Jongensnamen topic

08-02-2014 08:34 3072 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw topic.

Het vorige topic vind je hier: Jongensnamen topic

en hier
Wat denken jullie bij een naam als Julius?
Pfff ik twijfel tussen een paar jongensnamen

Tyler

Keano

Levi

Welk is het leukst?!
je leeft maar 1 keer
Julius vind ik een ontzettend leuke naam! Beetje hockey, maar daar hou ik wel van. Heb de naam zelf ook overwogen voor mijn zoon. Ik zie op de een of andere manier een boom van een kerel voor me, geen idee waar dat vandaan komt want de enige Julius die ik persoonlijk ken is een dunne jongen.
Can I perhaps turn that question round and say "because it was short".
@gekwicht Levi vind ik verreweg de leukste van de drie namen
Can I perhaps turn that question round and say "because it was short".
Ik vind hem ook erg leuk, maar zo jammer dat je hem zo veel hoord.. Daarom twijfel ik ook zo. Tnx voor je reactie!
je leeft maar 1 keer
Robin , Merijn
beetje bi is niet bah
Julius vind ik een erg leuke naam emma77emma!

@ gekwicht,alle 3 zijn niet mijn smaak...Levi dan nog het mooiste
Emma, julius leuke naam. Netjes, maar kan ook voor een een wat stoerdere jongen. Iedereen kan het schrijven sn uitspreken maar toch niet een naam die al hordes jongens hebben. Helemaal prima dus! Enige klein minpuntje is de snelle associatie met julius caesar. Julian vind ik ook leuk, misschien ook een idee?

Gekwicht, ik vind Tyler het leukst. Ik hou niet zo van engelse namen die nederlands worden uitgesproken en dat is met keano en levi wel zo. Tyler kan alleen op zijn engels en daarom vind ik dat de leukste.
quote:gekwicht schreef op 09 juni 2014 @ 21:09:

Pfff ik twijfel tussen een paar jongensnamen

Tyler

Keano

Levi

Welk is het leukst?!

Tyler: té Amerikaans. Moest gelijk denken aan Tyler van '16 and pregnant'. Ook vind ik Tyler in Nederland gelijk een beetje richting (sorry) aso namen gaan.

Keano: geen mooie uitspraak in Nederland, ik denk dat veel mensen het plat uit spreken keh-jah-noh. Moest hierbij trouwen gelijk denken aan de broertjes Liam en Keano van de Pfaffs.

Levi: leuk! Ik zou voor Levi gaan. Niet moeilijk, niet te populair maar wel een normale naam!
quote:emma77emma schreef op 09 juni 2014 @ 20:58:

Wat denken jullie bij een naam als Julius?Uberkak en zie een lange slungelige puisterige slungel voor me. Absoluut geen positieve associatie dus.
Ik spreek toch geen Chinees?!
Doet mij denken aan Arnold Schwarzenegger in een rol waarin hij een 2-lingbroer van Danny del Vitto is. Erg leuke film alleen is Julius de kakker, de verstandigste, de slimste etc,etc.
Voorlopig hebben we gekozen voor de naam HUGO. Alleen Hugo en geen dubbele naam. Dankjewel meiden!!!!
Wij zijn er ook nog steeds niet uit. We blijven nu echter steeds bij Arend hangen, man en ik vinden dit allebei een leuke naam. Past goed bij ons en bij onze zoon. Maar twijfelen allebei een beetje omdat we het toch wel een 'oude' naam vinden. Maar tegenwoordig zijn Klaas, Willem, Freek ook weer helemaal in. Graag een mening.
Ik zie bij Arend een figuur it Alfred jodokus kwak voor me, maar ik heb net opgezocht dat die Dolf heet haha. Maar nee, geen positieve associatie hier. Arend....nee heel ouwelijk.
Vind je Berend toevallig niet er wat?
Berend is geen optie. Dat zijn allemaal dezelfde letters als de oudste.
Of remert?
Hoi meiden,

ik lees al een tijdje mee, nu toch maar besloten om me ook aan te melden.

Paniek! Over iets minder dan 4 weken uitgerekend en we waren redelijk uit over de naam Hugo. Sinds een paar weken twijfelen we weer erg en wel over de naam Cas. Man vindt die naam nu leuker.

Wat vinden jullie?
Yaellebel; ik vind ze beiden heel leuk! Hugo vind ik wat serieuzer, bijzonderder dan Cas. Cas is wat relaxter, hipper en populairder. Het is maar net hoe je je wilt profileren. Jullie kindje krijgt in mijn ogen in ieder geval een mooie naam.
Turbeautje, ik vind Arend ook geen mooie naam, sorry.

Yaellebel, hugo: netjes, chique en cas: stoer. Is dit jullie eerste kind? Of hebben jullie al een kind? Dan is het misschien leuker om de namen in dezelfde stijl te houden en daar je keuze op te baseren. Anders is het inderdaad maar net wat je je kind wil meegeven.
Das duidelijk. Thanx. En als jullie zouden moeten kiezen tussen Joren en Owen?
Dat is weer een heel andere richting turbeautje;

Joren en owen vind ik allebei leuk! Joren leuk omdat ik de naam nog niet kende maar me wel meteen aanspreekt en ook meteen duidelijk is hoe hij uitgesproken moet worden. Owen ook een hele leuke naam, stoer maar ook speels en lief tegelijk.

Misschien in die trant;

Roan

Ronan

Jorg

Jurre

Kyan

Of als je toch iets chiquer wilt, zoals ik arend ook wat chiquer vind;

Nathan

Joas

Jonas
@mendy: ik weet het, inderdaad een hele andere richting. Maar ik ben blij dat we eindelijk een paar leuke namen hebben. Nog maar een week of vijf te gaan.... Zoon nr 1 was 3 weken te vroeg, dus misschien nog maar 2 weken...

Vind je ook dat je bij Joren de klemtoon op de eerste lettergreep legt?
Yaellebel, Hugo vind ik net wat mooier dan Cas. Cas hoor je hier zoveel, niet leuk meer gewoon.

Tubeautje, Arend vind ik niet mooi. Dat past alleen bij oude grijze mannen. Joren en Owen zijn wel heeel anders zeg. Ook niet mijn smaak, Owen denk ik aan Owen Schumacher, zie meteen een magere slungel voor me, Joren heb ik toch meteen Joran in gedachten, en die naam linkt men tegenwoordig vooral aan vd Sloot...

Misschien Jonathan?

Of...

Roemer

Wieger

Tobias

Sam

Felix

Laurens

Reinier

Maurits
Hugo vind ik een leuke naam. Cas ook, maar Hugo vind ik leuker.

Arend vind ik geen mooie naam. Te ouwelijk.

Bedankt voor jullie reacties op de naam Julius. Ik vind het een geweldige naam, maar inderdaad ook erg kak en dat ben ik nou ook weer niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven