JANUARI 2009

06-05-2008 13:25 4941 berichten
Alle reacties Link kopieren
Haha, dat is een goeie Wen. Moet zeggen dat ik ook liever 's ochtends naar m'n buik kijk dan 's avonds.

Chili, ik eet eigenlijk ook voornamelijk hetzelfde als voor m'n zwangerschap. Niet m'n favoriete geitenkaas helaas en andere dingen die op de 'verboden' lijst staan. Ik ben me wel meer bewust van wat ik eet. Gelukkig at ik over het algemeen ook altijd al vrij gezond maar ik heb ook altijd veel gesnoept (vooral chocolade!) en dat doe ik nu ook nog steeds Tja, weet dat het niet goed is maar het staat ook niet op de lijst van 'slechte' dingen dus....
Zo'n 2 a 3 jaar geleden ben ik meer op de gezonde toer gegaan. Meer sporten en minder snoepen. Dat ging heel goed. Ik moet het trouwens niet in huis halen, want als ik lekkers in huis heb, dan eet ik het ook op. Mn ex-vriendje is echter ook een hele dikke snoeperd en die nam heel vaak iets mee. Ik ben toen ook meer gaan snoepen en eigenlijk doe ik dat nu nog steeds iets te veel. Probeer het nu wel echt minder te doen, vooral 's avonds. Dus ik haal niets in huis (tenzij er bezoek komt) en grijp ik nu naar een extra appel of een bak yoghurt. Ben wel een echte fruiteter (altijd al) en ook groente heb ik geen problemen mee. Waar ik nu vaker zin in heb dan normaal is salmiak.
Heb trouwens gelezen in een artikel dat elke dag een stuk chocola (wel zo puur mogelijk, meer dan 70%) heel goed is voor het kind. Het volgende heb ik er gevonden op internet:

Feiten over chocola:

Chocola bevat heel veel bio-flavonoïden. Dat zijn stofjes die ons beschermen tegen vrije-radicalen (ofwel tegen stoffen die ons lichaam aantasten). Chocola is dus gezond! Bovendien houdt chocola de aderen schoon;

Eet chocola nooit in combinatie met melkproducten, want op deze manier gaan de gezonde stoffen uit chocola verloren; pure chocola is dan ook beter dan melkchocolade;

Dagelijks een paar blokjes chocola heeft een bloeddrukverlagend effect;

Vrouwen die chocola eten hebben een beter seksleven dan vrouwen die geen chocola eten;

Maar of vrouwen chocola lekkerder vinden dan seks? Het wordt wel eens beweerd, maar waarschijnlijk is het afhankelijk van het moment: de ene keer heeft chocola de voorkeur; de andere keer seks. Dus het is maar net wanneer je een vrouw vraagt wat ze lekkerder vindt;

Vrouwen eten vaak chocola voor de menstruatie omdat ze zich in deze periode wat minder prettig voelen. Chocola is dan nodig om uit de maandelijkse dip te komen;

Ben je een ware chocolist? (= verslaafd aan chocola). Dan krijg je een goed gevoel bij alles waar cacao in zit...

Vrouwen die tijdens de zwangerschap chocola eten krijgen vrolijkere baby’s;

Misschien geloof je het niet, maar er zijn mannen en vrouwen die niet van chocola houden....
Mooie buik wen!
Voyager; waren de uitslagen van je vriend ok? Hoest met je?

Hier iets minder... vriend had of iets verkeerds gegeten of buikgriep. Werd zondagavond ineens misselijk en constant buikloop. Helaas heb ik het sinds vanmiddag ook. Niet leuk! Ben met dit soort dingen dan toch 'bang' dat het erg is voor de baby!
Wat vervelend Chili! Denk je dat je alle misselijkheid gehad hebt, krijg je dit Hopelijk is het snel weer over.

Maar je hoort overal dat het geen kwaad kan voor de baby, dus ik zou me niet teveel zorgen maken. En anders even bellen met de verloskundige!

Kittycat, staat geitenkaas op de verboden lijst? Ik eet het niet (vind het niet te eten), dus ik heb daar niet op gelet.

Sinds ik zwanger ben taal ik niet meer naar snoep eigenlijk, terwijl ik best een zoetekauw was/ben. Ook geen echte zin in chips e.d. meer 's avonds. Wel sinds mijn berichtje van vanmiddag over mandarijntje pellen 6 mandarijntjes naar binnen gewerkt Lekker!
Wat een nacht! Moest er 4 keer uit om naar de wc te gaan. Hoop dat het ergste nu voorbij is. Voelt niet prettig. Gelukkig voel ik me verder niet ziek. Vandaag alweer 19 wkn, bijna op de helft!

Wen; ik eet ook kilo's fruit. Heerlijk, lekker fris en nog gezond ook. Had in de eerste weken ook geen trek in lekkere dingen maar dit is nu (helaas) wel weer terug. Hoofdzonde bij mij is ook de chocolade!

Marianne; fijn berichtje over chocolade. Wat een vrolijk kindje ga ik krijgen ;). hahaha

Kittycat; chocolade is echt niet ongezond hoor, als je het maar met mate eet. Alles met mate trouwens. Enne geitenkaas mag wel hoor maar alleen als het van gepasteuriseerde melk is. Maar dit is in Nederland bijna altijd het geval. Net als de brie mag het dus wel maar lees de etiketten.
Vervelend Chilli. Toch zou ik ook niet zo bang zijn dat het je kindje schaadt. Zo'n kleintje krijgt zn voedingstoffen wel binnen hoor. Zelfs van zwangeren die 9 maanden misselijk zijn, zijn bij de geboorte gewoon gemiddeld qua lengte en zwaarte.

Ik weet dat brie mag, maar toch eet ik het niet. Zit toch een soort angst of zo, denk ik.

Voayger zou je nog even in de tabel willen zetten dat ik 12 september weer naar de vk moet? Krijg het niet gekleurd.
Ok, 3e poging, Onze pc is weer eens over de zeik en ik heb deze reactie al 2 keer eerder geschreven, maar op een of andere manier raak ik hem steeds kwijt in de krochten van onze computer! Laatste maal.

Esther, gefeliciteerd! Nog een meisje, leuk joh!

Er hier moeten nu wel wat ventjes bijkomen hoor! Ik heb je afspraak erbij gezet.

Chili wat vervelend dat je ziek bent! Je hoeft je volgens mij ook geen zorgen te maken over je baby hoor, als je maar genoeg drinkt. Door diarree verlies je wat vocht namelijk.

Marianne, fijne berichten over chocola he! Ik had inderdaad laatst een onderzoek gelezen van Yale University dat als je per dag een paar stukjes pure, of nog beter:banketbakkerschocolade eet, je tot wel 40% minder kans hebt op hoge bloeddruk. Dit staat hier dus standaard in de kast. En als het niet werkt: ach.. een paar stukjes chocola eten is ook geen ramp!

Ik weet niet meer wie het vroeg over eten, maar ik eet hier wel minder dan eerst. om dat mijn buik zo groot en hoog is zit de boel toch ene beetje in de verdrukkig en kan ik ongeveer nog maar de helft op van wat ik eerst at! Niet verkeerd denk ik trouwens. Wel eet ik nog grotendeels dezelfde dingen. ik at altijd veel smeerworst, dus dat doe ik niet meer. Voor de rest is er niet zoveel veranderd. Voor degenen die onzeker zijn over wat je wel en niet mag eten, op www.voedingscentrum.nl staat een lijst!

Kitty, ik ben wel benieuwd hoe jouw buik er nu uitziet! Als andere mensen het kunnen zien nu, dan zal ie wel aan de grote kant al zijn! Ik schrok laatst van mezelf. Ik zag mezelf in profiel in een raam. OMG!!! Ik was de vorige keer zeven maanden zwanger toen ik er zo uitzag! Ik zal vragen of mijn vriend nog een fotootje wil maken vandaag. (hij wordt al zenuwachtig als ik het vraag, op de een of andere manier wordt dit altijd zo'n stressboel dat we standaard ruzie krijgen....)

Lucia, precies dat had ik ook de eerste keer. Bij een week of 19 ofzo voelde ik haar voor het eerst, en daarna een paar weken niet meer. Daarna voelde ik haar pas elke dag.

Sam, geloof het of niet, maar mijn buurvrouw had vorige week niet eens door dat ik zwanger was. Terwijl ik al vanaf week 14 met een enorme buik rondloop. Ik snapte er niks van, dat valt toch op???? Maar blijkbaar letten mensen daar helemaal niet zo op. (ik wel trouwens, maar blijkbaar ben ik een uitzondering)

Hier is alles goed. Mijn vriend bleek inderdaad een nasty virusje te hebben gehad en dat is nu zo goed als over door medicijnen. Dus dat is goed nieuws!

Ik heb eigenlijk heel weinig last van mijn bekken op het moment. Ik weet wel dat het verstandig is als ik nu een afspraak maak met een fysio, maar ik stel het toch even uit. (jaja eigenwijs, I know). Maar ik vind mijn zwangerschap al zo "medisch". Elke keer weer die controles, het zwaard van damocles wat boven mijn hoofd hangt w.b de bloeddruk, al die medicijnen die ik slik, de stollingsafwijking... Ik weeg het allemaal af en ik wil er gewoon niet nog iets bijhebben. Ik ga naar de fysio, maar nog niet nu. Ik weet ook heus wel dat het straks weer erger wordt, maar ik wil gewoon nog niet. Ik beloof dat ik wel ga als het weer erger wordt.

Verder is de baby heel erg actief in mijn buik. ik voel hem/haar eigenlijk heel vaak. Is vaak wakker denk ik. Gezellig hoor!

Vandaag heeft mijn vriend onze slaapkamer een beetje aangepakt, nu is de weg vrij om eens voorzichtig eraan te gaan denken hoe we dat straks gaan doen met de baby. We wonen op een (ruime) flat en qua ruimte kan het wel. We hebben alleen maar 2 slaapkamers en op 1 slaapt mijn dochter en op de andere slapen wij. De baby komt dus in een ledikantje op onze slaapkamer, tot we kunnen verhuizen. dat zal waarschijnlijk een paar maanden na de geboorte zijn. Dus nu moeten we een plekje maken waar een ledikant en een commode kunnen staan. Past makkelijk, maar het moet wel een handige plek zijn, ook i.v.m. tocht enzo. Even puzzelen dus.

We gaan zo even shoppen om de slaapkamer een beetje aan te kleden.

Oja, Kitty, Nikiet en Marianne, veel succes morgen. Hoe spannend!!!!!!

Ik ben ook verschrikkelijk zenuwachtig voor overmorgen!
quote:Marianne1969 schreef op 20 augustus 2008 @ 12:21:

Voayger zou je nog even in de tabel willen zetten dat ik 12 september weer naar de vk moet? Krijg het niet gekleurd.

Done!

Ik heb net een heerlijk broodje brie op trouwens! Mag gewoon hoor.
Ik vind het ook heel spannend, hoor. Brrrr. Mijn echo is om 10 voor 1, dus nog redelijk op tijd. Gelukkig niet pas laat op de middag.

Kitty en Nikies: veel succes en plezier bij de echo. En ook een beetje sterkte.
Kijk, dat zijn de betere berichten, die over de chocola! Ga meteen naar de ah straks..

Als ik trouwens van kaas niet weet of ie gepasteuriseerd wordt, vraag ik t gewoon. En dan blijken veruit de meeste kazen wel te mogen, gelukkig!

Balen Chili van dat virus, maak je niet te veel zorgen!

En morgen en overmorgen wordt t spannend he, met al die echo's, maar liefst 6! Ik hoop dat we de goede lijn doorzetten! Heel veel succes dames!

Evince, wij zijn de hekkensluiters met de 20wk echo, lang wachten nog he, nog 3 weken!

groetjes! Lucia
Even heel kort, zit op mijn werk!!

Maar wil iedereen de komende twee dagen heel veel succes wensen met de 20-weken echo's... Spannend hoor! Ik laat het maandag of dinsdag weten hoe het gegaan is (kan niet wachten...)
hai dames,

eindelijk weer een berichtje van mij...

sorry, sorry, sorry dat ik zo lang niet ben geweest....

Maar dit komt vooral doordat ik in mijn nieuwe baan niet overdag kan internetten en omdat mijn computer veel kuren heeft. Hij gooit me steeds uit het forum en sluit zich dan af... Ik moet soms wel 3 keer opnieuw opstarten. Moet er binnenkort echt iets aan doen. Maar daarbij vooral erg druk met mijn nieuwe baan, huis opruimen om kamer vrij te krijgen, weekendjes weg etc... Van za de 23e (aanstaande) tot volgende week zondag de 31e ben ik een weekje op vakantie in frankrijk (normandie) dus ook weer niet op het forum...

Lees straks even bij...

Maar ik lees al dat er veel meisjes worden verwacht???

Grappig hoor.

En morgen hebben veel van ons de 20 wk echo...

Ik dus ook om 13.15 uur... Zouden dat allemaal jongens zijn???

Ben zoooooo benieuwd en hoop stiekem nog een btje op een meisje... Maar jongen is ook geweldig natuurlijk en ik hoop vooral dat alles goed is natuurlijk...

Probeer morgen of overmorgen nog even een reactie te plaatsen op mijn echo...

Verder groei ik nu harder! En voel het al regelmatig schoppen...

Tot snel.

groetjes, Nikiet
Pluk de dag!
Marianne, als ik op jouw bericht over chocolade af ga, dan moeten wij een hele vrolijke baby krijgen! Heb net nog een reep op!

Wat betreft de geitenkaas, eet ik alleen de harde versie (hollandse geitenkaas). Zachte kaassoorten worden hier afgeraden, ook brie. Op de zachte geitenkaasjes hier in de supermarkt staat niet of het wel of niet gepasteuriseerd is en ik heb het een keer in een restaurant gevraagd of ik het mocht eten en toen werd het me ook afgeraden, dus ik doe het maar niet.

Chili, hoop dat je je snel beter voelt. Misschien herinner ik het me verkeerd, maar woon jij ook niet in het buitenland?

Voyager, gelukkig is alles weer goed met je vriend. Een zorg minder.

Tja, en dan morgen de echo's. Ik heb 'm pas laat in de middag en daarna ook nog een afspraak met de gyneacoloog dus het zal wel vrijdag worden voordat ik reageer. Maar ja, ik kan toch niet melden of we nu een jongen of meisje krijgen.... Veel succes en plezier allemaal!
Bedankt voor jullie lieve reacties. Stom is dat, dat je toch gelijk een beetje in de stress schiet. Ben niet bang dat het kindje niet genoeg binnenkrijgt maar meer dat ik een rare voedselinfectie heb wat schadelijk kan zijn voor de baby...

Voyager; was al 'bang' dat er iets was. Maar gelukkig zijn de uitslagen van je vriend goed en heb je minder last van je bekken. Kan me voorstellen dat je zenuwachtig bent. Ik ben het ook al voor volgende week. Maar komt vast allemaal goed. Wat leuk dat jullie ook al bezig zijn met een plekje voor de baby.

Marianne; tuurlijk, is ook spannend. Jij ook veel plezier en succes morgen!

Lucia; jullie moeten idd nog ff geduld hebben. Ben al ongeduldig voor volgende week. Was het maar alvast half september!

Marlee; wel ff laten weten hoor. Ik ben zelfs al zenuwachtig voor iedereen die 21 + 22 augustus de echo heeft! Ben ook erg benieuwd of er wederom veel meisjes bij zitten.

Nikiet; geen sorry hoor. Fijn dat alles goed met je is. Probeer maar lekker te genieten van je leuke dingen. Hopelijk gaat het ook goed tussen jou en je man. Fijne vakantie alvast! Enne, jij ook nog ff snel laten weten of alles goed is.

Kittycat; nee, ik woon niet in het buitenland. Was het maar waar, dan het liefst ergens waar het altijd lente is. Op dit moment lijkt het wel herfst in Nederland... Ik heb wel heel veel gereisd, zowel privé als voor mijn werk. Succes met spieken morgen ;).
Spannend morgen en overmorgen! Iedereen alvast veel plezier en inderdaad ook een beetje sterkte, er zijn vast al heel wat zenuwen door jullie keel gevlogen voor de echo.

Vandaag viel mijn mond echt open... ik had het in een winkel met de eigenaresse (jaar of 50) over wat je als zwangere wel en niet mag. Ze zei dat vroeger daar helemaal geen aandacht voor was, en dat toen de kinderen ook gezond werden geboren (ja, behalve als het kind ziek of dood was he?). Vond ze allemaal maar onzin Toen trok ik al m'n wenkbrauwen op. Daarna zei ik iets over dat van alcohol toch in ieder geval wel bekend is dat het niet goed is. Zegt ze: nou, dat is ook niet zo hoor, van mijn gynaecoloog mocht je iedere dag een glaasje drank, dus dat kan helemaal geen kwaad

Ik mag hopen dat ze dat niet aan iedere zwangere vertelt!
Oh, ik kan mij daar soms ook zo aan irriteren, van die oudere mensen die het tegenwoordig zo overdreven vinden.. Terwijl er nu toch minder babysterfte is dan vroeger.

Elke dag een glaasje drank, nou ja zeg!

Succes voor de meiden die de komende dagen hun 20-weken echo hebben, spannend hoor!!!

En wij moeten inderdaad nog zo lang wachten Lucia! Dat is het nadeel van zo laat in de maand uitgerekend zijn hè? Ik ben ook 'pas' 17w/1d zwanger vandaag. Dat is heel wat anders 21 weken ofzo... Maar goed, uiteindelijk maakt het allemaal niet zo veel meer uit...

Voyager, jullie wonen dus ook op een flat, wij ook! Gelukkig wel erg ruim ook. Maar ook maar 2 slaapkamers.. Onze twee meiden slapen al heel lang bij elkaar. Onze derde komt dus ook bij ons op de kamer. Die gelukkig erg ruim is ook. Wij hebben wel het idee om hier voorlopig nog te blijven wonen, de baby kan makkelijk tot het een jaar of 2 is bij ons op de kamer blijven. Voor die tijd willen we een ander huis. Maar of we dan in dezelfde plaats kunnen blijven wonen is nog de vraag...

Chili, hoe gaat het nu met de buikgriep? Hopelijk hoef je niet meer zo vaak naar de wc! En maak je geen zorgen inderdaad hoor, het kan echt geen kwaad voor de baby!!

Over (grote) buiken gesproken, ik ben dan nog maar 17 weken zwanger, ik heb al wel een aardige buik, ik zou ook wel een foto willen laten zien, moet even kijken hoe ik dat kan regelen. Vrijdag (dan ben ik precies 4 maanden zwanger) laat ik mijn man weer een foto maken, die ga ik dan wel proberen te laten zien aan jullie...

Mijn buik kan ook wel te maken hebben met eten. Sinds ik zwanger ben heb ik veel meer eetlust, bij de vorige zwangerschappen ook gehad trouwens... Ik probeer mij nu heel erg in te houden. Niet te veel chocola (ik ben echt verslaafd!) En nu ik dat over chocola gelezen heb is het wel verleidelijk om toch weer meer te eten daarvan. Maar dat ga/wil ik niet doen!!

Het is gewoon een kwestie van niets in huis halen hier. Want anders is het net als bij jou Marianne, als het in huis is gaat het op.

Ik probeer wel gezond te eten, en dan gaat aardig. Zeker qua fruit, heerlijk! Maar groente, daar heb ik grote problemen mee, altijd al gehad trouwens... Er zijn een paar groenten die ik net door mijn keel krijg en die eten we dan ook erg vaak.

Verder neem ik elke dag een vitaminepil voor zwangeren, zodat ik hopelijk niets te kort kom...

Zo, ik ga nog even ontspannen...

Groeten Esther
*breekt in*

Heeey meiden, zet hem op he! Lijkt me ook heerlijk om een kindje in je te voelen, maar ook wel zwaar voor je lichaam!

Liefs
Lief van je EmmaAurora! Jij probeert ook zwanger te worden toch? Dan hoop ik voor je dat je ook snel een zwangere buik hebt!

Esther, ik was nog eens aan het rekenen geslagen: ze is hooguit 50, stel dat ze op haar 25e een kind gekregen heeft, dan was dat op zijn vroegst in 1983. Toen wisten ze toch al wel dat elke dag alcohol niet echt goed was?
Heb even weer bijgelezen. Brrrr, ben een beetje zenuwachtig.
Relax Marianne! Je ziet straks je kind, kun je even zwaaien, spieken wat het wordt... allemaal leuke dingen!
Goedemorgen,

Wen; krijg ook tig adviezen en tips. Kan er ook niet zo goed tegen. Maar wat er tegen jou is gezegd, is toch wel de limit!

Esther; leuk! Ben benieuwd naar je foto. Ik moet ook echt een foto gaan maken. Heb er nog geen een dus moet dat nu zo langzamerhand toch maar eens gaan doen.

EmmaAurora; lief berichtje hoor. Dank je wel.

Marianne; zenuwen horen erbij. Maar toch proberen ook te genieten hoor van de echo. Weer even lekker spieken en je kindje zien! Leuk. Ben benieuwd voor je wat het wordt!
Misschien vind ik het daarom ook wel spannend, wen. Ik ben niet bang dat er iets mis of zo en of het een jongetje of een meisje is maakt me ook niet uit. Gewoon het idee dat ik straks weer dat kleintje zie. En ook wel heel benieuwd of het nu een j of een m is. Alleen ik begreep van de vk dat het wel echt iets medisch is en niet voor de fun. Ik denk dat dat het achterliggende gevoel een beetje is. Ben ook wel benieuwd hoe de echoscopiste ermee omgaat. Of ze het ook leuk maakt en niet alleen medisch.
Ohja, nog even over reacties en meningen van andere mensen. Ik moet zeggen dat ik daar nog niet echt mee te maken heb gehad, gelukkig. Wel dat de "ouderen" zeggen dat het vroeger toch allemaal anders was. Zowel met het eten en drinken tijdens de zwangerschap (en idd, er was vroeger natuurlijk ook veel meer sterfte) en in de opvoeding. En dat is ook gewoon waar natuurlijk, maar ja, dat wil niet zeggen dat het vroeger ook beter was. Of dat het nu beter is. Aan elke vorm van opvoeden zitten voor- en nadelen aan. Alleen jammer dat je pas later de consequenties ziet. :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven