Jongensnamen topic

dinsdag 23 oktober 2018 om 11:31
Ow ja dat is een theorie die ik nooit begrijp. Ik vind de uitspraak belangrijk en het voor kind fijn als het zijn naam niet steeds hoeft niet spellen. Ik ben voor normale gebruikelijke spelwijzes dus.
dinsdag 23 oktober 2018 om 12:41
dinsdag 23 oktober 2018 om 18:39
Bedankt voor je reactie. Indd ik denk als een kiezen voor Kai dat hij alsnog moet spellen;-)Giraffe90 schreef: ↑23-10-2018 12:41Kaj is ook een voorkomende spelling in Nederland.
Een van de bekende Nederlanders die mee doet aan kroongetuige én finalist van Expeditie Robinson vorig jaar zijn al met die spelling. Zijn al 2 bekende personen.
Dus ik denk dat je zowel met een i als j zou moeten zeggen. Maar is dat nou zo erg?
donderdag 1 november 2018 om 14:16
Hallo allemaal. Wij kunnen ook wel even wat hulp gebruiken.
De eerste naam voor onze zoon hebben we al.
We zijn alleen op zoek naar een tweede naam welke aan het volgende`moet' voldoen: naam met betekenis koning/prins/heerser.
En hij wordt vernoemd Elroy.
Ik vind zelf een naam met een Y er in niet zo heel mooi staan.
Ik hoop van jullie andere inzichten te ontvangen want ik loop zelf helemaal vast.
Alvast bedankt!
We zijn alleen op zoek naar een tweede naam welke aan het volgende`moet' voldoen: naam met betekenis koning/prins/heerser.
Ik hoop van jullie andere inzichten te ontvangen want ik loop zelf helemaal vast.
Alvast bedankt!

donderdag 1 november 2018 om 14:47
Ik vind Floris heel leuk, maar er is vast reden dat je dat niet als eerste naam wil. Joris vind ik leuker dan Lars.
donderdag 1 november 2018 om 15:11
Ik vind Floris het leukst (en helemaal niet kak), maar als dat geen optie is voor 1e naam zou ik voor Lars gaan. Helemaal eerlijk ben ik van beide namen geen megafan (van Floris wel), maar bij Joris denk ik altijd aan hele suffe types. Lars een beetje een skater (maar dat is van 'mijn' middelbareschooltijd, met z'n broer Sven, op de een of andere manier zo'n typische combi). Dat zou ik dan leuker vinden EN ik vind het echt een pre als je een tweede naam kunt gebruiken die waarde voor je heeft.
donderdag 1 november 2018 om 15:13
Ik snap hier helemaal niks van. Je moet een naam vinden met de betekenis koning/prins/heerser en zonder y erin, zo ver kom ik, maar wat moet ik met Elroy? Is dat de 1e naam, 3e naam, moet de tweede naam OOK nog een verwijzing hebben naar Elroy, maar dan zonder y (en met die betekenis)?nani85 schreef: ↑01-11-2018 14:16Hallo allemaal. Wij kunnen ook wel even wat hulp gebruiken.
Alvast bedankt!
donderdag 1 november 2018 om 15:20
Sven vinden we heel leuk maar valt af omdat onze dochter Elsa heet en Sven blijkbaar de prins in Frozen is. We hadden eerder ook al Olaf die om deze reden ook is afgevallen.
Echt, we hebben helemaal niks met Frozen maar blijkbaar heeft de bedenker wel een goede smaak als het op namen aankomt.
Ik begreep de post over Elroy trouwens ook niet.
Echt, we hebben helemaal niks met Frozen maar blijkbaar heeft de bedenker wel een goede smaak als het op namen aankomt.
donderdag 1 november 2018 om 15:20
Na even Googelen kom ik erachter dat Elroy de betekenis koning heeft, dus snap ik dan goed dat je wil vernoemen naar een Elroy en daardoor dezelfde betekenis wil, omdat je de Y in Elroy niet mooi vindt? M.i. is dat geen vernoemen meer hoor: hij heet Brendan (prins), maar is vernoemd naar ElroyFlomo schreef: ↑01-11-2018 15:13Ik snap hier helemaal niks van. Je moet een naam vinden met de betekenis koning/prins/heerser en zonder y erin, zo ver kom ik, maar wat moet ik met Elroy? Is dat de 1e naam, 3e naam, moet de tweede naam OOK nog een verwijzing hebben naar Elroy, maar dan zonder y (en met die betekenis)?

donderdag 1 november 2018 om 17:04
Namen van Frozen zijn ook redelijk in dezelfde stijl!Envelop schreef: ↑01-11-2018 15:20Sven vinden we heel leuk maar valt af omdat onze dochter Elsa heet en Sven blijkbaar de prins in Frozen is. We hadden eerder ook al Olaf die om deze reden ook is afgevallen.
Sven is trouwens het rendier

Ik denk dat in diezelfde stijl Lars beter past dan Joris.
Beide namen vind ik leuk! Maar daar heb je niks aan haha.
donderdag 1 november 2018 om 17:14
Watte??nani85 schreef: ↑01-11-2018 14:16Hallo allemaal. Wij kunnen ook wel even wat hulp gebruiken.
Alvast bedankt!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
donderdag 1 november 2018 om 19:11
Ik kan vinden op internet: Brendon (prins), Eric (de machtige heerser) en Ewoud (heerser volgens de wet). Of het klopt? Geen idee. Ik ben wel benieuwd waarom dat de betekenis moet zijn?nani85 schreef: ↑01-11-2018 14:16Hallo allemaal. Wij kunnen ook wel even wat hulp gebruiken.
Alvast bedankt!

donderdag 1 november 2018 om 21:37
Ik vind Lars persoonlijk leuker dan Joris. Maar Lars Floris vind ik niet echt lekker bekken dan zou ik er nog een naam tussen zetten.
Lars Eduard Floris
Lars Tobias Floris
Lars Cornelis Floris
Lars Elias Floris
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.