JANUARI 2009

06-05-2008 13:25 4941 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aruba! Ik las in je andere topic dat je vlak voor het bloeden aan je baarmoedermond had gezeten en je daarna niet meer bloedde.Ik ben er echt van overtuigd dat je jezelf een 'bloedneus aan je baarmoedermond' hebt gegeven en dat het verder helemaal niets is.

Hoe is het bloeden nu? Als je nog steeds niet meer helderrood bloed hebt dan kun je er van uitgaan dat dat het was.

Er is nu niets wat je kunt doen, en wees reeel:

1. je slijmvliezen en baarmoedermodn zijn extra goed doorbloed. In het Beatrijs boek van mij staat dat je zelfs van een flinke niesbui kunt gaan bloeden.

2. je hebt zelf aan je baarmoedermond gezeten (waarom eigenlijk als ik vragen mag?).

3. daarna begon het bloeden, het was een klein beetje en daarna niets meer.

4. tel alles bijelkaar op en je krijgt een heel ander resultaat dan je eerste gedachte 'miskraam'.

Probeer rustig te blijven en te geloven dat je dit kán! Laat je weten hoe het nu is?
Hoi Iedereen. Lily, ik probeer ook wel een klein beetje hoop te houden. Maar na vorige keer is dat best lastig. We kunnen het alleen maar afwachten. Zet het door of halen we de echo. En wat zien we dan?

Tja en dat baarmoedermond checken. Volgens mij kan je daar best veel van aflezen? Ben misschien gewoon een beetje een overdreven checker? Kijk maar naar het feit dat ik al meedere zwangerschapstesten er tegen aan heb gegooid...

We wachten het af, houd jullie op de hoogte. De natuur beslist vanzelf en op zijn eigen tijd.
Hoi Dames,

Ik ben toffifee, 27 jaar en zwanger van mijn eerste kindje! Erg onwerkelijk, ik heb er drie testen tegenaan gegooid, want ik geloofde niet dat het in de eerste keer raak zou zijn. Dus wel! Joepie! Volgens mijn berekeningen ben ik 14 januari uitgerekend.

Ik kom gauw terug,maar ga nu even slapen!

Ohja, ik zou natuurlijk graag mee willen schrijven! :-)
Hallo,

Ik was al eens eerder begonnen met lezen in dit topic om te controleren of mijn vermoedens terecht zijn, haha. Had al wat gevoeld hier en daar, tenminste ik DENK vooral vanalles te voelen , maar tot nu toe nog negatief getest. Toch denk ik dat ik zwanger ben, dus vanaaf maar eens verder gelezen hier om alvast aan jullie te wennen. Hopelijk mag ik binnenkort gaan meeschrijven hier.

Zal even over m'n situatie vertellen. Ben al 10 dagen overtijd, en heb al zes keer negatief getest (hoezo ongeduldig?). Dacht dus eerst dat het wel niets zou zijn, maar navraag gedaan bij vriendinnetjes en zusje en bleek dat er meer waren die eerst negatief testten, maar toch zwanger bleken te zijn. En ik merk het nu vooral aan m'n afscheiding, niet normaal. Verder ben ik vanaf 6 weken na vorige bevalling altijd netjes op tijd geweest, dus lijkt me raar dat het nu ineens anders zou zijn.

Het is voor mij de tweede keer en net als bij de eerste voel ik er eigenlijk weinig van. Bij de eerste heb ik me eigenlijk altijd goed gevoeld, tot op 't laatst dan, dus misschien is dat deze keer wel weer zo...

Verder over mezelf: ben 26, eerste dochter is nu bijna 9 mnd, heb een man en werk 3 dagen in het onderwijs. Nog maar niet te veel verder, want wie weet ben ik helemaal niet zwanger. Laten we 't niet hopen...

Ik las dat jullie zitten te wachten op mede-zwangeren dus vandaar dat ik me alvast even kom voorstellen. Of ben ik te vroeg? Ik kom wel melden als de twee streepjes zijn verschenen en dan wil ook graag in het forum. Leuk! Heb al helemaal zin in een nieuwe zwangerschap en daarna een nieuwe

Jullie allemaal succes tijdens deze eerste weekjes bij het ontdekken van alle veranderingen en sterkte als je al misselijk bent!

Groetjes Rebbel

Zo, en nu maar eens want daar kan ik de laatste paar dagen geen genoeg van krijgen!
Ha die Toffifee, gefeliciteerd en welkom joh! Uiteraard mag je meeschrijven, ik zal je zo in de tabel zetten.

De eerste keer raak, goed man! (had ik ook de eerste kaar, nu in drie maanden.) Ik denk dat je wel veel herkenning zult hebben hier, er zijn nog een aantal dames voor wie het nog erg onwerkelijk is allemaal.

Hoi Rebbel,

Spannend zeg, dat je het wel denkt te weten maar steeds maar geen "bewijs" hebt. Heel frustrerend lijkt me ook. In iedergeval leuk dat je hier wil meeschijven, en als het "officieel" is zal ik je in de tabel erbij zetten!
Nieuw bloed! Welkom Toffifee! Wat geweldig dat het in één keer raak is! Gek idee hé; zwanger!

Rebbel, wat een grenzeloos vertrouwen in je eigen lijf! Ik weet alles van vanalles voelen maar het was nooit raak bij mij tót ik positief testte. Ik heb dan ook de neiging op zwangerschapstestten te geloven. Zeker als ik al last had van 'kwaaltjes' immers die komen door de HCG en dan moet dat ook op een test verschijnen.

Maar wie weet, wie weet! Ik hoop voor jou dat je je binnenkort hier verschijnt met positief nieuws.

Ik lees op wondertjes 2009 dat Aruba ook wat stolsels is verloren, ik hoop dat het toch goed zit.Ik kan helaas niet meer zien wanneer ze een echo heeft, deze week toch?

Ik had vandaag weer een meet met meiden van mijn andere vaste topic. Helemaal leuk om elkaar weer te zien en ál die geweldige baby's die al zo groot zijn of juist zo klein. Leuk leuk leuk! Wie weet gaat dit ook zo'n hechte club worden?
Leuk is dat he Lily! De juli 2006 moeders hebben ook nog regelmatig contact met elkaar en we schrijven nog elke dag op ons besloten forum. We zijn nog met z'n twaalven en het is heel waardevol!

Aruba heeft vrijdag haar echo. Ik hoop ook dat alles nog ok is en dat ze gewoon hier terugkomt.
Oh balen, dat duurt dan toch nog wel wel lang voor haar!

Je 2e echo (en mijn 1ste!) komen ook al steeds dichterbij.

Gelukkig gaan mijn werkweken zo giga snel voorbij dat het zo tijd is voor de echo!
Hallo meiden,

Ik mag me, als alles goed gaat, ook bij jullie clubje aansluiten! Vandaag positief getest en vooralsnog rond 24 januari uitgerekend. Ik heb, net als veel anderen hier geloof ik, een (late) miskraam gehad, dus ik hou nog wat slagen om de arm, tot ik met een week of 13 ofzo weet dat het goed zit. Maar ik vind het wel gezellig om hier alvast af en toe mee te schrijven en te lezen. Ik hoef nog niet in de tabel.

Ik zag ook een paar namen voorbij komen van mensen die ik ken uit het ' zwanger worden na een miskraam' topic. Fijn dat jullie ook weer zwanger zijn geworden! Gefeliciteerd!

Andere meiden natuurlijk ook van harte met jullie zwangerschap!

Aruba, ik lees net dat het bij jou misschien niet goed gaat.. Sterkte ermee meid..

groetjes, Lucia
Ha Lucia!

Gefeliciteerd! Ik begrijp je angst maar we mogen er toch vanuit gaan dat het deze keer goed gaat?

Wanneer kreeg je de vorige keer een miskraam?

Ik ben aan het overgeven, vreselijk. Soms ben ik heel misselijk en komt het dan maar vanmorgen dacht ik 'hoera! Niet misselijk' en opeens *brááák!* gewoon uit het niets! Ik heb overal nu emmertjes staan, altijd een in de buurt.
Welkom Lucia! Gefeliciteerd met je zwangerschap, al begrijp ik dat feestvieren voor jou niet helemaal vanzelfsprekend is.

Vervelend, Lily! Ik heb er zelf gelukkig (nog) geen ervaring mee, het lijkt me heel erg vervelend, vooral in situaties zoals werk, boodschappen doen etc. Ik hoop dat het snel over is..
*** breekt even in voor Aruba***

Meissie wat lees ik nu??

Hoe is het nu dan met je? Want ik wil je geen valse hoop geven maar bloeden komt in het begin van een zwangerschap vaker voor hoor......

Dikke kus meid!!

**sluipt weer weg**
Hoi dames,

daar ben ik dan. Heb vorige week een paar uur roze slijm verloren. Zeer angstig gevoel gaf mij dat maar iemand zei dat het van alles kon zijn. En na twee uur is het opgehouden. Dus ik denk dat het wel goed zit wat dat betreft.

Aruba, wat ontzettend vervelend voor je zeg. Ik hoop je na vrijdag hier weer te treffen.

De mensen die een miskraam hebben gehad, wordt er dan ook onderzocht hoe dat precies komt? Waar het aan heeft gelegen? Of moet je het maar gewoon accepteren? Ik heb op zich wel de angst dat het mis zal gaan, maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn.
Hoi Toffifee. Vervelend. Ik weet het... Het word bij de eerste keer niet onderzocht. Als dit nu niet goed blijkt te zijn is dit mijn 2e keer. Bij ons ziekenhuis schijnen ze bij 2 miskramen te gaan onderzoeken. Maar veel ziekenhuizen doen het ook pas na de 3e. Het is namelijk vaak een kwestie van een statistiek. Het gaan nou eenmaal bij 1 op de 10 zwangerschappen fout. Maar meestal goed dus!

Sweety, thanx voor je opbeurende woorden. Ik heb nog wel een beetje hoop. Maar dat is wel lastig na de vorige keer. Het is niet doorgebroken dus het kan nog goed zijn. Ik neem jou als voorbeeld!
Aruba, hoelang heb je bloed verloren dan? Zou het er mee te maken kunnen hebben dat het je officiele menstruatie dag zou moeten zijn?

Ik kan me jouw gevoel heel goed voorstellen hoor. Had je er nu ook pijn bij? Had je bij je miskraam pijn? Je hoeft niet te antwoorden hoor. Ik hoop met je mee!

Weet iemand nog een goed boek waarbij je tips enzo krijgt, maar ook kunt zien hoe groot je kindje nu is enzo?
Je zit nu op 5 weken toch? Bij jou zou het goed een pseudomenstruatie kunnen zijn als vorige week wat verloor.

Owja, als je 5 weken zwanger googled dan zie je hoe groot je frummel nu is.

Op dit moment heb ik geen pijn. Ik verlies ook niet echt bloed meer maar er zit nog wel wat oud bloed van binnen.

Bij mijn miskraam had ik de eerste 2 bloedingen geen pijn. Dat kwam een dag daarna ongeveer pas.
Aruba ik hoop zo dat het allemaal nog goed zit bij je. Zou je niet eerder een echo willen eigenlijk, gewoon om te checken hoe het er voor staat? Misschien als je uitlegt dat je heel bang bent en dat je al eerder een miskraam hebt gehad dat je dan wel wat eerder mag komen. Maar dat moet je wel willen natuurlijk..
Tja, ik heb natuurlijk bij het eerste beetje bloed de vk gebeld. Zij gaf aan dat er volgens haar eerder nog weinig te zien zou zijn. Maar goed dat vind ik een beetje een flut argument want ik zit nu op 7 weken na mijn laatste menstruatie. Maar goed, we laten het maar zo. Het is al bijna. Wanneer mag jij ook alweer Voyager?
Ik mag woensdag over een week. Ik ben er wel redelijk nerveus over ook. Maar eerst ben jij aan de beurt!
Ha meiden,

Bedankt voor jullie 'welkom'! Voor mij is het inderdaad niet alleen maar genieten, maar ik heb er wel een goed gevoel bij.

Iemand vroeg wanneer ik de vorige keer m'n miskraam kreeg. Ik zal er niet teveel over uitwijden, want anders maak ik jullie misschien onnodig ongerust. Maar laten we er op houden dat ik bij die 5% hoorde bij wie het na een goede echo toch nog mis ging, bij 12,5 week.

Ik moet weer even verder werken!

groetjes, Lucia
Hoi,

Kan het na 12,5 week nog misgaan? Jee zeg. Je hoort ook wel is van die horrorverhalen dat iemand alsnog bevalt van een overleden kindje. Lijkt me ook zo erg. Aruba, in de hoeveelste week heb jij een miskraam gehad?

Ik mag trouwens 25 juni naar de VK voor een echo. Dus dan ben ik 11 weken ver.
Na 5 weken en 3 dagen. Tja soms word er een beetje stom gedaan over de term "wondertje" hier op het forum. Maar als je nagaat wat er allemaal in je lichaam moet gebeuren om een gezond kindje op de wereld te zetten. Mag het terecht een wonder genoemd worden.
quote:toffifee schreef op 19 mei 2008 @ 14:32:

Ik mag trouwens 25 juni naar de VK voor een echo. Dus dan ben ik 11 weken ver.Ik pas het aan!
Ik had het gister en vandaag trowuens kououououd!! Vannacht ook, echt verschrikkelijk. Dat herken ik echt van de vorige keer, vreselijk en !!
Same here! Ik heb t ook steeds superkoud. En zit de hele dag te gapen, niet normaal.

Ik heb ook nog steeds zo'n zeurgevoel in mijn onderbuik en mijn rug.. Vervelend is dat.

Hebben jullie t al tegen iemand verteld? Ik nog niet. We proberen het zo lang mogelijk voor ons te houden. De vorige keer wist echt iedereen het al, en moesten we dus ook tegen de hele wereld vertellen dat het niet goed was. Echt niet leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven