JANUARI 2009

06-05-2008 13:25 4941 berichten
Alle reacties Link kopieren
Chili, gelukkig kan ik ook intens genieten van mijn zwangerschap. Juist denk ik. Ik neem alles voor lief en wordt erg blij als ik mijn kleine meisje voel!
Marianne; ik slaap ook al zoveel. Ga 's avonds al voor tienen na bed en slaap dus al voor half 11. De wekker gaat 's ochtends tussen 7 en half 8 maar zou nog gerust door kunen slapen. Helaas wel een paar keer per nacht wakker om naar het toilet te gaan.

Sanna; leuk om te lezen dat je intens geniet. Ik ervaar het ook als iets heel bijzonders. Heb onzekere periodes maar over het algemeen vind ik het leuk en bijzonder om zwanger te zien. Enne, jij ook al een meisje. Wat is dat toch in januari 2009?? Zouden Kitty en ik dan een jongen krijgen voor het evenwicht?!
O Voyager, wat ontzettend balen zeg! Is je kindje dan ook al groter dan gemiddeld? Mijn moeder had ook suiker tijdens de zwangerschap en ik hoorde dat je er relatief grote kindjes van kan krijgen. Maar misschien is dat alleen als het niet behandeld wordt. Echt rot voor je. Succes de komende tijd! Ik hoop voor je dat het hierbij blijft.
Ha ladies,

Hier een gelukkig een goede nacht!

Ik schrijf al héél lang met een andere club meiden en een daarvan is verloskundige en die gaf het volgende antwoord op mijn dramanacht.

Lily: wat is je lammetje aan het spoken?!

Hier hopelijk wat antwoorden waar je wat mee kunt:

Ten eerste: pijnlijk schaambot komt vaak voor, is heel pijnlijk, heel vervelend maar je kunt er niks aan doen. Je bekken verweekt en dus ook dat bot. Met tussenstopjes draaien in bed en niet te veel belasten helpt ook. Dus niet te lang staan, zitten,lopen maar afwisselen.

Pijnlijke harde buiken die met regelmaat komen en dan ook nog rugpijn dat kunnen twee dingen zijn; zeer pijnlijke en vervelende voorweeën (die ook nuttig zijn) of het zijn toch wel echt weeën geweest.

Weeën bij jouw zwangerschapstermijn is natuurlijk niet de bedoeling maar ze hoeven dan ook niet voor ontsluitin oid te zorgen.

Een goede test is een warm bad (of douche), zwakt het af dan zet het niet voor, wordt het erger of gaat het niet over dan de volgende keer echt de verloskundige bellen!

Daar zijn ze voor en ook al is het midden in de nacht.. het is niet de bedoeling dat jij je heel de nacht zorgen gaat liggen maken!

Mijn advies Lil; hou je rustig!

Misschien hebben jullie er iets aan.

Sanna, leuk om te lezen dat je zo happy bent, houden zo! en het mag ook wel. Ik geloof dat je een heftige tijd achter de rug hebt (?!).

Lekkere nachten maken jullie! Ik ben ook al zo'n slaperd. Nu kan het nog!

Voy, kom je een update geven als je puf/zin hebt?

x
Voyager, .. wat onwijs vervelend voor je... het zit echt niet mee... Ik hoop toch dat je normaal kunt bevallen....

Kleine update van mijn kant.. heb een tijd niet gereageerd (en niet meegelezen). Man is twee weken geleden opgenomen via de eerste hulp in het ziekenhuis, had last van zijn buik.. Nu hebben ze iets gevonden, maar weten niet wat het is (waarschijnlijk niet kwaadaardig).. Maar wat het wel is weten ze ook niet. Hij zou gisteren geopereerd worden, maar dat ging niet door.. Dus nu vandaga maar afwachten of het doorgaat. Vandaar dat ik niet veel reageerde..

Baby is mijn buik is ook nog niet gedraaid dus moet maandag naar vk komen. Als het de komende 2 weken niet draait, krijg ik een echo.. En dan kijken ze wat we gaan doen aangezien ik vorige keer met 37 weken spontaan ben bevallen willen ze niet te lang wachten..

Een voor jullie allemaal.. En nog even de laatste loodjes (moet nog 11 dagen werken!!)
Marlee, ik hoop op het beste nieuws mogelijk voor je man! Het lijkt me een nachtmerrie!

Knuffel voor jou!
Lily; handig zo'n privé-verloskundige ;). Fijn dat je goed hebt geslapen. Stelt toch weer gerust. Dus neem je rust en ga net zoveel slapen als Marianne en ik ;).

Marlee; jemig dat is schrikken zeg! Hopelijk valt het allemaal mee en horen jullie vandaag iets meer. Wachten is verschrikkelijk. Ook voor jou een dikke knuffel!

Morgen naar de verlos. Hoop dat de baby nog steeds naar beneden ligt met z'n koppie en dat verder ook alles goed is. Dus niet een nog grotere baarmoeder ;).
Marlee, wat vervelend nieuws. Heel veel sterkte voor jullie.

Heb sinds gisteren ook ineens last van mn schaambotje. Met tussenpozen dat wel. Ik had het er vandaag met een collega over (zij heeft 4 kinderen) en vertelde dat zij dat ook had en dat het er idd bijhoort en dat het ook zou kunnen komen omdat de baby al wat aan het indalen is.

Morgen naar vk, dan zal ik het ook even vragen. Gisteren voelde ik de baby niet zoveel bewegen (had het toen ook druk), maar dat heeft ie vandaag weer ruimschoots goed gemaakt. Ben benieuwd of hij ook al in de juiste positie ligt. Zou dat nu trouwens al moeten, met 32 weken? Meestal voel ik zn voetjes boven, maar af en toe is het ook net of hij een rol maakt in mn buik. Heb wel het idee dat hij veel hetzelfde al ligt. Met zn ruggetje en kontje naar links en beentjes en handjes rechts.

Voyager, hoe gaat het nu met je?

Lily, dank voor het delen van het advies.

Chili en Kitty, vind eigenlijk wel dat jullie beide een jongetje moeten krijgen hoor. Anders zijn de meiden wel heel erg vertegenwoordigd.

Owja, waar ik wel benieuwd naar ben: er is toch het bakerpraatje dat je jongens vooral naar voren draagt en dat je bij meiden rondom groeit? Is dat bij jullie ook zo? Bij mij klopt dat wel.
Bakerpraatje, bij mij riep iedereen 'jongetje' op basis van mijn vorm, maar 't schijnt toch echt een meisje te worden (of zou de echoscopiste....?)

Marlee, hopelijk valt het allemaal mee en kan je man snel geopereerd worden!

Nog steeds beredruk hier, nog even volhouden dan is het ergste voorbij! Wel nog foto's van het kamertje en buik geplaatst op Hyves.
Ik begin meer en meer een dikke punt te krijgen dus ook hier een bakerpraatje!

Als ik verlof heb zal ik jullie spammen met foto's.

Nog 6 dagen! (aftellen rocks!)
ik heb ook echt een jongensbuik en een jongenslook volgens iedereen. ben ook wel redelijk hetzelfde zwanger als bij mijn zoon. alleen draag ik wat hoger en dat merk ik aan het maagzuur, bah!

gisteren een pretecho gehad en ze is knap!!! ze lijkt een beetje op haar broer, maar dan wat smaller. ach zo'n echo geeft wel een bizar beeld. ik dacht bij mijn zoon dat ik hem nu wel zou "herkennen" na de geboorte, maar hij was erg "vreemd". huh heeft dat nu 9 maanden in mijn buik gezeten? nou ja klinkt ms raar.

tjee marlee wat een schrik zeg! sterkte ermee!

voyager, hebben jullie nog nieuws gekregen?

ik ga jullie ook spammen met fotoos als ik verlof heb. camera is stuk, nu heb ik een nieuwe waar geen kaart in zit, zucht. en nog geen tijd gehad om me erin te verdiepen. dit weekend eerst maar eens verder met het kamertje, want er valt nu weinig te fotograveren...
Gisteren even schrikken hier. Had opeens buikgriep klachten en dat was de vorige keer het begin van mijn HELLP. was echt heel erg beroerd, dus heb meteen het ziekenhuis gebeld. Gelukkig namen ze het erg serieus en mocht ik meteen langskomen om bloed te prikken. Het ziekenhuis is ongeveer een half uur rijden, en dat is met overgeven en diaree echt geen lolletje. Gelukkig hielden mijn darmen zich rustig en had ik plastic zakjes meegenomen.... :puke:

De uitslag van het bloed kwam met spoed binnen en hiep hoi, alles was goed. Dus toch gewoon een buikgriep en niks engs verder. Ben erg blij. Vannacht ging alweer iets beter, dus vandaag tijd om weer eens wat te eten.

Mis nu wel twee dagen die ik had ingepland ter afronding van mijn werk...Ik heb nu nog maar 3 dagen!!! Maar ja, wat niet gaat dat gaat niet. Nog maar 1 weekje werken dus.

Wat betreft de buik-vorm; ik heb beide keren een echte jongensbuik en het zijn toch echt twee meiden!

O jee, Marlee, dat is schrikken. Sterkte!

Grappig dat ze op haar broertje lijkt, Sam! Leuk dat je nu al kunt zien dat ze zo knap is.

Marianne, de mijne ligt precies hetzelfde. Ik voel echt aan de rechterkant steeds vanalles uitsteken. Ik geloof dat als ze rond de 32 weken met hun hoofdje naar beneden liggen dat de kans dat ze dan nog terugdraaien klein is. Dus ze liggen al 'start-klaar'.
Hoi Hoi,

Daar ben ik weer. Ik ga eerst maar eens even teruglezen en reageren op jullie!

Marlee, wat een schrik zal het zijn voor jullie, echt vreselijk! Is er al zicht op een operatie inmiddels? En zal dat dan een kijkoperatie zijn, of halen ze "het" er dan gelijk uit? Sterkte voor jullie joh!!

Lily, inderdaad handig zo verloskundige als vriendin! Goed advies denk ik ook. Komt me trouwens allemaal heel bekend voor wat je vertelt. Ook hier menstruatieachtige krampen, steken, en schaambotpijn. Ik denk dat mevrouw ook probeert in te dalen.

Enne....spam maar hoor, leuk!

Leuk Sam, dat de pretecho zo mooi was! Hier ook maagzuur, hoort er echt bij he? Rennie helpt hier gelukkig goed, alleen niet zo lang. Oh, wat je zegt over dat herkennen bij de geboorte, heel herkenbaar!

Marianne, succes bij de VK. Rotgevoel he, dat schaambot.. Ik heb begrepen dat de meeste kindjes zo rond de 34 weken gaan indalen, maar volgens mij is dat niet zo precies hoor. Ik denk dat ze nu niet meer zo snel met hun hoofd naar boven gaan liggen ofzo, maar misschien nog wel om hun as draaien zeg maar.. Haha, ik weet het ook niet hoor!

Wat heerlijk dat je zo lang kunt slapen, hier is het twee uur achter elkaar en dan moet ik eruit door de pijn. Ik maak al weken nachten van hoogstens vijf/zes uur in totaal.

Chili, ik zit terug te lezen maar ik lees alleen maar reacties van jou op anderen! Je bent een onwijze lieverd, maar hoe gaat het met jou?? (f)

Wen, nog even volhouden meid! Ik hoop dat je straks wel wat rust kunt vinden, of lig je dan met je laptop in je kraambed?

He Sanna, jij ook bekkenklachten, dat is naar! Goed dat je er wel wat aan laat doen, strak en vervelend kan het aanvoelen he? Je vraagt of er naar de bevalling uitgekeken word? Ehm.. dat is in mijn geval een beetje dubbel omdat ik geen idee heb wat er gaat gebeuren. In het geval van een keizersnede niet, omdat ik dan onder narcose moet en erg bang ben voor de risico's. (weer verhoogde kans trombose enz..)

Een vaginale bevalling wil ik ontzettend graag, maar om nou te zeggen dat ik zin heb in veel pijn...neuh... Maar ik denk niemand natuurlijk.

Melloo hoe was het bij de verloskundige? Beviel ze een beetje? Dat lijkt me wel het voordeel van een VK hebben, dat je toch een soort van "band" met ze hebt al. Is bij de gyn. toch anders vind ik, alleen al om die ontelbare arts-assistenten die ik de hele tijd zie.

Kitty, lijkt me toch wel leuk/interessant al die cursussen, kom je toch een beetje beslagen ten ijs he!

En inderdaad super om zo'n positief verhaal te horen, hoe was het bij je vriendin? Oh, lees nu dat het zondag pas is: nou veel plezier dan!

Ik weet niet of ik nou iedereen heb gehad, in iedergeval op deze pagina!
He Helena, wat een schrik!!! Maar wat heerlijk dat alles toch in orde was. Wel jammer van je werk, maar jij en je kindje gaan voor hoor! Even uitzieken en lekker bijkomen maar!
Eergisteren om 09.00 moest ik me melden in het AZU. Ik moest weer bloedprikken en urine inleveren en dan een gesprek met de diabetesverpleegkundige.

Zij heeft me laten zien hoe het nou zat met mijn waardes. Voor een zwangere vrouw is het normaal om suikerwaardes te hebben onder de 6.3, en na die glucosechallenge van de dag ervoor had ik steeds rond de 14. Dat is dus veel te hoog. Mijn alvleesklier produceert dus niet genoeg insuline om die hoeveelheden glucose af te breken. En alle glucose die ik niet afbreek gaat dan naar het kindje, waardoor die veel te hard groeit. (bij mij dus niet, wat aangeeft dat ik het in iedergeval nog niet zo lang heb)

Ze heeft me uitgelegd dat ik een koolhydraatarm dieet moet volgen (zo weinig mogelijk tot geen suiker/brood/aardappelen/pasta/peulvruchten/deeg enz..) en als mijn waardes met dat dieet niet omlaag gaan moet ik ook nog extra insuline gaan spuiten. Die waardes meet ik zelf vijf keer per dag met een prik in de vinger en een meetapparaatje.

Maar nu het goede nieuws: ik doe nu dus drie dagen dat dieet en ik prik al die tijd al onder de zes! Dat zou dus betekenen dat ik misschien niet die insulineinjecties hoef te krijgen!

Wel heb ik nu 50% kans dat ikzelf binnen 10 jaar diabetes type 2 zal krijgen en ik heb ook een verhoogde kans dat ik het doorgeef aan mijn kindje. Dat vind ik wel heel verdrietig, maar ik ga maar uit van het positieve scenario.

Woensdag weer een groeiecho en dan hopen dat ze niet teveel is gegroeid. Als ze straks echt te groot is moet ik namelijk wel een keizersnede, maar again: ik probeer positief te denken.

Amen.
Excuses voor de enorme lappen tekst!!!
Shit! Nu prik ik net weer 9.1.... hmmmm even afwachten tot de volgende..
Oh Voyager, wat een ellende allemaal zeg. En wat een onrust moet dat allemaal met zich meebrengen. Goed nieuws, slecht nieuws..... Ik hoop zo dat alles goed is met het kindje. Wel raar dat je eerst hoopte op zoveel mogelijk groei en nu ineens op weinig groei! Maar goed, hopelijk brengt de echo weer goed nieuws as woensdag. Dan ben je in ieder geval alweer 33 weken!

Ik zal dadelijk op de rest reageren. Heb het druk gehad deze week. Hier beginnen we de kerstperiode in te gaan (Sinterklaas kennen ze niet) en dat betekent veel uitnodigingen van bedrijven (vooral hotels) voor etentjes, feestjes ed. Aangezien ik een paar gezellige collega's heb maken we daar dankbaar gebruik van! Hoop dat ik de komende weken ook nog mee kan doen want ik wordt wel steeds sneller moe merk ik.
Sanna, fijn dat je nu de tijd hebt om te genieten en alle gebeurtenissen van de afgelopen tijd een plaatsje te geven. Dat zal ook wel nodig zijn voordat de volgende emotionele gebeurtenis plaatsvindt!

Zelf ben ik vooral heel nieuwsgierig naar de bevalling maar ik hoop toch echt nog minstens een week van m'n verlof te mogen genieten (12-12 is m'n laatste werkdag). Als ik zou mogen kiezen dan zou ik het liefst tussen kerst en oud en nieuw bevallen (ben 7-1 uitgerekend).

Lily, fijn dat je zo'n goed advies gekregen hebt betreffende je klachten. Hoop dat het allemaal meevalt.

Marlee, ik hoop dat er snel een einde komt aan de onzekerheid betreffende de gezondheid van je man. Is er al een nieuwe operatie gepland?

Chili, hoe was het bij de verlos?

Marianne, ik heb precies dezelfde ervaring als jij en ben ook 32 weken zwanger. Ik heb ook last van m'n schaambot of m'n bekken. Weet niet precies wat het is. M'n onderbuik voelt heel zwaar en net of er druk op staat. Ik voel het vooral als ik plotseling opsta na een tijdje gezeten te hebben maar ook tijdens het lopen. Ik heb al een band gekregen van de physiotherapeut om rug en bekken te ondersteunen tijdens lopen en staan. Dat helpt wel.

Maar ik denk ook dat het wel 'ns zou kunnen komen omdat het kindje met het hoofdje naar beneden ligt. As dinsdag heb ik weer een echo bij de gyn en dan weet ik het zeker. De vorige keer zei ze al dat ze de volgende keer zou kunnen zien of de baby in de juiste positie ligt (heb altijd dezelfde gyn) dus het is heel goed mogelijk. Ik voel de ledematen van de baby nu ook aan de buitenkant van m'n buik en ook m'n man kan het voelen. Het lijkt ook net of ik 'deuken' in m'n buik heb.

Het zou best kunnen zijn dat wij een jongetje krijgen en ik draag ook meer naar 'voren' maar ik ken inderdaad ook mensen bij wie dat ook het geval was en zij kregen een meisje. Ik ga denk ik meer op het gewicht van de baby af. Als de gyn verwacht dat het geboortegewicht 8 pond of meer zal zijn dan verwacht ik dat het een jongen wordt. Als ze tussen de 6 en 7 pond schat dan denk ik meer aan een meisje. Zelf woog ik 6,5 pond bij m'n geboorte. Ik zal dinsdag weer 'ns vragen wat ze ervan denkt.

Helena, wat een opluchting dat alles goed was en oh, enkele van jullie zijn al heel dicht bij de verlofdatum. Ik moet nog 20 dagen!

Vanavond weer een massage en yoga gepland.... mmm...fijne start van het weekend. Allemaal een prettig en klachtenvrij weekend gewenst!
Voyager, heb echt respect voor je dat je zo positief ingesteld blijft. Super hoor!!! Hoop voor je dat je niet insuline hoeft te prikken.

Kitty, in die week zou ik ook het liefst bevallen.

Bij mij is de baby dus idd al een stukje ingedaald, voelde de vk. Ze heeft aangegeven dat het mss verstandig is om aan de fysio te gaan. Ook omdat mn onderrug wel opspeelt. Kon bij haar ook bijna niet van de bank afkomen. Ze moest wel erg lachen dat ik met een kussen onder mn kont slaap (ik slaap op mn zij.) Dat had ze nog nooit eerder gehoord. Hangen je benen/knieen dan niet erg naar beneden, vroeg ze. Ik zei dat ik onder mn knieen ook een kussentje heb. Kitty, ik heb dat ook, dat het nu toch echt wat zwaarder gaat worden allemaal, wat meer druk enzo. Ik heb ook een band en die heb ik ook altijd om (behalve 's avonds thuis niet.)

Lukt het yoga'en trouwens nog een beetje, Kitty?

Alles was bij mij goed bij de vk. Gewicht weer hetzelfde, dus niet gegroeid. Was ze zeer tevreden over (ik ook).

Baarmoeder is wel 3 cm gegroeid en nu 32 cm. Bloeddruk 107/67, dus ook heel netjes.

2 nieuwe data vk: 27-11 en 8-12
Zo, nu nog even op hyves kijken.
Binnenkort schrijf ik weer uitgebreid mee hoor, maar ik heb het nu nog even razend druk. Ik lees wel mee tussen de bedrijven door!

Wel nog even een voor Voyager en Marlee!
Wen, gaat het wel allemaal ok?! (edit; ik bedoel met het 'gedoe' en die drukte waar ik persoonlijk n8merries van zou krijgen )

Hier bezig met de kinderkamer, de kledingkast is ingericht en baby heeft echt MEGA veel kleding. Ook daar zal ik foto's van maken na volgende week. Het is wel leuk hoor om er zo naar toe te leven.

Alweer 33 weken en nog één week werken. And then.... we wait!

Zo even winkelen en eten in A'dam. x
anoniem_22266 wijzigde dit bericht op 16-11-2008 12:01
Reden: Verduidelijking
% gewijzigd
Leuk he lily, dat getut met die kleertjes. Wij zijn er ook volop mee bezig!

Ik heb een buikfoto geplaatst bij onze hyve!
Lily, ja hoor, het gaat prima. Lekker in een werkroes! Zolang de meeste dingen goed gaan /goed komen voel ik me zo in mijn element (het moet alleen niet veel langer duren dan tot eind november) En verder gaat het ook redelijk goed, ik zal even een update op Hyves geven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven