JANUARI 2009

06-05-2008 13:25 4941 berichten
Veel plezier Chili!

Zeker een spannende week Wen!

Ja Nikiet inderdaad, ben ik ook benieuwd naar!
Alle reacties Link kopieren
*breekt even in*

Voyager, ben je onder controle in het ziekenhuis waar 'we' bevallen zijn? Of ergens anders? En hoe gaat het met je bloeddruk?
Hai!

Ja ik ben weer in hetzelfde ziekenhuis onder controle bij "de professor".. haha missschien weet je wel wie ik bedoel, grote bos grijze krullen!

Hoe het met mijn bloeddruk gaat, hmmm die was weer langzaam aan het stijgen. Vorige keer was de onderdruk 90, maar ik heb het gevoel dat het wel weer eens hoger kan zijn woensdag. (heb ik weer controle).

Lief dat je het vraagt! Hoe gaat het met jou?
Wat schrijven jullie toch veel zeg! Het kost mij elke keer al zoveel tijd om bij te lezen, dan heb ik vervolgens geen tijd meer om nog te reageren, maar goed...

Wel erg leuk om te lezen natuurlijk!

Heb mij ook geprobeerd aan te melden op 'onze' Hyves, krijg ook een foutmelding. Dus er zal wel een probleem zijn bij Hyves ofzo. Dat is de hele dag al...

Hoop mij snel aan te kunnen melden, lijkt mij erg leuk om iedereen te zien!

Groeten Esther
Esther, ik zal jou ook even een uitnodiging sturen, dan moet het wel lukken!
Echte zwangere buik, Voyager.

Ben ook wel benieuwd hoe het met Nikiet is.
Ik geloof dat het nu gelukt is ja. Voel mij een beetje blond, want ik zag nu het knopje met 'lid worden' pas. Zat gisteren de hele tijd op een andere link te klikken waar ook bij stond dat je daarop moest klikken als je lid wilde worden (maar die link werkt dus niet blijkbaar)

Voyager, jij hebt echt al een enorme buik zeg! Had je dat bij je eerste ook zo? En misschien schreef je het al ergens hoor, maar hoeveel ben jij ondertussen aangekomen?

Ik zit dus (het is echt erg!) al op 14 kilo, niet normaal hè? Ik hoopte zo deze keer de 30 kilo niet te halen maar ben bang dat dat een illusie is... En ik ben morgen 'pas' 24 weken...

Esther
Goedemorgen ladies,

Heerlijk zeg een weekje vrij! Lekker uitgeslapen en nu zo dadelijk naar de verlos. Altijd weer even fijn.

hahaha Esther deed hetzelfde als jij en die linkjes werkten inderdaad niet. Ben dus net zo blond als jij ;). 14 kilo is wel veel al maar wellicht stabiliseert het zich nog. Ik ben de laatste 4 weken geloof ik maar een kilo aangekomen dus verschilt enorm per periode bij mij. Ben nu in totaal 7 kilo aangekomen. Mensen gaan het nu echt zien ;).

Geloof dat je nu een aanmelding van me moet hebben Wen.
Heb een nieuwe buikfoto van ruim 25 weken op de hyves gezet. Volgens mij is dat ook gelukt ;)
Ben weer op m'n werk dus heb weer tijd om te reageren !

Lily en Voyager, bedankt voor alle info over de draagdoeken. Ik ga me er deze week 'ns meer in verdiepen.

Voyager, als ik je buik zo zie, zou je toch zeggen dat het kindje ook moet groeien of niet? Hoe was dat bij jullie eerste kind? Groeide je buik door terwijl de groei van jullie dochter stopte?

Woensdag moet wel ongeloofelijk spannend voor je zijn inderdaad.

Helena, fijn dat je aangepaste werktijden krijgt. Zou ik ook wel willen, maar heb er (nog) geen reden toe.

Chili, hoe was het bij de verloskundige? Geniet van jullie vakantie. Ik begrijp de reactie wel van mensen als je horen dat je thuisblijft. Wij zijn namelijk ook altijd weg (buitenland) zogauw we ook maar enkele dagen vrij hebben. Het enige wat we nu gepland hebben is de laatste 3 weekenden van deze maand weggaan, maar dan hier in Ierland. Wel telkens een andere locatie. Als bekenden dit horen zie je dat ze hun wenkbrauwen fronsen maar meteen daarna kijken ze naar m'n buik en is er wel begrip!

Wat erg voor je vriendin trouwens dat ze zo erg ziek is. Ik heb er wel 'ns van gehoord bij anderen maar nog nooit bij iemand die ik goed ken. Heb dus helaas ook geen tips.

Bij mij is het eten tot dusver geen probleem. Zou me ook wel heel erg verbazen! Esther, ik was zo'n 10 kilo aangekomen bij 24 weken. Weet niet hoeveel het nu precies is bij bijna 27 weken maar weet wel dat ik zeker de 20 kilo overschrijd! Ik heb op Hyves m'n laatste buikfoto geplaatst die gisteren gemaakt is. Schrok er gewoon zelf van, van hoe rond ik er uitzie!

Marianne, gelukkig dat de verloskundige je gerust heeft weten te stellen. Hoop dat de klachten in ieder geval niet erger worden.

Sam, hoe is het nu met je? Hoop dat je beter bent!

Ga nu even bijkletsen met m'n collegavriendinnen en reageer dadelijk wel meer.
Evince ik heb geen flauw idee hoeveel ik ben aangekomen. Ik weet echt niet hoeveel ik woog voor de zwangerschap, en dus ook niet hoeveel er is bijgekomen..

Bij mijn eerste had ik ook een grote buik, al is 'ie nu wel iets groter.
Maarre...eten is hier geen probleem hoor...
Chili, misschien ligt het aan mij, maar ik geloof niet dat ik je foto kan zien op Hyves. Ben wel heel nieuwsgierig.

Wen, goed dat je er snel bij bent bij je rug en bekkenproblemen. Hopelijk voorkomt dat ergere klachten. Ik ben gisteren trouwens ook wezen shoppen, maarre.... merk dat dat niet meer zo gemakkelijk gaat. Kan niet meer lang met zware tassen rondlopen dus dat betekent een paar keer extra naar de auto lopen. Verder een keer zitten tussendoor en toen ik thuiskwam was ik doodmoe. Ik vind het trouwens ook wel vervelend hoor om alleen maar neutrale kleertjes te kopen daarom koop ik ook gewoon een paar dingen in het roze en blauw! Ik kan het altijd nog cadeau geven aan iemand anders en we hopen ook ooit nog een tweede te krijgen dus wie weet komt het dan van pas. Manlief heeft de baby nu ook eindelijk een paar keer gevoeld tijdens het weekend. Hij was toch wel onder de indruk. Langzaamaan begint het iets meer te leven bij hem merk ik.
Mooi buikie Voyager! Ik duim voor je dat woensdag alles nog in orde is!

Grappig dat een paar van jullie alleen pas praktische dingen hebben gekocht en geen kleertjes, bij mij is het andersom! We moeten echt hoognodig meubels gaan kopen, via MP gaat toch niet zo makkelijk. Alles wat wij leuk vinden is al weg als wij mailen/bellen..

Leuk al die foto's op hyves, die van jou zie ik ook nog niet Chili!

Balen van je bekkenklachten Wen, hou het goed in de gaten!

Hier verder geen nieuws eigenlijk. Alles loopt lekker!
Ben trouwens ook wel benieuwd hoe het met Line gaat. Ook al een tijdje niks van gehoord!
he meiden! ben ik ook weer even, hoor boven nog steeds mijn zoon kletsen en uit bed komen terwijl dat dus niet de bedoeling is...

ik voel me alweer veel beter, echt fijn. energie komt ook weer terug, geen hoofdpijn meer, hoesten en snotteren valt ook mee daar blijf ik niet voor thuis. vandaag lekker vrij nog en dan morgen weer aan het werk. heb zin in mijn verlof... nog 11 weken werken.

lekker dat het met jullie allemaal goed gaat. mijn buikje groeit ook gestaag, zal eens kijken voor een foto, hij staat er nog geen een keer op .
Wat jammer dat je steeds achter het net vist met meubels Lucia!

Je moet echt net ergens tegenaan lopen, en het is ook wel handig als het een beetje in de buurt zit. Babyzaken zijn zo duur hiermee! De Ikea is trouwens wel (zoals altijd) betaalbaar, al moet je daar weer niet het goedkoopste hebben, hun goedkope commodes schijnen niet bepaald stevig te zijn.

Qua gewicht gaat het hier met sprongetjes: soms zit er ineens een kilo bij, dan weer een week niets, en dan weer twee weken achter elkaar bijna een kilo. Zit nu op bijna 5 kilo, dus echt hard gaat het niet gelukkig. Eten is hier ook geen probleem

Rare vraag: Hebben jullie wel het gevoel dat er een baby in je buik zit? Verstandelijk weet ik het wel, en ik voel ook heel regelmatig beweging. Maar ik besef nog steeds niet dat er een aanstaand mens, mijn kind, in mijn buik rondhobbelt, heel raar vind ik dat. Ik maak me er geen zorgen over hoor, ik vraag me alleen af of anderen dat ook hebben?
Wen ik snap precies wat je bedoelt en dat had ik vooral de eerste keer. De eerste keer is het gewoon een heel abstract idee, en ik had helemaal niet wat je vaak hoort: "ik voelde meteen een band met mijn kind in de buik" of "toen ze eruit kwam herkende ik haar meteen" ofzo. Mijn buik werd gewoon dikker en verstandelijk weet je dat de schoppen die je voelt van je kind zijn. Maar wat dat dan inhoudt en wat voor effect dat op je verdere leven gaat hebben, daar heb je gewoon nog geen idee van. Uberhaupt niet dat je straks echt een baby in je armen zal hebben.

Ik had eigenlijk verwacht dat dat met de tweede compleet anders zou zijn omdat ik natuurlijk nu wel weet wat het inhoudt en hoe het voelt om een kind te hebben, maar dat is maar deels zo. Ik heb nog steeds niet een overweldigend "moedergevoel" voor het kindje in mijn buik. dat komt bij mij gewoon pas als het geboren is. En dan nog moest ik heel erg aan haar wennen en had ik niet meteen het "grote herkennen" waar je weleens over hoort.

Komt dit een beetje in de buurt van wat jij voelt?
O heel herkenbaar Wen, ik heb dat ook. Verstandelijk weet je het en je hebt de echo's en schopjes enzo to proof it, maar of het nou echt doordringt, neuh..

En dat het echt ons KIND is, dat we vanaf januari vader en moeder zijn (en dan ook bij die 'categorie' mensen horen ), realiseer ik me ook niet echt.

Ik kan het als ik gewoon aan het werk ben, ook echt gewoon vergeten. T is ook echt dat iedereen het nu goed kan zien en mensen er ook vaak naar vragen, anders zou ik er, behalve met jullie, er ook nauwelijks over praten denk ik!
Haha, ik zie al dat ik inderdaad niet de enige ben! 't Is inderdaad precies wat ik bedoel
Nou ben net terug van de verlos. Mijn baarmoeder was flink gegroeid (hoogte van 28 weken! Terwijl ik 25+5 ben) Daarom wilde ze een echo maken om te kijken of de baby niet te groot is. Gelukkig konden ze gelijk een echo maken en hebben ze het hoofdje, de buik en de beentjes gemeten. Dit was allemaal wel 25+5 dus alles was ook met de groei van de baby. Schrok wel even zeg. Hierdoor ben ik alleen vergeten of ik dus nu een grote baarmoeder heb of dat ik 'hoog' draag. Nou ja, moet nu over 2 weken weer op controle komen. En doordat ik dus een afwijkende buikgroei heb, zullen ze dus nu echo's gaan maken om de groei in de gaten te houden.

Wen; was mijn aanmelding voor de hyves doorgekomen?
Kan me voorstellen dat je er van schrok, fijn dat alles goed was!

Maar wel gek dat ze er meteen zoveel werk van maken, want bij mij helemaal niet! En ik liep ook ruim 3,5 week voor.

Ik zat afgelopen maandag ook op een grootte van 27 weken, terwijl ik 23 wk2 dg was! De vk nam het gewoon ter kennisgeving aan en heeft er verder geen woorden aan vuil gemaakt. Maar wel fijn dat ze het goed in de gaten houden. Ik ga het volgende keer ook maar eens vragen..
O trouwens voor t schema: 27/10 weer naar de vk, 6/11 een pretecho.
Ja hoor Chili!

Dat is schrikken! Bij zo'n afspraak wil je alleen maar horen dat alles volgens plan gaat, en vlot weer buitenstaan. Gelukkig was er niets raars te zien op de echo!
Chili; Fijn dat alles goed is. Je wil natuurlijk niet bevallen van een kleuter

Wen: Ik had dat bij de eerste ook, dat het een heel onwerkelijk idee is dat er een baby in je buik zit. Ook omdat ik me gewoon niet voor kon stellen hoe een baby van ons samen eruit zou zien. Nu vind ik het anders. Omdat het de tweede keer is denk ik. Ik kan me nu veel beter een voorstelling maken. Ik heb natuurlijk ook al een keer gezien hoe er een baby uit me kwam, zeg maar.

Voyager; wat een buik! Echt ongelofelijk. Kan me voorstellen dat je bekken even protesteert.

Ik heb het gevoel dat mijn buik juist even niet meer groeit. Het zal wel meevallen (zeg ik steeds tegen mezelf), maar ik vind het toch fijn dat ik volgende week maandag naar de vlos kan. Het komt ook doordat iedereen zegt; "Ben jij al zover? Nou, dan heb je ook nog weinig buik!" Krijg de neiging snerende opmerkingen te maken over vet enzo, maar ik hou me in. Ik ben nu eenmaal lang en slank, dus veel plaats en weinig extra kilo's. Ik wil juist zoveel mogelijk aankomen, dus ben wel een beetje jaloers als ik jullie verhalen lees over 10 kilo aangekomen. Ik ben nu zo'n 7 kilo aangekomen en 27 weken.

De vorige keer met BV vlogen de kilo's eraf en was ik aan het eind erg mager. Dus ik wil nu lekker mollig zijn! Ach ja, het is oneerlijk verdeeld he?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven