JANUARI 2009

06-05-2008 13:25 4941 berichten
Alle reacties Link kopieren
En Aruba ik hoop dat het morgen allemaal meevalt
Jij ook succes lily!

En jij ook Aruba, met de uitslag morgen.
Ik duim hard voor jullie, Lucia en Lily! Ooh wat spannend toch weer. Ik ben dus tegelijk met jullie bij de verloskundige voor de intake, dus ze hebben het maar druk met ons vandaag.

Aruba, sterkte voor jou morgen, ik hoop dat het een gunstige uitslag is voor je

Hip, heb je ook al van die kant en klare worteltjes geprobeerd? Daar knaag ik nu de halve dag op (tussen de waterijsjes door )

Het valt hier nu heel erg mee met de misselijkheid, ik heb alleen erg weinig zin in eten. Dus ik eet alleen waar ik zin in heb.

Tja, die combitest. Ik heb het er gisteren nog over gehad met mijn vriend wat we doen als de uitslag slecht is. Sowieso laten we dan vervolgonderzoek doen, maar stel dat de uitkomst is dat ons kind het Downsyndroom heeft, dan hebben we wel een probleem. Hij wil het dan niet laten komen omdat hij het heel belangrijk vindt dat ons kind volledig mee kan doen in de samenleving, ik twijfel heel erg omdat ik het belangrijker vind of ons kind gelukkig kan worden. Daarvoor weet ik ook te weinig af van Downsyndroom, ik weet wel dat het beeld van het blije Downkindje sterk overdreven is, maar verder niet. Ik hoop dat we niet voor de keuze komen te staan...
Hmm, lastig wen.. Ik hoop echt voor jullie dat jullie niet voor die keuze komen te staan. Maar de kans op een kindje met down is maar heel klein, toch?

Nog 55 minuten! (Sorry hoor..)

Ik laat het rond een uur of 1 weten, goed?

groetjes!
Ik ben nu positieve vibes naar je aan het sturen Lucia. Voel je ze?
We hebben vlekje vandaag zien springen op beeld! Ik ben 4/5 dagen minder ver dan de gyn dacht maar de marges zijn blijkbaar zo klein dat ik me daar zeker geen zorgen over hoefde te maken, Uitgerekende datum staat nu op 8 januari.

Hartje klopte mooi en hij/zij lag lekker te bewegen dus ik ben geloof ik wel blij. Maar die twaalf weken grens ligt weer wat verder...

Nu weer werken!
Een springend lammetje! Mooi!

Die twaalf weken grens hoef je je volgens mijn gyn niets meer van aan te trekken als je een hartje gezien hebt op de echo. Voor de misselijkheid maakt het natuurlijk wel uit hoe ver je bent, hoe minder ver, hoe langer het nog kan duren

Bij de verloskundige was alles goed, bloeddruk was 110/60 en hb rees de pan uit (10,2!). Ze kon alleen geen buisjes bloed afnemen omdat ik zo verdraaid lastig te prikken ben. Twee pleisters verder moet ik me alsnog melden bij het lab. En er wordt toch nog een termijnecho gemaakt, omdat ze niet uit mogen gaan van echo's van voor 8 weken, dus dinsdag 17 juni krijg ik weer een echo. Dan rond de 12 weken weer één voor de nekplooimeting, en daarna de 20 weken-echo nog. Wat een berg informatie krijg je!
Alles was goed! Joepie!!

Er was een klein wurmpie te zien van 7 weken en 2 dagen. T was 11 mm.. En het hartje klopte!

Ben echt zo opgelucht...

Nou, nu wil ik dan wel in de tabel

Mijn gegevens: 29 jr, 1e kind, 25 januari uitgerekend, 7 juli weer naar verloskundige
Wat fijn Lucia! Gefeliciteerd!
He toffiffeetje, dan zijn we op dezelfde dag uitgerekend!
thanx! Fijn dat bij jou alles goed was bij de vk. Maar vervelend zeg, dat prikken bij jou zo lastig is! Ik moet trouwens ook naar het lab om bloed te prikken, mijn vk's kunnen niks zelf, geen bloed prikken, geen echo's... ( Maar verder zijn ze wel ok hoor )
Gefeliciteerd met jullie hartjes Lucia en Lily.
ah wen, hier zit je. Had geprobeerd je vriendjes te maken maar de comp vindt van niet. Gaat alles goed? Heeft iemand hier nog HGC over? kan wel wat gebruiken...
Hee Allis, dat was toch wel gelukt? Bij mij sta je erbij hoor!

Ik moet zo toch mijn containertjes wegbrengen, eentje hebben?
haha ik ben meer van de virtuele HGC, die je via je comp gewoon door kan mailen door eht woord een paar keer te typen.

ik durf niet te testen. Mag ook nog niet, eigenlijk zaterdag of vrijdag pas. Duim je voor me?
Dames, ik heb een uitslag. Ik heb gebelt en gezegd dat de onzekerheid beu was. Ze hebben me meer verteld. Maar ik ben nog niet echt veel verder. Het is géén mola. Dat is super natuurlijk. Maar er zijn wel cellen gevonden die ze verder moesten onderzoeken omdat het misschien een kwaadaardige kanker kon zijn. De gynaecoloog zei gelukkig zonder enige twijfel dat de kans érg klein was. Dus daar houden we ons aan vast. Nu moest ik elke week maar bellen of er al nieuws was. Daarop heb ik mijn huisarts gevraagd vinger aan de pols te houden voor mij. Ik zei al op mijn eigen topic. Ik weet niet of ik nu moet huilen of moet lachen. Ik denk geen van beiden. Voor nu heb ik er toch veel vertrouwen in maar ik ben blij als ik straks eindelijk een duidelijk verhaal heb waar ik iets mee kan en hopelijk mee verder kan.
Hey zit je hier allis, ik heb op ons topic gereageerd op je.
en ik weer op jou, Aruba

Wen, dikke knuffel, we moeten eens emailadressen uitwisselen, want ik hoor natuurlijk niet in dit topic. Zou wel willen....
Aruba, wat een dubbelzinnige uitslag! Aan de ene kant heel fijn dat het toch geen mola was, maar die kleine kans op iets akeligs is natuurlijk heel vervelend. Nu moet je dus nog langer afwachten.

Maar als alles 'goed' is, hoef je dan ook geen chemo meer en geen half jaar te wachten? Of gaat dat gewoon door?

Allis, wat spannend! HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG

(helpt het al?)

Ik had te vroeg getest, dag 28, negatief. Maar misschien ben jij zo'n mazzelaar die al heel vroeg positief kan testen. Ik hoop het voor je!

(ik had je trouwens een mail gestuurd via Viva)
Lucia, mijn datum moet vlgs mij weer aangepast worden, maar dat horen jullie tzt wel als ik bij de gyneacoloog ben geweest.

Ik heb vandaag intake bij de VK gehad. Zij verwijst me door naar de gyneacoloog i.v.m. mijn hoge bloeddruk (leuk erfenisje van mijn vaders kant). Dat houdt dus in dat ik niet thuis kan bevallen. Had het ergens wel verwacht. Ach ja, voordeel is dat ik nu iedere keer een echo krijg als ik bij de gyn ben geweest.
Aruba. wat een uitslag waar je niets mee kan. Nog meer dagen in onzekerheid. Hoelang duurt zo'n onderzoek dan nog?
Wen, als er nu uitkomt dat het niks is dan mag ik gewoon weer zwanger raken. Dan hoef ik niet te wachten etc. Wel zullen ze me dan iets extra in de gaten blijven houden denk ik. Misschien even de daling van mijn hcg toch even checken. Maar ik heb goede hoop dat ik straks gewoon weer zwanger mag raken!
Ik hoop het voor je Aruba!

Toffifee, had je daar al op gerekend, dat je bij de gynaecoloog zou moeten lopen?
quote:toffifee schreef op 10 juni 2008 @ 15:07:

Aruba. wat een uitslag waar je niets mee kan. Nog meer dagen in onzekerheid. Hoelang duurt zo'n onderzoek dan nog?Ik denk dat het nu allemaal langer duurt omdat ze eerst op mola hebben onderzocht en nu op kanker onderzoeken.
Waarom denk je dat de datum aangepast moet worden toffifee?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven