JANUARI 2009

06-05-2008 13:25 4941 berichten
Alle reacties Link kopieren
o, wat shit lily, voor jou..

Ben jij trouwens ook zo nieuwsgierig naar t kleurtje van je baby? Bij mij is manlief best donker, maar ik spierwit, dus ben zo benieuwd wat voor kleurtje onze smurf heeft ( als t maar niet blauw is, haha). De 'mixjes' die ik ken zijn allemaal heel verschillend, zelf binnen een gezin.

Ik hoop voor jou dat je je meisje heeeeeeel snel in je armen houdt! Die van mij mag nog wel even blijven zitten.
voor Lily.

Kijk eerst eens hoe je je morgen voelt na een relatief goede nachtrust, dan kijk je er misschien weer een stuk zonniger tegenaan. De vorige keer was je na een nachtje slapen ook behoorlijk opgeknapt, toch? Nog even meid!

Wie vroeg ook alweer of het aardbeien-tiramisu-toetje lekker was? Nou, lekker was het! Viel bij iedereen in de smaak, ook bij mensen die nogal kieskeurig eters zijn.
Marianne, dat eten klinkt lekker. Wij hebben het gisteren met een pizza moeten doen . Bedje staat nog steeds niet in elkaar. Man was met andere kamer begonnen en dat duurde langer dan hij verwacht had. Hij gaat zodadelijk een nieuwe poging wagen! Ik had gisteren weinig last van krampen, maar vanmorgen wel weer. Maar zolang baby in stuit ligt mag ie wel wachten tot vrijdag hoor. Nu ik een datum heb wordt ik wel steeds nieuwsgieriger naar hoe de baby er uitziet. Wordt het een Iertje of een 'Dutchie' of een mix? Op de echo was wel te zien dat de baby nog weinig haar heeft maar ik hoop op krullen later, net als m'n man! Helaas heeft man geen donkere huidskleur net als bij Lucia en Lily. Sterker nog, die van mij is nog donkerder!

Lily, vervelend dat baby je laat wachten, maar de 'magische' datum komt steeds dichterbij! Je hebt altijd de mogelijkheid om je alsnog te laten inleiden, toch?

Ik ga snel verder met het afwerken van m'n lijst. Nog 6 dagen te gaan als het goed is....
Goedemorgen!

Allereerst een knuffel voor jou Lily. Ik zou zeggen neem die pil vannacht want slaap is zoooo belangrijk. Je kijkt dan zoals Wen al zegt weer heel anders tegen dingen aan. Kan je echt niet vragen maandag of ze willen gaan strippen? En daarbij aangeven dat je er emotioneel nu ook helemaal door heen zit?

Voyager; heb jij een pijnlijke kerst gehad of heb je nog een beetje kunnen genieten?

Lucia; ik vind de Zuid-Amerikaanse mensen erg mooi, vooral die waar die van jou vandaan komt. Dus hoop voor je dat het een mooi mixje wordt! Ben wel jaloers ;). Wij zijn allebei echt oer Hollands...

Wen; heb je op tweede kerstdag geklust of gaat dat het weekend gebeuren?

Marianne; mmmm jou kerstdiner klinkt zalig! Hier eerste kerstdag ook zoiets gegeten bij vrienden en gister zijn we alleen 's middags even naar familie geweest. Zij zaten wel aan het kerstdiner maar ik had geen zin om ook uren te tafelen. De reis erheen was al ruim 3 kwartier. Dus terug ook. Vond het achteraf best een lange zit. Dus was blij dat we daar maar ander half uur zijn geweest. 's Avonds dus lekker samen gegeten; een voorraadje uit onze vrieskiest haha Maar wel erruugg lekker.

Hier alles rustig. Alleen nog af en toe een 'zwaar' gevoel in mijn onderbuik en heel af en toe steken, vooral 's avonds maar dit kunnen ook mijn darmen zijn ;). Verder 2 nachten slecht geslapen doordat ik ineens giga pijn heb aan mijn rechter tanden. Zowel boven als beneden. Vreemd!
Ohh wat lekker klinkt jullie eten allemaal! Wij hebben "gewoon" gegourmet op eerste kerstdag en op tweede kerstdag de restjes opgemaakt, zoals elk jaar!

Lily, wat klote dat je je zo moet voelen meid. Ik snap je hoor.. Nog heeeeeeeeeel even volhouden, ik weet dat je het kan!

Kitty, gek genoeg ben ik er helemaal niet mee bezig hoe de baby eruit zal zien.. Ik verwacht denk ik gewoon een tweede M ofzo! Gaat het slapen op je linkerzij een beetje? Of sliep je daar al op?

Chili, zijn het niet je holtes? Daarvan kun je ook last van je tanden/kiezen hebben namelijk. En het heerst verschrikkelijk he, believe you me!

Ik heb vanochtend een extra controle gehad i.v.m. de hoge bloeddruk van woensdag en die was weer een ietsiepietsie lager gelukkig. Wel nu een spoortje eiwit in de urine, het gaat niet helemaal lekker dus. Maar toen moest ik van de gyn ineens naar de verloskamer om te kijken of ik inleidbaar was. Zomaar out of the blue kwam hij daarmee! Nouja, ok... ik naar de verloskamers en ik ben daar weer getoucheerd. Inmiddels is de bmm al helemaal verweekt maar nog net niet genoeg om te gaan inleiden. Ook ligt de baby toch weer niet helemaal vast in het bekken, wat het ook bemoeilijkte.

Nou eigenlijk ben ik daar helemaal niet zo rouwig om, met griep bevallen lijkt me helemaal niet fijn!

Het plan. Woensdag heb ik weer een afspraak en dan gaan ze weer kijken of ik inleidbaar ben. Als dat zo is gaan ze me op die dag ook inleiden. Maar dan moet alles dus wel goed zijn.

Dat is dan op 31 december!
Jeetje, op 31 december dan misschien inleiden... Dan is het nog maar de vraag of het ook echt de 31e komt.... Lig je straks met het vuurwerk te persen o.i.d.. Heel apart lijkt mij!

En dan ben je 39 weken toch? Spannend hoor!

Chili, balen dat je zo'n last hebt van je tanden! En dat je er niet van slaapt is helemaal niet fijn. Als het niet minder wordt misschien even langs de tandarts?

Hier helaas nog een paar mindere nachten achter de rug... Ik merk dat ik ook heel erg weinig kan hebben, vooral van mijn kinderen kan ik niets hebben dan. Elke schreeuw of ruzietje is mij gewoon teveel nu. Echt niet fijn.

Mijn jongste heeft (denk ik) oorontsteking, ze heeft er ook koorts bij, dus die loopt al twee nachten te spoken en daardoor ben ik dan dus helemaal uit mijn slaap.

Lily, ik kan mij dus ook goed voorstellen dat je het even helemaal gehad hebt! Slaaptekort is zo funest, zeker als je hoogzwanger bent! Als de baby er eenmaal is is het ook vervelend maar veel beter te doen dan nu, is mijn ervaring...

Hoop in ieder geval dat jij je, na vannacht een goed nachtje geslapen te hebben, weer een stuk beter zal voelen!

Ik hou het even kort verder hoor, heb gewoon ook niet zoveel puf verder om meer te reageren...

Ik moet maandag ook naar de gyn en hoop dat we dan een datum voor de keizersnee kunnen afspreken. Hoop zo dat ie mij niet te lang gaat laten doorlopen! Hoop echt heel erg op 9-1-9 ook! Maar het zal denk ik wel de week erop worden...

Wij hebben vandaag nog een kerstafspraak, bij mijn zwager en schoonzus (die waren weg met de kerst, dus dat doen we vandaag) Zij is russin en maakt er meestal wel erg veel werk van en daar verheug ik mij dan wel weer op. Lekker eten! Mmmmmm!!

'Spreek' jullie vanavond of morgen wel weer denk ik...
Jullie zijn lief.

Jee Voy, tis gewoon scary hoe het einde van onze zwangerschap op elkaar lijkt! Wel leuk de 31ste! (alle data lijken me nu leuk, dat dan weer wel, haha)

Zie jij niet op tegen het inleiden? Ik ontzettend namelijk en wil eigenlijk wachten omdat de baby komt wanneer ze er klaar voor is, toch? Maar aan de andere kant is dit ook volkomen kansloos.

Ik hoop iig geval dat er iets is veranderd zodat ik een keuze héb maandag. Als ik nog niet aan die 2 cm zit gan ik iig niet kiezen voor een inleiding met 'geweld' zoveel is duidelijk.

Mán er komt steeds meer druk op mijn buik als ik zo'n nep wee krijg, niet normaal. Ik verbaas me dat mijn vliezen het houden (ik sleep handoeken van bed naar bank, just in case) en als mijn buik dan zo samentrekt dan zie je de baby helemaal liggen, heel scary want je ziet echt alles (en ze is best groot!).
Veel plezier evince! Ben benieuwd wat zo'n dame nou kookt!
Tsjee, dat klinkt echt wel heftig hoor Lily!

Ben benieuwd naar jouw bezoek aan de gyn maandag, als je dit zo hoort, dan móet je toch wel wat meer dan 1,5 cm ontsluiting hebben ondertussen! En inderdaad, misschien is strippen wat dan. Hopelijk wil ie dat nu wel doen!
Dat klinkt echt naar Lily, zo sterk heb ik ze niet (meer) gelukkig.

Ik zie wel op tegen inleiden hoor, omdat de kans op scheuring van mijn litteken in de baarmoeder dan verdubbelt (van 1 naar 2% )

Grof geweld mogen ze bij mij sowieso niet gebruiken omdat dan de kans op een weeënstorm groter is, en daarbij is de kans op scheuring alweer 7% heb ik begrepen.

Ik vind het dus heel eng, maar ik heb er ook wel weer vertrouwen in ofzo..
Lily, dat je de baby zo ziet liggen is wel apart lijkt me! Idd wel wat spooky. Heftig hoor wat jij en Voy doormaken nu! Ik hoop echt dat jullie er snel vanaf zijn (en dus een klein lief pluizig warm wurmpje in jullie armen kunnen houden).

Als je vliezen breken helpt zo'n handdoek ook niet echt hoor! Kun je niet zo'n matje uit je kraampakket meenemen van bank naar stoel enzo? Doe hebben plastic aan de onderkant en absorberen als een gek.

Hier gaat het wat beter met de verkoudheid van onze kleinste. Wel even naar de huisartsen post geweest gister omdat ik het toch niet vertrouwde. Was verder allemaal oke gelukkig; het zat niet op de longen. Vannacht heeft ze goed geslapen en vandaag drinkt ze ook weer langer. Wat een zorgen krijg je erbij als je zo'n wurm krijgt! Maar ook heel veel geluk hoor...
Hallo allemaal,

Iedereen goed de kerstdagen doorgekomen zie ik. Hier ook hoor. Eerste kerstdag op bed doorgebracht met knallende hoofdpijn en tweede kerstdag zijn mijn ouders hier geweest, al kuchend en grieperig. Ze wilden eerste niet komen, bang om mij aan te steken, maar aangezien S. ook nog ziek is, maakte me dat niet uit.

Nog steeds alles rustig hier. Slaap wel minder en heb veel hoofdpijn, maar ik mag echt niet klagen als ik de verhalen van Lily en Voyager zo lees. Maandag weer op controle bij de gyn.

Lucia, man hier is ook getint, dus ben inderdaad benieuwd wat voor mixje er hier weer uit gaat komen. Eigenlijk ga ik ervan uit dat ze gewoon op S. zal lijken. Die is qua haar en huid echt een mix en ze heeft hele blauwe ogen, terwijl wij beide groene ogen hebben. In de familie bij ons zie je inderdaad binnen 1 "mixgezin" wel hele grote verschillen tussen de kinderen onderling, de ene heel blond haar met blauwe ogen bijvoorbeeld en de andere dan weer gemixt haar met bruine ogen echt grappig.

Wen, dus je hebt hoge ogen gegooid met het aardbeien-tiramusu-toetje! Het klinkt ook wel heel erg lekker. Ik heb nu tegen het einde van de zangerschap helemaal geen zin meer om uitgebreid te koken en dingen uit te proberen, terwijl het normaal echt een hobby van me is. Gisteren dan ook alles kant en klaar van de AH gegeten en dan nog de zalmbrioche laten mislukken (deeg was niet gaar genoeg). Nouja het zal wel weer goedkomen (hoop ik).

Kitty, spannend zeg dat je de datum al weet dan kan je er echt naartoe leven. Succes met je lijst.

Chili, wat raar van je tandenpijn. Als het zo blijft inderdaad even langs de dokter/tandarts gaan. Ben je ook verkouden ofzo? Dan zou het inderdaad, zoals Voyager al zei, iets met je holtes te maken kunnen hebben.

Hey Voyager, 31 december is mijn dag he . Nee hoor grapje, ik laat je met alle liefde voorgaan. Hopen dat je griep snel verdwijnt en alle andere omstandigheden ook goed zijn om te gaan inleiden.

Vervelend van je slapeloze nachten Evince! Ja wat kookt je russische schoonzus allemaal. Mijn oma was ook russische, maar ik kan me eigenlijk helemaal niet herinneren wat ze nou voor speciaals maakte. Mijn opa was dan ook nederlands en dol op de hollandse pot, dus zo vaak kwamen er helaas geen russische gerechten op tafel.

Nou Lily dat klinkt inderdaad heftig. Ik hoop op goed nieuws voor je maandag!
Zonde van de zalmbroiche emms, wij hadden hem op kerstavond en als het deeg gaar is ie erg lekker.

Zonde van weer zo'n verrotte nacht lily, inderdaad vanavond maar weer een pilletje zodat je i.i.g. aan je rust toe komt. Ik hoop voor jou echt dat lammetje snel tevoorschijn zal komen en dat al het lijden van de laatste eindelijk iets goeds brengt. Wel heel bijzonder dat je de contouren van de baby zo duidelijk ziet, ik heb veel te veel buikspek om dat te laten gebeuren al merk ik wel het verschil tussen een achter (vorige keer) en voor (nu) liggende placenta ik zie (en voel) nu veel meer beweging).

Fijn dat de bloeddruk iets lager was voy, maar die spoortjes eiwit in de urine zijn dan weer niet goed, eigenlijk best logisch dat de gyn ff wilde kijken of je al inleidbaar bent. Het zou wel heel gek zijn als je de 31 gaat bevallen. Moet je nog een afgeleide van Sylvester als 2e, 3e of 4e naam bedenken . Ik had hier al wel bedacht dat bij een bevalling op 31/12 of 1/1 er een extra regel tekst op het kaartje zou kunnen. Iets als "een heel goed begin" of "een heel gelukkig nieuwjaar" ofzo.

Wat gaaf dat er zoveel mooie mixbabies verwacht worden, spannend lijkt me dat. Hier kan er weinig verrassends tevoorschijn komen. Man en ik zijn allebei erg Hollandsch, blond met blauwe ogen en een bleek vel. Op de echo konden we al zien dat baby zo'n zelfde vorm van schedel heeft als onze zoon dus ik verwacht eigenlijk zo'n zelfde exemplaartje.

Ik ben wel erg benieuwd waar en wanneer de volgende baby komt. Hier mag hij nog steeds even op zich laten wachten, ik ben nu precies 38 weken en (ondanks de pijntjes en slechtere nachten van de laatste dagen) wil ik nog wel eventjes genieten van de laatste keer dat ik zwanger ben. Dus iedereen die eerst wil vanwege klachten of nieuwsgierigheid.... go go go ik wacht en kijk toe. En als ik dan al die mooie babies zie dan komt vanzelf het moment dat ik ook wil.
Lily, knuffel voor jou. Kan me heel goed voorstellen dat je het helemaal gehad hebt. Heb je maandag weer controle? Kun je niet eerder als je het niet meer volhoudt? Heb echt veel respect voor je.

Lucia, ik ben ook benieuwd naar het kleurtje. De vader is een beetje rossig, dik haar met krullen met blanke huid en sproetjes. Zijn moeder en zusjes hebben een hele mooie donkerrode kleur haar met krullen. Zelf ben ik donkerblond, met dun haar, maar wel met een beetje zwoele huid. Ik word heel makkelijk, snel en behoorlijk bruin in de zomer. Kan dus alle kanten op. Maar idd, liever niet blauw, haha. Ik ken ook een tweeling waarbij de ene Indisch is (naar zn vader) en de de ander hoogblond en erg blank (naar zn moeder.) Alles is dus mogelijk.

Wen, ik vroeg naar de tiramisu. Mmmmm, lekker.

Kitty, spannend, Nog 6 dagen, dus het wordt 2 januari begrijp ik. Dat is aanstaande vrijdag. Wat fijn om dat al zeker te weten. Das in ieder geval de uiterste datum

In het ergste geval moet ik nog 25 dagen... Ik hoop het niet.

Chili, ik heb het ook vooral 's avonds en 's morgens is dan alles weer rustig. Ik hoop eigenlijk iedere avond dat het zal gaan beginnen. Merk dat de baby minder ruimte krijgt en dat hij krachtiger wordt met zn trapjes en duwtjes. Lijkt me trouwens heel vreemd als je buik ineens weer leeg is.

Melloo en Helena, hoe hebben jullie dat ervaren, dat je buik ineens leeg is?

Oe, Chili, klinkt niet fijn, die pijn. Mss idd je holtes? Of tandvlees wat zich wat terugtrekt? Dat hoor je ook weleens, dat dat door zwangerschap kan.

Voy, spannend hoor. Wel balen dat je je nog steeds niet echt lekker voelt. Hopelijk is dat de 31e dan beter. O, ik wil ook zo graag deze week wel bevallen. Vanaf wanneer zou de vk kunnen/willen strippen? Of doen ze dat echt pas als je overtijd bent?

Evince, ook knuffel voor jou. Lijkt me echt wel zwaar met 2 kleintjes die rondlopen.

Lijkt me echt wel fijn om een definitieve bevallingsdatum te weten. Kun je je daar op richten. Ik wil graag eerder dan 7 januari, maar de kans dat het na die datum wordt is ook groot natuurlijk. En dat lijkt me niet fijn, om echt over tijd te zijn. Maar ja, als het zo is, dan is het zo en dat redt zich dan ook wel weer.

Lily, weet je het geschat gewicht? Ik denk dat het wel groter lijkt dan het is, hoor. Tis ook niet niks, zo'n 50 cm baby in je buik. Normaal is je buik natuurlijk ook niet zo groot. Ik vind die van mij ook zo groot lijken. Zn schouder zit in mn lies en zn voetjes bij mn ribben en dan istie ook nog opgevouwen natuurlijk. Vraag me wel af hoe hij er in hemelsnaam uit moet komen...

Klinkt echt wel heftig hoor, zoals jij de voorweeen hebt,

Emms, en zelf nog niet grieperig? Houden zo, hoor. Zo te lezen kun je het allemaal nog goed aan. Terwijl jij in theorie nu het eerste aan de beurt zou zijn. Maar jij houdt het nog wel even vol, begrijp ik. Heb je verder geen lasten, behalve de hoofdpijn?

Belletje, en bij jou gaat het ook nog steeds goed. Das wel fijn hoor.

Hier gaat het ook nog steeds redelijk goed. Begin nu wel wat meer last van schaambot te krijgen en van mn rug. Vanmiddag de kerstboom alvast opgeruimd. Beetje ongezellig, maar ook wel weer lekker. Weer wat meer ruimte. Hij begon al behoorlijk uit te vallen. Mn zusje heeft het sleepwerk gedaan en ze heeft ook meteen stofgezogen. De andere kerstspulletjes hangen, staan en liggen nog wel, dus knus is het nog steeds. Maar nu dus wat meer last van schaambot en andere botten die daar beneden zitten en van mn rug.

Ook 's avonds steeds wel last van harde buiken en wat zeurgevoel. Maar 's ochtends is alles weer weg en in de loop van de dag komt het dan terug. Al met al nog niet echt hele duidelijke signalen dat de bevalling er aan zit te komen. Ik ben wel heel erg nieuwsgierig naar de kleine en ook naar de bevalling (hoe raar dat mss ook klinkt).

Groetjes Marianne
hai daar,

Jee Lily. Ik kan me voorstellen dat je er door heen zit. Ik hoop echt dat je op één of andere manier de rust weer wat vindt en vooral even kan slapen. Maar vooral natuurlijk dat het doorzet. Dit geldt ook voor Voyager. Wat een gerommel zeg en dan nog steeds zonder resultaat.

En ik geloof dat bij maar 10% v.d. vrouwen de bevalling begint met het breken v.d. vliezen hoor. Bij mij was dit zo bij de eerste maar het gebeurde netjes op het toilet. Meteen wel een hele plas. Maar bij sommigen zijn het ook maar een paar druppeltjes. Zelf heb ik alleen een matje (moltonzeil) onder mijn matras. Voor de rest zit ik niet op matjes of wat dan ook. Ik geloof in principe wel dat je het aan voelt komen en als je het voelt stromen ineens kunt gaan staan en dat je kleding en inlegkruisje of maandverband (draag je dat?) het ergste wel opvangt.

Bij mij gaat het volgens mij net als bij Marianne. Allemaal erg rustig nog. Wel regelmatig wat krampjes en harde buiken. De laatste dagen wel meer harde buiken lijkt het.

Ik vind het een rare gedachten dat deze kleine nu al langer zit dan mijn eerste en dat er nu dus nog niets gebeurd is.

Ik stel me er nu maar op in dat ik 'pas' rond de 40 weken of zelfs daarna beval. Want anders is het best frusti vind ik dat er weer een dag voorbij gaat zonder dat....

Ook ik ben woensdag 39 weken. Maandag weer controle.

Veel sterkte en succes allemaal weer.

groetjes, Nikiet
Pluk de dag!
Voyager, je gaat me nog voor zijn als je met oud en nieuw bevalt. Ik wacht wel gewoon tot jouw verjaardag . Ik was geadviseerd om op m'n rechterzij te slapen maar dat heb ik maar 1 nacht volgehouden. Ik werd constant wakker dus nu slaap ik gewoon in de houding die het meest comfortabel voelt. Ik vind het ook wel belangrijk om een beetje uitgerust te zijn. De oefeningen die me aangeraden waren om de baby te laten draaien heb ik ook niet lang volgehouden. Met hoofd en schouders op bed liggen en de rest van je lichaam omhoog duwen tegen de muur.... bijna niet te doen als je ruim 20 kilo extra draagt. En dat 3 x per dag 20 minuten lang. Ik kon amper ademhalen!

Hoe is het met de pijn aan je tanden Chili? Hoop dat het minder is. Ben bang dat je anders een bezoekje aan de tandarts niet ontloopt.

Evince, ik ben benieuwd naar wat 'jouw' datum wordt! Lily, ik hoop dat je vannacht een beetje meer rust gehad hebt en je weer iets beter voelt.

Helena, gelukkig dat je kleintje weer beter is. Toch schrikken lijkt me al ben jij al wat meer 'ervaren' doordat dit je tweede is.

Emms, jij bent inderdaad de volgende op de lijst. Ben benieuwd of je deze week ook daadwerkelijk gaat bevallen.

Marianne en Nikiet, bij jullie dus ook nog alles relatief rustig. Mmm.. heb zo'n vermoeden dat er dadelijk een heleboel babies rond dezelfde datum geboren worden!

Hier hebben we het bedje eindelijk staan. We hebben nu een wieg in de huiskamer en bedje in onze slaapkamer. Vandaag gaan we verder met spullen opruimen. Maar ik ga dadelijk eerst maar 'ns naar de supermarkt om wat eten in te slaan. Daar heb ik me de afgelopen dagen namelijk niet toe kunnen zetten.
De kleine mag dus bijna komen Kitty! Ik ben zo benieuwd of het een jongen of meisje is. Heb je al wilde dromen gehad over het geslacht? Het schiet al op!

Nikiet, dat is wel heel goed getimed, je vliezen breken op de wc (was je aan het persen? ghehehe). De 2e komt toch vaker iets eerder? Wie weet ben jij al heel snel aan de beurt!

Marianne, de Vk schatte de baby op 3500gr bij geboorte en de groeicurve van de gyn zegt 3300 gram dus zoiets. Ik ben echt wel onder de indruk van de grote van de baby! Ik kan me niet voorstellen dat het net zo'n gote baby is als de dochter van Melloo. Tis gewoon niet voor te stellen.

De boom nu al weg :( hier blijft ie nog ff staan, zeker tot na o&n.

Ik ben vannacht met een pil geslapen en een goede nacht gemaakt. Wen had gister gelijk dat de wereld er dan opeens weer heel anders uitziet, ik ga er maar gebruik van maken en een citroen cake bakken mét glazuur. Lekkerrrr.

x
Hier is alles idd nog rustig. Vannacht droomde ik wel dat de weeen begonnen waren. Ik hoopte nog even dat het echt zou zijn toen ik wakker werd, maar dat was niet zo. Morgen is het al de 29e, haha. De onderkant bij mn bekken, heupen en onderrug doen worden wel steeds gevoeliger. Maar goed, ik zal niet klagen.

Lily en Voy, hoe waren jullie nacht? Hopelijk een beetje geslapen, Lil?

Chili, hoe is het met jouw tandpijn?

En Emms, hoest met jou hoofdpijn?

Wen, en hoe gaat het bij jou? Met het klussen en met het gemis van je katje? En hoe staat het met je werk?

Vanmiddag bij mn ouders eten met de hele familie (zusje, zwager, broer, schoonzus en 4 kleinkinderen en ik.) Er wordt Chinees gehaald. De laatste keer dat ik Chinees had gehad, is niet goed bevallen en nu maakt mn moeder voor mij en mn neefje iets anders. Daar ben ik wel blij om. Ik vind Chinees op zich wel lekker, maar te kruidig nu of zo. Ik ga het toetje maken. Ik ben helemaal geen koker/bakker, maar ik heb ingredienten voor een appelcrumble (?) in huis gehaald. Voor bij het ijs. Ik ben benieuwd of dat lukt. Ik ga het vanmiddag bij mn ouders maken, want je hoort 'm warm te eten.

Ik moet morgen weer een plasje inleveren voor controle. Ik denk dat gevoelige vooral komt, doordat de baby op mn blaas drukt. Mn buik is nog steeds hoog, maar ik kan wel voelen dat de baby gedaald is. Ik hoop nog steeds op deze week bevallen.

Voor iedereen een fijne dag en ik kom vanavond nog wel even weer kijken.

Lieve groetjes Marianne
Buenas dias!

Jammer, geen tweede kerst kindje... Wellicht een baby op oudjaarsdag? Of een nieuwjaarsbaby? Spannend spannend Heb ook het idee dat er straks ineens heel veel baby's rond dezelfde datum worden geboren.

Lily; super dat je een goede nacht hebt gemaakt. Kan je er weer even tegenaan. En hmmmm jij bent volgens mij wel een bak wonder. Krijg nu ook zin in een lekker cake ofzo. En wel bizar hoor, dat je je baby zo goed kan zien! Freaky!

Voy; voor jou wordt het nu dus ook spannend. Wellicht met oud & nieuw of met je verjaardag ;). In ieder geval Kitty die dan te horen krijgt of ze nu een meisje of een jongetje krijgt. Leuk.

Kitty; ben jij ook zoooo nieuwsgierig naar wat het nu is? Ik wel hoor en daarnaast naar hoe de baby eruit ziet. Succes met boodschappen doen. Hier is het telkens super druk in de AH...

Marianne; hmmm ook al aan het bakken. Appel is heeeeerlijk bij ijs. En ja, dat moet je echt warm eten. Heerlijk ook met slagroom erbij ;). Met mijn kiespijn gaat het iets beter. Het is niet meer de hele nacht/dag. Bepaalde momenten. Heb wel het idee dat het door de hormonen komt en niet omdat er echt een kies is wat pijn veroorzaakt. Dus wacht het nog even af.

Emms; voor jou komt dé datum nu ook dichtbij. Krijg je daardoor al meer de kriebels? Ik zit wel telkens uit te rekenen hoeveel dagen tot mijn uitgerekende datum. Wordt nog een wedstrijdje tussen jou, Voy en Kitty. Misschien doet Lily nog mee? haha

Helena; kan ik me goed voorstellen! Lijkt me straks doodeng als de kraamverzorgster weg is. Je bent dan ineens alleen. Fijn dat er niets was en dat ze weer goed heeft geslapen. Geniet er maar weer lekker van.

Evince; petje af hoor. Zwanger zijn met al twéé kindjes. Hopelijk heb je je gister lekker laten verwennen en heb je vannacht wat meer kunnen slapen. Enne, morgen gewoon jou datum 9-1-2009 opeisen ;).

Tandpijn dus gelukkig iets minder en voor de rest ook rustig. Vriend heeft nu ook nog een paar dagen na Kerst vrij dus we genieten nog even lekker samen van onze rust. Heerlijk!

Hier verder dus ook rustig, stilte voor de storm?!
Lily, wat fijn dat je een goede nacht gehad hebt! En, hiermee heb ik graag gelijk gekregen Veel plezier met je cake (klinkt heerlijk....)

En Marianne ook al aan het bakken. Heeft het met nesteldrang te maken soms?

Ik ga nog even het werk, volgens mij zit er een verkoudheid aan te komen, en dan kan ik dus weer een paar dagen niet zo veel doen. Dus dan vandaag maar even. Verder is het hier heel stil in huis, zonder de kat, we hebben de radio maar aanstaan de hele dag. Maar het went al iets meer. Vriend is nu het behang aan het herstellen op de babykamer, en hangt zo nog gordijnen op. Dan kan ik het bedje op gaan maken!

Het wordt wel steeds spannender hier, de eerste uitgerekende data komen wel héél dichtbij nu
Lily, fijn dat je lekker geslapen hebt. Gelukkig heb je ook weer frisse moed opgedaan tijdens je nachtrust. Kan me wel voorstellen dat je onder de indruk bent van de grootte. Ik heb dat ook wel (ondanks dat ik het niet zo duidelijk kan zien als jij.) Toch is 7 pond een gemiddeld babytje. Niet te veel zorgen over maken, hoor.

De boom is idd al weg. Normaal laat ik m ook altijd staan tot na oud en nieuw, maar het was een beetje een zooitje. Jonge poesje sloeg continu de ballen eruit en er lagen al heel veel slierten en naalden op de grond daardoor. En alle ballen hingen zo ongeveer in de top. Zodat poesje er niet bij kon. Ik vind het nu wel lekker dat ie weg is. Schept wat ruimte voor box/wiegje. Nu de baby nog, haha.

Chili, neem je wel paracetamol of is het wel vol te houden?

Oei Wen, hopelijk word je niet al te snotterig. Kost altijd zoveel energie vind ik. Leuk om het bedje op te maken. Kost toch wel even tijd he, om te wennen aan een katloos huis. Maar je moet maar zo denken: straks komt er een lawaaischopper voor 10.

Ik vind het ook allemaal spannend hoor.

Nou, ik ga maar ns mn nette zwangerschapskleren aantrekken en dan zal ik zo richting mn ouders gaan. De drukte in (want dat kunnen 4 kindertjes van 3, 4, 6 en 7 jaar!!)
Meld. Nog steeds alles rustig hier en de hoodpijn is gelukkig ook weggetrokken. S. is al wat beter, alleen loopt het snot nu met groene liters tegelijk uit haar neus (lekker verhaal). Echt niet normaal hoeveel zakdoekjes er hier doorheen gaan op het moment .

Belletje, kan me voorstellen dat de zalmbrioche wel lekker was, als het deeg gaar was geweest . De zalm op zich was wel lekker, dus die hebben we maar opgegeten.

Oh Marianne dat is ook wel spannend, rossig/donkerrood krullend haar. Ik vind dat persoonlijk echt mooi en ook apart. Ben benieuwd. Fijn trouwens dat die bacterie bij jou geen kwaad kan (had ik de vorige keer helemaal vergeten op te reageren, terwijl ik er naar gevraagd had). Ik heb gelukkig nog geen griep te pakken en verder gaat het hier inderdaad allemaal nog wel vlotjes. Ik heb niet echt het gevoel dat ik al snel zal bevallen.

Nikiet, bij mij begon de vorige bevalling ook met het breken van de vliezen. Ik zat/lag op de bank televisie te kijken en voelde ineens een soort van "poing" in m'n buik en voelde het vruchtwater toen gelijk stromen. Het was niet gelijk een soort van waterval ofzo, maar het voelt net alsof je een beetje aan het plassen bent. Je kleding houdt het in eerste instantie inderdaad wel tegen.

Kitty, haha die oefeningen, nee daar zou ik het ook al snel mee gehad hebben, helemaal als je niet zeker weet of het zin heeft. Fijn dat de bedjes nu staan. Succes met het inslaan van de voorraad bij de supermarkt.

Liliy klinkt lekker die cake, fijn dat je een goede nacht hebt gemaakt.

Marianne veel plezier bij je ouders! Jullie doen veel samen met de familie he, klinkt echt heel erg warm/gezellig.

Chili, fijn dat de tanden/kiespijn minder is. "Mijn" datum komt inderdaad wel erg dichtbij nu, maar ik heb zelf niet echt het idee dat het nog voor of op de 31e zal komen, al mag het van mij wel hoor. S. is geboren met 40 weken + 6 dagen, dus dat zal dan nu 6 januari a.s. zijn, eigenlijk ga ik meer van zoiets uit.

Wen werkse he. Vervelend dat je verkouden wordt/bent, het heerst wel echt, bijna iedereen die ik spreek is verkouden of er net vanaf.
Hoi,

Ik heb even snel wat bijgelezen, wat lijkt dat zwanger zijn dan al lang geleden alsof ze er altijd al is zeg!

Ik las wel spannende verhalen, voy de 31ste dus weer kijken! En lily, wat jammer zeg dat het nog steeds niet goed gaat, maar wat ben je een bikkel.

Wij hebben echt een heerlijke dochter, het is zo'n prachtig meisje en ze doet het zo goed. Vannacht hebben we ook heel goed geslapen, met voedingen om de drie, vier uur. Ze was vandaag ook al 90 gram gegroeid! Dus de borstvoeding loopt super, vandaag stuwing en dat is dus niet fijn! Verder voel ik me heel goed, ik heb amper op bed gelegen. Een wereld van verschil met mijn vorige kraamtijd.

Haar grote zus doet het ook heel goed, is totaal niet jaloers, drentelt er lekker om heen, geeft veel kusjes en knuffels. Heel bijzonder om te zien

Maar kortom hier ook roze wolk alom! Hopelijk komen jullie er snel bij.
Melloo, dat klinkt echt super. Heerlijk hoor. Lekker genieten van elkaar. En wat fijn dat grote zus zo lief met klein zusje om gaat.

Ik heb mn buik vol en ben heel erg moe. Dus denk dat ik zo ga slapen. Tis nog wel vroeg, maar ik zit me hier toch een partij te gapen en moe te zijn. Moet er maar gewoon aan toegeven.

Het was gezellig, maar nu heb ik het ook wel even weer gehad met familiebijeenkomsten hoor. Ik ga best vaak even naar mn ouders toe, koffie drinken (normaal meestal op vrijdagmorgen en zondagmorgen en dan eet ik er ook.) Nu ik verlof heb, wel wat vaker. Ik woon er ook vlakbij. Ook veel contact met mn zusje. Met mn broer en schoonzus een stuk minder. Alleen met zulke dagen en verjaardagen. Kan het niet echt vinden met mn schoonzusje, dat is op zich wel jammer, maar ja, het klikt gewoon niet.

Dinsdag ga ik nog even langs mn ouders ivm oliebollen bakken (ik eten en mn moeder en zusje bakken,haha). Die kan mn moeder echt heel erg lekker maken. Maar morgen blijf ik lekker thuis. Geloof dat zusje langs wilde komen om de vriezer schoon te maken en de ramen te wassen. Lief van haar he?

Nou, trusten voor iedereen.
anoniem_68039 wijzigde dit bericht op 28-12-2008 21:12
Reden: aanvulling
% gewijzigd
..... mmmmm... nog steeds geen kindjes....

't blijft wel spannend hier hoor. Straks bevallen er een aantal van ons inderdaad op dezelfde dag!

vandaag vond ik wel een leuke datum. Maar nee dus...

Het rommelt wel steeds meer en vanmorgen dacht ik een soort van weeën te hebben. Veel harde buiken nu ook en ik word mijn buik zo langzamerhand een beetje zat omdat deze wat 'zeurt'... Dit herken ik wel van de vorige keer toen ik op het einde liep..

Maar zegt ook niet alles.

Morgen weer controle. Ik vroeg me eigenlijk af of ze rond de 39 weken sowieso op controle wel eens kijken/voelen of er al iets gebeurd??? ga het morgen toch eens vragen. Stel ik heb ook al een paar cm zonder dat ik het echt heb gemerkt?

Maar ik vermoed dat ze niet teveel willen rommelen en gewoon op je vliezen of 'echte' weeën wachten.

Veel succes weer dames..

groetjes,

nikiet
Pluk de dag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven