Jongensnaam gezocht

30-09-2008 20:26 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben nu 22 weken zwanger en onze zoon krijgt een broertje! We hebben in principe al een jongensnaam die we heel mooi vinden, Casper, maar we hebben dus geen 'reservenaam' voor het geval er in m'n directe omgeving iemand een zoontje krijgt met dezelfde naam...Voor m'n gemoedsrust wil ik dus nog een mooie naam achter de hand hebben (of wie weet kom ik een naam tegen hier die ik toch nog wel mooier vind!

Onze andere zoon heet I l j a (is een russische jongensnaam, komt van Eliah). Deze naam hebben we destijds gekozen omdat dit de enige naam was die manlief en ik allebei mooi vonden! (alle andere 100 namen van mij werden afgekeurd en vice versa...).

Andere namen die ik mooi vind zijn Ruben, Quinten, Leon, Noah, Senna, Sascha (maar of mijn partner vind het niks, of de namen komen al voor in m'n directe omgeving waardoor ze afvallen helaas...). Ik hou niet van engelse namen zoals Jayden, Dylan, Donny etc.....

Wie wil er met me meedenken en heeft nog ideeen?

Alvast bedankt!
Misschien vind je man Quinn wel leuk?
waarom zou je perse een back-up naam willen? als jullie allebei casper leuk vinden, en de baby steeds vaker zo gaan noemen als jullie samen zijn, dan is het toch bijna onmogelijk om opeens te switchen. Kleine kans dat in je omgeving uit alle duizenden namen casper ook gekozen gaat worden.ik zou het erop gokken en mocht het toch zo zijn dat een ander jochie zo ook gaat heten kan je nog altijd verder zien.
wat maakt t uit dat er nog n andere casper in de buurt zit?

Stel dat jij daardoor een andere naam kiest en dan blijkt dat de hele buurt/familie/vriendenkring dit zo'n mooie naam vindt dat ze hun zoon ook zo gaan noemen, Resultaat

1 Casper en een heleboel dezelfde als jouw zoon
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Niet om vervelend te zijn, maar er is een centraal jongens-namen topic. Je moet even zoeken in de lijst.
Ik zou gewoon Casper aanhouden, wat boeit het als er nog een Casper geboren wordt?
Caspar dan?? Of Kasper.
Gefeliciteerd met je zwangerschap. En ik zou hem gewoon Casper noemen, maakt toch niet uit of iemand anders ook zo heet? Je zult nog wel meer Caspers tegenkomen. Zonde als je jullie favoriete naam uit het raam gooit.

Maar hier een paar ideeen:

Onze zoon heet Brian, kort maar krachtig.

Leuke jongsnamen in mijn omgeving:

Keano

Yori

Yelmo

Laurin

Mauro

Youri

Storm
Leuke naam hoor Casper! Wij zouden dit als 'reserve' naam kiezen. Als eerste keus hadden we Joris. Nu krijgen we een meisje. Casper en Joris blijven staan voor een evt zoon in de toekomst, Snap het best hoor van die reservenaam. Wij hebben ook een aantal zwangere vriende. Zou het ook niet leuk vinden als er zo dicht in mijn omgeving nog een Joris zou komen, Vandaar de reserve naam. De kans is klein, maar je weet immers maar nooit.
Mijn jongens heten

Leon

Julian

Wesley
Robbert
Leuke jongensnamen in mijn omgeving:

Jesse, Arthur, Bob, Jonathan, Kjeld, Raphael, Marcel.
quote:Onze zoon heet Brian, kort maar krachtig.

Leuke jongsnamen in mijn omgeving:

Keano

Yori

Yelmo

Laurin

Mauro

Youri

Storm

Ik vind de meeste van deze namen bijna kindermishandeling...wie noemt zijn kind nou Yelmo....kan die zijn hele leven luisteren naar Elmo. Of Laurin...dat gaat Laura worden.

Niks mis met een normale hollandse naam....
Danil God is mijn rechtdoener

Demyan kalm, tam

Desya verlegen, bescheiden

Dmitri aarde beminde

Dmitriy aarde beminde

Dmitry aarde beminde

Dominik behoort aan God

Gavrie man van God

Gavriil kracht van God

Igor krijger met boog

Ilari vrolijk

Karp profijt

Leonid leeuw

Leonti leeuw

Leonty leeuw

Lev leeuw

Luka uit Lucania

Melor Marx Engels Lenin oktober revolutie

Mikhail Die als God is

Pyotr steen

Samuil God heeft gehoord

Sava oudere

Saveli uit Sabine, Italië

Semyon luisteren

Sergei diender

Sevastian aanbeden

Ustin rechtvaardig, waar

Vadim grote en vredig heerser

Valentin kracht, dapperheid

Yakim geschept door God

Yan God is verzoenend

Allemaal Russische namen
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
ze zei dat ze van engelse namen hielt. :-S ... uhhh
nee, ze zei dat ze NIET van Engelse namen houdt!
Ik snap dat ook wel hoor van die reservenaam. Ik was bij mijn eerste vrijwel gelijk zwanger met m'n schoonzusje, dan kan je echt niet de zelfde naam hebben. Wij hadden er toen dus ook twee voor elk geslacht. Nu werd onze zoon eerst geboren maar mijn broer heeft dus wel mooi onze reserve naam voor hun zoon gekozen!!

onze zoons heten trouwens Tijn en Raf. Wij hadden bij de derde (da's Raf) Cas op ons lijstje staan, misschien is dat ook nog een optie...
Ik ken een gezin wat een dochtertje kregen en al jaren wisten dat als ze een meisje zouden krijgen het .... zou gaan heten. Puntje bij paaltje bevallen hun beste vrienden een aantal weken daarvoor van een dochtertje en noemen het ....! Shit dachten die vrienden van mij. Een paar weken later kregen ze zelf dus een dochtertje en noemde het toch ook .....! Net als die vrienden van hun. Ze vonden de naam te leuk om te veranderen. En gelijk hebben ze! Het zou leuk zijn als de naamgenootjes vriendinnen worden hahaha!!

Ze waren helemaal gek op die naam, dus waarom zouden ze dan die naam niet nemen??

Ik zou je zoontje gewoon Casper noemen hoor!!!

Groetjes MMR

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven