Jongensnamen topic

02-10-2015 10:07 3398 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het oude topic is weer vol, dus tijd voor een nieuw topic waarin jullie weer verder kunnen.

Het vorige topic vinden jullie hier

met vriendelijke groet,

Junior
quote:MisseD schreef op 25 december 2015 @ 01:12:

Wat voor associaties hebben jullie bij Leah? En welke naam past er bij Leah?

Wij vinden m beide erg leuk al twijfel ik nog een beetje. Voor een jongen weet ik het nog niet.

Nog steeds zoekende naar een korte engelse naam maar wat ook goed klinkt in het NederlandsIk vind de naam heel mooi op papier. Maar de uitspraak is Lia (en bij Kate; Keet) en dan vind ik het wat minder. Snap je?
quote:MisseD schreef op 25 december 2015 @ 01:12:

Wat voor associaties hebben jullie bij Leah? En welke naam past er bij Leah?

Wij vinden m beide erg leuk al twijfel ik nog een beetje. Voor een jongen weet ik het nog niet.

Nog steeds zoekende naar een korte engelse naam maar wat ook goed klinkt in het Nederlands

Neil

Scott

Quinn

Dean

Cliff

Lloyd

Vince

Roan

Ronan

Tyler

Miles

Chris

Gregor

Otis

Keith

Kenneth

Alwin

Sean

Shaun

Aidan

Oscar

Ciaran

Kiefer
Ik vind Leah mooi. Op zijn Nederlands uitgesproken vind ik het wel een mooiere naam dan met de engelse uitspraak. Ik vind het een naam die mooi is bij een lief, klein meisje, maar ook prima kan bij een serieuze, volwassen vrouw. Dat is voor mij altijd een vereiste bij een naam, dat het bij alle leeftijden en verschillende typen mensen zou passen.

Zoek je een bijpassende jongensnaam of ook meisjesnamen in dezelfde stijl?

De anderen hebben al jongensnamen genoemd, dus hier nog wat meisjesnamen die ik in dezelfde stijl vind passen;

Stella

Kyra/Keira

Myra

Meah

Leila

Hailey

June

Jade

Tess

Kim

Charlise

Marlise

Liddy

Jude

Rose

Vera

Esmee

Amy

Ava

Ella
Ik zoek een jongensnaam zelfse stijl als Leah. Leah staat bij ons denk ik op nummer 1

Al wou ik zelf jeel graag Jaylin maar vind vriend niks. Voor jongens vind zelf heel leuk:

Roan (alleen engelse uitspraak niet)

Ryan ( vind vriend niks)

Dean (twijfel geval)

Vince ( vriend vind t niks)

Liam ( vriend vind het ook niks)

Jay

Noel/joel

Misschien. Beetje een idee wat ik leuk vind. Scott etc vind ik niks. Van het lijstje hierboven vind ik Quinn misschien nog wel leuk.
@MissedD:

Nathan

Rory

Ethan

Jethro

Shaun zou ik niet doen ivm het schaap.

@Nujntje:

Jules (sjuul)

Paul
@misseD

Leah heb ik geen specifieke associaties mee. Uitgesproken op z'n Nederlands prima naam, uitgesproken op z'n Engels niet mooi, dan lijkt het net Lia, wat ik erg ouderwets vind.

Qua Jongensnamen:

Brent

Shane

Jari

Youri

Misha

Levi

Kian

Kai

Ilay

Jamie

Jake

Rody

Rory

Chris
Ik spreek toch geen Chinees?!
Ken

Billy

Ray

Lewis

Cole

Aiden

Mick

Josh

Bruce

Fender

Boyd
MisseD, ik kwam er later pas achter dat we in het jongensnamen-topic zitten. En ik maar meisjesnamen noemen

Goed, jongensnamen dus;

Morris

Lennon

Floyd

Brent

Milo

Logan

Jules

Mick

Vic

Dave

Mike

Jim

Dyllan

David

Nolan

Darryl

Memphis

Lennox

Phyllon

Zion

Ronan

Dex

Lionel

Lloyd

Owen

Ian

Keeran

Lennard

Cody

Collin

Sven

Connor

Dexter

Steve(n)

Tyler

Finnian

Benji

Brad

Evan

Seth

Sean

Colby

Mason

Lennox

Jarrod
Wat is de juiste uitspraak van Leah dan? Ik ging helemaal van Liejaa uit en niet van Leejah. Dan vind ik de Engelse uitspraak mooier.
Leah zou ik uitspreken als Leeja en vind ik niet zo mooi, beetje oubollig. Uitgesproken als Lia vind ik het ietsje leuker maar nog steeds oubollig. De uitspraak Leigh vind ik dan het mooist maar dan zou ik het ook zo schrijven. En eigenlijk niet 100% geschikt voor Nederlandstalig gebied.
Leah vind ik leuk; zowel de Engelse als Nederlandse uitspraak.

Als ik in Nederland ene Leah tegen zou komen zou ik er van uit gaan dat het de Nederlandse uitspraak betreft.
Ik vind eigenlijk heel veel soorten namen er wel bij passen (Nederlands, Bijbels/Hebreeuws, Engels)

Als jullie Engelstalige namen leuk vinden:

Levi

Jacob (LOL)

Jake

Asher

Connor

Callum

Duncan

Cade

Ronan

Colin
Leah vind ik mooi, het mooist op z'n Nederlands. Jaylin vind ik minder.

Joël/Noël ook leuk!
Leah is namelink in 2 talen wel leuk en dat zoek ik ook voor een jongen. Ik zoek iet zo zeer specifiek een engelse naam maar een naam dat in het engels gesproken kan worden en in het Nederlands. Mijn vriend is namelijk engels.

Ohhh ik vind het zo lastig vind veel namen niet mooi die nu op het lijstje voorbij komen.
Nieuwe poging!

Jonah

Olaf

Timo

Tim

Oskar

Ben

Mika

Noah

Lukas

Thom(as)

Boaz

Mels

Bent

Brent

Brad

Robin

Tobin

Toby

Billy

Bobby

Sorry voor eventuele dubbelingen!
Bij Leah:

Ben

Luke

Rey

Finn

Han
Noah vind ik leuk! Is het alleen wel geschikt voor een jongen? Ik zie een meisje voor mij.

Rey/Ray vind ik minder maar Jay vind ik wel weer leuk!

Oh ik ben enorm lastig heb ik al door
Wij zijn er nog niet uit hoe onze tweede zoon gaat heten. Wat vinden jullie van..

Tijn & Koen

Tijn & Luuk

Tijn & Bas

Tijn & Tim

Tijn & Tom

?
Ik vind Tijn & Luuk leuk!
Tijn & Tim vind ik een beetje te gelijkend. Tijn & Tom vind ik dan weer wel leuk.

Tijn & Luuk en Tijn & Bas zijn heel leuk.

Van Koen ben ik niet echt fan.
@Dorito, ik vind Tijn en Koen juist het leukst. Daarna Tijn en Tom. En net als Teja vind ik ook dat Tijn en Tim behoorlijk op elkaar lijken.

Eventueel:

Ole

Cas

Jon

Freek

Sjors

Nout

Wout

Bart

Dirk

Roel

Job

Mart

Joep

Okke

Joes

Roef

Auke

Ties

Ruud

Geen idee of je nog op suggesties zat te wachten.... En sorry voor eventuele dubbelingen.

@MisseD, Noah is een jongensnaam en Noa wordt voor meisjes gebruikt. Ik vind zelf Noah een echte jongensnaam, maar ik ken ook meer jongens die Noah heten dan meisjes die Noa heten. Persoonlijk zou ik me daar niet aan storen als ik mijn zoon Noah zou willen noemen. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Tijn & Luuk vind ik het leukst. Ik zou geen andere naam met een T doen.
quote:dorito schreef op 27 december 2015 @ 14:46:

Wij zijn er nog niet uit hoe onze tweede zoon gaat heten. Wat vinden jullie van..

Tijn & Koen

Tijn & Luuk

Tijn & Bas

Tijn & Tim

Tijn & Tom

?Ik stem voor Luuk.
Tijn & Luuk!

Noah is bij mij wel afgevallen omdat het veel als meisjesnaam voorkomt, hoewel ik het wel een hele mooie naam vindt.
Jay is trouwens ook leuk MisseD

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven