Januari 2009 (Deel 2)

22-04-2009 15:40 2502 berichten

En hier weer verder!

Link oude topic: JANUARI 2009
Alle reacties Link kopieren
Grappig trouwens die reactie van Elena, wel heel erg eerlijk..

Hebben we hier ook een keer gehad. Ik had een nieuwe recept uitgeprobeerd en het was écht niet lekker. Man at nog even dapper door, maar Chica vond het 'bah, vies'.

Maar als het lekker is, kan ze ook zó ontzettend genieten. Gisteren aten we haar favo eten en ze bleef maar zeggen 'mmmm, lekka', met een zwaaiend handje naast haar oor (als jullie snappen wat ik bedoel ) Toen haar bord leeg was, wilde ze ook MEER!
Bedankt voor jullie meningen. Misschien moeten we toch maar 3 dagen overwegen als de creche tenminste wil meewerken. Ik verwacht ook wel dat vlak na de geboorte m'n ouders een poosje hier zijn en zij zouden het toch niet zien zitten om Elena dagelijks naar de creche te zien gaan.

Lucia, wij betalen voor de dagen die we afnemen op contractbasis. We betalen nu voor 5 dagen of we haar nu wel of niet brengen. Voor parttime betaal je minder maar in verhouding wel meer dan fulltime. Ik verwacht dat we het contract moeten beeindigen voor de maanden dat ze niet gaat en haar dan weer opnieuw aan moeten melden.

Ik denk niet dat de eigenaresse van de creche hier blij mee zal zijn, maar aangezien de overheid niet bijdraagt is het veel te duur om haar in de creche te houden. En ik verwacht dat wij niet de enigen zijn. Er werd mij verteld dat bij Elena in de groep nog 3 andere kinderen een broertje of zusje in maart verwachten!

Wen, fijn dat Bloem weer beter is en jij bijna!

Lucia, dat 'lekke' en 'meer!' horen wij gelukkig ook vaak!
Wen; hopelijk gaat het vandaag alweer ietsje beter met je mond. het is echt vreselijk. Wel fijn dat Bloem nergens meer last van heeft.

Kitty; ook zou ook kiezen voor 3 dagen kdv. Toch super als het kan om meer tijd met Elena door te brengen.

Lucia; Gefeliciteerd! Heel herkenbaar trouwens. Yuna kan ook echt genieten van eten. Echt fijn om voor te koken (al kookt papa altijd ). En ook altijd 'a meer!'

Yuna wil hier een 'biebiep' (knipje) in de haren van de baby doen. Maar haar babypop heeft geen haren... Ze heeft erg dikke oogjes en soms komt er troep uit, hoop niet dat ze gaan ontsteken. Ik heb deze zwangerschap erg last van mijn borsten, hoop dat het snel een keer minder wordt! Verder lekker vrij vandaag en gelukkig weer eens een mooie dag!
hip, erg vervelend van die muffins, nou moet je er zelf aan beginnen, hahaha! hopelijk hoeft Dieke niet nogmaals geopereerd.

Kitty: ik zou haar 3 dagen brengen. Ik denk dat ze de tijd met jou doorbrengen zeker lekker zal vinden, al moet ze de aandacht delen met nr 2. En mijn ervaring is dat ik uk ronduit saai vond. Had ik bij oudste nog het gevoel dat ik het druk had met een baby, na uk s komst was ik verbaasd dat ik een baby ooit druk had gevonden. Uk sliep zoveel en was zo weinig wakker. Tijd te over voor oudste in mijn verlof hoor. Huishouden kon op dagen dat oudste op kdv was, dus ik had de overige dagen ook echt vrij voor de kids. Ik vond het een heerlijke periode.

Fijn dat het de mond en voetzeer bijna weg is!!

En chili, tijd dus voor een pop met haartjes? Helpt het niet om haar oogjes te deppen met afgekookt water? Moet zeggen dat ik op het kdv regelmatig kindjes met dikke ogen zie, schijnt enorm besmettelijk te zijn. Vervelend, last van je borsten. Zeker omdat je Yuna toch nog regelmatig zal dragen en peuters dan niet altijd zachtzinnig zijn.

Hier een zielige oudste. Vanacht hadden we al een onverklaarbare braakpartij nadat hij wakker geschrokken was van iets wat leek op een nachtmerrie. We dachten al aan sinterklaas, maar eigenlijk geniet hij er overdag enorm van. Pietenpakje aan, in elk boekje pieten zoeken, op tv kijken enz. Wel letten we er heel bewust op dat we niks zeggen in de zin van: piet ziet alles, lief zijn want sinterklaas is er etc.Proberen dus echt het leuke te benadrukken, maar het vooral niet te spannend te maken.

Vanavond mocht hij schoentje zetten. Allemaal super leuk, hij zong enthousiast, boterhammetje, bakje water en een suikerklontje voor het paard. Leuk, leuk, leuk, dacht ik zo. Totdat hij net weer compleet overstuur wakker werd. Geen woord uit hem te krijgen, maar de krijspartij die volgde toen ik vroeg of hij over piet had gedroomd zei genoeg. Ik heb hem uiteindelijk maar mee naar beneden genomen en laten zien dat piet al geweest was ( gelukkig had ik de schoentjes al gevuld) en dat hij dus rustig kon slapen. Pas toen kalmeerde hij, maar no way dat hij ook maar een pepernootje wilde. Het moest allemaal weg. Arm ventje, we gaan dus maar geen schoen meer zetten en proberen sint een beetje te vermijden....

uk vind piet wel erg leuk, vooral omdat hij heeft ontdekt dat er pepernootjes in die zak zitten, hahaha. Hij heeft bij de intocht alle pieten een handje gegeven en de baard van sinterklaas even geaaid.
Chili, ik had de eerste 3 maanden veel last van pijnlijke borsten. Nu niet meer, maar ze groeien wel ontzettend hard en jeuken (waarschijnlijk door het groeien). Ik hoop dat Yuna's ogen niet ontstoken zijn. Zelf werd ik gisteren namelijk wel wakker met een ontstoken oog... Ik heb er druppels voor maar die werken nog niet echt. Gelukkig heeft Elena er nog geen last van want het schijnt wel besmettelijk te zijn.

Golfje, ik hoop dat ik hetzelfde ervaar als jij. Tijd over hebben met baby nr 2. Ik kan het me niet voorstellen! Bij Elena had ik geen minuut de tijd voor mezelf. Niet eens om me fatsoenlijk aan te kleden, eten of zelfs maar naar het toilet te gaan. Met douchen wachtte ik tot m'n man 's avonds thuiskwam. Ik kon haar geen moment ergens neerleggen want dan begon ze te krijsen en had haar zo'n beetje elk uur aan de borst de eerste maanden. Daar kwam bij dat ik overdag ook nog 'ns doodmoe was door de nachtelijke voedingen. Pas na zo'n maand of 4 toen ik het borstvoeden begon te combineren met flesvoeding en ze overdag soms in de reiswieg wilde slapen had ik het gevoel wat adem te kunnen halen. Als ik met dit scenario in m'n hoofd aan een baby en een peuter denk die ik aandacht moet geven schiet ik wel lichtelijk in de stress moet ik bekennen .

Wat zielig inderdaad dat je oudste zo slecht slaapt door Sint en Piet! En ook wel jammer dat je er nu minder aandacht aan kan besteden. Hopelijk slaapt hij snel beter.
Och wat sneu Golfje, dat oudste bang is geworden..

Ik herken wel wat je schrijft over de tijd die je nodig hebt voor n baby. Ik kan me nu ook niet voorstellen waar ik bij Chica zo druk mee was toen ze zo klein was. Maar misschien merk ik dat wel weer als baby2 er eenmaal is..

Kitty, het kan natuurlijk dat jullie baby2 een heel ander kind is dan Elena he, dat weet je niet..

Hier verder alles ok, niks spannends te melden!
hier eigenlijk ook niks te melden. Behalve dat ze op kdv zeiden dat uk zich ineens zo razendsnel en goed ontwikkeld. Kijk dat horen we graag! fijne avond allemaal!
Ach wat vreselijke sneu Golfje, van je oudste. Het is ook wel heel spannend allemaal voor zo'n kleintje.

Vandaag trouwens nog gehoord van iemand die met een kind naar de film van Foeksia ging, en daar werden per ongeluk de trailers van volwassenenfilms ingestart. Actiefilms, schieten/ander geweld en... Sint van Dick Maas
oei, dat is ook helemaal niet leuk, je zult er zitten met je kinderen. Ik ben pas voor het eerst met oudste naar film geweest en de kindertrailers waren al erg spannend voor hem.

Vandaag zijn we er achter gekomen dat oudste niet goed hoort, hij heeft "slijmoren". Echt sneu, ik heb de laatste tijd best wel eens op hem gemopperd omdat hij niet luisterde.Blijkt hij me gewoon niet gehoord te hebben. Sneu. Al klopte mijn gevoel dus wel, dat ik soms dacht dat hij niet goed hoorde. Omgeving dacht echter allemaal van wel.

De huisarts reageerde overigens wel leuk: dat gemopper heeft hij dan vast ook niet verstaan! Nu even afwachten of zijn oortjes binnen 2 maanden open gaan, anders moeten we aan de buisjes. Ik ga er maar nauw opzitten, ik wil niet dat hij in februari op school start en dan niet goed hoort.

Hij is ook nog steeds supermoe, maar volgens HA is het normaal dat kids na een ontsteking en abkuur een week of 3 nog echt moe zijn. Zou nu snel moeten gaan verbeteren.Ik hoop het. Gisteren viel hij onder het fruit eten in slaap, heeft hij een middagdut gedaan (normaal niet meer) en toen ik hem kwam halen was hij in een hoekje gaan slapen.

Uk was vandaag helemaal blij, er kwam een vriendin met jack russel op bezoek. Hij moest zelfs huilen toen de hond genoeg had van het aaien en wegliep. Bij het afscheid gaf hij de hond een dikke kus. Ik kan me nu wel voorstellen hoe dat bij jullie met de poezen en honden gaat. Al probeert uk ook de nieuwe goudvissen te aaien, hahaha!

En nog een leuke tip om met de kids te doen, ik heb vanmiddag zelf pepernootjes met ze gebakken. Uk vond het helemaal leuk, vooral meel zeven. Zelf was hij ook helemaal wit!! En nu moet ik mezelf beheersen om me er niet helemaal misselijk aan te eten!

fijn weekend al vast!
Ik probeer even te reageren. Ik heb de afgelopen dagen even een pauze van de computer genomen en ben ook niet gaan werken in de hoop dat m'n onstoken ogen beter zouden worden maar het schijnt nog niet veel te helpen. Ik las net op internet dat het wel weken kan duren.... Hier wordt het conjunctivitis genoemd maar ik weet niet wat de officiele bewoording in het NL is vandaar dat ik het maar op ontstoken ogen houdt. Wonder boven wonder heeft Elena er nog geen last van. Het schijnt ontzettend besmettelijk te zijn.

Golfje, wat leuk om te horen van het kdv over je Uk! Wel zielig voor je oudste inderdaad, die slijmoren. Dat verklaard natuurlijk ook wel waarom hij zoveel ziek was de laatste tijd.

Enne.... geen tijd om een puppie aan te schaffen ?

Hier toevallig ook pas een grappig voorval met Elena en onze kat. Nou ja grappig, het was eerder dramatisch. Een van onze katten wilde 's avonds toen het al donker was naar buiten. Ik opende de deur maar toen begon Elena ineens keihard te huilen. Wat was het geval. Donker, niet kijken..... kwam er huilend uit. Ze was bang dat de kat niets kon zien in het donker! Dat is natuurlijk ook volkomen logisch in de ogen van een bijna 2-jarige dus ik besloot maar niet om uit te gaan leggen dat katten wel kunnen zien in het donker maar hield de kat binnen. Toen ik vroeg of alles nu goed was zei ze nog nasnikkend: Ja, waarop ze met haar wijsvinger op en neer ging tegen de kat en zei: Op, op (pas op) Charlie . Drama weer over!

Lucia, ja kan zijn dat de tweede anders is maar ik neem de gok maar niet en probeer voor zoveel mogelijk extra handen te zorgen in de vorm van m'n man en/of ouders! Overigens veranderde Elena vanaf een maand of 6/7 in een 'gemakkelijke' baby die 's nachts doorsliep, overdag goed sliep en haar eigen ritme ontwikkelde. Ik geloof nog steeds dat de combi fles- en bijvoeding haar erg goed gedaan hebben..... Je hoort het ook vaak andersom. Dat ouders een kind krijgen dat als baby erg gemakkelijk is maar dat het kind later voor slapeloze nachten ed zorgt. Ik weet niet wat ik dan liever heb. We zullen ons uiteindelijk gewoon weer aan moeten passen. Ik neem weer even een computer-break!
Ik hou er ook maar rekening mee dat de tweede 'moeilijker' wordt dan Yuna. Zij sliep eigenlijk vanaf het begin goed en nu nog steeds dus wat dat betreft mogen wij echt niet klagen. We hebben alleen in het begin gebroken nachten gehad (tot ongeveer 12? weken) en verder alleen als ze ziek is. En ook overdag slaapt ze goed. Dus....

Golfje wat jammer dat grote broer 'last' heeft van zwarte piet en Sinterklaas. Gaat het alweer beter? Heb je iets gekregen voor zijn oortjes? Hier vandaag de intocht. Ben even wezen kijken met Yuna. Ze vond het geloof ik wel interessant. 'tiet' 'tiet' riep ze telkens . Hier nog geen schoen laten zetten. Zouden ze dat al snappen?

Kitty; wat erg! een paar weken! Kan je er niets voor krijgen dan bij de ha? Vorig jaar toen Yuna oogontsteking had een zalfje gekregen. Bij haar gaat het tot nu toe goed. Maak nog wel haar oogjes schoon maar de troep lijkt nu weg te blijven. Fingers crossed.

Ik heb wel al een cadeau gekocht voor haar voor Sinterklaas. De houtenpoppenwagen van de hema en een echte babypop. Voor haar verjaardag dan maar het kleine keukentje. Denk wel dat er straks wat van haar speelgoed naar haar eigen kamer verhuisd
lastig die ogen kitty. ik zou ook even naar de huisarts gaan.

Oh leuk, zo'n houten poppenwagentje. Tja, dat zal er hier wel niet komen. Al moet ik zeggen dat uk een hele trotse poppenpapa is achter zijn buggy ( zo n zelfde ding als chica).

Uk zet met oudste mee de schoen. Vandaag hebben we het toch weer geprobeerd, omdat oudste wel erg geniet van het hele zetten en de verrassing s ochtends. We zullen zien hoe het gaat. En uk. Die vindt het ritueel wel erg gezellig,eet vast een stukje van het brood. sabbelt het suikerklontje voor, drinkt wat uit het waterbakje en zingt op zijn eigen manier loeihard de liedjes. Maar s morgen snapt hij er werkelijks niks van waar alles is gebleven en zoekt dit dan. Maar dat er weer iets in de schoen zit snapt hij niet.

Hier een mijlpaal. Uk ligt zonder speen in bed. Vanmiddag bij mijn ouders was ik vergeten zijn speen mee te geven. Daar is hij geheel probleemloos zonder gaan slapen. Eemaal thuis heb ik alle spenen weggehaald. Bij het naar bed gaan waren ze dus weg. Samen hebben we "gezocht", maar niks te vinden. Hij was even heel verdrietig ( kwartiertje ofzo), heb hem toen flink geknuffeld, hij mocht én de echte en zijn reserveknuffel, nog een extra verhaaltje en toen ging hij liggen. Ben wel even bij hem gebleven, maar hij viel heel rustig in slaap. Ik ben benieuwd hoe de nacht gaat. Ik vond het wel even heel gemeen van mezelf, maar ja, ooit moet hij er toch vanaf.
Met de blaasjes in de mond hadden wij ook even geen speen, dat deed haar te veel zeer. Toen heeft ze een aantal nachten zonder geslapen, en dat ging eigenlijk heel goed. Maar daarna merkte ik dat ze het bij het inslapen toch wel miste, dus ik heb de speen maar weer tevoorschijn getoverd.

Slijmoren, betekent dat dat hij slijm achter zijn trommelvlies heeft of zo? Sneu hoor!

Ik ben ook heel benieuwd hoe jullie tweede kinderen zullen zijn Lucia, Kittycat en Chili!

Kittycat, oei, doe maar voorzichtig met je ogen, het klinkt niet als iets heel fijns.
Oeh, leuk dat hema-poppenwagentje Chili.. Hij staat op chica's sinterklaas lijstje Waar heb je een leuke babypop gevonden? Ik zie nergens iets wat ik leuk vindt. Ik wil gewoon een pop die niks kan, hoogstens oogjes open en dicht. Maar tegenwoordig kunnen al die poppen haast koffie zetten

Golfje, Oudste heeft waarschijnlijk slijm achter de oren? Goed in de gaten houden inderdaad. Chica hoorde vóór de buisjes ook echt veel minder dan erna. Zeker op zijn leeftijd wel belangrijk dat hij goed kan horen! Buisjes plaatsen is echt zo gepiept hoor, hebben ze ook helemaal geen pijn van.. Het enige nare is het onder narcose brengen..

Uk goed geslapen zonder speen?

Wen, zijn jullie allebei weer opgeknapt?

Kitty, hoe is het met je ogen? Klinkt heel pijnlijk en vervelend!

Hip, hoe is het bij jullie?

En bij de andere dames, die misschien nog weleens meelezen?

Gisteren heeft Chica d'r eerste echte sinterklaasfeest gehad, op mans werk. Ze hadden er echt werk van gemaakt, heel leuk. Chica zat met grote ogen en rode wangen te kijken, al vond ze het ook wel spannend allemaal.

Alle kinderen kregen ook nog een cadeautje. Ze hadden zelfs zo hun best gedaan dat elke leeftijd én geslacht een ander cadeautje kregen. Meisjes van (bijna) 2 kregen een uitgebreid theeserviesje, inclusief taart. Ze is er wég van.. We drinken al de hele dag thee met taart
Buikfoto op hyves!
leuk die buikfoto!!

leuk zo n theeserviesje. wij krijgen hier ook de hele dag door allerlei maaltijden geserveerd van het snijfruit. Wel leuk ook dat ze er zo n aandacht aan besteden.

Ik hoop eigenlijk ook dat oudste buisjes krijgt, inderdaad een kleine ingreep. Nu we weten dat hij hier last van heeft denken we dat hij het al veel vaker heeft gehad. Hij reageert nl in periodes vaak slecht. We hebben dit altijd aan zijn karaker geweten, het is een kind dat helemaal in gedachten kan zijn. Ik hou het goed in de gaten, is het met een paar weken niet weg dan wil ik snel een verwijzing naar de kno arts, zodat hij straks tenminste goed hoort op school.

Wen, vind je het niet vervelend dat Bloem ooit dan nog een keer moet afwennen aan de speen? Ik denk dat ik m niet meer gegeven had nu ze er op zo 'n natuurlijke manier bijna van af was.

Hier gaat het super met afwennen. Hoe ontzettend verknocht hij ook aan dat ding was, het gaat wonderbaarlijk gemakkelijk zonder. Gisteren bij het middag slaapje heeft hij er 1x naar gevraagd, net als s avonds. Beide keren benoemd dat ze nu weg zijn en het was ok. Wel merk ik idd dat hij even moet leren in slaap te vallen zonder speen. S avonds is het voldoende om iets langer over zijn bolletje te aaien. S nachts is hij nu wel beide keren 1x wakker geweest. Denk dat hij zich met speen dan gewoon had omgedraaid.Nu is hij lekker bij ons komen liggen en sliep direct verder. Al met al ben ik hier amper 2 minuten per nacht voor wakker geweest. Bij oudste is het toendertijd ook zo makkelijk gegaan, vandaar dat ik er nu wel vertrouwen in had dat het zou lukken.

vandaag een lekker hangdagje thuis, lekker niksen. Vanavond ga ik naar de film( haar naam was Sarah), heb er zin in.
Leuk die Sinterklaasviering Lucia. Ga dadelijk nog even snel op Hyves kijken.

De speen weglaten bij Elena, daar durf ik nog niet aan te beginnen. Vorige week lag haar 7 maanden oude neefje boven op haar op de bank omdat hij probeerde haar speen uit haar mond te halen maar ze wist hem mooi van zich af te duwen. Die speen is heilig!

Ik houd het even kort. Ben gaan werken maar voel me nog steeds even slecht als vorige week. Alhoewel ik vorige week dinsdag al een dokter naar m'n ogen heb laten kijken en al een week druppels gebruik verbeterd het niets dus ik heb vanmiddag een afspraak gemaakt met de huisarts. Ik maak me zorgen nadat ik gelezen heb dat ik de infectie door kan geven aan de ongeboren baby....
Dan is het tijd om je even gerust te laten stellen dan wel een andere behandeling te krijgen

Hier gaat het een stuk beter, we zijn allemaal weer gezond! (en nu heersen de waterpokken op de creche, ik ben benieuwd...)

Die speen, ach, dat komt wel een keertje. Het was leuk geweest als ze nu makkelijk zonder had gekund, maar ik ga er ook geen drama over maken. Ze heeft hem alleen maar met slapen in, en verliest hem 's nachts ook nog ergens. Er komt vanzelf een moment dat ze hem niet meer wil of een nieuw 'makkelijk' afwenmoment.

Ik ben aan het passen en meten: we willen eigenlijk wel een 'groot' bed voor Bloem. Maar: op 2,50 bij 2.15 met een rare hoek eruit kun je niet zo héél veel. Het is óf een bed, óf een kast erin. Of een meegroeibed van de Ikea op de kleinste stand (dan hebben we meteen ook geen keus meer want dat is er maar één), met ernaast een smalle kast, dan houden we 3 cm over

Zijn er behalve Uk al meer peuters over naar een groot bed eigenlijk? En hoe gaat het daarmee?
Nope, hier nog een ledikantje. Blijft ze voorlopig ook nog wel in, tot baby2 niet meer in de wieg past (met een maand of 4, gok ik).

Wij weten al wel welk bedje we willen als ze er aan toe is, de Minnen van IKEA.

Maar ze ligt nu al in een nieuwe grote kamer, dat is al even wennen, dus een ander bedje wachten we nog even mee!

Wel knus zo'n klein kamertje, maar ook wel lastig inderdaad.

Fijn dat iedereen weer gezond is!

Kitty, he wat vervelend joh! Wat zei de huisarts?

Golfje, lekker dat het makkelijk ging met de speen!

Nog 7 dagen werken!
Dan hebben ze straks hetzelfde bedje dat is de enige die past met kast (ook al van Ikea, de Stuva-kast met bankje)

Jeetje wat komt je verlof alweer dichtbij!
Leuke kast!

Chica heeft een flinke grote kamer (3,5x3,5 zo ongeveer)

Zij heeft een Aspelund kast met 3 deuren, nog een hemnes ladekast en een tafeltje met stoeltjes in haar kamer staan.

Ja, komt zeker dichtbij!
Spannend Lucia. Je kan al af tellen! En ik vind je trouwens een super mooie buik hebben nog. Hoop dat die van mij straks ook nog zo beschaafd is . Ik blijf echt eten de laatste tijd...

Wen; leuk bedje. Ik ga voor Yuna die witte met die spijlen kopen. Denk toch binnenkort al wel. En zodra haar nieuwe kamer dan klaar is, ga ik haar af en toe al proberen daar te laten slapen. Want wil haar wel en aan haar nieuwe kamer en aan haar nieuwe bed gewend hebben voordat de baby komt. Ook al slaapt die eerst nog een paar maanden bij ons. Jij gaat het dus binnenkort al proberen met Bloem? Volgens mij ging het bij golfje/uk erg makkelijk.

Kitty; ben je nog naar de huisarts geweest? Is er nog iets tegen te doen?

Golfje; wat fijn dat het afwennen van de speen zo makkelijk ging. Was de film leuk? Ik heb het boek, dus ga het binnenkort lezen.

Yuna is echt al weer een hele tijd verkouden. Ik ben bang dat ze dus ook deze winter weer chronisch verkouden blijft. Maar ja, als het maar niet erger wordt .Oh Lucia; ik heb een tidoo pop gekocht. Niet goedkoop maar hij is wel leuk en hij kan bijna niks . Hij kan wel mee in bad en het lichaampje is zacht. Yuna vond hem in de winkel super leuk. Ben drie keer terug gegaan om te testen haha
gaat iets mis hier
leuk, die tidoo pop!

Ik heb ook even alle ikea meubels bekeken. Leuk hoor! Voor welke kleur ga je wen? Leuk ook dat minnenbed, echt meisjesachtig. Wij hebben de sniglar. Bewust een goedkoop bedje, omdat ik over een paar jaar een half hoog slaper wil voor uk, zodat hij op zijn kleine kamertje ook wat speelruimte heeft. Oudste krijgt tegen die tijd ook een keer een complete kamer, die heeft nu alleen het sniglar bedje, een kledingkast en de schommel van ikea op zijn kamer.

Het wennen aan het grote bed is inderdaad probleemloos gegaan. Ik denk dat ze nu nog op een leeftijd zijn dat ze veranderingen gewoon accepteren en dat het heel snel gewoon is. Bij oudste ligt dat wel anders. Het lekkere aan het grote bed is dat ik bij hem kan liggen. Lekker met voorlezen of als hij verdrietig is. Ipv van bij ons in bed ga ik nu even bij hem liggen. Hij slaapt nog wel eens bij ons, net als oudste. ( bij ziek of erg verdrietig oid). Eigenlijk vind ik dat ook wel gezellig, zolang het niet iedere nacht is.

Uk lijkt zijn speen al vergeten. Hij was erg verknocht en piepte eerst ook regelmatig voor zijn speen ( mocht alleen in bed in principe), nu vraagt hij er helemaal niet meer om. Had verwacht dat hij er vandaag op het kdv wel erom gevraagd zou hebben, met alle kindjes met speen, maar hij had er niet op gereageerd. Zelfs niet toen hij zijn eigen speen in het bakje zag liggen. ( had ik laten liggen voor als het nodig mocht zijn). Misschien moet ik nu gaan twijfelen aan zijn korte termijn geheugen ofzo, hahaha! Had wel heel trots verteld: ikke grote vent, geen speen .

kitty, wat naar van die ogen en ik kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt. Hopelijk kunnen ze je gerust stellen!

Lucia, heerlijk al aan het aftellen. Ik ben wel nieuwsgierig naar de naam!!

Chronisch verkouden,hier ook al weer. Hij heeft zelfs zijn neusje al kapot gesnotterd, zo sneu. Blegh, hopelijk is het volgende winter echt beter!!

Morgen moet ik even de huisarts bellen voor, ja lach maar, een verwijzing voor een teenstukje voor uk. Hij heeft al vanaf zijn geboorte ( net als broer en oma) kromme kleine teentjes. Hoeft in principe niks mee, behalve bij klachten. En nu schiet steeds zijn teen onder zijn voetje en raakt dan afgekneld. Erg zielig, dus ik denk dat er toch iets mee moet. Wordt dan de eerste dreumes die ik ken met een teenstuk. Associeer ik toch meer met bejaarden enzo.
dubbel is wat overdreven....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven