Joeppie! We zijn bijna compleet.....

25-07-2007 14:10 3183 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jammer Nijn... heeft die verloskundige je toch blij gemaakt met een dode mus, met de mededeling dat als de eerste te vroeg komt, de tweede dat meestal ook komt
Nijn?
NIETS, NOPPES, NADA....

Moet straks weer naar vk..

Had geen urinecontainertjes meer, had gehoopt dat ik niet meer heen hoefde deze week.

Gisteren toch maar 2 gekocht...dat ik niet volgende week weer enigszins teleurgesteld bij de drogist sta....

Ben op het ergste voorbereid...Nouja dat zeg ik iedere keer tegen mezelf, maar eigenlijk iedere ochtend dat ik opsta met baby in de buik en zonder weeën denk ik: BAH....

Maargoed het komt er vanzelf uit....Of zal ik dan de eerste zijn waarbij de baby gaat blijven zitten?? Denk dat die kans wel heeeel klein is...en dan moet ik ook nog even toegeven dat ik erg aan het piepen ben, want ik ben nog niet eens 39 weken....

Hormonen.....

Tis hier wle heeeeeel erg rustig zeg....

Jammer...Maargoed doe er zelf ook aan mee....
Urinecontainertjes? Huh?

Wil je nu echt zeggen dat je elke keer urine in moet leveren en ook nog dat je zelf die bakjes moet kopen?

Zijn er dan aanwijzingen voor blaasontstekingen of zwangerschapsvergiftiging?

Nijnnielief, zeker bij een tweede zwangerschap is het heel normaal dat je dat kind er wel uit zou willen kijken. Je hebt het al eens meegemaakt om met die dikke buik en het moeie lijf rond te slepen en te wachten op een bevalling. Nee, dat kind blijft echt niet zitten, op den duur komen ze er allemaal uit. Desnoods met een beetje hulp.

Ben je er misschien iets te veel van uitgegaan dat deze eerder zou komen dan Yara indertijd?

En Eef, de verloskundige heeft geen dooie mus.... etc. Kans dat Nijnmini voor de 40 weken komt is nog steeds reeel, vlos bedoelde waarschijnlijk niet dat nijnmini er eerder zou komen dan Yara indertijd.

Succes Nijn!
Lief Lab, dankje..had ik even nodig...gewoon even van iemand horen dat ik niet piep...terwijl ik eigenlijk zelf heus wel weet dat ik wel een heel klein beetje piep... haha

Ja....ik moet iedere keer urine meenemen vanaf 36

weken....Dacht dat dat normaal was...??? CHecken ze op eiwitten ed..en ja ik moet ze zelf kopen..69 ct per st..

Ja ik ben er stiekem toch echt wel iets teveel vanuit gegaan dat deze spruit ook echt eerder zou komen en ik had 31 mei in mijn hoofd en dat was werkelijk NER-GENS op gebaseerd, maar was wel heel leuk geweest...

EN toen was het di. de dag dat Yara geboren zou wordenn qua zs duur en toen gebeurde er ook niets en nu ben ik het maar aan het loslaten en zie ik het allemaal wel..(en als ik dat heeeeeel hard en eheeeeeel vaak zeg, ga ik het misschien nog wel zelf geloven ook...hahahaha)

Ben wel weer goedgekeurd hoor...ws een 6 ponder...

Heb net ook contact gehad met kraamhulp van de vorige keer (die komt weer bij ons) en we hebben even afgesproken hoe we dat gaan doen...want ik had daar nog niet over nagedacht..maarja zij kan natuurlijk niet vanaf nu 24 uur per dag klaarstaan...dus ik ga haar even sms-en cq bellen als ik de vk ook voor het eerst bel..dan kan zij er rekening mee houden dat het ws nu wel heel snel zal zijn dat ze naar ons toe mag komen....

Wel fijn idee dat dat ook geregeld is....
Ik moest hier ook vanaf 28 weken elke keer urine meenemen, en daar deden ze dan een staafje in om iets (eiwit?) te controleren. Wij mochten het echter wel steeds in hetzelfde urinecontainertje doen. Dat zeiden ze er ook steeds bij, gewoon omspoelen en hergebruiken.

Oeps... ik zit mijn mail te checken en deze posting te schrijven, hoor ik achter me "cactus slaan!"... staat Zoon dus met zijn pas gekregen (van oma) speelgoedhamertje op een cactus te rammen...
Ja ik mag het op zich ook steeds in hetzelfde containertje doen, maar ik vind dat smerig...

Bij mij gaat dat potje zo de kliko in....beetje verwend??! Maar ik vind dat gewoon niet zo lekker en op zich kan ik 69 ct per keer ook wel betalen....:-)

hahaha Eef..zie het helemaal voor me..maargoed beter de cactus slaan dan jou slaan...want hier dus meisje dat bij je komt staan en zegt: Yaya mama daan....en dan begint te slaan of Yaya mama toppen...en dan begint te schoppen....

Heb besloten zo lekker even naar de bieb te gaan en dan vanmiddag lekker te gaan lezen...even een uurtje slapen en dan lezen....Hoef Yara pas om 16.30 op te halen, dus heb nog wel even tijd voor mezelf....Lekker!
meld....

Geen nieuws...

Vriend begint ook wel ongeduldig te worden...alle klusjes zijn af en het begint voor hem ook een beetje te lijken op afwachten....

Er lijkt nog helemaal niets te gebeuren, dus wie weet krijgt nichtje wel gelijk...Toen ik vertelde dat er op een gegeven ogenblik wat gerommel was geweest zei zij: Oh dan duurt het nog 3 weken...bij mij ook nl...

Een moeder van een vriendin had dat gezegd en ja hoor het duurde exact 3 weken...Dus nog 1,5 week...(dan loop ik 2 dagen over...ben benieuwd..)

Hier is verder gewoon erg weinig nieuws...doe vooral boeken lezen en forummen...
jammer nijn dat er nog steeds niets is ik kan me goed voorstellen dat je hoopte dat het eerder zou komen dan Yara in der tijd.

Nou we duimen voor je!!!

Manderley; hoe staat het ermee? 13 juni komt nu erg dichtbij. Of weten jullie al wat je doet?

Hier gaat het even weer een weekje minder. Minder slaap weer en dan ook wat minder gezondheid. Jammer.

We hebben wel enorm genoten van het weer, lekker in de tuin, zwemmen, veel vrienden over de vloer. Heerlijk.

liefs Joep
Nijn, meldplicht!
Meld......
Seks, hart van de ananas, tonic, laxeermiddel, end wandelen, nogmaals seks.... Helpt dat?
mmm suf hoor nijn!!

hier heel 'heftig' nieuws hahaha voor mij dan.

Gisteren om 10 uur savonds heeft meis een fles friso op. 200ml zo achter elkaar!!! Zoveel drinkt ze bij mij niet hoor. Ze keek eerst heeel moeilijk, maar dronk na wat vieze blikken toch alles zo op.

Om 0.00 werd ze toch wakker maar ik had afgesproken met mezelf dat ze pas na 2 uur weer mocht drinken. 4 uur moiet ze het er wel op kunnen doen. Dus ze heeft een uur ligen huilen (ik ontaarde moeder) wel met wat knuffels van mij tussendoor. Ik heb haar maar toen goed wakker laten worden. toen merkte ze dat er niets aan de hand was en is ze gelukkig gaan slapen. om 3 uur werd ze weer wakker en heeft ze gedronken.

Het heeft me dus nog niet veel nachtrust opgeleverd, maar we gaan dit maar even volhouden.

Ik begin echt een beetje genoeg te krijgen van de borstvoeding, vooral snachts en van het kolven. Dus als ik snachts niet meer hoef; zaligheid!!!

Vanavond komen vrienden, erg leuk en verder gaan we naar een bouwput in het dorp waar opendag is en meis vind alles wat met huizenbouwen te maken heeft erg leuk.

liefs Joep
Joeppie, goed zo! Dat geeft hopelijk rust.

Misschien een domme vraag, maar weet je zeker dat het geen gewoonte is geworden dat je dochter 's nachts drinkt? Ik vraag dit namelijk omdat het bij ons destijds gewoonte bleek te zijn, ik heb toen een keer huilend van vermoeidheid bij het CB gezeten, en tips gekregen, en toen bleek ze in 1 keer gewoon door te kunnen slapen...
heey Eef,

Tsja,

Vannacht werd ze na 3 uur wakker en heb ik haar laten drinken, pas toen ze klaar was besfte ik dat het nog wel even had kunnen duren.

Ik denk dat bij haar gewenning zeker een rol speelt. Bij grote meis wist ik het zeker van niet maar het feit dat ik nu twijfel zegt denk ik genoeg. Hoe meer ze drinkt snachts, hoe minder honger ze in de ochtend heeft, en in de loop van de nacht drinkt ze ook steeds minder, dus vannacht maar wat strenger zijn.

Oh ik moet stoppen accu leeg
Meld....

Geen nieuws...
Joep, als je wil, wil ik de tips&trucs die is destijds kreeg wel even voor je op een rijtje zetten.
Graag eef!

heel handig; kolf is kaduuk. En ik moet nog 4,5 week werken!
Hallo,

Ik meld me ook maar weer eens. Zo nu en dan kijk ik weleens snel om te kijken hoe het met Nijn is, maar echt tijd om te reageren en bij te lezen is er niet.

De afgelopen weken is er een hoop gebeurd. Man en ik hebben heel veel gepraat en hebben o.a. de therapie weer opgepakt.

Ik heb het idee dat hem een hoop duidelijk is geworden en hij doet erg zijn best te veranderen.

Hij gaat in therapie voor zijn woedeaanvallen en depressiviteit. Ik ben de laatste weken een stuk mondiger geworden en laat niet meer (zo makkelijk) over mij heen lopen.

En wat de financien betreft ziet hij nu ook in, dat zoals hij deed middeleeuws was.

We gaan het eerst weer samen proberen. We hebben afspraken gemaakt en die ook echt (uitgebreid) op papier vast gelegd. Ik weet dat ik hem eerder een kans heb gegeven en dat het toen ook mis is gegaan. En er is een kans dat het nu weer mis gaat, maar toch wil ik het proberen.

Afgelopen woensdag moest ik ivm de zwangerschap een glucosetolerantietest doen. Dat houdt in dat je van 8 tot 11 uur 's ochtends in het ziekenhuis bent en 5x geprikt wordt voor je insulineniveau. Tussen de 2de en 3de prik ben ik van mijn stokje gegaan. Toen ik weer bij was is er meteen geprikt en ipv te laag, was de waarde te hoog.

Maar toch is er het vermoeden dat ik zwangerschapssuiker heb. Sinds woensdag moet ik mezelf 7x per dag prikken, maar tot nu toe blijf ik keurig tussen de 4 en 7, dat is dus goed. Morgenochtend moet ik bellen en dan hoor ik meer.

Ik denk zelf dat het ook weleens een tekort aan ijzer zou kunnen zijn, maar ja ik ben natuurlijk geen arts.

Joep: suuces met je meisje en het afwennen van het drinken 's nachts. Ik hoop dat de tips van Eef helpen.

Nijn: hou je het nog vol? Zoals ik al eerder schreef, ik kan alleen maar stomme cliche's bedenken. Er is nog nooit een blijven zitten, de laatste loodjes wegen het zwaarst etc. Maar ik wens je veel sterkte. Ik hoop dat je wat afleiding hebt om je dagen door te komen.

De rest ik probeer snel bij te lezen zodat ik ook weer weet hoe het met jullie gaat.

Liefs Manderley
Ha Joep,

Da's niet handig, een kadukke kolf

Goed. Ik zat dus op een gegeven moment huilend bij het cb. Ik weet niet meer precies hoe oud Dochter was, wel dat ze op dat moment al fruithap, brood en groente kreeg. Ik had er erg op gehoopt dat ze hierdoor (bijvoeding) door zou gaan slapen, maar niet dus. (Ik denk -terugkijkend- dat ze 7,5 maand was). Op het CB zeiden ze toen dat ze vanaf ongeveer 5-6 maanden echt door zouden moeten kunnen slapen, zeker met bijvoeding. Ik ben toen eigenlijk per direct een volledige avondmaaltijd gaan geven, dwz aardappels, groente en vlees (ik deed op dat moment alleen nog maar groente). Verder zijn we haar bij het naar bed gaan gaan vertellen dat ze nu ging slapen en dat ze de hele nacht ging slapen tot het weer ochtend was, en dat mama haar geen melk meer ging geven 's nachts (in het kader van 'ze begrijpen meer dan wij denken'). Het CB adviseerde ons een week uit te zoeken waarin ik en Man allebei een beetje rust hadden, omdat de eerste 2-3 nachten veel wakker-worden inhoudt. De eerste nacht ga je, als ze gaat huilen, naar haar toen. Geen licht aan, geen liedjes, geen muziek, geen onnodige luierverschoning, etc. Wel gewoon vertellen dat het de bedoeling is dat ze gaat slapen, en dan weer weggaan. Na 10 minuten terug (als ze doorhuilt), dan weer na 10 minuten, etc. In geen geval er uit halen en/of toch drinken gaan geven. Het CB waarschuwde ons, dat het een verandering is en veranderingen roepen weerstand op. De eerste 2-3 nachten zijn het ergst, maar na een week moet het over zijn. Ze zei tegen mij, dat als het na een week nog zo zou zijn, dat ik haar mocht bellen om moed in te praten, omdat het in de meeste van zulk soort gevallen met 1 week en 1 dag klaar is...

Bij ons ging het als volgt: we wilden geen rustige week afwachten, maar meteen beginnen. Omdat ik er echt doorheen zat, spraken we af dat Man er uit zou gaan. De eerste nacht kwam ik heel laat uit mijn werk (half twaalf) en dochter werd wakker van mij, en tegelijk begon zoon te huilen. Man stuurde mij naar bed en hield zich eerst bezig met Zoon. Dat duurde langer dan gepland (een half uur) en in dat halve uur had Dochter het opgegeven en sliep ze de hele nacht door. De tweede nacht moest Man er ongeveer drie keer uit, de derde nacht nog 1x en daarna is ze door gaan slapen. De maanden er na moesten we er heel af en toe nog uit omdat haar luier het niet hield, maar dat is nu ook over. Ik ben echt enorm blij dat ik destijds dat advies van het CB heb gehad, want anders zat ik nu nog aan de nachtvoedingen vast.

Nu is het wel zo dat ieder kind anders is, maar bij Dochter was ik er ook van overtuigd dat ze echt dorst had 's nachts, en toen bleek het gewoon gewenning te zijn, dus ik dacht, laat ik toch mijn verhaal hier maar even opschrijven...

Nijn, ik heb vandaag zo ongeveer elk half uur mijn sms gechecked, echt, ik heb nog nooit zo trouw mijn telefoon bekeken! Maar nog niets

We hebben vandaag erg gelachen. Zoon zat te tekenen en Man wilde iets pakken, maar kon het niet vinden. Dus die zegt "Helaas!" waarop we uit de hoek van de kamer heel parmantig "Pikaas!" (= pindakaas) hoorden :-)
Meld....

Nee Eef geen sms nee, want geen nieuws....helaas...Pindakaas...hahaha

Wel lekker nog even een schimmelinfectie erbij..Altijd leuk als je het al zat bent....grrrr

Heb dokter al gebeld, ben benieuwd..moet vanmiddag terugbellen.

Yara was ziek gistermiddag en vandaag gaat het weer wat beter gelukkig, want ik had het wel heel vervelend gevonden als nieuwe baby geboren was als Yara echt ziek zou zijn..want dan kan ik Yara er beter niet bij laten, maarja dat is dan wel weer heel zielig voor Yara natuurlijk...

Ze is zooo lief voor de baby in mijn buik! Hele tijd Yaya Baby aaien! Yaya baby mmmmmm (is kusje geven)

Hopelijk blijft het beter gaan met ahaar en kan ze gewoon bij de baby als het zover is...(niet dat ik nog steeds de hoop heb dat het vandaag gaat gebeuren hoor...., morgen wel een mooie datum 9-6-09..Maarja plannen gaat niet..daar ben ik inmiddels wel achter hihi
haaai

Nijn; jammer hoor, dan maar morgen want dat is inderdaad een mooie datum

Eef; ik heb je advies opgevolgd en heb haar om 11 uur nog bij mij laten drinken (geen kv, en ik kon dus niet kolven maar zat al wel flink vol.)

De eerste keer werd ze rond een uur of 2 wakker, maar dat zal heel eventjes geweest zijn want ik heb het alleen gehoord en kon toen verder pitten. Daarna om 4 uur. Dat duurde wel een uurtje. Netjes om de 10 minuten ernaar toe, even aaien. En dan weer gaan. Daar werd ze vooral erg pissig van; de de de de de klonk het de hele tijd en dan echt nijdig. Maar om een uur of 5 is ze toch weer gaan slapen. En toen werd ze om 730 weer wakker. En toen was ze vrolijk, en hoefde ze helmaal niet accuut te drinken maar zat ze eerst nog met grote meid te kletsen.

Ik denk dus dat ik er goed aan doe. Hopelijk pikt ze het snel op.

Ik had me echt voor genomen om haar te laten liggen, maar als ze dan huilt midden in de nacht dan verandert je voornemen heel snel merk ik. Nou ja ik heb braaf niet toegegeven.

Het voelt erg tegenstrijdig. Ik ga altijd erg met de meiden mee, maar nu moet ik echt even met mezelf meegaan.

Bedankt voor je uitebreidde mail Eef.

Manderley; goed om weer wat van je te horen. Ik vind het knap hoe je met de situatie omgaat. En snap wel dat je echt alles wil proberen. Het blijft de paps van je meisje en de man waar je ooit ja tegen zei. Ik hoop dat de afspraken echt nagekomen worden. Veel sterkte!

liefs Joep
Ohhh Manderley, ik had je post helemaal gemist! Waarschijnlijk heb jij gepost terwijl ik zat te typen... fijn dat je iets van je hebt laten horen.

Joep, ik hoop echt dat het bij jullie net als bij ons destijds helpt!
NOuja zeg...

Had de dokter belsoten niet te behandelen (schimmelinfectie), vroeg ik nog even door bij ass. Of het dus niet erg was als ik vannacht zou bevallen enz. Zegt zij nou ik zou het toch nog even bij vk navragen.

Maar die ass had mij gezged het na te vragen en als het kwaad kon, dan zou zij mij bellen en zij had mij niet gebeld, dus ik ging ervan uit dat het dus een kwaad kon..

Nouja ik toch maar even vk gebeld en die zegt (en toen was het al 19.30, want tussen 19 en 19.30 spreekuur en verder alleen maar SPOED dingetjes, vond ik dit niet bij horen) dat zij zelf altijd wel zeggen: behandelen, want door geboortekanaal kan kindje die infectie ook oplopen en dat is zelfde virus als spruw....en ja das niet handig...dus morgen dokter maar weer bellen...

Baal ik wel van hoor, want ja straks besluit baby vannacht wel dat ie eruit wil....zit niet te wachten op kindje met spruw..

Zal vast ook wel weer goed komen, maar toch...

Dus nu hoop ik ad ene kant dat kindje nog even blijft zitten een nachtje of 3 (krijg 3 tabletten) en ad andere kant..tja mag het nu wel komen...maar denk toch beter nog even wachten...

ALs ik dit nu eerder had geweten vandaag, had ik vanavond al kunnen beginnen....Maarja helaas....

Manderley: Fijn iets van je te horen! Hoop dat het je oplevert wat je ervan verwacht!
He Nijn, dat is balen! En kindje met spruw is inderdaad niet prettig, zit je meteen met dat gedoe. Mijn ervaring is wel dat het met de goede medicijnen in een jiffie weg kan zijn (maar dan moet je er wel op aandringen dat als medicijnen niet helpen, je METEEN andere krijgt. Mij hebben ze 3 weken laten tobben)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven