JANUARI 2009

06-05-2008 13:25 4941 berichten
Alle reacties Link kopieren
Marianne, fijn dat je zoveel steun krijgt van je zus. De bezoeken bij haar te laten plaats vinden is inderdaad een goede oplossing. En inderdaad, 8 uur slaap, wat een droom..... voor mij dan. Ik herken veel in de andere verhalen o.a. van jou Wen. Ik had het vandaag even helemaal gehad. Elena heeft goede en slechte dagen, er zit nog weinig ritme in. Gisteren was een goede dag maar vannacht was niet geweldig (om de 2 uur wakker) en vandaag is ze de hele dag erg onrustig geweest. En ja, ze slaapt ook nog steeds het liefst op onze buik. Wij hebben gelukkig wel een groot bed en 's nachts ligt ze op een verschoningsmatras tussen ons in. Dat werkt meestal wel goed. Voor ons is het in ieder geval de beste manier om wat slaap te krijgen. Maar ik ga jou tip wel uitprobereren Lily. Fijn trouwens dat je dochtertje het zo goed doet.

Ik ga zo maar weer 'ns proberen wat slaap te krijgen,,, hoop dat mevrouw dadelijk zo uitgeput raakt van haar gehuil en gejengel de hele dag dat ze vanzelf in slaap valt.
Lalalalaaaa krampjes in the middle of the night!

(ik wil zo graag sláááápen maar aan de andere kant is het ook wel gezellig zo'sn frummel op de borst, als ze NIET aan het krijsen is, that is...)
Heerlijk om te lezen hoe alle babies toch eigenlijk hetzelfde zijn (tenmninste; ik herken heeeeel veel van wat jullie schrijven!) Dat slechte inslapen na de voeding 's nachts had Lize ook. Dat is nu sinds 3 nachten opeens over! Zomaar! Ik kan haar nu na een boertje wegleggen ook al is ze wakker en ze valt dan vanzelf in slaap. Zonder huilen, kreunen en piepen. Heerlijk! Dus dames; nog even wachten tot de 6e week. Succes tot die tijd!

Ik kan even niet op iedereen reageren; moet zo weg.

Nog even jouw vraag Wen over die zoogcompressen en strakke truitjes. Het ziet er echt niet uit om die dingen onder strakke truitjes te doen inderdaad.

Ik heb nu lilypads gekocht; dat zijn siliconen pads die je op je borst plakt. Die zie je niet en kun je wel goed onder strakke truitjes doen. Zijn wel echt duur, maar je wast ze elke keer af en dan gebruik je ze weer.

Ik vind ze wel fijn, maar soms zit er toch nog een beetje melk achter. Maar dat zie je voordat je ze eraf haalt omdat ze doorzichtig zijn. Dus doekje erbij en klaar!

Misschien een idee?
ik heb jippies, te koop bij prenatal, prima voor onder een strak truitje.

oh en ik kan sammeke nu nog wakker wegleggen na een voeding snachts (niet echt de illusie dat het zo blijft maargoed ms hebben jullie evengoed iets aan de tip ) maar ik laat dan het lampje even aan. kan ik verder slapen en zij kan even om zich heenkijken. ms is het wat?

even een korte bijdrag, straks visite. maar alles gaat goed hier.
Zes weken dus Helena.... nog 1,5 week dus voor ons! Heb trouwens wel vaker gehoord/gelezen over die 'magische' grenzen van 6 weken en 3 maanden. Ben echt benieuwd of en wat er dan gaat veranderen.

Vandaag was Elena een voorbeeldige baby. Bijna de hele nacht doorgeslapen, overdag amper gehuild. Vanmorgen voelde ik me de gelukkigste moeder ter wereld. Buiten sneeuwde het en ik zag buiten vele mensen de sneeuw en kou trotseren om naar hun werk te gaan terwijl ik in een warm bed lag met m'n baby tegen me aan.... heerlijk toch!
Wen, die gothicshirtjes zijn echt heel erg. Nu kan ik er ook wel om lachen. Hij had trouwens ook nog babysokjes meegenomen met een koeienprint. Wel 6 paar!!! Arme Melle.

Ben idd erg blij met mn zusje, Yamuna, en met haar man, want die vindt het ook okee.

Kitty, om de 2 uur voeden lijkt me best heel heftig. Kan me voorstellen dat je het dan op een gegeven moment idd wel hebt gehad.

Lily, zielig klinkt dat ook, he? Als ze krijsen van de krampjes. Gebruik je er ook iets voor? Ik kreeg van de wijkverpleegkundige toch de tip van Cinababy. De alcohol die daar in zit, schijnt verwaarloosbaar te zijn. Ze worden er meestal wel wat rustiger van.

Kitty, dat klinkt idd een stuk beter. Lekker genieten van zo'n fijne dag hoor.

Ik ben heel benieuwd wat Melle aankomende nacht doet. Vannacht heeft hij dus die 8 uur gewoon gehaald, he!!! Dus ik heb zeker zo'n 6 uur achter elkaar kunnen slapen. Heb hem 2x zn speentje gegeven, voor de rest was hij of gewoon wakker zonder jengelen of hij heeft gewoon geslapen. Dus wie weet vannacht weer. Hoewel hij nu bijna 2 weken is, dus de krampjes hier ook zouden kunnen toeslaan.

Vannacht slaapt hij voor het eerst op zn eigen kamer. Heb hem er na zn voeding van 7 uur ingelegd en totnogtoe gaat het goed. Hou nog wel zijn en mijn deur open.

Ik heb trouwens een ontstoken plekje op mn wond van de keizersnee. Het is wel open, er komt wat pus uit. Denk dat ik morgen maar even met de dokter bel, om te vragen of er eventueel iets aan moet gebeuren.
Hoera! We hebben geslapen van 1 tot 7! Toen ik wakker werd schrok ik me wild! Het zal vast geen nieuwe trend worden maar ik geniet maar even van mijn extreem goede nacht! Ik heb van 21 tot 00.30 geslapen en van 1 tot 7, lekker!

Ik was zo moe want...

Ik heb gister gewerkt! Er waren gesprekken met de architecten voor ons nieuwe gebouw en daar wilde ik bij zijn. Ik heb nog een presentatie gegeven over bepaalde keuzes omdat ik al in een eerder stadium betrokken was. Was heerlijk! Lola was mee en sliep alleen maar. Ik was weer ff Lily onder de mensen. Nice

Marianne, lijkt me verstandig als je de dokter belt wat dat hoort niet! Jij ook goed geslapen dus! Fijn is dat hé.

Inderdaad een fijne zus die je hebt, je staat er simpelweg niet alleen voor en zo hoort het ook te zijn in een mooie wereld.

Kitty, ik ken je gevoel en heb dat nu, de witte wereld buiten en ik nu met Lola in bed *zucht* en vooral na die goede nacht.

Helena dat klinkt goed! Lola echt wakker wegleggen kan nu (nog?!) niet maar de laatste paar nachten valt ze aan de borst in slaap en is dan niet meer wakker te krijgen dus das ook fijn. En ik kan niet wachten op de eerste échte lach!

Vraagje; Als Lola wakker is dan is ze flink veeleisend, ze kan maar max 10 min zichzelf vermaken en gaat dan huilen, is dat normaal? Ik laat haar nooit écht huilen.

Soms heeft ze dan zo'n 'nep' huil en jengelt ze wat en dan laat ik haar (ik laat wel merken dat ik er ben maar pak haar niet op oid) maar al snel gaat ze echt gillen en dan kán ik haar niet laten liggen en ze is dan gelijk stil als ik haar pak.

Prima want overdag en ik kan toch wel mijn ding doen en s'nachts is ze wat relaxter maar ik weet dus niet of dit normaal is. Is Lola zo'n aandachtstrekker (net als dr moeder, haha) of zijn ze allemaal zo?
Mogguh!

Wat een rust hier he, een paar berichtjes per dag maar. Ik merk het zelf ook hoor, met zo'n Mini vliegt de dag gewoon om en heb je nauwelijks tijd voor dit soort dingen.

Lily, Chica is dan wel te vermaken met een muziekje ofzo. Daar ligt ze dan naar te luisteren en daarna is ze stil. Zij kan trouwens soms ook tijden naar 'iets' kijken, dan merk je nauwelijks dat ze wakker is. Wat heerlijk zo'n nacht.. Ik heb op zich ook wel wat uurtjes gemaakt, maar zat wel van 3 tot 5 op. Wat goed dat je gewerkt hebt! Jeetje zeg!

Marianne, klinkt heftig dat bezoek van de vader van Melle. En wat een smaak heeft ie zeg.. Zeker even naar dat plekje laten kijken!

Sam, die truc met het lampje heb ik ook toegepast en werkte hier ook! Ook het bed voorverwarmen met de kruik heeft goed gewerkt. Ze had al geen kruiken meer, maar alleen voorverwarmen was een goede tip van Lily!

Wij gebruiken ook Cinababy en dat werkt super! Er zit geloof ik 2% alcohol is, maar 2% van 3 druppels is zo weinig, daar merken ze niks van.

Jeetje Wen, jij ook alweer op je oude gewicht? Jaloers! Maar ja, jij was ook een stuk minder aangekomen dan ik. Ik snap bij mij ook niet waar die 20 kg zat. Mijn buik was niet enorm en ook voor de rest was ik niet heel veel dikker. Het zal wel heel goed verdeeld zijn geweest, zodat het minder opviel ofzo. Ik ga eind van de week maar weer eens wegen. Ik heb al wel weer ee gewone spijkerbroek aangehad, heerlijk! Maar ik pas nog niet al mijn kleren, dus ik moet nog eventjes in de positiespijkerbroek..

Chica is ook al flink gegroeid, ze woog maandag 3880 gram! Haar geboortegewicht was 3665, dus 12 dagen na de bevalling alweer ruim 200 gram boven haar geboortegewicht! Ik geef slagroom geloof ik! Maar ik ben er blij mee. Die borstvoeding geven is een hoop werk, kost een hoop tijd en energie, dus het is fijn dat het wel genoeg is en dat ze er zo goed op groeit. Een pakje van haar begint al te klein te worden! Gehoortest heeft ze volgende week, bij het CB.

Ik ga douchen, zometeen staat er weer kraambezoek voor de deur.
Hallo hallo,

Ook hier even snel een reactie om te laten weten dat ik jullie niet vergeet hoor! Het is hier alleen zo druk, en ik heb nog zo weinig energie.

Heel herkenbaar jullie verhalen, alleen niet van het slapen. Linde komt echt wel maximaal om de drie uur en vaker nog om de twee uur. Dus een hele nacht kan ik voorlopig nog wel op mijn (royale) buik schrijven. Ik vind het eigenlijk niet eens zo erg moet ik zeggen. Dan doorlapen komt vanzelf wel. Hoop ik.

Linde heeft de laatste tijd ook vaak krampjes, gisteravond heb ik haar buikje een uur zitten masseren, en maar huilen. Zo zielig vind ik dat, dan kan ik wel meehuilen! Ik ga snel achter dat superspul aan, hoe heette het ook weer? (ff teruglezen)

Marianne, ik denk dat je het best goed doet met je ex hoor. Wel contact laten hebben, maar niet bij je thuis..prima oplossing toch?

Wij gaan er even op uit, spullen halen voor dochter's nieuwe prinsessenkamer. Nog snel even een voeding doen, dan kan ze er weer even twee of drie uur tegen.

Ik heb trouwens een voedingsarmband gekocht. ik vergat namelijk continu met welke borst ik moest voeden. Ik heb nu een armband met kraaltjes met cijfertjes erop (de hele uren) en dan gekleurde kraaltjes als kwartieren. Er zit een los bedeltje aan die je bij de tijd kunt hangen waarop je hebt gevoed, en de arband draag je dan aan de arm van waar je bent gebleven met voeden. Niet heel duidelijk uitgelegd maar begrijpen jullie wat ik bedoel? Ik vind het handig hoor!

Ok, wij gaan!
Dat super kramp spul heet infacol en ik gebruik Sab simplex, das duits en bijna gelijk van samenstelling en werking.

Ik heb ook een voedingsarmband, maar zonder tijd gewoon een armband die van hand verwissel zodat ik weet waar ik moet beginnen met voeden, ik vergeet dat echt nm!
Lily, helaas kan ik je niet helpen met je vraag. Ik hoor Melle alleen maar als hij honger heeft. En als hij eerder komt, dan de planning, dan laat ik hem dus gerust huilen. Ook al duurt dat een half uur. Meestal is hij stil als hij wakker is (en net als met Chica, kan hij heel erg naar 1 iets liggen te kijken). Als hij een beetje jengelt en ik ga dan naar hem toe (bijv om hem speentje te geven of muziekdoosje aan te zetten), dan gaat hij juist harder huilen, Dus dat heb ik al afgeleerd.

Heb wel eens gelezen dat het handig kan zijn een kookwekker te zetten op een half uur en dan pas na dat half uur naar de baby toe te gaan. Ze moeten ook leren zichzelf te vermaken en ook om uit zichzelf weer in slaap te vallen. Schijnt dat ze meestal dan binnen dat half uur ook wel weer rustig zijn.

Ik verwarm het bed trouwens altijd voor met de kruik. En als Melle naar bed gaat, dan ligt hij tegen een handdoek aan en daarnaast ligt dan de kruik (ter hoogte van zn beentjes). Hij krijgt om 7 uur een kruik en bij zijn voeding van 11 uur, vervang ik die met een nieuwe en daarr doet hij de rest van de nacht mee. Overdag heeft hij geen kruik. Hij heeft het snel te warm.

Ik heb 's nachts geen lampje. Ik vind het belangrijk om verschil tussen dag en nacht aan te brengen en overdag is het licht en 's nachts is het donker. Daar moet ie het maar mee doen. En dat gaat goed, want totnogtoe huilt hij 's nachts bijna nooit. Terwijl hij wel wakker is. Hij vindt het dan trouwens wel lekker om een speentje te hebben.

Ohja, de kleren. Mijn buik is weg, dus ik dacht: hup in mn oude spijkerbroek aan. Ik passen, krijg ik ze niet over mn heupen heen. Zijn die dus breder geworden... Hoop dat die nog wel wat bijtrekken. Ik kon 1 spijkerbroek aan, maar de rest niet (de heupbroeken dus niet...)

Heb trouwens nog geen contact met de huisarts gehad, wou het nog even aankijken, met het ontstoken plekje. Zal morgen wel even bellen. Het wordt niet erger, maar ook nog niet beter,

Voy, ik zag laatst in een tijdschrift zo'n armband. Ziet er nog leuk uit ook.

IK gebruik ook infacol, volgens mij kan Melle daar ook lekker van poepen. Krampjes heeft hij nog geen last weer van. De 1e paar dagen had hij dat wel. Zal vermoedelijk binnenkort wel weer beginnen.

Ik had trouwens al eerder cinababy gekocht, dus als Infacol niet zou helpen, ga ik over op Cinababy. Daar heeft mn zusje goeie ervaring mee.

Nou, Melle gaat zo in bad. Hij is trouwens vandaag wakker geweest van 11 uur tot 16.00 uur. Nu slaapt hij. Ik doe zn kruikje even in bed en maak het badje klaar. Daarna voeden en slapen. Dan ga ik douchen en weer voor het eerst naar toneel. Mn zusje komt oppassen.

Fijne avond iedereen.
Dames, eventjes een teken van leven van mij. Ik lees bijna iedere dag even bij maar ik heb bar weinig tijd op te reageren. Het gaat allemaal heel goed hier Jonne gaat heel goed en de zware verkoudheid die de rest van het gezin teisterde lijkt eindleijk over te gaan. Opeens is het bezoekgeweld ook losgebarsten de eerste twee weken waren heel rustig maar nu is het druk en erg gezellig.

Binnenkort meer.
hier alles super. sammeke is een voorbeeldige baby, één en al genieten hier. ik zit natuurlijk nog wel op de roze wolk en zij ook, dus het is even wachten totdat we er ms vanaf storten, aan de andere kant zit ik ook nog steeds op de wolk van mijn zoon. en dat al twee jaar en negen maanden lang, dus wie weet?
ik voel me op het moment een vreselijk ontaarde moeder...

net heb ik Dieke haar speentje gegeven en ik heb altijd zo geroepen dat ik die alleen snachts wilde geven en zeker niet overdag!

ze is wel gelijk rustig, dat dan weer wel.. maar toch!

moest ik eventjes kwijt
Hip toch... Foei toch

Heerlijk toch dat het haar troost. En dat is ook wat waard. Ach, als ze 18 is, hoeft ze vast geen speen meer. En je moet maar zo denken: speen is altijd beter dan haar duim.

Ik denk dat ik nog ontaarder ben hoor. Ik laat Melle gerust een halve nacht huilen en val er zelf bij in slaap.

Belletjes , goed om even van je te horen. En gelukkig is de verkoudheid zo goed als over. Geniet lekker van het bezoek.

Verder is het hier rustig. Hopelijk is dat een goed teken.

Groetjes Marianne
NJB is inmiddels ook bevallen!
Ik las ergens het advies om het gebruik van de speen voor de 6e verjaardag af te bouwen

Ach, je doet wel eens iets waar je van te voren anders over dacht. Gebeurt ons vast allemaal!

Bloemetje heeft volgens mij eergisteren en gisteren regeldagen gehad. Vandaag is ze een stuk rustiger. Ik heb dan ook meteen maar ingevoerd dat ze drinkt, even speelt (of hoe je het maar wilt noemen wat ze doet als ze wakker is), dan weer drinkt en gaat slapen in de wandelwagen. Ben benieuwd, het gaat nu 'al' twee keer goed. De nachten zijn nog niet fijn, we zijn per voeding rustig anderhalf tot twee uur zoet, maar hopelijk werkt het nieuwe 'ritme' 's nachts ook een beetje. En ik geloof dat ik niet echt mag klagen, ze drinkt rond elf uur, drie uur en dan weer rond half zeven. Dus eigenlijk maar één nachtvoeding de afgelopen nachten.

Net trouwens voor het eerst zo'n prachtluier gehad die je halverwege het ruggetje in het rompertje terugziet en natuurlijk kwam ik er pas achter toen ze alweer aangekleed was. Gaat hard met de kleertjes!

Voy, klinkt handig, zo'n armband! Wij schrijven alles op in een soort van schema, en daarnaast heb ik een elastiekje om mijn pols als ik er aan denk.

Marianne, jemig, nu alweer naar toneel! Hoe ging het?

En Lily alweer aan het werk geweest, tsss. Bloemetje kan zichzelf trouwens ook niet zo lang zelf vermaken hoor, er moet voor haar gewerkt worden!

De krampjes zijn hier nu aardig te handelen. Gelukkig maar, want we willen eigenlijk geen druppeltjes geven.
Nou wij zijn aan de Infacol dus. Tot nu toe twee voedingen mee gedaan en ze liet wel 2 boeren en wat windjes. Maar zou dat al zo snel helpen dan? Ze had wel krampjes maar het leek toch iets minder te zijn..

Wen hier ook zo'n schema hoor. In excel gemaakt, Tijd-temp(dat doen we nu niet meer maar in het begin wel)-plas-poep. Misschien heel overdreven, maar het geeft ons wel houvast. Ik vergeet nameijk echt alles. Tijden van voeden en of ze heeft geplast enzo.

Wat lastig van die nachtvoedingen joh, ik hoop dat dat snel zal verbeteren zeg! Hier komt er steeds meer routine in. Linde komt nog twee keer per nacht en dan tel ik de late voeding niet mee. Dan zijn we ongeveer een half uur bezig met een voeding met verschonen enzo erbij.

Hihi Hip, hier nog zoeen. Ik wilde ook geen speen overdag maar Linde heeft zo'n zuigbehoefte dat het met de pink ook niet ideaal is. ja dan maar een speen hoor..

Fijn Sam dat jullie zo genieten, echt leuk om te lezen. Enne...houden zo!

Belletje veel plezier met al het bezoek, ik moet zeggen dat het hier extreem rustig is geweest tot nu toe, maar dat kwam ook door de omstandigheden in onze familie natuurlijk. Ik vewacht nog wel wat mensen en in plaats van de visite hebben we echt schandelijk veel kaarten gehad. En dat is ook hartstikke leuk!

Haha ja die heupen Marianne, daar kwam ik ook achter na mijn eerste zwangerschap. Maar nu lijkt het wel alsof ik niet zwanger ben geweest. Ok ok...licht overdreven maar ik ben zo blij dat ik mijn broeken weer aankan!

Linde heeft last van luieruitslag en best wel erg ook. Het is echt knalrood en het voelt ruw aan. Zo zielig! Ik gebruikte eerst zinkzalf van Zwitsal omdat dat bij M. zo goed werkt maar bij Linde werkt dat helemaal niet. We hebben vanaf gister sudocrem geprobeerd en dat werkt beter.

Ik heb vandaag een electrische dubbele kolf gekocht en die ga ik zo eens uitproberen. Tot nu toe alles met een handkolf gedaan. Niet heel handig om veel te kolven, maar voor het eerste begin wel prima.
Voy, bepanthen (of bepanthem) schijnt ook heel goed te helpen tegen luieruitslag. Sommigen vinden dat nog beter dan sudocreme. Of maizena heb ik wel ns gehoord.

Is het na de 1e zwangerschap wel weer goed gekomen met je heupen? Of blijven ze zo breed? Nou ja, zo breed zijn nu ook weer niet, maar breder dan eerst.

Wen, grappig he, dat je toch verschillende dingen probeert bij zo'n kleintje en dat het even zoeken is voor je weet wat werkt. Wel fijn dat je nu een soort van ritme hebt, die nu goed werkt. Hopen dat het zo blijft.

We hadden trouwens gisteren een vergadering. Morgenavond weer repeteren. Nog 4 of 5 repetities en dan uitvoering. Moet nog achter kleding aan. Een zomersetje, een nachthemdje en nette kleren. Voor elk bedrijf andere kleren...

Voy, hoe bevalt de electrische kolf? En een dubbele nog wel.

Melle heeft vannacht zo'n 3 uur wakker gelegen. En overdag slapen als een grote. Omgekeerde ritme dus. Te vroeg gejuicht. Hij heeft nu ook weer de hele dag geslapen, dus ben benieuwd hoe het vannacht gaat.

Morgen gaan we voor het eerst met zn tweetjes op bezoek bij mijn ouders. Best spannend, maar ik heb er wel veel zin in. Melle bij mij in de auto. En ik ben benieuwd wat Sannie (mijn herdershond van 11 jaar, die bij mn ouders woont) en Tommie (superenthousiaste, jonge labrador van mn ouders) van Melle zeggen. Tommie weet ik nu al, die is alleen maar heel blij en enthousiast. Sannie is denk ik wat terughoudender.

Zijn jullie trouwens nog steeds heel erg moe enzo? Ik heb daar zelf eigenlijk nog geen last van. En last van hormonen? Heb ik eigenlijk ook niet. Ik voel me nog steeds dezelfde Marianne. Ben er toevallig naast zus, dochter, werknemer, vrouw ook moeder bij geworden. Verder voel ik me nog steeds precies hetzelfde. Soms denk ik wel dat ik niet spoor, want om mij heen hoor ik dat ik eigenlijk heel moe moet zijn en last van mn hormonen moet hebben. Maar dat heb ik niet...Tsja...
Heb ik ook vrijwel geen last van Marianne. Ik ben alleen iets sneller emotioneel als er iets zieligs op tv is, of een liedje over kinderen of zo. Maar wat dat betreft was ik altijd nogal ongevoelig, dus nu normaal denk ik. Moe, alleen van de gebroken nachten maar niet van de bevalling. Kraamtranen deed ik ook niet, wel vorige week veel gehuild omdat ik het zo moeilijk vond/vind. Maar dat had ik voor de zwangerschap ook al kunnen doen. Verder voel ik me ook nogal hetzelfde, alleen dan mét dochter.

Voyager, hier ook Excel Ik ben dól op schema's!

Voor de luieruitslag, die hier ook is toegeslagen, gebruik ik Sudocrem. Werkt als een trein. De tupe Bepanthen is nog niet aangebroken.

Ik moet nog achter een kolf aan! Zelf dacht ik aan een enkelzijdige, de Medela Swing schijnt vrij stil te zijn. Heeft iemand die?
Marianne, jij bent zo ongelofelijk nuchter! Wel goed hoor, vooral als alleenstaande moeder lijkt me dat een erg fijne eigenschap. Maar... van die hormonen heb ik ook helemaal geen last gehad. Ik heb het tegen bijna niemand verteld omdat ik dacht dat dat niet normaal was, maar gelukkig heb jij het dus ook niet. Van moeheid heb ik wel last! Ligt ook wel een beetje aan mezelf want in plaats van achter de computer zou ik nu in bed moeten liggen, een paar uurtjes slapen totdat de volgende voeding zich aandient maar ik wil ook nog graag wat tijd voor mezelf hebben vandaar.

Ben ook al zo verbaasd dat je nu al zoveel kunt doen Marianne of zou dat ook komen omdat je geen borstvoeding geeft? Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog steeds weinig de deur uitkom al is Elena morgen 'al' 5 weken oud.

Ik houd de voedingen nog steeds keurig netjes ouderwets in een schriftje bij. Dat moest ik in het ziekenhuis al. Datum, tijd van voeden en welke borst. Luiers houd ik niet bij aangezien ze de hele dag door poep en plasluiers heeft. Dat zit wel goed. En dat ze tot aan haar rug toe onderzit herken ik ook wel Wen!

Ben ook benieuwd hoe de aangeschafte kolf je bevalt. Ik had net een (Nederlandse) vriendin aan de telefoon en zij heeft een handmatige kolf die ik mag lenen om te zien hoe dat bevalt. Ga ik binnenkort dus proberen. Ga weer snel naar m'n dochter toe die aan de volgende voeding toe is en daarna toch maar naar bed. Welterusten!
Vanavond hier een luier waar de poep bij de benen uit liep, volgens mij had ik hem echt goed omgedaan maar de smurrie liep er uit. En natuurlijk gebeurt zoiets als ik voor het eerst helemaal alleen voor sta (manlief was naar psv) en natuurlijk werd de oudste wakker op het moment dat ik met Jonne de trap op kwam om hem te gaan wassen en natuurlijk wilde de oudste meteen zijn bed uit en riep daar ook luidkeels om. Pfff was even pittig, ik ben benieuwd hoe het volgende week zal gaan als ik er echt alleen voor sta.

Voor luieruitslag zweer ik bij de billencreme van Weleda, deze heeft hier altijd heel goed geholpen. Ik ben geen Sudo-fan en Bepanthen heb ik nooit gebruikt. Wat mij heel fijn lijkt als de billetjes echt stuk zijn is een creme die je kunt sprayen, dan hoef je die pijnlijke huid niet aan te raken. Er bestaat een Zincospray en nog een merk waarvan ik even niet op de naam kan komen.
owh owh.

ik hou geen schema's e.d. bij

een echt ritme heb ik ook nog niet

eigenlijk doe ik maar een beetje aan op gevoel.

het enige waar ik nu wat op let is dat ze overdag echt om de 3 a 4 uur eet.

dat lijkt toch wel te schelen met slapen snachts.

er zijn tijden geweest dat ik echt meer dan de halve nacht ( lees,bijna de hele nacht ) met haar op zat.

wat ik wel erg jammer vind is dat de borstvoeding echt voor geen meter lukt.

er uit zijn we al wel een paar keer geweest, met wandelwagen naar het dorp en naar het bos met de hond bijv.

hormoon gedoe heb ik geloof ik niet echt last van al herken ik wel het emotionele gebeuren bij zielige dingen of liedjes.

Dieke vind het erg leuk als je een liedje voor haar zingt, erbij dansen is nog veel leuker

Van de week hoorde ik het liedje speeltuin van Marco en ik was gelijk vanuit het niets in tranen, idioot!

daar had ik dus voor dit alles echt geen last van.

Ooit lang geleden heb ik eens het boekje met cd van woezel en pip gekocht ( om kado te geven dacht ik toen )

Ik heb het dus uiteindelijk zelf gehouden en ooit al eens vluchtig doorgekeken.

toen vond ik het allemaal nogal zoetsappig enz enz

vanavond met Dieke op schoot de cd gedraaid en meegezongen vanuit het boekje...

leuk dat ik het vond!

ehm Dieke vond het vooral allemaal erg fascinerend geloof ik

oke, voeder en bedtijd
Oh hip, bedoel je het schema waar ik het over had? Dat is alleen maar een schema waar ik bijhoud hoe laat ze heeft gegeten en of ze heeft geplast/gepoept hoor. Wij zitten hier absoluut ook niet op een schema. Ze eet wanneer ze honger heeft en ze slaapt wanneer ze moe is. Ik houd daar geen vaste tijden voor aan. Inderdaad ook op gevoel. En soms komt ze om de twee uur, soms om de drie uur. Vind ik ook niet zo boeiend eigenlijk, als ze maar genoeg slaapt en binnenkrijgt!

Eh, doen jullie je kindjes nog een mutsje op? Onze kraamhulp was daar nogal duidelijk in, maar dat was de eerste week. Linde heeft redelijk wat haar en ze houdt haar temperatuur heel goed vast. Buiten doen we natuurlijk wel een muts op (en een capuchon en zo'n zak voor in de maxicosi), maar binnen doen we het alleen als ze koud aanvoelt en als ze net uit bad komt..

Belletje, mijn vriend is al weer een paar dagen aan het werk geweest en ik vind het eerlijk gezegd wel pittig hoor. In zulke situaties zoals jij gisteravond had kom ik dus steeds! Nu is onze oudste dochter ook echt geen makkelijke hoor, maar ik vind het echt even wennen.

Kitty, ik ben er ook nog niet zo erg op uit geweest hoor. Boodschappen doen samen met man en kinderen, en daar houdt het wel een beetje mee op. Linde komt dus ook nog steeds om de 2/3 uur en dan ga je gewoon niet zo makkelijk een paar uur weg. Vanaf volgende week gaan we eens kijken of we af en toe een flesje afgekolfde melk kunnen geven (ik ben al aan het sparen), ik las ergens dat dat vanaf een week of vijf aangeraden wordt. Dan kunnen we misschien ook weer eens iets verder weg, naar familie ofzo..
hier geen mutsje meer, al een hele tijd niet meer trouwens.

mevrouw werd de 2de week al pisnijdig als ik een muts op deed.

Dat heeft ze vast van mij, ik kan er ook niet tegen

De eerste keer werd ze alleen huilerig boos de keren daarna werd ze knalrood,gillen en duwde ze zelf de muts af.

toen heb ik het maar opgegeven...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven