JANUARI 2009

06-05-2008 13:25 4941 berichten
Marianne welkom en gefeliciteerd! Als je ook in de tabel wilt zal ik je er bij zetten, maar dan moet ik alleen even weten wanneer je bent uitgerekend.

Aangezien ik thuis geen internet heb op het moment kan het wel even duren voor het is ingevoerd hoor!

Dat geldt trouwens ook voor de anderen. Sorry dat het steeds zo lang duurt voor ik het schema bijwerk, maar door die problemen met tele2 kan ik alleen maar bij mijn ouders internetten, en dus alleen maar tijdens het middagslaapje van mijn dochter!

Zodra dat allemaal is opgelost ben ik ook weer vaker online!
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Dank je wel voor de lieve reacties.

Voyager: volgens de assistent van de vk ben ik de 28e januari uitgeteld. 18 juni 1e keer naar vk, hoop dat wat meer te weten.

Verder voel ik me heel erg okee!

Groetjes Marianne
ha je reageert mooi snel, nu kan ik je er nog inzetten!!!
Ik zie het, Voyager. Dank je wel.

Er was trouwens nog een vraag over hoe mn ex het vindt. Hij vindt het hartstikke leuk. We hebben gelukkig ook normaal contact. Hij hoopt alleen nog steeds dat het goed komt tussen ons, maar dat zit er niet meer in. Helaas is mij gevoel voor hem weg. Hij denkt dat het mss van de zwangerschap komt. Ik denk zelf van niet. Ik probeer dat ook wel steeds heel duidelijk naar hem toe aan te geven. Ik betrek hem wel bij de zwangerschap en we zullen straks ook afspraken maken over hoe en wanneer hij zn kindje gaat zien, maar verder zal het tussen ons niet meer gaan. Ik vind het wel belangrijk om normaal contact te hebben, maar dat zit ook wel goed. Dat vindt hij ook belangrijk.

Groetjes Marianne
Voyager,

Bedankt dat je mijn echo in het schema hebt gezet.

Grappig hoor dat we op dezelfde dag zijn uitgerekend.

Van wanneer is jouw dochter? Mijn zoon is van mei en is nu dus ook 2 jaar!!

Heb je gisteren dan ook weer een echo gehad?

Ben zo benieuwd hoe 'het' er uit ziet aanstaande maandag als ik de echo krijg bij bijna 11 wk... Hoorde jij het hartje ook al uitwendig??

En heb je al een gevoel wat het deze keer wordt? Had je nog speciale symptonen, klachten bij je eerste toen het dus een meisje was??

Ik voel me nu iets anders dan bij mijn zoon. Vooral meer moe en de hele dag misselijk alleen niet meer met overgeven dus daardoor lijkt het minder....

hihi....

khoop stiekem op een meisje maar 2 knullen is natuurlijk ook leuk..

En jij??

groetjes,

Nikiet
Pluk de dag!
Haaaai,

Jeeh, ik sta in de tabel! Ben ik eindelijk ook een muts

Balen dat je nog steeds geen internet hebt zeg Voyager! Zooo irritant die providers.. Maar fijn dat alles goed gaat! Nu genieten he!!

Marianne, fijn dat het contact met je ex goed is en dat jullie goede afspraken kunnen maken. Maar ik kan me voorstellen dat het wel lastig is dat hij verwacht dat het wel weer goed komt. Ik denk ook niet dat het komt door je hormonen hoor. Anders zouden er wel heel veel relaties sneuvelen tijdens de zwangerschap (sorry hoor, kon t niet laten..)

Helena, hoe was het? Ik hoop alles goed!

Nikiet, spannend maandag de echo. Nog maar een paar nachtjes slapen!

Sam ,wat goed dat jij ook een kloppend hartje had!! Joepie!

Ik ben ook doodmoe. 's Avonds lig ik als een couch potatoe op de bank ( maar ga niet echt vroeg naar bed, trouwens, voetbal!) en 's ochtends kom ik m'n bed niet uit.

Nou, ik ga nog even verder werken.

groetjes!
Nikiet, mijn dochter is ook van mei 2006, grappig hoor, dat we zo gelijk opgaan! Ik ben nu veeeeeeel vermoeider dan de eerste keer, en veel sneller dik, ik heb al best een buik. (haha die had ik al, zeg maar gerust pens , maar nu ook een zwangerschapsgerelateerde buik.)

ik heb absoluut geen voorkeur. Ik heb altijd voor me gezien dat ik een dochter zou krijgen en die heb ik nu, dus nu maakt het me echt helemaal niks uit, het lijkt me allebei echt super! het zou qua kleertjes makkelijker zijn als het weer een meid werd, maar dat is ook het enige.

We hebben het hartje nog niet gehoord, maar wel gezien! ik heb nu vier echo's gehad en de derde (van vorige week) was de duidelijkste.

Lucia welkom bij ons clubje mutschen! Jij dus ook zo moe, echt balen is dat. Nouja, het kan erger, we kunnen ook zoals lily de hele dag moeten kotsen....dat is helemaal geen feest!
Bedankt voor het meeleven allemaal. En goed nieuws; het was loos alarm. Ze probeerde eerst of ze het hartje al kon horen en anders zou ik een echo krijgen. Na veel gezoek hoorden we het hartje heel duidelijk. Wel nog wat zacht, maar het was er in ieder geval!

Zo fijn dat ze mijn bezorgdheid wel serieus namen. Voor dit soort dingen mocht ik altijd bellen zei ze. Fijn hoor! Trouwens; ze had de week ervoor wel iemand met 11 weken die een beetje bloed verloor, bij wie het wel mis was. Gelukkig vertelde ze dat pas achteraf!!

Leuk dat de tabel steeds uitgebreider wordt! Welkom allemaal!
Wat een goed nieuws Helena! Gefeliciteerd!
Jippie Helena!
Ha goed nieuws voor Sam en Helena !

en we gaan heel gestaag zo lekker met zn allen door heb ik net besloten.

ik heb inderdaad nachtdienst, vandaar de wat vreemde tijden zo nu en dan

en wat een ellende met die provider voyager, dat kan altijd dramatisch lang duren terwijl het meestal zo simpel is.

iedereen veel sterkte met de vermoeidheid en op naar de volgende goede echo's.

ik zal nog even snel mn werk afmaken, heb opeens ontdekt dat ik nog iets vergeten ben !

dag !
Goedemorgen!

Het is lekker stil hier, allemaal moe moe moe moe schat ik zo in! Ik doe daar lekker aan mee, ZzZzZzZ.

Helena en Sam, goed nieuws voor jullie! Geniet ervan!

Voyager, wat klote die provider. op een of andere manier kan dat niet gemakkelijk gaan met die providers. Hoop dat het snel weer ok is.

Ik ben bijna 11 weken en ik heb het idee dat de misselijk minder is geworden wél kots ik nog steeds. Maar het is nu anders ik eet en dan: 'Ho!' naar de WC rennen, kotsen en dan weer eten. De 2e x blijft het er meestal wel in. maar ik ben té blij dat mijn eetlust weer wat terug komt. Ik kook de laatste dagen ook een dubbele hoeveelheid, haha. Wel blijf ik zo belachelijk moe, vanavond naar een bbq op 2 uur rijden hier vandaan met collega's van vriend en ik heb er geenbal zin in, het is niet eens bbq weer! En dan morgen 2 uur de andere kant op naar mijn ouders. Pffff, héél wat kilometers!

Maar er is licht aan de horizon: over twee weken bijna 8 weken vakantie! Ja dames jullie mogen jaloers zijn.

Weten jullie al of jullie ouderschapsverlof gaan opnemen? En wanneer zal ik met verlof gaan 4 of 6 weken vantevoren? Leuk om met dit soort vragen bezig te zijn ipv 'Zou het wel goed gaan?'. Ik heb er vertrouwen in.

Ik ga ouderschapsverlof opnemen en hoef dan pas in sept. 2009 weer aan het werk. Dan is de baby dus een maand of 9, fijn! En omdat ik toch zo lang thuis blijf denk ik dat ik 6 weken vantevoren met verlof ga. Ik kan me zo voorstellen dat het op het einde héél zwaar is.

Kunnen de dames met een kindje daar licht op laten schijnen?

Ik ga eens uit bed klimmen!
Hai lily,

Fijn dat je je wat beter voelt! Vind je het alleen niet heel goor om je net gekauwde en doorgeslikte eten weer direct uit te spugen? Ik vond dat iig er smerig. Was het nog helemaal dik en droger. Maar fijn dat je daarna wel weer wat kunt eten!

Ik ga ook met 6 weken met verlof. Vorige keer 4 weken en dat was goed te doen. Alleen kreeg ik zaterdag verlof en begon ook die dag de bevalling. Dus helaas geen tijd om bij te komen. Dat is echt geen aanrader!

Dus nu ga ik eerder verlof nemen. Ook omdat ik denk dat het zwaarder zal worden met nog een kleine in huis. Maar lang verlof daarna is heeeeerlijk. Ik heb 6 maanden met haar samen gehad. 16 weken verlof, 4 weken vakantie, 4 weken onbetaald verlof. Nu heb ik 1 dag in de week ouderschapsverlof. Ook fijn!
Lily, 8 weken vakantie!!! Wat een luxe. Zucht... Normaal neem ik altijd 4 weken vakantie, maar nu neem ik denk ik 3 weken. De andere week wil ik dan gebruiken na het zwangerschapsverlof. Ik wil proberen (als het financieel lukt) om na het verlof 4 of 5 weken vakantie te nemen en dan 4 weken onbetaald verlof, zodat het kindje al wel zo'n 5 a 6 maanden is voor ik weer aan het werk ga. Lijkt me best belangrijk, ook omdat ik niet minder kan gaan werken dan ik nu doe (= 32 uur). Ja mss kan ik nog 2 tot 4 uur minder werken, maar nog minder zal niet gaan (tenzij ik nog tegen een rijke man aanloop de komende maanden, hahaha) Zouden er mannen zijn die op zwangere buiken vallen?
gaat het hier allemaal nog? Jullie hangen toch niet boven de wc?

Sam, yoehoe voor jou dus net zo'n succestory als voor Voyager. Wat super zeg.

Helena dat was even schrikken maar gelukkig is het weer goedgekomen.

Ik zie dat Nikiet vandaag echo heeft. Succes! Laat je even weten hoe het was?

Wen: morgen weer echo? Ik hoop dat je wat moois te zien krijgt.

Ik ga vandaag weer bellen, ben benieuwd of er al een uitslag is maar dat wisten ze niet zeker. Hebben jullie het oproepje van die gekke Syennaj nog gelezen? Ik genomineerd voor forummer van de maand. Stemmen jullie ook?
He Nikiet!

Vandaag de echo! volgens mij lopen wij redelijk gelijk op!

Het zou leuk zijn als je ook het hartje kunt horen, een echo met elf weken moet heel mooi zijn, dat is het nl. al helemaal compleet!

Ik duim voor je dat het kunt zien en kunt horen!

Ik mag donderdag weer voor de laatste echo, daarna mag iedereen het weten! Ben blij dat ik dan niet meer hoef te liegen, er zijn zelfs al mensen die mij zomaar vanuit het niets feliciteren... Doordat mijn darmen zo opgezet zijn lijkt het wel alsof ik een luchtballon heb ingeslikt, pas dus ook bijna mijn eigen broeken niet meer..

Zijn er nog meer meiden met dit "probleem"?
Haha, ja ik heb ook een luchtballon ingeslikt. Ik noem het maar mijn nep-zwangerschapsbuik.

Lily, fijn dat je in ieder geval weer iets binnen kunt houden!

Ik heb natuurlijk geen ouderschapsverlof. Ik ga in principe half december wel stoppen met werken, maar er zijn wel klusjes die ik gewoon nog moet doen daarna. Als me dat niet lukt voor de bevalling zal ik daarna nog zo af en toe wat moeten doen. Gelukkig is er iemand achterwacht voor als het allemaal echt niet gaat lukken.

Leuk, dat er nu een zwangerschapsuitkering is voor zelfstandigen, maar ik had me er al (duur!) voor verzekerd dus ik heb er niets aan. Verdorie.

En na het 'verlof' zal ik meteen weer aan het werk moeten. Gelukkig werk ik nu ook al niet fulltime, dus ik zou het makkelijk moeten kunnen combineren.

Aruba, ja morgen weer een echo! Als het goed is ben ik dan ongeveer 8w5d.

Nikiet en Xmix, heel veel succes vandaag met jullie echo's!
Ha meiden!

T is inderdaad effe rustig hier he. Ik merk zelf ook dat ik wat minder kom.

Maar t gaat wel goed hoor. Ben vandaag 8 weken en 1 dag. Verder eigenlijk weinig over te melden! Kwaaltjes zijn nog steeds hetzelfde, ik knap nu ook al een beetje uit m'n broeken (gewoon door het teveel eten..). Man is een weekje weg voor z'n werk. Ik ben er nog niet uit of ik het lekker rustig of saai vind..

Dit is ook wel een tussenperiode volgens mij. T is niet meer heel nieuw, maar we zijn ook nog niet heel ver. De mensen van begin januari zijn bijna op de grens van 12 weken. En later gaan we natuurlijk allemaal aan de slag met spulletjes, kleren, kamertjes enzo.

Ik ga waarschijnlijk met kerst op verlof, en dan plak ik aan het einde van mijn verlof nog wat vakantie. Ik denk erover om 1 dag per week ouderschapsverlof op te nemen als ik weer aan het werk ga. Dan kan ik een poosje 3 dagen per week werken en daarna dan 4.

Hebben jullie je al aangemeld bij kinderdagverblijven / gastouders oid? Ik nog niet. Maar ik weet dat je in sommige plaatsen je je kind zo ongeveer al moet aanmelden als je zwanger wíl worden.. Maar bij mij is de omgeving valt dat volgens mij wel mee.

Nou, doei!
Van mijn kant is het inderdaad ook even wat rustiger, al moet ik zeggen dat ik me beter begin te voelen. Vandaag 12 weken en de misselijkheid zakt iets af, de vermoeidheid misschien ook wel wat. Afgelopen dagen alleen niet zo lekker, wat koorts en keelpijn. Dochter is dus even bij oma, ik heb lekker even geslapen en ga straks voor mijn tentamens leren.

Zijn er trouwens ook anderen die zo afvallen? Ik heb al echt een zwangere buik, maar ondertussen ben ik wel een kilo of vier afgevallen. Bij de vorige zwangerschap was het ook zo, maar echt prettig vind ik het toch niet. Nu de misselijkheid wat minder wordt hoop ik dat het snel beter wordt.

Ik heb bij het kinderdagverblijf nog niks concreets besproken, maar dat komt ook omdat ik nog geen duidelijkheid heb over wanneer ik mijn studie weer vervolg. Volgens mij hebben broertjes en zusjes ook altijd voorrang, dus volgens mij wordt dat niet zo lastig.

Ik zou er niet al te lang mee wachten hoor, zelfs op de niet zo drukke plekken zijn de wachtlijsten vaak toch wel flink, en dan vooral op de drukke dagen.

Wen dat lijkt me wel lastig als zelfstandige, maar gelukkig heb je een goede achterban. En wat jammer van zo'n dure verzekering, terwijl die regelingen nu net is ingevoerd, dat zul je altijd zien he! Spannend morgen weer een echo!

Veel echo's en verloskundigenbezoekjes volgens mij de komende dagen! Spannend, succes ermee allemaal!

Aruba, en heb je al een uitslag? En hoe voel je je verder? Ik ga even uitzoeken hoe ik op je kan stemmen!
Melloo, jeetje 12 weken. Wat gaat dat toch snel. Zou zelf denk ik ook nu zoiets zijn of iets korten. Maar dat heb ik een beetje uit mijn hoof verbannen die data.

Wat lief dat je op me gaat stemmen! Ik vind het steeds leuker campagne voeren Verzet hier op het forum ook lekker mij gedachten.

Vandaag weer gebelt, maar helaas nog geen uitslag. Over 2 weken wel weer controle, ga die man dus eens flink aan de tand voelen. Wil zelf ook graag snappen wat er nou allemaal gebeurd in mijn lijf.

Xmix, hoe was je echo? Nikiet, las dat jouw echo goed was maar dat jij weer geheel andere dingen aan je hoofd hebt. Hoop dat de snel voor gaat schijnen.
Owja.... bovenaan bij forummer van de maand of hier rechts vind je de link om te stemmen
Hey hallo meelezer komt weer even binnensluipen..

@Wen ik wilde je alvast veel plezier wensen met je echo morgen, ws is er nu een stuk minder spanning?

en ik moet zeggen dat ik het fijn voor jullie allemaal vindt dat het er hier in verhouding weinig dingen mis gaan. (miss een beetje onbeholpen uit m'n toetsenbord, maar ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel) afgezien van de minder leuke dingen zoals misselijk, moe en gebrek aan energie. Straks komt alles wel goed en ga je het 2e trimester in en voel je, je over het algmeen een stuk beter.

Heel veel succes dames met de komende echo's en vk bezoeken! en vooral ook....veel plezier!
Ik heb op je gestemd Aruba!

Hier ook weer even een berichtje van mij. Zo te zien vandaag een echo voor Nikiet, spannend! En morgen Wen weer aan de beurt. Ik duim voor jullie!

Ik voel me de laatste dagen niet helemaal puik, maar dat komt doordat mijn vriend veel werkt de laatste tijd en ik merk dat ik na zo'n week echt op ben, daar moet ik gewoon van bijkomen zeg maar. Hij heeft wisselende diensten, dus ik zit veel met mijn dochter alleen en op een gegeven moment vind ik dat wel zwaar worden in combinatie met zwanger zijn. Gelukkig is hij morgen en overmorgen vrij.

Behalve de moeheid niet veel kwaaltjes hier. Borsten zijn niet meer zo gevoelig, niet of nauwelijks misselijk en buik begint wel te groeien nu. Ik kan al een van mijn broeken niet meer aan, en twee anderen met moeite. Maar met mijn vorige zwangerschap had ik ook zo'n enorme buik, toen ik vier maanden zwanger was dachten mensen dat ik al bijna ging bevallen!

Het begint nu langzaam een beetje tot me door te dringen dat er echt een kindje in mijn buik zit. haha dat mag ook wel na bijna 11 weken!

Oh, wat ik trouwens wel heb, is bijna geen eetlust. Brood gaat nog, maar vooral avondeten gaat echt moeilijk. Nouja, ik zorg wel dat ik genoeg binnenkrijg hoor.

Lily en melloo fijn dat jullie je weer iets beter voelen!
Aruba, kan me goed voorstellen dat je dat een beetje uit je hoofd probeert te bannen. Daarom vind ik het juist ook wel heel knap dat je hier nog zo lief reageer en meeleeft!

Ik heb het gevonden hoor voor het stemmen en gedaan! Spannend!

Wat jammer dat er nog geen uitslag was, nog langer afwachten dus.

Voyager, vervelend dat je je niet zo goed voelt, het is ook zwaar alleen voor zo'n kleintje zorgen en zwanger zijn. Dat valt mij ook flink tegen! Maar er komen dus gelukkig wat rustigere dagen aan. Sterkte ermee!

En die eetlust, grappig bij mij is het juist andersom. Het avondeten gaat prima, vanaf eind van de middag ben ik ook niet misselijk maar het hele begin van de dag.. Dan heb ik echt nergens zin in.
@ Wen, veel plezier en succes morgen

@ Aruba, rot voor je dat je nu nog steeds geen duidelijkheid hebt! Ik vind het wel knap dat je nog steeds meeleest en reageert hier. Ik weet niet of ik dat zou kunnen. En je blijft ook nog zo steunend voor ons!

@ Voyager, Ik heb ook geen eetlust momenteel. Maar heeft ook te maken met vermoeidheid. Ik vind het ook best zwaar om te zorgen voor mijn kleine meisje en ondertussen zo moe te zijn. Ik blijf morgen een dag thuis. Gaat zij mooi naar het KDV en kan ik flink bijslapen. \\:-)//

Ik zou wel dat buikje willen dat jullie hebben! Bij mij weet iedereen het al, maar er is nog niks te zien. Behalve 's avonds na het eten, maar dan ben ik de enige die het ziet!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven