JANUARI 2009

06-05-2008 13:25 4941 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oh, wen, ik heb inderdaad de mail gezien, maar nu heb ik nog je mailadres niet. Want ik kan alleen relpyen naar de vivaredactie.

weet je maijn voornaam nog? die, dan een punt, dan jonker, dan een apestaartje, dan gmail.com

ik haal dit zo weer weg dus meld het even als je het hebt gevonden. Bedankt voor de HGC, daar zal ik vast positief mee testen. Mijn cyclus is altijd vrij normaal van lengte dus wellicht kan ik gewoon op mijn NOD positief testen. Maar eigenlijk wil ik het nu al weten natuurlijk
toffie, misschien valt het allemaal wel mee hoor, met al dan niet thuis bevallen. Je bloeddruk kan dalen, en je gyn zegt dan misschienw el dat je thuis mag bevallen. Vaak zijn ze alleen maar voor de zekerheid ingeschakeld, en als het gevaar dan weer geweken is mag je weer terug naar normaal.
Gevonden Allis!
Ik denk dat de datum moet worden aangepast omdat dat bij mijn eerste echo naar voren kwam alleen konden ze daar niet exact zeggen hoe ver ik was.

Nou, ik denk dat ik er wel rekening mee moet houden, want mijn bloeddruk is echt, echt echt hoog. En als het niet zo is, is het alleen maar mooi natuurlijk!
Hallo ladies,

Allemaal goede berichten zie ik, gelukkig maar!

Hier gaat het ook goed, was alleen beetje bang omdat (bijna) al mijn klachten verdwenen zijn, dit was de vorige keer ook het geval en toen bleek het mis te zijn. Had vandaag de verloskundige even gebeld om bevestiging te krijgen, maar ze zei meteen: dan kom je toch even langs!! dan proberen we of we het hartje kunnen horen.

De kans was aanwezig dat het nog niet te horen was, ook omdat ik niet de allerslankste ben. Maar ik dacht niet geschoten is altijd mis! En gelukkig het hartje klopte!!!!! ben helemaal blij.. Dat wilde ik jullie even laten weten.
Xmix, dat is ook fijn zeg! Dus je hebt nu ook geen klachten meer? Dat is natuurlijk de beste combinatie, én een hartje, én geen klachten
Hoi meiden, ik kom even inbreken om jullie om een gunst te vragen.

Jullie kennen aruba natuurlijk ook en nu zijn wij van het wondertje topic allemaal heel druk op Aruba aan het stemmen als forummer van de maand. Gewoon even een zonnetje voor d'r. dus nu mijn vraag, willen jullie misschien ook op haar stemmen? het zou zo ontzettend leuk voor d'r zijn en ze is altijd zo lief voor iedereen.

Nou ja, als jullie het zouden willen doen, heel graag en als jullie iemand anders weten dan kan dat natuurlijk ook gewoon hoor.

Ik ga weer snel terug naar mijn eigen forum! Ben stiekem wel erg jaloers op al jullie mooie hartjes hoor, ik moet nog drie weken wachten! Hoe doen jullie dat toch? een echo met 7 weken? Nou ja, als het wachten dan maar beloond wordt toch?

Hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik dit jullie vraag!

Doei!
bedankt voor alle felicitaties!

Jeetje Aruba, wat een toestand bij jou zeg, getverdemme.. En nog geen zekerheid. Ik kan me voorstellen dat je niet weer hoe je je moet voelen. Ik hoop dat je snell duidelijkheid krijgt! Fijn dat je huisarts ook een beetje meewerkt.

Toffiffee, jij dus een te hoge bloeddruk, vervelend joh! T is natuurlijk jammer dat je naar de gyn moet, maar aan de andere kant ook wel fijn dat je dan goed in de gaten gehouden wordt, lijkt me.

xmix, fijn dat je vk je meteen liet komen! En leuk dat je het hartje gehoord hebt! Super zeg! Poeh, jij bent al 3 weken verder, het schiet al op zo!

Syennaj (moeilijke nick zeg! ), ik zal eens gaan stemmen voor Aruba. En voor wat betreft die echo's, veel van ons krijgen een vroege echo óf omdat ze in de medische molen zaten, óf omdat ze eerder een miskraam hebben gehad.. Dus ik zou er niet jaloers op zijn als ik jou was!
Goeiemorgen,

Nee getsie zeg, ja dat wist ik niet, nou dan is het wel erg fijn he een vroege echo! Tja ik zag alleen die vroege echoos, vandaar.

Lief dat je voor aruba stemt!
Jeetje wat een rust hier! Alles goed met iedereen?
Ha Lucia,

Alles goed hier maar ik ben zo moe dat ik echt niets anders kan doen dan werken met minimale inspanning, iets extreem makkelijks koken en slapen of de bank om dan even later verder te slapen in bed. Pffff.

Ik weet niet eens of ik je wel heb gefeliciteerd met je goede echo!

Lily gaat weer hangen.

Signing out/
Welterusten Lily!

Met mij is alles goed Lucia, met jou ook de dag na het goede nieuws?

Ik vind het me nog wel moeilijk voor te stellen dat ik gewoon zwanger ben. Dat er iets binnen in mij aan het groeien is en dat dat iets over 7 maanden een compleet kind moet zijn. Raar hoor.
Hallo allemaal,

Leuk om alle berichten van jullie te lezen, zowel de pieken als de dalen. Spannende tijden voor iedereen.

Zelf weet ik sinds een week dat ik zwanger ben. Mn zus had al eerder gezegd dat ik maar eens een zwangerschapstest moest doen, want ik was mezelf niet, labiel en misselijk. Ik heb een week of 4 geleden mn relatie verbroken en ik dacht dat het daarvan kwam. En ik durfde niet zo goed te testen, omdat beide uitslagen een schrik zouden zijn. Uiteindelijk wezen de symptomen toch wel op zwangerschap en heb ik getest en idd positief. Ik heb gelukkig nog wel redelijk contact met mn ex, maar een relatie met hem zie ik niet meer zitten.

Ik heb 18 juni de 1e afspraak met de verloskundige. ik denk dat ik dan 9 weken ben. Ik vind het allemaal best spannend, maar wel leuk spannend. Ik ben heel blij en hoop dat alles goed gaat. Waar ik me wat zorgen over maak is dat ik 2 weken geleden rood (halfgaar) vlees heb gegeten en daarna ben ik heel ziek geworden. Vermoedelijk buikgriep wat hier rond gaat, maar zeker weten doe ik dat niet.

Ondanks dat probeer ik er toch echt van te genieten. Ik ben tenslotte 39 jaar en heb 9 april mn spiraaltje laten verwijderen en heel kort daarop was het raak, dus dat vind ik al heel bijzonder.

Groetjes Marianne
Welkom Marianne, en gefeliciteerd! Wat een bijzondere situatie zit je in. Als je inderdaad de 18e 9 weken zwanger bent, dan zijn we even ver!
Sjonge het gaat hier allemaal zo snel dat ik het helemaal niet bij kan benen..

wat een vervelende spanning Aruba, ik hoop echt dat je snel duidelijkheid krijgt en het tij gewoon in de goede richting keert !

ik duim in ieder geval voor je.

mens lily, dat je zo moe bent, heb je de mogelijkheid om op de bank neer te storten als je lichaam het nodig vind ?

zoveel mogelijk naar luisteren he ? en lekker veel slapen.

ik herken je gevoel Wen, ik kan het me eigenlijk ook helemaal nog niet voorstellen.

heel voorzichtig heb ik het idee dat ik me de laatste anderhalve dag wat fitter begin te voelen.

dat het zeurbuik gevoel afneemt en ik wat meer energie krijg.

hardop durf ik dat nog niet te zeggen want dat is vast het lot verzoeken

en ik verzoek ff helemaal niks van dat soort dingen.

hoe dan ook, daarmee wordt het allemaal nog wel wat onwerkelijker.

ik wacht op de roze wolk denk ik ? lastig want ik ben niet zo van het zweven dus die waait me vast voorbij

tot nu toe maak ik me meer drukker over bevallen en alle horror verhalen dan dat ik bezig ben met wolken en dat soort dingen.

welkom ook Marianne, gefeliciteerd ! en volgens mij hoef je je niet zo'n zorgen te maken over dat rode vlees.

zulke dingen kunnen wel eens gebeuren en mn vk vertelde me dat pas na 8 weken je een bloedband ( om het maar zo te noemen ) hebt met je ongeboren kind.

voor die tijd heeft het dus nog een soort natuurlijke bescherming en heeft hij of zij geen last van alle slechte dingen die mama doet

ik zal weer even verder met werken.

moet echt vaker hier komen kijken om alles een beetje bij te kunnen houden.

fijne dag allemaal !
Zo Hip, nachtbraker! Had je nachtdienst ofzo?

Marianne, gefeliciteerd en welkom! Wat een bijzonder verhaal zeg. Kan me voorstellen dat het dubbel is omdat je relatie net is verbroken, wat zei je ex ervan? Ook wel heel leuk dat je kindje krijgt! Maak je niet teveel zorgen over dat vlees, dat soort dingen kunnen een keer gebeuren, toch?

Met mij is het ook goed hoor, ben nog aan het genieten van de echo. Maar ik las alweer allerlei nare verhalen op het forum, ook over mensen die verder zijn dan ik, bleegh. Dus ik heb me voorgenomen om alleen nog maar op dit topic te kijken, want anders maak ik mezelf ook maar gek. Nog 4,5 week en dan ben ik 12 weken, ik kan niet wachten..
Lucia, ik hou me heel erg vast aan wat de gynaecoloog zei, dat na een goede vroege echo nog maar 5 % fout gaat. Dus bij 95 % van de zwangerschappen gaat het gewoon goed! Ik kan het nu ook wat meer los van mezelf zien, als bij een ander iets naars gebeurd, ik denk niet meer meteen dat mij dat dan ook kan overkomen. Zoals Lily al eens zei, we moeten vertrouwen hebben in ons lijf!

Hip, jemig, wat een tijden hou jij aan Die roze wolk heb ik ook nog niet gevonden hoor, eerst was het stralend weer dus geen wolken, en nu is de lucht grijs

Oh, en aan bevallen doe ik niet. Dat gedeelte van de zwangerschap sla ik over
Ik denk dat jullie het niet willen horen, maar ik ben gisteren wat bloed verloren. Ik ben nu 10,5 week. Het was maar een beetje, maar ben er toch niet gerust op. Ik had zwarte kleren en ondergoed aan, dus kon de kleur niet echt goed zien. Volgens mij wat oud bloed, bruinig, maar weet het niet zeker. Heb verder ook weinig klachten, geen buikpijn enzo, maar wel wat lage rugpijn. En dat had ik ook toen mijn vorige bevalling begon....

Ik heb vanochtend meteen gebeld met de vlos, die me op zich wel gerust stelde. Het kwam veel voor in de eerste 3 maanden en het klonk allemaal niet als een miskraam.

Maar ik mag gelukkig wel langs komen omdat ik me toch zorgen maak. Vanmiddag om 12:00 al, dus dat is wel fijn.

Voel me er wel zenuwachtig onder. Maar ik probeer maar goede moed te houden en we zullen het over een paar uurtjes weten. Als de ' uitslag' goed is ga ik meteen daarna door na het werk, maar ik zal jullie vanavond wel even op de hoogte brengen.
Oh, dat is niet fijn Helena. Ik kan me heel goed voorstellen dat je je er niet gerust onder voelt. Oud bloed schijnt niet erg te zijn, en als het niet heeft doorgezet is dat ook heel gunstig. Veel sterkte vanmiddag!
mijn hartje doet het!!!!! yoehoe!!!

morgen 7 weken voor zover ze het kon zien. nu mag ik in het schema jippie!!!

ik ben sam, ben nog 28 en dit is mijn 2 kindje. heb een zoon uit april 2006. ben als bovenstaande klopt uitgerekend op 30 januari.

ik ga ook meteen gedag zeggen want ik ga voor ruim 2 weken op vakantie! maar daarna ben ik weer van de partij!
Fijn Sam!

En dan ook meteen een fijne vakantie! (maar dat zal nu vast wel lukken he?)
Hee dames,

Eerst ff kort op Helena reageren.

Schrijf sowieso nog op een ander topic dus vindt het best lastig om alles bij te houden... Ik hoop dat jullie dit niet erg vinden???

Helena! Ik hoop dat ik straks lees dat alles goed is. Je bent immers best ver en dat het oud bloed is lijkt mij gunstig... Kan er nog zitten v.d. innesteling o.i.d...

Fijn dat je zo snel terecht kan.

toi, toi, toi!!!

groetjes,

Nikiet
Pluk de dag!
Xmis....

Ik lees net terug dat je al een kloppend hartje hebt gehoord?!!!

Wat goed zeg!!

Ik ben maar iets korter zwanger dan jij dus bij mij zou je het misschien ook al moeten kunnen horen? Was het met zo'n doptone???

Maandag de 16e heb ik een echo. Voyager. Wil jij het in het schema zetten???

Nikiet, Echo 16 juni bij bijna 11 wk (als het goed is)

Ik ben benieuwd of we het hartje dan ook kunnen horen??

groetjes,

Nikiet
Pluk de dag!
Wen,

Spannend idd heh... Vooral als het je eerste is. Maar dat je een kloppend hartje hebt gezien lijkt mij zeker positief. Bij mijn 1e had ik rond 9 wk ook al een eerste echo i.v.m. bloedverlies en zagen we ook enkel iets wat knipperde... Het was toen nog een lange tijd naar de 20 weken echo maar daartussen gebeurt er ook zoveel zoals het voelen bewegen straks...

Soms denk ik het nu al te voelen maar dat kan echt nog niet met 10 wken... Je herkent het straks aan een soort van zachte klopjes en luchtbelletjes in je buik... Lijkt ook wel op rommelende darmen dus daarom vooral bij de eerste lastig te voelen....

Ik ben nu als het goed is 10 weken. De echo zou het maandag moeten bepalen... Ik hoop niet dat ik minder ver ben... Liever nog wat verder. Volgens mij komt mijn baarmoeder nu boven mijn schaambeen uit... Echt aankomen doe ik nog niet verder...

De misselijkheid neemt nu langzaam af en ook de vermoeidheid...

Maar jee zeg wat was ik moe en slap en nog steeds!!

Kan me niet herinneren dat het bij mijn eerste (nu 2 jaar) ook zo was....

Nog een paar nachtjes slapen en dan mijn 1e echo... Ik kan niet wachten gewoon...

Zo raar dat je nauwelijks een buikje hebt en dat er dan straks toch weer iets te zien is....

Aruba!!!. Heel veel sterkte! Ik hoop dat het allemaal meevalt en dat je snel weer zwanger mag worden.

Groetjes,

Nikiet
Pluk de dag!
dag dames,

Ik heb nog steeds geen internet! Klote tele2! ze blijven ons maar aan het lijntje houden en ze lossen niks op.

Maargoed, ik ben er in iedergeval nu even, ik zal zometeen het schema weer aanpassen.

Goede berichten hier, behalve even schrikken voor Helena. Ben je al terug meis???

Lily, ik ben ook zo verschrikkelijk moe. Vervelend he. daardoor heb ik soms ook het idee dat alles een beetje aan me voorbij gaat.

Aruba, goed nieuws dat het geen mola was, dat is toch wel een enorme ellende. (heb toen je dat vertelde meteen allemaal info opgezocht) Wel schrikken van wat het zou kunnen zijn, maar de dokter zei dat dat het waarschijnlijk niet was toch? Ik duim voor je!

Wij zijn gister weer bij de gyn geweest, alles goed. bloeddruk goed, kindje lag lekker te bewegen en ik voel me ook prima(behalve verschrikkelijke moeheid dan..). Dus ik hoef over vier weken pas terug. Wel lekker, want ik heb voor mijn gevoel nog niet echt kunnen genieten van mijn zwangerschap, met al die controles en al dat medische gedoe. je zou haast vergeten dat er echt een kindje in je buik zit!

Ik heb veel meer gelezen, maar alles al weer vergeten. hebben jullie dat ook, dat je enorm warrig bent??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven