JANUARI 2009

06-05-2008 13:25 4941 berichten
Alle reacties Link kopieren
oioioioi Wen wat ontzettend fijn dat je echo goed was en dat je met je eerste kijkje in het luikje van je buikje heb mogen JULLIE vlekje hebt mogen zien! (ooooo wat klinkt dat lekker mutserig......maar dat mag nu geloof ik)

(goede werktitel ook trouwens, zo kwamen wij op Boontje, wordt nu ws spruit2, ipv spuit11 :-D)

En bedankt voor de uitnodiging om hier te komen te schrijven, maar ik hang al op 2 vaste topics rond en anders komt het huis al helemaal niet meer schoon. Ik blijf jullie wel volgen natuurlijk.
Joepie, Vlekje doet t!! Gefeliciteerd Wen!

groetjes voor de rest! Fijn weekend allemaal!
hier even kort, want we gaan naar de camping. ons 'mupke' ook weer gezien. alles was goed!

was toch wat gespannen na het vervelende bericht van Ring uit het december topic!

meiden fijn weekend tot snel!
Wen gefeliciteerd met je knipperlichtje, mooi man!!!

Knorretje ik pas het aan, en geniet lekker van je vakantie!

Meiden ik ben zo moeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeeoe...
Welterusten Voyager! (ik neem aan dat de vermoeidheid niet ineens over is vandaag) Heb je alweer internet thuis?

Hannes, fijn dat alles goed was! Mooi weer heb je om naar de camping te gaan.

Hoe is het met de misselijke meiden? Houden jullie het een beetje vol met de warmte? Veel drinken he, of waterijsjes eten.

Ik heb vannacht echt bizar slecht geslapen. We hadden gisteren een BBQ bij mijn zwager, en omdat ik vandaag toch in de buurt moest zijn, hebben we daar meteen gelogeerd. Ik ging om 12 uur naar (lucht)bed, mijn vriend kwam pas veel later, gezellig bij de vuurkorf gezeten. Al die tijd dommelde ik steeds even weg, en dan schrok ik weer half wakker, een beetje paniekerig omdat hij er nog niet was, en na een tijdje kon ik helemaal niet meer slapen. Raar, want ik heb ook wel eens drie maanden zonder hem geslapen, no problem. Zouden dit nou ook de hormonen zijn?
Hannes en Wen, super dat het goed was allemaal!

Ik ga morgen weer naar de vlos. Intakegesprek, dus ze zullen wel bloeddruk enzo doen. Wil ook even goed navragen hoe ze me gaan begeleiden met mijn Hellp-voorgeschiedenis. Heb wel weer zin om weer eens uitgebreid te praten over zwanger zijn.

Wen, ik slaap ook veel lichter nu ik zwanger ben. Als ik wakker wordt van mijn dochter dan slaap ik heel moeilijk weer in. En ik droom soms ook levendiger. Dus ik denk idd hormonen ofzo!
Respect Wen, op een luchtbed slapen zou ik dus echt weigeren. Een mooi moment om de zwangerschapskaart te spelen 'maar ik ben zwanger!'. Dat schrikken zullen wel de hormonen zijn. Niet voor niet sis er ooit een zwangere vrouw vrijgesproken van moord omdat ze zwanger en blijkbaar ontoerekeningsvatbaar was. Ik gooi alle gekke dingen maar op hormonen.

Zo droom ik echt de raarste dingen tegenwoordig. Zo had ik vanmiddag in mijn slaap een baby die zelf aangaf dat hij honger had, en wel in volzinnen 'mama, ik zou graag wat borstvoeding willen!'en dat ik dat gaf en vroeg 'zo goed?' en hij dan 'Ja mama het was heerlijk, leg me nu maar in bed dan ga ik slapen'. En ik weet nog dat ik in die droom dacht 'zo'n relaxed kind!'. I wish!

Hier is het weer kotser en kwel, kutzooi. Vandaag alweer 5 keer de ingewanden uit mijn lijf gekotst en het einde is nog niet in zicht. Er zit wel steeds genoeg tijd tussen dus ik ben niet bang dat ik uitdroog. Mijn grote activiteit vandaag was 'Het bed verschonen en de was in de machine doen' verder echt helemaal niets gedaan behalve liggen, lezen, eten, drinken en kotsen. Nog twee weken, daarna moet het maar eens over zijn!

Verde vandaag mijn zus gesproken, ik krijg echt álles van haar. Ze willen het bij één kind houden en ze heeft hele mooie (strakke white wash spul) spullen gekocht toen. Dus ik krijg een box, wipstoel, wieg, ledikant, kleding (voor een meisje), lodger, draagzak, commode, badje/tummy tub, you name it. Alleen een kinderwagen willen we zelf kopen en verder hoeft er dus niets gekocht te worden. Heb ik niet zo'n problemen mee!

Wel wil ze dan dat we het binnenkort komen ophalen dus dan heb ik al voor week 12 de complete uitzet bijeen (!!!).

Daarnaast had ik vandaag de stress dat onze beoogde kinderkamer te klein zou zijn en dus heeft vriend de hele kamer leeg gemaakt (de schat)zodat ik kon ziet dat hij echt wel groot genoeg was, en dat issie. Dus als ik een er een likje verf tegenaan gooi dan kunnen de meubels erin en is de kamer klaar! En ik ben dus de meest on georganiseerde mens dat je maar kunt tegenkomen en het was ook altijd mijn gedachte dat ik al puffend in de IKEA een kinderkamer moest gaan kopen omdat ik dat nog niet gedaan had. Tsja. Wat een contrast.

Tis bijna 10juni ! Ik krijg dan mijn 2e echo, hopelijk is alles nog steeds goed! Wen jij voor het eerst naar de verloskundige? En voyager jij mag de 11 de alweer!

Genoeg gemiept!
Ach, dat luchtbed maakte me niet uit hoor. Over een maand gaan we op vakantie, met tent en zelfopblazende matjes, dus een dik luchtbed moet dan geen probleem zijn. Ik had ook kunnen kiezen voor het bed van de dochter des huizes die uit logeren was, maar hee, ik ben geen watje he? (luxe luchtbed met velours bovenkant, heerlijk dekbed, geweldig kussen )

Zo'n baby als die in je droom klinkt wel handig, maar wel een béétje creepy En handig dat je de babykamer al bij elkaar gesprokkeld hebt! Wij gaan daar over een paar maanden wel eens mee bezig, hopelijk zijn we ook voor de persweeën klaar (ja, het is herkenbaar van dat puffen in de Ikea).

Als je zo misselijk blijft, echt even de huisarts vragen naar pilletjes hoor, je lijf en tanden moeten nog langer mee.
Hallo!

Hoe is het hier?

Wen, ik ben ook opeens zo schrikachtig. Echt zo suf, zo ben ik echt nooi!

Lily, morgen alweer je tweede echo! Leuk joh! Lekker dat je de hele kamer al bij elkaar hebt!

Hannes, fijn dat bij jou ook weer alles goed was!

Helena, succes bij de vk vandaag!

Ik moet vanmiddag ook naar de verloskundige, voor het intake gesprek. Ik heb braaf een vragenlijstje ingevuld en een potje volgepiest. Verder zal het niet spannend zijn, dat is pas morgen! Ik ben zo benieuwd naar de echo..

Meiden, ik ga aan de slag!
Hee dames,

Ben ik weer na ruim een week vakantie. Zit op mn werk en heb nog niet alles kunnen lezen. Maar ik begrijp dat al die rode hartjes betekenen dat er echo's hebben plaatsgevonden??

Zelf ben ik nu bijna 10 weken en volgende week maandag heb ik mijn eerste echo!! Erg spannend vind ik het omdat ik nauwelijks een buikje heb... Wel voel ik me nog steeds erg moe en vaak misselijk. 's avonds zet mijn buik wel enorm op en afgelopen nacht kon ik niet echt slapen van de steken in mijn buik en het gerommel...

Ik las wel dat een aantal van jullie helaas erg misselijk zijn met overgeven? Dat had ik dus ook bij mijn eerste (een jongetje) en nu niet.... Zou het dan een meisje kunnen zijn?? haha...

Nee waarschijnlijk is mijn lichaam er aan gewend en ik let veel meer op wat en hoe vaak ik eet dan de vorige keer en dit helpt echt enorm tegen de misselijkheid merk ik....

Groetjes Nikiet
Pluk de dag!
't Is nog niet echt een babyboom eind januari en in februari he? Ik heb ook nog geen 'echt' februaritopic gesignaleerd.

Nikiet, nog even spannend voor jou dus. Je hebt in ieder geval genoeg verschijnselen zo te horen
he meiden!

wat was het hier rustig van het weekend, iedereen leuke dingen gedaan?

ik heb wel meegelezen maar wilde jullie niet lastig vallen met mijn neurotische gedoe. ben echt bloednerveus voor aanstaande donderdag en denk de hele dag door wel of niet te voelen dat ik zwanger ben. leef een beetje tussen hoop en vrees zegmaar. ben nou eenmaal niet kots en kotsmisselijk, blij toe dat wel, maar het zou wel heel duidelijk zijn. bij de zwangerschap van mijn zoontje hoefde ik niet zo onzeker te zijn, want ik kon amper op mijn benen staat van de duizeligheid en misselijkheid.

zucht. donderdag dus de echo, zal meteen laten weten of ik ook in het schema mag hhaaha. vrijdag voor 2 en een halve week op vakantie, goed vooruitzicht dus!
hmm uit frustratie een zak chips leeggegeten en idd nu misselijk...
Vreselijk he, die onzekerheid. Maar hey, als je na 1 zak chips al misselijk bent, mag je dat nu best even als verschijnsel meetellen

Probeer wat afleiding te zoeken, dan gaat de tijd een stuk sneller.
Zo, ben weer terug van de verloskundige. Niks spannends uiteraard. Wel een lage bloeddruk (100/55), maar dat was alleen maar goed zei ze.

In principe zou ik na morgen geen echo meer krijgen tot 20 weken(!!), maar ze snapten wel dat ik dat toch wel graag wil ivm die vorige miskraam. Dus nu krijg ik er nog eentje in de week van 7 juli. Dan ben ik ruim 11 weken, als het goed is.

De meiden die bij de gyn lopen krijgen een stuk makkelijker echo's volgens mij! Maar ja, daar loop je ook niet voor je zweetvoeten, natuurlijk.

Morgen kom ik even melden hoe de echo was!

groetjes!
Fijn dat je nog een echo krijgt Lucia!

In principe krijg je twee echo's vergoed vanuit de verzekering (vroeger was dat er maar één), tenzij je een indicatie hebt.

Wij gaan voor een nekplooimeting icm bloedonderzoek (op verzoek van vriend, voor mij hoeft het niet zo), dus zal er rond de 12 weken nog een echo gemaakt worden volgens mij.
Aha, vandaar. Wij willen die prenatale screening niet, dus daarom zou ik anders geen echo meer krijgen. Maar nu dus waarschijnlijk wel, gelukkig.
Alles goed bij vlos. Wel weer lage bloeddruk, 90/55. En veeeeel bloed geprikt (ook voor nekplooimeting en suiker).

Fijn Lucia dat je nog een extra echo krijgt! Zou anders wel erg lang duren idd.

En Lily; wat erg voor je dat je je zo ziek voelt. Vreselijk. Neem maar lekker veel rust, helpt vast.
Ik mag morgen bloed aftappen denk ik! Ik hoop dat ze nog een goede ader kunnen vinden, bij de bloedbank al niet meer en in het ziekenhuis in het medische traject was het ook al lastig.

90/55 is echt heel laag toch? Volgens mij heb ik normaal 125/80 als ik het me goed herinner.
Succes bij de echo LuciaBB !

Wat spannend allemaal Sam, nog even volhouden tot donderdag, het schiet al op!

hier is ook besloten om de combitest te doen.

na de intake bij de vk zag ik ff door alle info en folders het zogeheten bos niet meer.

wat komt er dan veel op je af zeg !

naderhand alles nog maar eens gewoon door gelezen.

door die combitest komen er inderdaad wel wat meer echo's om de hoek kijken.

vrijdag de 20ste mag ik weer en dan gaan ze geloof ik kijken naar hoever ik precies ben.

dan bloedprikken en een afspraak voor de nekplooimeting echo.

ik ben nog steeds hard op zoek naar iets te eten wat dat vervelende buik gevoel wat weg neemt. nog niet gevonden helaas.

toen ik Wen over waterijsjes hoorde bracht me dat wel op een idee... en die smaken me heeeel goed

tot zover weer even en lekker verder slapen allemaal!
Nog 3 uur en 30 minuten!! Pff, word nu wel zenuwachtig..

Klopt Wen, die bloeddruk van Helena en mij is erg laag, die van jou is prima! maar omdat tijdens een zwangerschap je bloeddruk toch wel stijgt, maken ze zich geen zorgen over een te lage bloeddruk.

Hip, heb je nog een beetje geslapen? Hoop t voor je!
Ow wat spannend Lucia. Via de digi weg stuur ik jou een beetje *Zen*

Ik zal aan jou en dat lieve kleine denken.
thanx! Hoe is het met jou?
Het gaat een beetje zozo lala. Ik leef nu vooral even naar de uitslag van morgen (als het goed is) Maar ik ga wel gewoon positief door, laat de pootjes niet hangen. Dat is uiteindelijk zonde van je tijd.

Hoe laat moet je precies Lucia? Half 12?
Ah Lucia, we liggen zo ongeveer tegelijk op de tafel! Ik hoop dat alles goed is maar daar we gewoon vanuit!

Hier dus alweer de 2e echo maar ik ben er niet veel relaxter onder. Ik kan niet wachten tot ik vlekje zie en misschien is ie groot genoeg oor een neiuwe werktitel?

Wen succes met bloed aftapppen!

Sam, misselijk na een zak chips? Hartstikke zwanger jij!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven