien ze er pas sinds gisteren was en die tijd ook nog onder de kast door gebracht heeft.

Ik hoop echt dat ze weer terecht komt, ik duim!
't Schijnt dat zulke bange katten vrijwel altijd toch in de buurt blijven, dus vandaag krijgen we een vangkooi om haar te proberen te lokken. We zullen zien! Ik vind het wel zielig hoor, 't beestje zit dus hoogstwaarschijnlijk ergens hier in de buurt, nat en koud te wezen.
ja, dat is ook zielig.

Jammer dat zo'n beest dat niet van te voren kan bedenken..

ondertussen al nieuws ?

heb je haar al ontdekt ergens of nog mooier.. is ze al terug ?

de grootste kans is denk ik vannacht ?

Ik zelf zou in ieder geval wachten tot het donker en rustig is maar ja., dat zegt ook precies helemaal niks

ik blijf gewoon heel hard duimen hoor!
De vangkooi staat er nu net, dus het is nu afwachten (en vaak kijken om de buurtkatten te bevrijden ). De meeste kans is als het donker wordt, en laat het nu net de langste dag zijn morgen dus dat is lekker laat. De vrouw die de kooi bracht is echt zo'n kattenvrouwtje, ze had het over mogelijk wekenlang met die kooi aan de slag. Nou, ik denk niet dat ik zólang met dat ding bezig ga eerlijk gezegd. Even is prima, maar er zijn grenzen.

Hopelijk zit ze er gewoon snel in!
Ha dames,

Ik kom ook weer eens aanwaaien!

Eigenlijk weinig reden om te schrijven want alles gaat echt serieus voorbeeldig hier! (in)slapen gaat goed en ze slaapt nu 3x 1 uur overdag en en in de avond gaat ze tussen 19 en 20 naar bed. Zonder huilen slaapt ze in dus echt hemels! Helaas is van doorslapen nog totaal geen sprake ze komt nog steeds 3x in de nacht en is tegenwoordig steeds vaker om 5uur wakker. Blah! Dan voed ik en gaat ze weer naar bed waar ze dan om 6uur echt klaaaaaar is en dan begint de dag. Verder is ze alleen maar blij. Er gaan genoeg dagen voorbij dat ze niet huilt, niets, noppes, nada!

Wij beginnen volgende week of het weekend daarna met vast voedsel hoewel we hier gaan raplyen dus van echt eten zal eerst niet zoveel komen denk ik. Ze is nu steeds kauw bewegingen aan het maken dus het is wel ongeveer tijd.

Ze gaat echt super goed. Ze kruipt! Achteruit maar ze kruipt, te grappig! En oefenen steeds.

Ik ben zo verliefd op haar en als ik terug kijk waren zeker de eerste 3/4 maanden heftig heftig heftig. Dat grote genieten is pas de laatste weken echt begonnen.

Eigenlijk lees ik hier allemaal goed verhalen. ik hoop dat het nu beter gaat bij Voy. Voy?

Wen weer terug van vakantie (haaaaaai!), Golfje dr nieuwe huis, blije kinders en verdwenen katten. hoop dat ze terug komt Wen.

Oh en ik rammel nu serieus als een gek *erg he*. Alleen zwanger zijn zie ik even niet zo zitten. Maar nog een kindje *zucht*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven