JANUARI 2009

06-05-2008 13:25 4941 berichten
Geen idee Aruba, om de hoeveel tijd ze me willen zien. Dat hoor ik denk ik volgende week.

Lekker dat je een pijntje had, daar zat je echt een beetje op te wachten he. Heel logisch vind ik hoor, ik zie het ook nog steeds als een soort bevestiging. Ik heb vandaag de hele dag al een zeurderige menstruatie-achtige pijn onderin mijn buik, de boel zal wel aan het groeien zijn. Het vruchtje groeit deze week ook van ongeveer 2 mm naar 5 mm, dus dat is wel meer dan twee keer zo groot natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
Ha ladies,

Opnieuw voorstellen dan maar?

Ik ben Lily, bijna 27 en zwanger van nummer 1. Nu ik dat opschrijf lijkt dat zo raar, net of ik het niet over mij gaat... nog steeds zo'n raar idee.

Ik woon in het midden van het land heb een bijzondere baan in het onderwijs (een beetje docent en heel veel andere zaken) en ben na een tripje in de medische malle molen, 1,5 jaar en na 4x Clomid zwanger! Volgens mijn berekening 5 januari uitgerekend maar kan niet wachten tot ik de échte datum hoor.

Ik ben intens blij met deze zwangerschap en weiger mezelf gek te maken tot daar écht reden toe is. Voorlopig ben ik nog nooit zo lang zwanger geweest en dat koester ik!

Dames: stom hé die constante gek. Al moet ik bekennen dat ik vanmorgen voor het eerst NIET in mijn mega tiet heb geprikt om te kijken of het nog pijn deed (ja!). Ik ben goed opweg naar acceptatie denk ik maar. Ik ben aan het wachten op de eerste échte misselijkheid. Mijn zus heeft in het ziekenhuis gelegen omdat ze was uitgedroogd van al het kotsen. Ik hoop dus niet dat dit genetisch bepaald is want dan kan het feest nog gaan beginnen, pffff.

Hannes, dat kan ik me goed voorstellen maar desondanks: een dikke gefeliciteerd! Ik hoop dat je snel in het schema staat!

Aruba: bbq ze!

Dan;

Ik heb hotels gewisseld en lig nu op de bank in een super de luxe, hipperdepippe hotelkamer. Morgenochtend gaat vroeg de wekker maar daar ben ik blij om want dan naar huis!

Vandaag weet ik precies een week zeker dat ik zwanger ben. Pfff. Wat ik niemand had verteld was dat ik de woensdag daarvoor ookal een héééél licht streepje had maar die was zo licht dat het me weinig zei. Maar toch begon ik toen al te vermoeden dat er wat aan de hand zou zijn want ik ken de mantra 'een streep is een streep!' .

Fijn weekend!
Hello dames. Hoe gaat het met iedereen?

Ik zit nu zelf op 6 weken maar ik voel nog steeds niks. Ook niet meer als ik in me borsten prik. En jullie?
Ik zit ook op 6 weken. Voel ook niks aan mn borsten. Voelde de afgelopen dagen eigenlijk meer dan nu (steekjes enzo). Ben wel heeeel moe, maar dat kan ook komen door mn dochter die heeft besloten 's nachts vaak te gaan spoken

Ben ook benieuwd hoe het met iedereen is!
Ja ik ook moe, moe moe. Het weer werkt ook niet mee he.
Nee, niet echt. Vandaag wilde ik eigenlijk actief vanalles doen, maar veel verder dan liggen en slapen ben ik niet gekomen. Gelukkig is het weekend!

Ik ga nu het haar van mij hubbie proberen te knippen. Mijn motoriek is ook minder als ik zwanger ben, maar dat heb ik hem maar niet verteld
Vanuit mijn eigen bedje groet ik jullie! Eindelijk weer thuis!

Mijn borsten zijn nog wel pijnlijk maar staan een stuk minder op spanning. Ook nog af en toe krampjes/rekpijnen maar dat lijkt wel iets minder. Ik heb er het Beatrijs Smulders boek op nageslagen en het is allemaal normaal lieverds. Het kan nu allemaal minder worden omdat de eerste rek ronde is geweest (oid). Geen zorgen!

Mijn buik, mijn buik! Ik liet hem aan mijn moeder zien en die dilde dat er minimaal twee in moesten zitten, hahaha. Wie weet. Ik lees allerlei verhalen over vroege buikjes en ook daar zit zoveel variatie in. Alles is normaal is de strekking.

Trouwens waar blijft die hoos aan nieuwe zwangeren hier?

Ik ga proberen te slapen in de warmte, lekker!
Hallo dames,

Zoo, ik heb een druk weekend gehad! We hebben de verjaardag van mijn dochter gevierd, ze werd twee. Heel leuk, heel gezellig maar heeeeeeeel vermoeiend. En het schoot gisteravond ook nog eens in mijn rug, dus ik ben ook lekker mobiel..niet dus..

Maargoed, ze heeft in iedergeval een fijne verjaardag gehad.

Welkom terug Lily, fijn dat je weer thuis bent joh. Nu kan je echt gaan genieten, samen met je vriend.

Aruba en Helena, ik voel op het moment ook weer weinig, maar ik heb maar besloten dat ik dat gewoon fijn vind. We hangen in iedergeval niet kotsend boven de wc.
***breekt ff in***

Lieve meiden allereerst van harte gefeliciteerd allemaal!

Enne..jullie wachten op kwaaltjes?? Ter bevestiging??

Nou zal ik jullie vertellen dat ik de erste 5 a 6 weken ook dacht..waarom voel ik niks?? Om vervolgens hondsberoerd en misselijk en moe voor pampus te liggen met ruim 6 weken...

Inmiddels 9 en halve week heen en nog helemaal niet lekker.

Dus meiden don't worry het kan allemaal nog en zo niet...wees dan maar gewoon heel blij

***sluipt weer weg.***
Wat een lief berichtje Sweety! En je voelt je dus nog steeds niet helemaal goed, vervelend zeg. Ja, daarom zeg ik ook: ik ben wel blij met het gebrek aan kwaaltjes, de onzekerheid moffelen we gewoon maar even onder het tapijt..

Meiden, ik ben un peu nerveux voor morgen. Gek eigenlijk aangezien ik kind aan huis was in het WKZ bij mijn vorige zwangerschap. Misschien juist daarom wel..

Ik heb echt ENORME zin in een broodje haring met uitjes.. en wat een geluk: mijn lieve vriend neemt er zo een voor me mee!
Wat een geluk!

Lieselotje al getest?
*breekt even in*

hey aruba, heel erg gefeliciteerd!

erg onwerkelijk nog allemaal he?

het begint hier net doortedringen.

geniet ervan!

liefs vlinder
Zeker, dankjewel Vlinder. Ik hoop dat deze blijft zitten Ik hou 6 juni in de gaten!
Hallo meiden

Ben weer terug van een lang weekend NL en inmiddels 6 weken zwanger vandaag! Heb tegen m'n familie m'n mond weten te houden en ik denk ook niet dat ze iets vermoeden. Tegen een vriendin heb ik het wel moeten zeggen. Ze vroeg me in eerste instantie, terwijl er andere vriendinnen bij waren, of ik zwanger was en toen heb ik glashard ontkend (alhoewel ik het wel heeeel warm kreeg). Toen ze het daarna weer vroeg en we alleen waren heb ik het toch maar toegegeven. In totaal weten twee vriendinnen nu ons 'geheim'. Een hier in Ierland en een in Nederland. Nu willen we het nog minstens 6 weken geheim houden voor de rest. Als ik me bedenk dat ik het pas 2 weken weet is het wel heel lang. We zullen zien.

Verder heb ik ook nog weinig klachten. Beetje moe, gespannen borsten, soms een kramp en af en toe een klein beetje misselijk en duizelig maar als ik niet wist dat ik zwanger was zou ik er geen aandacht aan besteed hebben. Ben benieuwd of dat over een week ook nog zo is!
Oh ow! 6wk1dag en de weeïgheid is gearriveerd. Pffff. Het kwam wat later in de ochtend maar ik moet heel vaak bíjna overgeven. Ik hoop dat het niet erger gaat worden want oei!

Aruba, ben je nog steeds zo onzeker of begin je het al écht te geloven?
Kittycat wat knap dat je je mond hebt gehouden!!! Mijn tante vroeg mij van het weekend ook of ik soms zwanger was en ik was zo verbaasd over die vraag dat ze aan mijn reactie al genoeg kon aflezen! Ik hoop dat je het nog 6 weken voor je kunt houden, en anders: nouja..je bent toch zelf de enige aan wie je verantwoording af moet leggen natuurlijk, een beslissing kan ook teruggedraaid worden.

Ojee, gaat het beginnen Lily.. pff ik hoop dat het mee gaat vallen!
Hallo meiden,

Voyager, nog gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter! Ik kan me best voorstellen dat je zenuwachtig bent voor morgen, ben ook al best wel nerveus voor donderdag. Veel succes iig morgen.

Verder heb ik ook nog steeds niet echt veel klachten, wel kreeg ik gisterenmiddag migraine en daar had ik in het begin van de zwangerschap van m'n dochter ook geregeld last van, niet echt prettig, zeker omdat je niet echt iets in kunt nemen. Beetje rustig aan doen maar.

O ja nog even voorstellen: ben 32 jaar, woon samen met vriend, ook in het midden van Nederland, werk 3 dagen in de week in de makelaardij (2 dagen buitenshuis en 1 dag thuis) en heb een dochter van bijna 16 maanden.

Groetjes
Spannend, deze week dus waarschijnlijk al hartjes in de lijst?!

Ik heb vandaag af en toe vlagen van misselijkheid gehad. Ik vind het soms moeilijk om mijn kwaaltjes aan de zwangerschap toe te schrijven. Voel het achter in mijn keel. Zo'n boergevoel.
hey meiden,

hier ook even een voorstelrondje, ben ondertussen 24 jaar anders dan mijn naam doet vermoeden, zit in het onderwijs en dit is mijn tweede zwangerschap, maar voor eerste kindje. vorige keer heb ik een miskraam gehad. ow ja ik heb 24 mei mijn eerste echo! hopelijk zie ik dan een knipperend stipje.

ik voel wel meer dan ik de vorige keer voelde. ik hoop maar dat dat een goed teken is. ik heb steken en als ik te snel op sta dan trekt mijn buik. ook heb ik last van mijn rug waar ik anders eigenlijk nooit last van heb. gevoelige borsten en met vlagen een misselijk gevoel. tja best veel eigenlijk, maar of dat een goed teken moeten we nog maar afwachten.

ik kan niet zoveel reageren, want thuis heeft de computer het weer eens begeven dus zit nu stiekem op mijn werk naar jullie te mailen.

de zenuwen gieren door mijn lijf zo af en toe. hebben jullie daar ook last van of ben ik de enige zenuwpees?

groetjes
Hee dames,

Ben ik weer. Was even weggeweest. Ook een lang weekend. Ook schrijf ik nog op een ander topic. Alleen dit topic wordt nu zo vol met meiden die ook na februari met de pil gestopt zijn dat het niet echt leuk meer is. Er is geen overzicht meer en het is moeilijk bij te houden. Wel jammer. Ik hoop wel dat dit topic alleen voor zwangeren blijft die echt uitgerekend zijn in januari??

ff update-je voor diegenen die het niet meer wisten. Ik ben Nikiet en zwanger van mijn 2e. Ik heb al een zoontje van 2. Morgen ben ik als het goed is 6 wken.

Ja. En ook ik voelde vrijwel niets. Ook dit weekend niet. Daardoor veel te druk gemaakt denk ik en veel te veel gedaan. Ik zat ook nog eens in de organisatie van het familieweekend en vloog van hot naar her...

tja en vandaag lig ik dus ziek op bed. Moet ook steeds bijna overgeven, sta te trillen op mijn benen en ben daarbij ook nog eens zwaar verkouden (keelpijn en verkouden). Ook ben ik ontzettend moe...

Heb dus teveel gedaan en dan zegt je lichaam vanzelf stop. Je baby neemt immers wel wat hij/zij nodig heeft maar dat kan ten koste van jezelf gaan en je weerstand is lager....

Maar geeft niets. Hoort er bij. Alleen jammer dat je het er nog met niemand (naast je man) over kan hebben..

groetjes,

nikiet
Pluk de dag!
Een januari topic is een januari topic. Eventueel een uitzonderingetje bij een uitgerekende datum van 31 december of 1 februari vind ik geen probleem. Maar hier is het nog heel erg overzichtelijk. We zitten nog maar op 9 januar dus het zal zich nog wel vullen denk ik?
Up voor Starbelly!
hee dames,

ja. Het is nog lekker rustig hier.

Hoe is het met de zwangeren?

Vandaag voel ik me beter dan gisteren. Ben nu 6 wk als het goed is vandaag. Al weet je dat natuurlijk nooit precies.

Vanmorgen toen ik wakker werd meteen een volkorenkoekje gegeten. Dat las ik laatst ergens. Dat hielp wel wat. Ben wel erg verkouden. Zal wel een soort van hooikoorts zijn. Erg vermoeiend.

Ik heb vanmorgen de verloskundig gebeld en met 8 wk mag ik voor de 1e afspraak is op 27 mei en rond de 10 wk voor de termijnecho. Die wordt nog gepland.

Spannend hoor.

groetjes,

Nikiet
Pluk de dag!
Vraagje dames. Voelen jullie nog krampjes/steekjes?
Starbelly! Laat je weten hoe goed het was?

Arbuba: steeds minder krampjes en steekjes. Af en toe nog wel wat en dan ben ik gelijk weer happy. Stom hé. Maar ik heb begrepen dat ook dat normaal is, de baarmoeder is nu even groot genoeg voor het kindje en zal later weer wat groeien en dan is het weer stil, dan gaat ie weer groeien etc.

Hoe is het bij jou?

Ik ben vandaag niet misselijk en/of weeeïg. Ik heb gemerkt dat ik nergens last van heb als ik STAMPVOL zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven