Jongensnaam gezocht
dinsdag 30 september 2008 om 20:26
Hallo allemaal,
Ik ben nu 22 weken zwanger en onze zoon krijgt een broertje! We hebben in principe al een jongensnaam die we heel mooi vinden, Casper, maar we hebben dus geen 'reservenaam' voor het geval er in m'n directe omgeving iemand een zoontje krijgt met dezelfde naam...Voor m'n gemoedsrust wil ik dus nog een mooie naam achter de hand hebben (of wie weet kom ik een naam tegen hier die ik toch nog wel mooier vind!
Onze andere zoon heet I l j a (is een russische jongensnaam, komt van Eliah). Deze naam hebben we destijds gekozen omdat dit de enige naam was die manlief en ik allebei mooi vonden! (alle andere 100 namen van mij werden afgekeurd en vice versa...).
Andere namen die ik mooi vind zijn Ruben, Quinten, Leon, Noah, Senna, Sascha (maar of mijn partner vind het niks, of de namen komen al voor in m'n directe omgeving waardoor ze afvallen helaas...). Ik hou niet van engelse namen zoals Jayden, Dylan, Donny etc.....
Wie wil er met me meedenken en heeft nog ideeen?
Alvast bedankt!
Ik ben nu 22 weken zwanger en onze zoon krijgt een broertje! We hebben in principe al een jongensnaam die we heel mooi vinden, Casper, maar we hebben dus geen 'reservenaam' voor het geval er in m'n directe omgeving iemand een zoontje krijgt met dezelfde naam...Voor m'n gemoedsrust wil ik dus nog een mooie naam achter de hand hebben (of wie weet kom ik een naam tegen hier die ik toch nog wel mooier vind!
Onze andere zoon heet I l j a (is een russische jongensnaam, komt van Eliah). Deze naam hebben we destijds gekozen omdat dit de enige naam was die manlief en ik allebei mooi vonden! (alle andere 100 namen van mij werden afgekeurd en vice versa...).
Andere namen die ik mooi vind zijn Ruben, Quinten, Leon, Noah, Senna, Sascha (maar of mijn partner vind het niks, of de namen komen al voor in m'n directe omgeving waardoor ze afvallen helaas...). Ik hou niet van engelse namen zoals Jayden, Dylan, Donny etc.....
Wie wil er met me meedenken en heeft nog ideeen?
Alvast bedankt!
dinsdag 30 september 2008 om 20:41
waarom zou je perse een back-up naam willen? als jullie allebei casper leuk vinden, en de baby steeds vaker zo gaan noemen als jullie samen zijn, dan is het toch bijna onmogelijk om opeens te switchen. Kleine kans dat in je omgeving uit alle duizenden namen casper ook gekozen gaat worden.ik zou het erop gokken en mocht het toch zo zijn dat een ander jochie zo ook gaat heten kan je nog altijd verder zien.
dinsdag 30 september 2008 om 20:42
wat maakt t uit dat er nog n andere casper in de buurt zit?
Stel dat jij daardoor een andere naam kiest en dan blijkt dat de hele buurt/familie/vriendenkring dit zo'n mooie naam vindt dat ze hun zoon ook zo gaan noemen, Resultaat
1 Casper en een heleboel dezelfde als jouw zoon
Stel dat jij daardoor een andere naam kiest en dan blijkt dat de hele buurt/familie/vriendenkring dit zo'n mooie naam vindt dat ze hun zoon ook zo gaan noemen, Resultaat
1 Casper en een heleboel dezelfde als jouw zoon
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
dinsdag 30 september 2008 om 20:53
Gefeliciteerd met je zwangerschap. En ik zou hem gewoon Casper noemen, maakt toch niet uit of iemand anders ook zo heet? Je zult nog wel meer Caspers tegenkomen. Zonde als je jullie favoriete naam uit het raam gooit.
Maar hier een paar ideeen:
Onze zoon heet Brian, kort maar krachtig.
Leuke jongsnamen in mijn omgeving:
Keano
Yori
Yelmo
Laurin
Mauro
Youri
Storm
Maar hier een paar ideeen:
Onze zoon heet Brian, kort maar krachtig.
Keano
Yori
Yelmo
Laurin
Mauro
Youri
Storm
dinsdag 30 september 2008 om 21:00
Leuke naam hoor Casper! Wij zouden dit als 'reserve' naam kiezen. Als eerste keus hadden we Joris. Nu krijgen we een meisje. Casper en Joris blijven staan voor een evt zoon in de toekomst, Snap het best hoor van die reservenaam. Wij hebben ook een aantal zwangere vriende. Zou het ook niet leuk vinden als er zo dicht in mijn omgeving nog een Joris zou komen, Vandaar de reserve naam. De kans is klein, maar je weet immers maar nooit.

woensdag 1 oktober 2008 om 09:14
quote:Onze zoon heet Brian, kort maar krachtig.
Keano
Yori
Yelmo
Laurin
Mauro
Youri
Storm
Ik vind de meeste van deze namen bijna kindermishandeling...wie noemt zijn kind nou Yelmo....kan die zijn hele leven luisteren naar Elmo. Of Laurin...dat gaat Laura worden.
Niks mis met een normale hollandse naam....
Keano
Yori
Yelmo
Laurin
Mauro
Youri
Storm
Ik vind de meeste van deze namen bijna kindermishandeling...wie noemt zijn kind nou Yelmo....kan die zijn hele leven luisteren naar Elmo. Of Laurin...dat gaat Laura worden.
Niks mis met een normale hollandse naam....
woensdag 1 oktober 2008 om 12:05
Danil God is mijn rechtdoener
Demyan kalm, tam
Desya verlegen, bescheiden
Dmitri aarde beminde
Dmitriy aarde beminde
Dmitry aarde beminde
Dominik behoort aan God
Gavrie man van God
Gavriil kracht van God
Igor krijger met boog
Ilari vrolijk
Karp profijt
Leonid leeuw
Leonti leeuw
Leonty leeuw
Lev leeuw
Luka uit Lucania
Melor Marx Engels Lenin oktober revolutie
Mikhail Die als God is
Pyotr steen
Samuil God heeft gehoord
Sava oudere
Saveli uit Sabine, Italië
Semyon luisteren
Sergei diender
Sevastian aanbeden
Ustin rechtvaardig, waar
Vadim grote en vredig heerser
Valentin kracht, dapperheid
Yakim geschept door God
Yan God is verzoenend
Allemaal Russische namen
Demyan kalm, tam
Desya verlegen, bescheiden
Dmitri aarde beminde
Dmitriy aarde beminde
Dmitry aarde beminde
Dominik behoort aan God
Gavrie man van God
Gavriil kracht van God
Igor krijger met boog
Ilari vrolijk
Karp profijt
Leonid leeuw
Leonti leeuw
Leonty leeuw
Lev leeuw
Luka uit Lucania
Melor Marx Engels Lenin oktober revolutie
Mikhail Die als God is
Pyotr steen
Samuil God heeft gehoord
Sava oudere
Saveli uit Sabine, Italië
Semyon luisteren
Sergei diender
Sevastian aanbeden
Ustin rechtvaardig, waar
Vadim grote en vredig heerser
Valentin kracht, dapperheid
Yakim geschept door God
Yan God is verzoenend
Allemaal Russische namen
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zaterdag 10 januari 2009 om 09:21
Ik snap dat ook wel hoor van die reservenaam. Ik was bij mijn eerste vrijwel gelijk zwanger met m'n schoonzusje, dan kan je echt niet de zelfde naam hebben. Wij hadden er toen dus ook twee voor elk geslacht. Nu werd onze zoon eerst geboren maar mijn broer heeft dus wel mooi onze reserve naam voor hun zoon gekozen!!
onze zoons heten trouwens Tijn en Raf. Wij hadden bij de derde (da's Raf) Cas op ons lijstje staan, misschien is dat ook nog een optie...
onze zoons heten trouwens Tijn en Raf. Wij hadden bij de derde (da's Raf) Cas op ons lijstje staan, misschien is dat ook nog een optie...
vrijdag 16 januari 2009 om 22:39
Ik ken een gezin wat een dochtertje kregen en al jaren wisten dat als ze een meisje zouden krijgen het .... zou gaan heten. Puntje bij paaltje bevallen hun beste vrienden een aantal weken daarvoor van een dochtertje en noemen het ....! Shit dachten die vrienden van mij. Een paar weken later kregen ze zelf dus een dochtertje en noemde het toch ook .....! Net als die vrienden van hun. Ze vonden de naam te leuk om te veranderen. En gelijk hebben ze! Het zou leuk zijn als de naamgenootjes vriendinnen worden hahaha!!
Ze waren helemaal gek op die naam, dus waarom zouden ze dan die naam niet nemen??
Ik zou je zoontje gewoon Casper noemen hoor!!!
Groetjes MMR
Ze waren helemaal gek op die naam, dus waarom zouden ze dan die naam niet nemen??
Ik zou je zoontje gewoon Casper noemen hoor!!!
Groetjes MMR