Jongensnamen topic
maandag 9 juni 2014 om 21:10
Julius vind ik een ontzettend leuke naam! Beetje hockey, maar daar hou ik wel van. Heb de naam zelf ook overwogen voor mijn zoon. Ik zie op de een of andere manier een boom van een kerel voor me, geen idee waar dat vandaan komt want de enige Julius die ik persoonlijk ken is een dunne jongen.
Can I perhaps turn that question round and say "because it was short".
maandag 9 juni 2014 om 22:02
Emma, julius leuke naam. Netjes, maar kan ook voor een een wat stoerdere jongen. Iedereen kan het schrijven sn uitspreken maar toch niet een naam die al hordes jongens hebben. Helemaal prima dus! Enige klein minpuntje is de snelle associatie met julius caesar. Julian vind ik ook leuk, misschien ook een idee?
Gekwicht, ik vind Tyler het leukst. Ik hou niet zo van engelse namen die nederlands worden uitgesproken en dat is met keano en levi wel zo. Tyler kan alleen op zijn engels en daarom vind ik dat de leukste.
Gekwicht, ik vind Tyler het leukst. Ik hou niet zo van engelse namen die nederlands worden uitgesproken en dat is met keano en levi wel zo. Tyler kan alleen op zijn engels en daarom vind ik dat de leukste.
dinsdag 10 juni 2014 om 14:14
quote:gekwicht schreef op 09 juni 2014 @ 21:09:
Pfff ik twijfel tussen een paar jongensnamen
Tyler
Keano
Levi
Welk is het leukst?!
Tyler: té Amerikaans. Moest gelijk denken aan Tyler van '16 and pregnant'. Ook vind ik Tyler in Nederland gelijk een beetje richting (sorry) aso namen gaan.
Keano: geen mooie uitspraak in Nederland, ik denk dat veel mensen het plat uit spreken keh-jah-noh. Moest hierbij trouwen gelijk denken aan de broertjes Liam en Keano van de Pfaffs.
Levi: leuk! Ik zou voor Levi gaan. Niet moeilijk, niet te populair maar wel een normale naam!
Pfff ik twijfel tussen een paar jongensnamen
Tyler
Keano
Levi
Welk is het leukst?!
Tyler: té Amerikaans. Moest gelijk denken aan Tyler van '16 and pregnant'. Ook vind ik Tyler in Nederland gelijk een beetje richting (sorry) aso namen gaan.
Keano: geen mooie uitspraak in Nederland, ik denk dat veel mensen het plat uit spreken keh-jah-noh. Moest hierbij trouwen gelijk denken aan de broertjes Liam en Keano van de Pfaffs.
Levi: leuk! Ik zou voor Levi gaan. Niet moeilijk, niet te populair maar wel een normale naam!
zaterdag 14 juni 2014 om 16:30
Wij zijn er ook nog steeds niet uit. We blijven nu echter steeds bij Arend hangen, man en ik vinden dit allebei een leuke naam. Past goed bij ons en bij onze zoon. Maar twijfelen allebei een beetje omdat we het toch wel een 'oude' naam vinden. Maar tegenwoordig zijn Klaas, Willem, Freek ook weer helemaal in. Graag een mening.
zaterdag 14 juni 2014 om 20:18
zaterdag 14 juni 2014 om 20:32
zaterdag 14 juni 2014 om 22:11
Turbeautje, ik vind Arend ook geen mooie naam, sorry.
Yaellebel, hugo: netjes, chique en cas: stoer. Is dit jullie eerste kind? Of hebben jullie al een kind? Dan is het misschien leuker om de namen in dezelfde stijl te houden en daar je keuze op te baseren. Anders is het inderdaad maar net wat je je kind wil meegeven.
Yaellebel, hugo: netjes, chique en cas: stoer. Is dit jullie eerste kind? Of hebben jullie al een kind? Dan is het misschien leuker om de namen in dezelfde stijl te houden en daar je keuze op te baseren. Anders is het inderdaad maar net wat je je kind wil meegeven.
zaterdag 14 juni 2014 om 22:41
Dat is weer een heel andere richting turbeautje;
Joren en owen vind ik allebei leuk! Joren leuk omdat ik de naam nog niet kende maar me wel meteen aanspreekt en ook meteen duidelijk is hoe hij uitgesproken moet worden. Owen ook een hele leuke naam, stoer maar ook speels en lief tegelijk.
Misschien in die trant;
Roan
Ronan
Jorg
Jurre
Kyan
Of als je toch iets chiquer wilt, zoals ik arend ook wat chiquer vind;
Nathan
Joas
Jonas
Joren en owen vind ik allebei leuk! Joren leuk omdat ik de naam nog niet kende maar me wel meteen aanspreekt en ook meteen duidelijk is hoe hij uitgesproken moet worden. Owen ook een hele leuke naam, stoer maar ook speels en lief tegelijk.
Misschien in die trant;
Roan
Ronan
Jorg
Jurre
Kyan
Of als je toch iets chiquer wilt, zoals ik arend ook wat chiquer vind;
Nathan
Joas
Jonas
zaterdag 14 juni 2014 om 23:20
zaterdag 14 juni 2014 om 23:50
Yaellebel, Hugo vind ik net wat mooier dan Cas. Cas hoor je hier zoveel, niet leuk meer gewoon.
Tubeautje, Arend vind ik niet mooi. Dat past alleen bij oude grijze mannen. Joren en Owen zijn wel heeel anders zeg. Ook niet mijn smaak, Owen denk ik aan Owen Schumacher, zie meteen een magere slungel voor me, Joren heb ik toch meteen Joran in gedachten, en die naam linkt men tegenwoordig vooral aan vd Sloot...
Misschien Jonathan?
Of...
Roemer
Wieger
Tobias
Sam
Felix
Laurens
Reinier
Maurits
Tubeautje, Arend vind ik niet mooi. Dat past alleen bij oude grijze mannen. Joren en Owen zijn wel heeel anders zeg. Ook niet mijn smaak, Owen denk ik aan Owen Schumacher, zie meteen een magere slungel voor me, Joren heb ik toch meteen Joran in gedachten, en die naam linkt men tegenwoordig vooral aan vd Sloot...
Misschien Jonathan?
Of...
Roemer
Wieger
Tobias
Sam
Felix
Laurens
Reinier
Maurits
zondag 15 juni 2014 om 07:26