JANUARI 2009

06-05-2008 13:25 4941 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens ook enorme pijn aan mijn borsten. Loop vandaag alweer in een (hele mooie maar niet heus..) zwangerschapsbh. Een beugelbh doet zoveel pijn!
Dag daar,

Ben ik weer even. Schrijf ook op een ander topic en was erg druk dus lastig om bij te houden. Maar lees wel vaak jullie verhalen hoor. Heel herkenbaar allemaal.

Voyager wil je in het schema zetten dat ik op dinsdag 27 mei op eerste controle ga?

Aruba wat schikken zeg. Ik hoop echt dat het vals alarm is. Ik bloedde ook rond mijn 7e week bij mijn eerste. Ca. 3 dagen lang. Het was alleen anders van kleur en heel weinig.

Verder lees ik dat veel van jullie ook misselijk zijn. Dat heb ik ook wel een beetje al lijkt het nu minder dan bij mijn eerste (jongen). Zou het dan een meisje kunnen zijn? (haha...)... Of is het stilte voor de storm.

Ik denk dat ik het tot nu toe beter onder controle kan houden door echt de hele dag door kleine beetjes te eten en niet te kruidig, zwaar en vet... Ik heb vooral zin in hartig, fruit en zout...

Ik ben als het goed is bijna 7 weken.

Waarschijnlijk echo over 2 weken. het blijft onwerkelijk ook als is het de 2e keer...

En onzeker die eerste 12 weken....

Ik ben ook heel erg moe. Maar ik hoop dat dit net als bij de vorige keer na ca. 12 wk beter gaat.

groetjes,

nikiet
Pluk de dag!
Aruba! Goed nieuws dus eigenlijk, hopen dat het goed blijft!

Lucia, dat is vreselijk zeg met 12,5e week! Mijn familie + 3 hele goede vriendinnen weten het. Omdat wij in de MM zaten hebben heel wat mensen flink met ons meegeleefd maar niet iedereen krijgt het nieuws te horen. Als het volgende week goed is op de echo dan zal ik het wel wat mee mensen vertellen, ik ben ook echt een giga flapuit!.

Hier draag ik de zwangerschaps BH die mijn zus heeft gebracht (hééél handig dezelfde maat). Ik heb al 3 dikke striea- strepen op mijn borsten! Daar ben ik niet zo blij mee. De andere kwaaltjes ervaar ik met liefde, het gaat hormonaal goed!
Nikiet, wat was het bij jou qua kleur dan? Ik heb wel nog steeds een beetje helderrood bij het aanraken van mijn baarmoedermond. (jaja obsessieve checker )
Ja maar Aruba, wat check je dan steeds? Het lijkt me nou ook niet heel goed om daar steeds met je vingers te zitten.. Ik snap je angst wel hoor, alleen niet wat je daar dan zou moeten voelen..
Hahaha, nou lijkt het net alsof ik boodschappen doe met mijn vingers in mijn broek. Nee hoor. Maar check en maak de boel een beetje schoon bij het douchen. En voel dan ook meteen of mijn baarmoedermond open lijkt te staan. Wil gewoon weten of ik nog bloed. Vandaar de constatering.
Maar je bloedde niet toen je de eerste keer ging checken, wat checkte je toen dan?

Ik hoop dat je mijn vraag snapt
Ok, haha Aruba met de vingers in de broek bij de Albert Heyn..

Maar ik kan zeggen dat ik echt nog nooit aan mijn baarmoedermond heb gezeten..
Voel me nou een beetje raar. Maar check af en toe of hij niet open(er) is gaan staan.
Dat deed ik ook vóór het bloeden dus. Omdat hij bij de vorige miskraam zo overduidelijk open stond.
En ik heb ook wel eens gelezen dat hij +/- 24-12 uur voor een miskraam open gaat staan.

Gewoon obsesieve checker dus! (nou gewoon... )
hai Aruba,

Bij mij was het ook heel helder rood en soms ook meer rose... dus juist niet donker rood en korrelig met stolsels als bij een menstruatie. Althans bij mij dan... Toen het ophield werd het bruiner en daarna afscheiding. Daarna moest ik ook nog 2 wk op een echo wachten. Zo stom vond ik dat als ik nu hier lees dat je rond de 7 wk ook al iets kunt zien. maar aan de andere kant moet je ook niet teveel 'rommelen' inwendig denk ik. Vandaar dat ze liever later een uitwendige echo doen vermoed ik...

Ik snap je onzekerheid maar zal er toch niet aanzitten hoor. Het is allemaal erg gevoelig nu en bloedvaatjes knappen nu snel... Daarbij is er natuurlijk een kans op infectie en dan ben je nog verder van huis.... dus niet teveel spoelen e.d. of aankomen als ik jouw was... Je kunt helaas alleen maar afwachten...

en oh ja... Mijn bloedverlies bij mijn eerste was zo weinig dat ik alleen met een inlegkruisje af kon...

Sterkte!

groetjes,

nikiet
Pluk de dag!
quote:Aruba schreef op 19 mei 2008 @ 17:01:

Voel me nou een beetje raar. Maar check af en toe of hij niet open(er) is gaan staan.Haha dat hoeft nou ook weer niet, we zitten allemaal anders in elkaar en we gaan allemaal op een andere manier met de onzekerheid om. Als jij je er prettig bij voelt moet je het vooral doen. Alleen wel oppassen dat je niks beschadigt o.i.d want als het dan gaat bloeden word je alleen maar nog onzekerder.. (ik denk dus dat dat is gebeurd bij jou.)
anoniem_28077 wijzigde dit bericht op 19-05-2008 17:22
Reden: taalfout
% gewijzigd
We hopen het! Nou houden we die (baarmoeder)monden maar eens dicht over vingers in je broek bij de appie he.

Ander onderwerp

Aruba, ik wilde weten of ik iets héél noodzakelijks miste, vandaar.

Jij moet natuurlijk doen waar jij je ok bij voelt maar sluit me wel aan bij bovenstaande commentaren, voorzichtig!
quote:Aruba schreef op 19 mei 2008 @ 17:14:

We hopen het! Nou houden we die (baarmoeder)monden maar eens dicht over vingers in je broek bij de appie he.

Ander onderwerp

Ik moet zo hard lachen om die opmerking dat ik echt bijna in mijn broek pis!
Hahahaha, dat vind ik dan weer leuk om te lezen! Ik doe voorzichtig.

Hoe gaat het voor de rest met jullie? De kwaaltjes etc. Hoe zijn jullie mannen eronder.

Nikiet, bedankt voor jouw eigen verhaal. Er is hoop! Halleluja
Mijn kwaaltjes:

- Trekkerig aan de zijkanten van mijn baarmoeder bij opstaan/omdraaien e.d

- Steeds verschrikkelijk koud, vooral 's avonds en in bed

- Tegen een uur of acht word ik al heel erg moe, om tien uur lig ik er meestal al in. En dat is voor mij heel raar aangezien ik echt een nachtbraker ben anders.

- zere borsten

Meer niet eigenlijk.

Mijn vriend is heel lief voor me, maar die is altijd heel lief voor me.
Dag,

Nou, ben een beetje te voorbarig geweest en te veel in mijn eigen lijf geloofd.. Vannacht kreeg ik kramp en vanochtend volgde bloedverlies. Het lijkt op een mk, maar kan ook een verlate ongesteldheid zijn, maar dat zou dan wel gek zijn opeens een onrgelmatigheid in mijn anders zo regelamtige cyclus. Maar ja, theoretisch gesproken kan 't. Ik wacht maar ff af.

Ik las dat er hier meer zijn die al eens een mk hebben gehad. Is dat een reden om de ha te bellen of hoeft dat niet?

Ik heb nu nog steeds af en toe pijn onderin m'n buik, maar kan natuurlijk ook gewoon menstruatiepijn zijn. Mij lijkt het dat ik gewoon kan wachten tot 't overgaat, tenzij er iets raars gebeurd. Of moet je laten onderzoeken of er niets achter blijft?

Jullie heel veel succes verder met jullie zwangerschap en hoop dat alles goed blijft gaan, ook met jou, Aruba.

Groetjes Rebbel
Ow rebbel. Dat klinkt vervelend zeg. Tja weet je wat het rotte bij een miskraam is. Een miskraam is pas een miskraam na een positieve test. (voor medici dan he) Je kan het wel laten weten als je wilt dat het in je dossier komt te staan? Maar als het nu los is gebarsten en de dijken gebroken zijn kan je er vanuit gaan dat je straks leeg bent hoor. Als je blijft vloeien na een paar dagen of buikpijn houd moet je wel even aan de bel trekken. Sterkte!
@Rebbel,

wat ontzettend vervelend voor je zeg.

Wij hebben het ook nog aan niemand verteld. Ik wil eigenlijk eerste een echo hebben gehad.

Mijn "klachten" (wat zijn nu klachten als er zoiets moois in je buik groeit):

-MOE. ongelofelijk.

-Trekkerig gevoel aan de zijkanten van mijn buik.

-Veel witte vloed.

-borsten onder continue hoogspanning

Oja, ik twijfelde in het begin of ik wel zwanger zou zijn omdat ik mijn borsten niet voelde en ik overal las dat mensen gevoelige borsten had.....nou, die heb ik inmiddels dus ook .. :-)
hoi!

Vervelend zeg Rebbel, sterkte ermee..

Ik moest trouwens onwijs lachen om jouw opmerking Aruba, 'nu houden we die (baarmoeder)monden maar eens dicht'. Hahaha. Gelukkig kun je de adviezen/het commentaar van de mensen hier goed hebben.

Mijn kwaaltjes tot nu toe:

- Dezelfde als toffifee

- onwijs duizelig (ging net bijna van m'n stokje tijdens een vergadering op mijn werk..)

- ik heb t zo koud!

nou, doei!
Voelt jullie buik 's avonds ook hard aan de zijkant?

Bij mij wel, ik wilde net voelen of ik het weer had, maar overdag is het wel veerbaar (zal ik maar zeggen).
Aruba, ik schrok van je bloedverlies maar het lijkt allemaal met een sisser af te lopen. Denk dat het wel goed zit. Hoop dat je het vrijdag bevestigd krijgt. Rebbel, jammer dat je toch niet zwanger blijkt te zijn. Ik was altijd heel regelmatig ongesteld, wist altijd precies welke dag en afgelopen jaar november was ik ineens overtijd. Na 4 dagen werd ik toch ongesteld. Vond dat ook heel vreemd en snap nog niet waardoor dat kwam.

Ik ben vandaag 7 weken zwanger maar ik kijk uit naar volgende week als ik 8 weken ben. Lijkt me toch een soort van mijlpaal. Als het goed is wordt ik dan weer niet ongesteld en toen ik ontdekte dat ik zwanger was, was ik 4 weken en dan 8 weken. Toch het dubbele aantal weken! Verder mag ik volgende week weer naar de huisarts. Hopelijk krijg ik dan nogmaals bevestigd dat ik zwanger ben want soms twijfel ik wel 'ns. Ik heb dan ook geen duidelijke klachten zoals bij de meeste van jullie. Snel moe, pijnlijke borsten, soms erg koud overdag en veel emotioneler! Die heb ik nog niet gehoord. Echt afgelopen vrijdag heb ik constant met tranen in m'n ogen hier op het werk gezeten en ben zelfs in huilen uitgebarsten. Om niks! Vreemd en heel irritant! Hoop dat dat minder wordt. Maar goed, zolang ik nog niet aan het kotsen ben is het niet zo heel erg en kan ik het tenminste nog geheim houden. Bij mij weten alleen 2 vriendinnen het tot nu toe.
hai,hai,

Rebbel. Ik hoop dat het vals alarm is. Sterkte! kan helaas ook een verlate ongesteldheid zijn. Je had wel positief getest?

En ja... Emoties?!! idd die herken ik ook. maar dan vooral tegen mijn partner als iets niet gebeurd zoals ik het wil en wel ook nu!!! Of als er iets zieligs is op tv. Dit vooral met kleine kinderen...

tja. Verder zoooo moe... Vanaf 2 dagen veel en veel meer dan vorige week... Voor mij is het volgende week ook spannend. Dan ben ik als het goed is 8 wk en 1e controle.

doei
Pluk de dag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven