Jongensnamen topic

02-10-2015 10:07 3398 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het oude topic is weer vol, dus tijd voor een nieuw topic waarin jullie weer verder kunnen.

Het vorige topic vinden jullie hier

met vriendelijke groet,

Junior
1-Aapje schreef:
22-10-2018 21:56
Je spreekt het toch niet anders uit? Waarom is het dan stoerder?
Nee je spreekt het hetzelfde uit indd, stoerder/ mooier op papier staan
sabine23 schreef:
23-10-2018 05:56
Nee je spreekt het hetzelfde uit indd, stoerder/ mooier op papier staan
Ow ja dat is een theorie die ik nooit begrijp. Ik vind de uitspraak belangrijk en het voor kind fijn als het zijn naam niet steeds hoeft niet spellen. Ik ben voor normale gebruikelijke spelwijzes dus.
Kaj is ook een voorkomende spelling in Nederland.

Een van de bekende Nederlanders die mee doet aan kroongetuige én finalist van Expeditie Robinson vorig jaar zijn al met die spelling. Zijn al 2 bekende personen.
Dus ik denk dat je zowel met een i als j zou moeten zeggen. Maar is dat nou zo erg?
Giraffe90 schreef:
23-10-2018 12:41
Kaj is ook een voorkomende spelling in Nederland.

Een van de bekende Nederlanders die mee doet aan kroongetuige én finalist van Expeditie Robinson vorig jaar zijn al met die spelling. Zijn al 2 bekende personen.
Dus ik denk dat je zowel met een i als j zou moeten zeggen. Maar is dat nou zo erg?
Bedankt voor je reactie. Indd ik denk als een kiezen voor Kai dat hij alsnog moet spellen;-)
Kay kan ook nog. Dus spellen moet dan inderdaad altijd. Ik vind Kaj wel leuk juist!
Emili2004 schreef:
23-10-2018 21:03
Kay kan ook nog. Dus spellen moet dan inderdaad altijd. Ik vind Kaj wel leuk juist!
Bij Kay ben ik bang dat het wellicht wordt uitgesproken als Kee. Ik vind Kaj ook leuker, mijn vriend Kai. Lastig.
Wij denken nu aan Joris of Lars. Wat vinden jullie van deze namen?

Ik vind Joris net leuker, man Lars maar dat we bij Lars wel onze tweede naam Floris (verwijzing met voor ons speciale betekenis) kunnen gebruiken vind ik wel een plus.
Hallo allemaal. Wij kunnen ook wel even wat hulp gebruiken.

De eerste naam voor onze zoon hebben we al.
We zijn alleen op zoek naar een tweede naam welke aan het volgende`moet' voldoen: naam met betekenis koning/prins/heerser.
En hij wordt vernoemd Elroy.
Ik vind zelf een naam met een Y er in niet zo heel mooi staan.

Ik hoop van jullie andere inzichten te ontvangen want ik loop zelf helemaal vast.

Alvast bedankt!
Envelop schreef:
01-11-2018 04:37

Ik vind Joris net leuker, man Lars maar dat we bij Lars wel onze tweede naam Floris (verwijzing met voor ons speciale betekenis) kunnen gebruiken vind ik wel een plus.
Ik vind Floris heel leuk, maar er is vast reden dat je dat niet als eerste naam wil. Joris vind ik leuker dan Lars.
1-Aapje schreef:
01-11-2018 14:47
Ik vind Floris heel leuk, maar er is vast reden dat je dat niet als eerste naam wil. Joris vind ik leuker dan Lars.
Ik vind Floris op zich wel leuk maar iets te kak.
1-Aapje schreef:
01-11-2018 14:47
Envelop schreef:

Ik vind Floris het leukst (en helemaal niet kak), maar als dat geen optie is voor 1e naam zou ik voor Lars gaan. Helemaal eerlijk ben ik van beide namen geen megafan (van Floris wel), maar bij Joris denk ik altijd aan hele suffe types. Lars een beetje een skater (maar dat is van 'mijn' middelbareschooltijd, met z'n broer Sven, op de een of andere manier zo'n typische combi). Dat zou ik dan leuker vinden EN ik vind het echt een pre als je een tweede naam kunt gebruiken die waarde voor je heeft.
nani85 schreef:
01-11-2018 14:16

We zijn alleen op zoek naar een tweede naam welke aan het volgende`moet' voldoen: naam met betekenis koning/prins/heerser.

Ik hoop van jullie andere inzichten te ontvangen want ik loop zelf helemaal vast.

Alvast bedankt!
Ik snap hier helemaal niks van. Je moet een naam vinden met de betekenis koning/prins/heerser en zonder y erin, zo ver kom ik, maar wat moet ik met Elroy? Is dat de 1e naam, 3e naam, moet de tweede naam OOK nog een verwijzing hebben naar Elroy, maar dan zonder y (en met die betekenis)?
Sven vinden we heel leuk maar valt af omdat onze dochter Elsa heet en Sven blijkbaar de prins in Frozen is. We hadden eerder ook al Olaf die om deze reden ook is afgevallen.

Echt, we hebben helemaal niks met Frozen maar blijkbaar heeft de bedenker wel een goede smaak als het op namen aankomt.

Ik begreep de post over Elroy trouwens ook niet.
Flomo schreef:
01-11-2018 15:13
Ik snap hier helemaal niks van. Je moet een naam vinden met de betekenis koning/prins/heerser en zonder y erin, zo ver kom ik, maar wat moet ik met Elroy? Is dat de 1e naam, 3e naam, moet de tweede naam OOK nog een verwijzing hebben naar Elroy, maar dan zonder y (en met die betekenis)?
Na even Googelen kom ik erachter dat Elroy de betekenis koning heeft, dus snap ik dan goed dat je wil vernoemen naar een Elroy en daardoor dezelfde betekenis wil, omdat je de Y in Elroy niet mooi vindt? M.i. is dat geen vernoemen meer hoor: hij heet Brendan (prins), maar is vernoemd naar Elroy :nut: Maar goed, als je dat toch graag wil: op babybytes kan je in ieder geval namen zoeken o.b.v. betekenis. Succes!
Envelop schreef:
01-11-2018 15:02
Ik hou wel van beetje kak namen :-). Man alleen niet
Envelop schreef:
01-11-2018 15:20
Sven vinden we heel leuk maar valt af omdat onze dochter Elsa heet en Sven blijkbaar de prins in Frozen is. We hadden eerder ook al Olaf die om deze reden ook is afgevallen.

Echt, we hebben helemaal niks met Frozen maar blijkbaar heeft de bedenker wel een goede smaak als het op namen aankomt.

Ik begreep de post over Elroy trouwens ook niet.
Namen van Frozen zijn ook redelijk in dezelfde stijl!
Sven is trouwens het rendier ;)

Ik denk dat in diezelfde stijl Lars beter past dan Joris.
Beide namen vind ik leuk! Maar daar heb je niks aan haha.
nani85 schreef:

Alvast bedankt!
Watte??
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Hoi allemaal
Mijn vriend en ik zijn eensgezind over een naam, wonder is geschied. 😜
We vinden Lars leuk, past ook bij onze oudste zoon.
Maar onze achternaam begin met St.
Bijvoorbeeld Stolp.
Vinden jullie het dan mooi klinken ?
Flomo schreef:
01-11-2018 15:11
Lars een beetje een skater (maar dat is van 'mijn' middelbareschooltijd, met z'n broer Sven, op de een of andere manier zo'n typische combi).
grappig ik denk bij Lars dus ook aan een skater/ alto haha
nani85 schreef:

Alvast bedankt!
Ik kan vinden op internet: Brendon (prins), Eric (de machtige heerser) en Ewoud (heerser volgens de wet). Of het klopt? Geen idee. Ik ben wel benieuwd waarom dat de betekenis moet zijn?
syrinxx schreef:
01-11-2018 18:53
grappig ik denk bij Lars dus ook aan een skater/ alto haha
Ik denk dan juist aan blond, blauwe ogen en sportief.
1-Aapje schreef:
01-11-2018 21:12
Ik denk dan juist aan blond, blauwe ogen en sportief.
Ja precies dat heb ik ook. En dan dus sportief op een skateboard;)
Envelop schreef:

Ik vind Lars persoonlijk leuker dan Joris. Maar Lars Floris vind ik niet echt lekker bekken dan zou ik er nog een naam tussen zetten.

Lars Eduard Floris
Lars Tobias Floris
Lars Cornelis Floris
Lars Elias Floris
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Man heeft een top 5 gemaakt. 3namen vind ik helemaal niks. Maar dan blijven over Mason en Logan. Wat vinden jullie mooier?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven