Jongensnamen topic

02-10-2015 10:07 3398 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het oude topic is weer vol, dus tijd voor een nieuw topic waarin jullie weer verder kunnen.

Het vorige topic vinden jullie hier

met vriendelijke groet,

Junior
Valia, voor mij zou dat inderdaad een reden zijn om Joshua af te laten vallen, hoe leuk ik de naam ook vind, want ik vind het een erg leuke naam!

Verder in combinatie met de naam van hullie zoon het mooist: Mathis, daarna Mathias en dan Tobias en Aiden (met die spelling vind ik hem mooier en logischer)

Erg leuke namen maar, naar mijn mening minder mooi in combinatie met jullie zoon; Tobin, Nolan.

Niet zo mijn smaak: Samuel, Timon.

Luke kan ook prima, niet mijn topper en ook niet lelijk.
Ik wil egenlijk weer twee nieuwe namen in mijn top 10 toevoegen, die eigenlijk allang zijn gesneuveld en die het toch niet worden dus eigenlijk slaat het nergens op.
Jip en Janneke? Bedoel je door dezelfde eindklank? Is dat storend ja.. ik twijfel?

Andere namen op ons lijstje:

Noam

Ismael

Caleb (als Kaalep uitgesproken)

Manasse

Efraïm

Hoor graag jullie mening!
quote:duizeltje schreef op 17 december 2015 @ 18:28:

Ik ben er zelf ook nog niet uit...

Heb nu 2 favorieten:

Jenoah

Ilyah

Wat vinden jullie hiervan? Vind het wel spannend... omdat je het zo weinig hoort! Maarja dat willen we juist graag... wel erg benieuwd naar wat anderen er van vinden!

Nog andere suggesties voor bijbelse/Hebreeuwse niet veel voorkomende namen?

Heb andere naam weggehaald

Ilyah

Heel mooi. Maar dat is toch een Slavische naam en niet bijbels?

Ik weet er anders nog wel 1, maar die stuur ik liever per pb. Heb je die optie?
quote:NYC schreef op 17 december 2015 @ 20:26:

Ik wil egenlijk weer twee nieuwe namen in mijn top 10 toevoegen, die eigenlijk allang zijn gesneuveld en die het toch niet worden dus eigenlijk slaat het nergens op.

Nee, dat mag niet.

Kun je je vrouw niet aandoen
Ilyah (of Ilja) is volgens mij de Russische versie van Elia. Het betekent de Heer Is mijn God.

PB moet kunnen volgens mij... ben benieuwd

Zijn er anderen die last hebben van het jip en Janneke gevoel? Of is dezelfde eindklank niet perse storend? Onze meisjesnaam heef het ook...
Thanks voor je reactie Missshoppingquote:MissShopping schreef op 17 december 2015 @ 19:04:

@ duizeltje, ik vind ze allebei een beetje Jip en Janneke klinken bij oudere broer. Vind jenoah trouwens het leukst van de twee. Noah nog mooier!

Ik vind Noah ook mooi, maar is afgekeurd door man...

Ilay (lijkt erg op naam in familie)

Elias (stond op t lijstje maar de "jas" klank aan het eind vind ik toch niet zo mooi, beetje lomp ofzo?)

Ilias (zelfde)

Eli (moah)

Elia (wel mooi, maar Ilyah mooier)

Ezra (wel mooi)

Eden (hmmm... weet niet)
quote:duizeltje schreef op 17 december 2015 @ 23:58:

Ilyah (of Ilja) is volgens mij de Russische versie van Elia. Het betekent de Heer Is mijn God.

Zijn er anderen die last hebben van het jip en Janneke gevoel? Of is dezelfde eindklank niet perse storend? Onze meisjesnaam heef het ook...

Dat wist ik niet, dat het een afgeleide van Elia was.

Ik vind het geen Jip en janneke gevoel hebben.
Ik vind trouwens Baruch een hele mooie naam. Maar wellicht ook wat zwaar.
Sven, Koert, Egon, Sjors
Oeh, Baruch ligt gevoelig bij de beroemdste advocatenfamilie van Nederland. Ik ben zo bijgelovig dat ik dan denk "doe maar niet".
quote:duizeltje schreef op 17 december 2015 @ 23:58:

Zijn er anderen die last hebben van het jip en Janneke gevoel? Of is dezelfde eindklank niet perse storend? Onze meisjesnaam heef het ook...Sorry duizeltje dat ik Over Jip en Janneke gevoel Is iets wat ikzelf niet zou doen.Maar als ook je dochter die eindklank heeft is het misschien juist weer mooi passend!
quote:NYC schreef op 17 december 2015 @ 20:26:

Ik wil egenlijk weer twee nieuwe namen in mijn top 10 toevoegen, die eigenlijk allang zijn gesneuveld en die het toch niet worden dus eigenlijk slaat het nergens op. Ik ben wel benieuwd welke.
quote:MissShopping schreef op 18 december 2015 @ 06:45:

[...]

Sorry duizeltje dat ik Over Jip en Janneke gevoel Is iets wat ikzelf niet zou doen.Maar als ook je dochter die eindklank heeft is het misschien juist weer mooi passend!Niet Sorry ik vroeg om jullie mening. Had hier zelf ook al aan gedacht en ben benieuwd of anderen zich hier aan storen of dat het wel kan. We hebben nog geen dochter... maar weten nu niet wat het wordt. Als het een meisje wordt hebben we ook een naam met die eindklank.
quote:-MN-99-MN- schreef op 18 december 2015 @ 06:51:

[...]

Ik ben wel benieuwd welke.De namen die ik laatst als tip gaf aan iemand: Lloyd en Neil.
NYC, Lloyd vind ik inderdaad ook heel gaaf! Floyd misschien zelfs nóg leuker. Enne, je hebt je top 10 nog niet officieel bekend gemaakt, dus tot die tijd kun je nog wisselen, toch? Laat je vrouw inderdaad maar niks merken, die wordt volgens mij al tureluurs genoeg van jou met je namen

Duizeltje, ik zou zelf niet snel kiezen voor twee namen met dezelfde eindklank, maar ik vind mezelf een pietlut met namen, dus misschien moet je je van mijn mening niks aantrekken. Ik vind dezelfde eindklank wel minder storend dan dezelfde beginklank bij 2 namen.
Mijn vrouw zou echt gek worden ja. En die zegt ook steeds: "Ja, we gaan ....... nu toch geen ....... meer noemen." Maar ik laat haar komende tijd nog wel eens mijn lijstje zien.
Nyc wil je Aiden/Eden er weer bij zetten

Mendy, hoe gaat het met jou!? Ook al bijna uitgerekend toch!? Blijft het nig steeds bij die ene hele leuke naam?! X
Ooh NYC, ik zou ook helemaal gek worden als we een naam hadden gekozen en mijn vriend dan toch bleef komen met anderen namen, haha.

Ja MissS, hier nog 2 weken te gaan tot de datum. En we zijn inderdaad bij die naam gebleven en ik ben er ook nog steeds zeker van dat dit dé naam is. Gelukkig maar
Oh leuk mendy!! Vind het ook een top naam! Succes met de laatste loodjes!
quote:MissShopping schreef op 18 december 2015 @ 11:50:

Nyc wil je Aiden/Eden er weer bij zetten

Ja, ook! Ik zou dan kiezen voor schrijfwijze Aidan.

En nog een paar:

Callum

Olsen

Cliff

Scott

Connor

Mogen wat mij betreft ook weer terug op de lijst...
Dus eigenlijk wordt je hele top 10 vervangen door andere namen en zit je in engelse sferen? Nu snap ik waarom jouw vrouw gek wordt van jou met je namen
Oh ja Olsen, leuk! die heb ik door jou ook op onze long list gehad! Vind ik heel gaaf bij naam van je eerste. De rest te Engels en zou ik niet doen, vind ik op een of andere manier ook niet bij je passen.

Collin vind ik ook nog heel leuk, maar weet niet zeker of die nog in je top10 staat :-)
Wij zoeken een jongensnaam bij W. (Jaren 80 naam, nummer 225 in de svb lijst van 2014 voor wie de exacte naam wil weten ;)).

Erg leuk vind ik Timo/Tim maar dat komt te dicht in de buurt al voor. (Sowieso veel namen die ik wel leuk vind die eigenlijk net te dicht bij al vergeven zijn).

Wat ik verder eventueel wel leuk vind: Stef, Luuk, Daan maar tips zijn erg welkom!
Voor Nijntje:

Jasper

Joep

Bram

Rogier

Hidde

Mark

Olivier

Pieter

Koen

Floris

Erik

Oscar

Joris

Hessel

Rick

Vincent

Sander

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven