Jongensnamen topic

02-10-2015 10:07 3398 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het oude topic is weer vol, dus tijd voor een nieuw topic waarin jullie weer verder kunnen.

Het vorige topic vinden jullie hier

met vriendelijke groet,

Junior
Ha dames! Dank voor de suggesties. Ik was misschien niet helemaal duidelijk, want ik zoek ook alternatieven voor David

Maar eerlijk gezegd word ik ook erg blij van jullie positieve reacties op onze huidige combinatie. Dus misschien twijfel ik meer omdat het kan.

David Samuel Orion vind ik ook wel lekker van de tong rollen. Beter dan David Magnus. Dus misschien moet ik gewoon niet meer twijfelen. Maar het is toch nogal wat om te beslissen hoe iemand voor de rest van z'n leven heet.

T obin vind ik trouwens ook leuk, wat iemand anders hier noemde. Is Otis dan enigszins in hetzelfde straatje voor je?

@NYC: wat spannend allemaal voor jullie. Hopelijk is het gewoon een kleine zonder reden.
@appeltjeitje

De naam Lucan kwam meteen in mij op voor jou, vind je dat wat? Of anders:

Marnik

Casper

Tijmen

Remert

Mathijs

Micha

Ebian

Simme

Elmar

Lennard

Manuel

Menno

Oscar

Jonathan
Ik spreek toch geen Chinees?!
quote:appeltjeitje schreef op 31 december 2015 @ 12:09:

Heeft er iemand heel toevallig een naam die ik tussen duizenden namen nog niet gevonden heb?

Ik was helemaal weg van de naam T obin maar nu heeft mijn zus die gekozen voor haar zoon! Bij alle andere namen vind ik het toch helaas minder dan die we hadden. We zoeken een naam met een makkelijke uitspraak en schrijfwijze.

.Wat vind je van Tibo, Thorbe(n) of Jaro?
NYC, wat pittig, dat jullie onder scherpe controle staan vanwege de groei. Hopelijk trekt hij nog een eindsprintje in de groei. En wat betreft inleiden snap ik de angst van je vrouw, maar er zijn ook genoeg positieve ervaringen met ingeleide bevallingen. Ik ben er daar 1 van! Ik loop nu tegen mijn uitgerekende datum en als ik weer ingeleid zou moeten worden zou ik er niet tegenop zien. Maar goed, ik hoop natuurlijk voor jullie mee dat het niet nodig zal zijn en dat jullie een sterk, gezond mannetje op de wereld gaan zetten.

Appeltjeitje; ik snao je helemaal. Na de geboorte van mijn zoon kon ik bij de tweede zwangerschap heel lang geen naam bedacht krijgen die ik net zo mooi vond. Uiteindelijk had ik er 1, die vriend eerst niks vond (uiteindelijk wel, maar het bleek op de echo een meisje dus was het sowieso opgelost).

Andere namen voor je;

Joshua

Matteo

Samuel

Nathan

Eldin

Timo

Karsten

Quinten

Sven

Guido

Jorrit

Ronan

Elmer

Steven

Jurgen

Michael

Ruben

Roald

Gerben

Werner

Hessel
Dag dames, en wellicht enkele heer.

Ik heb een aantal maanden geleden de zelfde vraag hier gesteld, maar ben wel benieuwd of jullie nu andere ideeen hebben.

Ik verwacht een zoontje over een week of 5/6. Zijn vader is Fins, en we willen graag een naam die in het Fins en in het Nederlands goed uit te spreken is.

Zover hebben we Lars en Kimi (uitgesproken kimmie). Als tweede naam hebben we Kalevi (ka lèffie, snappen jullie hem?) Is familie naam en is niet veranderbaar. Achternaam begint met een M.

Zelf vind ik Kimi Kalevi M wel mooi staan en klinken.

Nog andere ideeen? Of commentaar op Lars of Kimi?
quote:appeltjeitje schreef op 31 december 2015 @ 12:09:

Heeft er iemand heel toevallig een naam die ik tussen duizenden namen nog niet gevonden heb?

Ik was helemaal weg van de naam T obin maar nu heeft mijn zus die gekozen voor haar zoon! Bij alle andere namen vind ik het toch helaas minder dan die we hadden. We zoeken een naam met een makkelijke uitspraak en schrijfwijze.

Ik vind namen als Jacob, Simon, David leuk maar dat vind partner helemaal niks.

We vinden beide Thomas wel oké. Ik vind Matthias en Samuel leuk maar dat vind hij te lang. Mathís vind hij weer te apart. Iets minder voorkomend zou leuk zijn maar is geen absolute eis. We vinden Bijbelse namen wel mooi maar vermoed dat we die ook allemaal al afgekeurd hebben dus andere opties zijn zeker welkom.

Zus heet Isobel.

Tobias dus ook te lang? Tobith?

misschien eens googlen op friese jongensnamen?
quote:satire schreef op 26 december 2015 @ 23:29:

Nieuwe poging!

Jonah

Olaf

Timo

Tim

Oskar

Ben

Mika

Noah

Lukas

Thom(as)

Boaz

Mels

Bent

Brent

Brad

Robin

Tobin

Toby

Billy

Bobby

Sorry voor eventuele dubbelingen!

M.ika idd

En S.ilas vind ik ook mooi

R.amses ook
quote:EvenWatAnders schreef op 31 december 2015 @ 20:57:

Dag dames, en wellicht enkele heer.

Ik heb een aantal maanden geleden de zelfde vraag hier gesteld, maar ben wel benieuwd of jullie nu andere ideeen hebben.

Ik verwacht een zoontje over een week of 5/6. Zijn vader is Fins, en we willen graag een naam die in het Fins en in het Nederlands goed uit te spreken is.

Zover hebben we Lars en Kimi (uitgesproken kimmie). Als tweede naam hebben we Kalevi (ka lèffie, snappen jullie hem?) Is familie naam en is niet veranderbaar. Achternaam begint met een M.

Zelf vind ik Kimi Kalevi M wel mooi staan en klinken.

Nog andere ideeen? Of commentaar op Lars of Kimi?M.ika is een Finse naam toch?
quote:juubje schreef op 31 december 2015 @ 21:09:

[...]

Tobias dus ook te lang? Tobith?

misschien eens googlen op friese jongensnamen?B.auke?
Klopt, maar mn halve schoonfamilie heet al Mika
Oh is dat net zoiets als Jan daar?
Ik vind Kimi voor een jongetje dat in Nederland opgroeit echt heel erg zielig. Dat doe je een kind echt niet aan vind ik. En dat zeg ik niet gauw over een naam. Mocht hij in Finland opgroeien en gaat het er alleen om dat de naam uit te spreken moet zijn voor Nederlandse familie, dan vind ik het een ander verhaal (er vanuit gaande dat deze naam in Finland wel gangbaar is?).

Lars vind ik prima, veelvoorkomende naam en geen specifieke associatie bij.

Is lasse nog wat voor jullie?
quote:-tinkerbell- schreef op 01 januari 2016 @ 03:00:

Ik vind Kimi voor een jongetje dat in Nederland opgroeit echt heel erg zielig. Dat doe je een kind echt niet aan vind ik. En dat zeg ik niet gauw over een naam. Mocht hij in Finland opgroeien en gaat het er alleen om dat de naam uit te spreken moet zijn voor Nederlandse familie, dan vind ik het een ander verhaal (er vanuit gaande dat deze naam in Finland wel gangbaar is?).

Lars vind ik prima, veelvoorkomende naam en geen specifieke associatie bij.

Is lasse nog wat voor jullie?Dit! Lars vind ik wel mooi! Of Lander? Weet niet of ze dat kunnen uitspreken in het Fins
Kimi vind ik te vrouwelijk voor een jongetje, Lars vind wel leuk.
Ik vind Kimi in Nederland ook niet zo geslaagd. Heeft idd een vrouwelijke klank. Dus ik zou zeker ook voor Lars gaan. Leuke naam, niet superorigineel misschien, maar het is iig niet pestgevoelig en er is geen verwarring over of het een jongens- of meisjesnaam is.
quote:satire schreef op 01 januari 2016 @ 11:45:

Ik vind Kimi in Nederland ook niet zo geslaagd. Heeft idd een vrouwelijke klank. Dus ik zou zeker ook voor Lars gaan. Leuke naam, niet superorigineel misschien, maar het is iig niet pestgevoelig en er is geen verwarring over of het een jongens- of meisjesnaam is.Oh ik kende een Lars die juist veel gepest werd met z'n naam Lars snapt geen snars etc. Maar als kinderen willen vinden ze op elke naam wel wat
quote:NYC schreef op 01 januari 2016 @ 10:44:

Kimi vind ik te vrouwelijk voor een jongetje, Lars vind wel leuk.Mee eens
Kimi vind ik ook wat te vrouwelijk klinken voor Nederland. Kim wordt hier toch vooral als je meisjesnaam gebruikt en met de I er achter wordt het nog meisjesachtiger. Ik zou dat dus niet doen.

Ik ken eigenlijk verder geen Finse namen behalve Mika en Jari.

Dat vind ik allebei leuke namen en beter geschikt voor de Nederlandse situatie.

Lars is natuurlijk ook een prima keuze. Dat is een naam die je in Nederland vaak hoort.

Maar er zijn misschien nog wel hele leuke Finse namen verder die prima kunnen dus ik zou even verder kijken.
Nyc: heftig voor je vrouw! Hier liep dochter 3/4 weken achter. Weinig vruchtwater en beweging. Maar uiteindelijk spontaan m'n vliezen gebroken met 37 weken. Toen werd ik ingeleid door de ontbrekende weeën. Vond t heftig maar te doen. Uiteindelijk was ze erg klein en zwak, maar hoefde niet in een couveuse of extra zorg te krijgen. Ze kon gelijk mee ( na 2 extra dagen ziekenhuis)
Bedankt dames! Jari en mika, dat gaat m niet worden. Zelf ken ik alleen stoere kimi's, heb er zelf dus geen vrouwelijk gevoel bij. Ik twijfel nog steeds erg. Lars vind ik wel ok, maar voelt ook als compromis.
Maar wonen die Kimi's in Nederland dan? Want de stoere associatie die jij hebt zal denk ik -ook al krijg je een stoere zoon- teniet worden gedaan doordat de naam in Nederland echt gelinkt is aan de naam Kim/Kimmy als koosnaam voor een meisje. Nogmaals: ik vind het nogal een verschil of je zoon opgroeit in Nederland of in Finland.
Ha EvenWatAnders,

Ook ik heb vrouwelijke associaties bij Kimi, ik denk idd dat de meeste mensen in NL dat zullen hebben, behalve misschien de formule 1 fans ;) Mooie Finse jongensnamen (in combinatie met Kalevi) vind ik:

Vesa Kalevi

Ta(h)vo Kalevi

Simo Kalevi

Misschien zit daar nog iets tussen??
Lasse (hierboven al genoemd) vind ik trouwens ook een hele leuke naam en iets orgineler dan Lars; wat vind je daarvan?
@ AppeltjeEitje

Wat balen voor jou zeg dat je jouw favoriete naam niet meer kunt gebruiken, hoe was het voor jou om de naam te horen van je zus?? Zag je het aankomen? Ik hoop dat je nog een naam zult vinden die net zo goed voelt! Bij mij kwamen de volgende namen in me op in combinatie met Isobel:

Isobel & ...

Jonah

Fender

Floran

Pepijn

Julan

Kajan

Of misschien is Mateo iets voor jullie? (korter dan Matthias, en misschien iets minder "apart" dan Mathís?)

Succes met het vinden van dé nieuwe naam!!
Simo en vesa vallen af ivm dat meerdere vrienden en kinderen in familie zo heten. Tavo heeft wel wat... Gaat op het lijstje.

Lasse vindt mn vriend niets, helaas.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven