Jassen en kind

24-10-2021 20:07 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
In de ochtend is het al flink koud aan het worden. In de middag valt het vaak nog mee.
Wat draagt jullie peuter/kind zoal?
Al een winterjas of toch een ander soort jas?

Heb nu een winterjas,regenjas en herfstjas voor zoon.
Regenjas is trouwens wel gevoerd met fleece.
Alle reacties Link kopieren
Afhankelijk ook van wat kind eronder draagt. Draagt ze dikke trui of onesie, dan is dikke jas niet nodig bijv.
Alle reacties Link kopieren
Ik wissel gewoon op een dag. Naar de opvang geef ik ook een extra jas mee. Dus op de fiets om 8u lekker warm de winterjas en als de gastouder naar buiten gaat kan de tussenjas wel weer aan.
Alle reacties Link kopieren
Dochter van vijf heeft een tussenjas afhankelijk van het weer heeft ze die aan of haar winterjas.

Mijn kleintje van 1,5 heeft zo een tussenjasje met daarover heen een ielm pak aan
where ever you go, go with your heart
Wat hij wil, ik laat hem zelf kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Skawa schreef:
24-10-2021 20:25
Dochter van vijf heeft een tussenjas afhankelijk van het weer heeft ze die aan of haar winterjas.

Mijn kleintje van 1,5 heeft zo een tussenjasje met daarover heen een ielm pak aan
Ielm pak?
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Alle reacties Link kopieren
Skawa schreef:
24-10-2021 20:25
Dochter van vijf heeft een tussenjas afhankelijk van het weer heeft ze die aan of haar winterjas.

Mijn kleintje van 1,5 heeft zo een tussenjasje met daarover heen een ielm pak aan

IELM hebben wij ook, maar daar doen we geen jas meer onder. Gewoon een lekkere trui. (tenzij het echt koud is natuurlijk, dan vaak iets van wol er onder. Isoleert lekker.
Alle reacties Link kopieren
Liebeskind² schreef:
24-10-2021 20:36
Ielm pak?


ielm

https://ielm.nl/
Gewoon een mid season voor mijn meiden. Straks als het echt koud wordt hebben ze een lekkere donzen jas, maar die zijn te warm voor nu.
Tussenjas, ze hebben een gevoerde regenjas nu.
Alle reacties Link kopieren
Dochter draagt een regenjas met een fleecetrui eronder in de ochtend, gaat nog net. In de middag is de fleecetrui genoeg als het niet regent, anders de regenjas. Binnenkort haar winterjas met een dun truitje en uiteindelijk steeds wat dikkers eronder :)
Alle reacties Link kopieren
Winterjas, kan smiddags bij het buitenspelen ook opengeritst worden.
Alle reacties Link kopieren
Dochter van 6 heeft t niet snel koud en draagt haar tussenjas nog. Evt met vest er onder.
Maar nu brengt haar vader haar met de auto naar de gastouder en vanaf daar wandelen ze naaf school.
Volgende week gaat ze op de fiets sochtends dan doe ik haar wel haar winterjas aan.
Handschoenen en oorwarmers liggen al sinds start van t schooljaar klaar voor gebruik.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Bij nattigheid haar iELM pak met eventueel een fleece vestje eronder (afgelopen winter ook in de sneeuw kunnen gebruiken), en anders haar winterjas. Fleece vestje zit altijd in de kdv tas dus die doen ze ook nog wel eens bij haar aan ipv haar jas, als het in de middag toch stralend en warm weer is.

Thuis wissel ik jassen af op basis van het weer en wat we gaan doen. Doe ik ook met haar schoenen zo. Elke keer als je de deur uit gaat moet je ze toch opnieuw aan doen dus kun je ter plekke beslissen wat het handigste is.
Alle reacties Link kopieren
Dat IELM pak, waarom is dat zo fijn? Kende het niet..
Alle reacties Link kopieren
Softshell jasje met fleece aan de binnenkant heeft ze nu het liefst aan. Ze heeft t snel warm en loopt als t aan haar ligt zonder jas en in blote armen rond :P

In de ochtend als we op de fiets gaan en het is echt fris, trek ik even de winterjas er overheen aan en die neem ik mee terug naar huis, op kdv heeft ze dan haar softshell en dat is voldoende. Tenzij harde regen dan regenjas over softshell heen (oké en gaan we met auto zo ben ik dan ook wel weer).
Ik zorg wel dat er een colsjaal in de tas zit mocht het toch ineens koud gaan waaien ofzo.
Terug wordt ze altijd met de auto opgehaald.
Vind het nu zelf ook nog veel te warm met winterjas overdag. Ik woon dus ook nog altijd in mijn softshell (in de ochtend een bodywarmer er overheen, is ook nog een tip voor je peuter trouwens!)
Alle reacties Link kopieren
Zebra123 schreef:
24-10-2021 21:56
Dat IELM pak, waarom is dat zo fijn? Kende het niet..

Water en winddicht. Al rolt hij als een varken doorde modder, ik vind met dat ding aan alles prima. Ook fijn bij natte glijbanen, miezerregen, etc.
Alle reacties Link kopieren
Zebra123 schreef:
24-10-2021 21:56
Dat IELM pak, waarom is dat zo fijn? Kende het niet..
Kleertjes blijven schoon en droog en hij is warm en snel weer droog 😅 gewoon heel praktisch met buiten spelen
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Zebra123 schreef:
24-10-2021 21:56
Dat IELM pak, waarom is dat zo fijn? Kende het niet..
Het is een overall van softshell. Lekker warm met aansluitende boorden. Relatief waterdicht (het is geen regenpak, maar kan veel hebben) en makkelijk aan en uit te trekken over de gewone kleding heen. Ze zijn ook niet gek duur mits je een van de vele prints uit de outlet kiest.
Alle reacties Link kopieren
Hier nu meestal een softshell jas van Trollkids. Die is wind- en waterdicht, dus perfect voor nu. Als het droog blijft en ze heeft een wat dunnere trui aan, dan pakt ze d’r borgvest.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag in het zonnetje was het alleen een bodywarmer en de afgelopen weken een tussenjas/regenjas.

Maar toevallig had ik het hier net met mijn man over en denk ik dat we vanaf morgen overgaan op de winterjas. Het wordt nu zonder zon toch te koud.
Alle reacties Link kopieren
De mijne draagt nu de borgvesten van Z8. Die zijn lekker warm maar net iets minder dan een winterjas. Binnenkort wel over op de winterjas denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Hier al poos winterjas in de ochtend. Anders hebben ze het koud op de fiets. In de middag doen ze die dan gewoon niet aan of doen vest eronder uit.
Alle reacties Link kopieren
2,5 jaar en heeft een winterjas aan. Ik vind het weer om snel ziek te worden. Heb dan liever dat ze wat warmer gekleed is buiten dan te koud.

Vandaag was het heerlijk weer maar het was wel fris met 13 graden. Dan heeft ze gewoon haar winterjas aan en ze rende door de speeltuin en had het helemaal niet overdreven warm.

Bij regenachtig weer heeft ze vaak haar gevoerde regenjas aan. Die heeft een lekkere fleece voering. Maar moet het niet te koud zijn.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Hier een tussenjas of borgvest, kind heeft het snel warm.
Zodra de temp onder de 12 graden komt, dan de winterjas.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven