Jonge moeders ??

08-03-2010 18:58 177 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zelf ben ik nu 21 en word in september 22 ik woon bijna een jaar samen met een hele lieve vriend van 32 in augustus 33. Nu gaan wij volgend jaar trouwen. En komen er bij mij steeds meer de moedergevoelen's boven. Maar ik wil eigelijk eerst lekker trouwen. daarna zou ik het graag gaan proberen. Nu zit ik in strijd met mijn hart en hoofd. Mijn hart zegt volgend jaar als we getrouwd zijn wil ik het proberen ( misschien zelfs nu al eigelijk, omdat het vaak toch een tijdje duurt voor het lukt). Nu dit is mijn dilema ik heb op het moment geen vast inkomen, mijn vriend heeft wel gewoon een vaste baan van 40 uur. We wonen in een maisonette woning en ik zou liever in een gezinswoning zitten.

Nu vroeg ik me af hoe jullie jonge moeders het gedaan hebben ? Wat was jullie situatie, toen je aan kinderen begon??
Hier ook een jonge moeder:

20 jaar baby 1

23 jaar baby 2

25 jaar baby 3

Ik ben nu 26 jaar en denk over spijt exact hetzelfde als Zoyla..

Maar zoals velen vind ik ook geen aansluiting meer bij vriendinnen en heb ik af en toe dat ik iets heb gemist..

Als je vriend een vaste baan heeft en je woont nu leuk, zou ik dat me niet tegen laten houden. Tegen de tijd dat jij werk hebt kun je ook wat groters en beters kopen/huren.

Tot die tijd heb je hier voldoende aan, niet?

Ik hou zielsveel van mijn kinderen, maar als alles 10 jaar later was geweest, zou het misschien wel makkelijker zijn geweest..

(wij studeerden beiden nog en ik was behoorlijk onzeker, iets dat als jonge moeder ook niet zo fijn is)

Succes met je keuze!
quote:Zoyla schreef op 08 maart 2010 @ 19:40:

Ik heb nog gestudeerd toen ik al een peuter had. En momenteel ben ik 33 en heb ik een puber in huis. Dat is behoorlijk pittig kan ik je vertellen. Het staat me allemaal nog net eventjes te fris op het netvlies allemaal, en bovendien voel ik me van tijd tot tijd zelf nog een puber.

( ja en van tijd tot tijd voel ik me trouwens ook minstens 60, maar dat is een ander verhaal)

Na die oudste heb ik er overigens nog 2 gekregen. Ik had voor mijn 30-ste al 3 kinderen.

Ik had er 4 en een scheiding voor mijn 25ste.... baas boven baas

Ik kan me heel goed vinden in de dingen die je zegt. Ik sta nu met plaatsvervangende schaamte op school van puber die in de 2de zit, en ik voel me er zo vreselijk thuis. Word er overigens ook vreemd aangekeken, en zoonlief vind het geweldig om me rond te leiden en voor te stellen aan zijn vriendjes. Dat is dan wel weer een voordeel denk ik ( en ik ken de leraren nog....en zij mij ook, dat is erg!!!! )
Ikzelf ben nu 30 en zwanger (1e). Heb zelf altijd de sterke drang gehad om het 'helemaal zelf' te kunnen doen. Heb dus ook gewacht met kinderen totdat ik voor mijzelf het rijtje compleet had (leuke baan met voldoende salaris, aantal stormen met partner al overleefd, degelijk huisje met extra slaapkamer). Niet dat je op een maisonettewoning geen babytje kunt huisvesten...maar als ik zo lees dat je zelf een woning praktischer vindt. Zou ik gewoon even wachten.

Maar da's mijn insteek.
Toen ik zwanger werd, hadden we trouwens beiden een eigen studentenkamer..

en tóch is het allemaal goedgekomen!

(maar: géén aanrader!!)
quote:sweetmel88 schreef op 08 maart 2010 @ 19:33:

Het gedeelte veel te jong ben ik zelf niet helemaal mee eens ieder bewandeld zijn eigen pad en de 1 wil al snel een gezin terwijl de ander liever de wereld over reist. Wat mij tegenhoud is hier ookal een beetje gezegd ik wil toch iets meer financieele zekerheid en een huisje waar naar mijn mening meer ruimte is voor een kindje.

Eigenlijk geef je hier zelf al antwoord op je vraag.

Waarom wacht je dan niet en ga je op zoek naar een baan waar je je prettig in voelt en waar je wel die financiele zekerheid uit kan halen en tzt op zoek naar een huisje waar je je kindje in wil laten opgroeien?

Wat maakt het dat je het moeilijk vind om te wachten?

Ik wilde 2 jaar geleden ook al heel graag kinderen, maar heb deze wens naar achteren geschoven om eerst mijn (tweede) opleiding af te maken, omdat voor mij eerst prioriteit was. En ja soms is dat moeilijk, maar ik merkte door bewust ook die keus te maken ik mijn kinderwens even kon laten rusten.
Sweetmel, ben je ook niet bang dat je wel érg afhankelijk van je man wordt? Helemaal als je nu geen vast inkomen hebt, wat wil dat eigenlijk zeggen: geen vaste baan? Uitzendwerk? Wil je je dan niet eerst zélf wat verder ontwikkelen?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:summerbreeze21 schreef op 08 maart 2010 @ 19:41:

Iedereen kijkt vanuit zijn eigen referentiekader. Jullie vinden met 21 jaar (te) jong, waarschijnlijk omdat jullie druk waren met andere dingen op die leeftijd en vinden daarom dat anderen dat ook moeten doen.Eh als dat zo was dan zou ik zeggen TO neem er snel een paar! Dat is namelijk wat ik deed op die leeftijd. Zorgen, zorgen en zorgen. Luiers verschonen, flesjes maken en baren. Wandelen, eendjes voeren en wiegen
quote:biol schreef op 08 maart 2010 @ 19:40:

[...]

Ik ondermijn niemands gevoel. Ze vraagt hier om een mening. Die geef ik. Ze geeft zelf aan dat ze jong moeder wil zijn... prima, maar ik vind haar echt nog erg jong. En dat wil niet zeggen dat ze geen goeie moeder zal zijn, maar ze wil wel veel in 1 keer. En als je nog geen baan hebt, je moet nog trouwen, en je woont nog niet in het huis waarin je met een kindje wil wonen dan moet je je prioriteiten stellen..

Ik vind het jammer dat het zo gelezen word en dat mijn andere reactie er schijnbaar ook niet veel aan toevoegd.

Zoals ik dus al zei niets is een moetje, ik geef aleen aan een kinderwens te hebben. Ik geef ook aan dat ik praktisch ben eerst wil trouwen, finaceel wat zekerder wil zijn en dan over kinderen wil gaan denken. En dat ik mij dus gewoon afvroeg hoe de jonge moeders hier het toen of nu gedaan hebben?

Overgens heb ik 3 diploma's op zak. Aangezien er ook mensen zijn die denken dat ik nog moet studeren.
quote:dangeensuus schreef op 08 maart 2010 @ 19:44:

[...]

Eh als dat zo was dan zou ik zeggen TO neem er snel een paar! Dat is namelijk wat ik deed op die leeftijd. Zorgen, zorgen en zorgen. Luiers verschonen, flesjes maken en baren. Wandelen, eendjes voeren en wiegenWeet ik, heb het ook niet tegen jou. Zie nu ook dat het er wat raar staat.
Summer tis je vergeven
quote:dangeensuus schreef op 08 maart 2010 @ 19:45:

Summer tis je vergeven Pffieeuw, gelukkig
3 diploma's met 21? Bedoel je vervolgopleidingen?
quote:sweetmel88 schreef op 08 maart 2010 @ 19:45:

[...]

Ik vind het jammer dat het zo gelezen word en dat mijn andere reactie er schijnbaar ook niet veel aan toevoegd.

Zoals ik dus al zei niets is een moetje, ik geef aleen aan een kinderwens te hebben. Ik geef ook aan dat ik praktisch ben eerst wil trouwen, finaceel wat zekerder wil zijn en dan over kinderen wil gaan denken. En dat ik mij dus gewoon afvroeg hoe de jonge moeders hier het toen of nu gedaan hebben?

Overgens heb ik 3 diploma's op zak. Aangezien er ook mensen zijn die denken dat ik nog moet studeren.Je refereert nu aan mijn stukje, maar ik heb nergens gezegd dat het een moetje is, noch dat je nog moet studeren. Ik geef mijn mening op jouw vraag.... als je had willen hebben dat ik al juichend riep: Hoera... gelijk doen, t is het mooiste wat er is ( wat ik ook zeker denk) dan had je dat moet aangeven.. dan had ik dat gedaan... u roept wij draaien hoor!!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
ik was 19 toen ik zwanger werd, woonde samen in een 28m2, kende de vader pas een jaar.

nu ben ik 20 en heb een dochtertje van 1 maand, we wonen in een groter appartement, auto en redden het op een salaris.

Ik denk dat het voor iedereen verschilt of het werkt of niet, ik heb erg veel geluk gehad en ben zeer gelukkig met de huidige situatie, zou het zo weer overdoen.

Volg je hart, het belangrijkste is dat je kindje in een liefdevol en stabiel gezinnetje terecht komt denk ik
quote:Spijker schreef op 08 maart 2010 @ 19:46:

3 diploma's met 21? Bedoel je vervolgopleidingen?Zwemdiploma A&B en veterstrikken, duh
quote:summerbreeze21 schreef op 08 maart 2010 @ 19:47:

[...]

Zwemdiploma A&B en veterstrikken, duh

Sorry, zo neerbuigend bedoelde ik het echt niet. Maar als ze 3 vervolgopleidingen heeft gedaan kan het toch bijna niet anders dan dat ze tot nu toe alleen maar school-school-school heeft gedaan. Da zou ik helemaal denken: wil je niet eerst werken, rondkijken, aan de 'volwassen wereld' wennen?

(misschien ben ik zelf gewoon heel kinds, dat ik hier nog niet aan zou willen)
quote:sweetmel88 schreef op 08 maart 2010 @ 19:45:

[...]

Ik vind het jammer dat het zo gelezen word en dat mijn andere reactie er schijnbaar ook niet veel aan toevoegd.Ik heb gereageerd op je laatste reactie. Nogmaals: Daar geef je mijn inziens al zelf antwoord op je vragen.
quote:Spijker schreef op 08 maart 2010 @ 19:46:

3 diploma's met 21? Bedoel je vervolgopleidingen?Nope doe maar drie diploma's eigelijk 4 maargoed. Ik heb gewoon alles lekker verkort gedaan zeg maar, Wat mij nu dus in het vinden van een baan nekt. Maar dat neemt dus niet weg dat ik niet gestudeerd heb.
quote:natadecoco schreef op 08 maart 2010 @ 19:47:

ik was 19 toen ik zwanger werd, woonde samen in een 28m2, kende de vader pas een jaar.

nu ben ik 20 en heb een dochtertje van 1 maand, we wonen in een groter appartement, auto en redden het op een salaris.

Ik denk dat het voor iedereen verschilt of het werkt of niet, ik heb erg veel geluk gehad en ben zeer gelukkig met de huidige situatie, zou het zo weer overdoen.

Volg je hart, het belangrijkste is dat je kindje in een liefdevol en stabiel gezinnetje terecht komt denk ikMaar dan ben je dus helemaal afhankelijk van je vriend toch?
quote:Spijker schreef op 08 maart 2010 @ 19:49:

[...]

Sorry, zo neerbuigend bedoelde ik het echt niet. Maar als ze 3 vervolgopleidingen heeft gedaan kan het toch bijna niet anders dan dat ze tot nu toe alleen maar school-school-school heeft gedaan. Da zou ik helemaal denken: wil je niet eerst werken, rondkijken, aan de 'volwassen wereld' wennen?

(misschien ben ik zelf gewoon heel kinds, dat ik hier nog niet aan zou willen)

Nee, ik snap ook niet welke diploma's je al kunt hebben op die leeftijd

Was een flauw geintje naar jou toe, vond het niet neerbuigend hoor.
Als je zeker weet dat je voor het kind een goede basis kunt bieden dan zou ik zeggen, 21 of 32, maakt niets uit. Als je het aankunt, je kunt een kind in zijn behoeften voorzien dan moet het te doen zijn, ongeacht de leeftijd.

Was zelf 22, bijna 23, had een vast contract, eigen huis, relatie is weliswaar op de klippen gelopen maar toch ben ik dus fulltime aan de slag gebleven, was me eer te na om van anderen afhankelijk te zijn.

Bedenk goed wat je mogelijkheden zijn, jonge moeder zijn wilde ik altijd graag. Mijn dochter wordt nu 7 en ik word straks 30 en ik vind het geweldig, maar dat zullen moeders van alle leeftijden wel zeggen ;)
Ik weet wel uit ervaring dat het vreselijk is om net niet rond te kunnen komen: luiers tellen of je het nog redt tot het volgende salaris enzo..

Niet naar verjaardagen kunnen omdat je geen geld voor een kado hebt..

Als je kunt, zou ik dan wachten tot je het financieel iets ruimer hebt.

En dat huis? ach, daar zou ik het niet van laten afhangen.

(nu met 5 personen in een benedenwoning van 75 m2)
quote:ram83 schreef op 08 maart 2010 @ 19:51:

Ik weet wel uit ervaring dat het vreselijk is om net niet rond te kunnen komen: luiers tellen of je het nog redt tot het volgende salaris enzo..

Niet naar verjaardagen kunnen omdat je geen geld voor een kado hebt..

Als je kunt, zou ik dan wachten tot je het financieel iets ruimer hebt.

En dat huis? ach, daar zou ik het niet van laten afhangen.

(nu met 5 personen in een benedenwoning van 75 m2)Daar ben ik het volkomen mee eens.
quote:biol schreef op 08 maart 2010 @ 19:47:

[...]

Je refereert nu aan mijn stukje, maar ik heb nergens gezegd dat het een moetje is, noch dat je nog moet studeren. Ik geef mijn mening op jouw vraag.... als je had willen hebben dat ik al juichend riep: Hoera... gelijk doen, t is het mooiste wat er is ( wat ik ook zeker denk) dan had je dat moet aangeven.. dan had ik dat gedaan... u roept wij draaien hoor!!Nouja ook zo kan je het weer lezen natuurlijk. Ook weer jammer. Ik roep nergens dat je het toe moet juichen. Lekker je eigen mening houden daar is het forum voor ik geef aleen aan dat ik het gevoel kreeg dat mensen uit mijn discusie punt halen dat alles nu moet. Maar bij deze dan een excusse als het verkeerd uit de verf kwam.
Buiten het financieele gedeelte en woonruimte spelen er ook andere dingen mee natuurlijk.

Ik sluit bijvoorbeeld niet meer aan bij de mensen van mijn leeftijd. De mensen van mijn leeftijd studeren allemaal en doen drie keer in de week aan stropdaszuipen terwijl ik thuis zit met een kleine. Natuurlijk kun je weleens op stap en leuke dingen doen maar je mist gewoon veel. Je kunt niet meer meepraten met je vriendinnen omdat die in een hele andere fase zitten als jij. Dat is wel iets dat ik heel erg mis..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven