Jongensnamen topic
maandag 29 februari 2016 om 21:46
quote:korfje13 schreef op 29 februari 2016 @ 15:05:
Het helpt als je een beetje criteria voor jezelf bepaalt (daarmee bedoel ik natuurlijk samen): vind je het erg als de naam heel vaak voorkomt (top-20) of als het echt een hippe naam van nu is? Hou je van kortere of langere namen? Moet het uit te spreken zijn in het Engels, een Engelse uitspraak hebben of juist oerhollands zijn. Is een bepaalde eindletter een probleem ivm beginletter achternaam. Hou je van stoere, lieve, hippe, klassieke of hele bijzondere namen. Etc...
Oohh dank voor alle namen! Ik heb ze net allemaal aan mn man voorgelezen, maar hij is erg kritisch (als in dat geen enkele naam leuk is, of doet denken aan een stom iemand....)
Mijn man kan dus denken, oh nee ik ken iemand met die naam en die had op zn xx-jarige leeftijd nog geen relatie dus dat wordt hem niet
Jullie lijstjes helpen wel goed in het bepalen van richting!
De vragen van kolfje zijn wel goede om wat meer richting te bepalen..
Zal proberen wat meer richting te geven.
S is inderdaad uitgesloten wegens achternaam (SS), M wegens voornamen. F valt nog mee te leven, hebben we er nog niet zoveel van als de m.
Mag wel een aparte naam zijn, maar populair is niet erg (Fleur staat al jaren in de top 20/15, maar eigenlijk hoor je die hier maar weinig)
Liefst 2 lettergrepen.
Spelling moet wel helder zijn, in elk geval niet te veel voor meerdere uitspraken vatbaar (osCar of osKar kan dan wel weer)
Klank mag wat Frans of Engels hebben. Liever geen Fries voor ons.
Man vindt Robin dus niet kunnen omdat dat voor een meisje zou zijn. Bij een jongen zou hij het hulpje van batman zijn....
(Ok, nu ik het zo opschrijf allemaal vind ik mn man ook maar een beetje raar )
Het helpt als je een beetje criteria voor jezelf bepaalt (daarmee bedoel ik natuurlijk samen): vind je het erg als de naam heel vaak voorkomt (top-20) of als het echt een hippe naam van nu is? Hou je van kortere of langere namen? Moet het uit te spreken zijn in het Engels, een Engelse uitspraak hebben of juist oerhollands zijn. Is een bepaalde eindletter een probleem ivm beginletter achternaam. Hou je van stoere, lieve, hippe, klassieke of hele bijzondere namen. Etc...
Oohh dank voor alle namen! Ik heb ze net allemaal aan mn man voorgelezen, maar hij is erg kritisch (als in dat geen enkele naam leuk is, of doet denken aan een stom iemand....)
Mijn man kan dus denken, oh nee ik ken iemand met die naam en die had op zn xx-jarige leeftijd nog geen relatie dus dat wordt hem niet
Jullie lijstjes helpen wel goed in het bepalen van richting!
De vragen van kolfje zijn wel goede om wat meer richting te bepalen..
Zal proberen wat meer richting te geven.
S is inderdaad uitgesloten wegens achternaam (SS), M wegens voornamen. F valt nog mee te leven, hebben we er nog niet zoveel van als de m.
Mag wel een aparte naam zijn, maar populair is niet erg (Fleur staat al jaren in de top 20/15, maar eigenlijk hoor je die hier maar weinig)
Liefst 2 lettergrepen.
Spelling moet wel helder zijn, in elk geval niet te veel voor meerdere uitspraken vatbaar (osCar of osKar kan dan wel weer)
Klank mag wat Frans of Engels hebben. Liever geen Fries voor ons.
Man vindt Robin dus niet kunnen omdat dat voor een meisje zou zijn. Bij een jongen zou hij het hulpje van batman zijn....
(Ok, nu ik het zo opschrijf allemaal vind ik mn man ook maar een beetje raar )
maandag 29 februari 2016 om 21:53
maandag 29 februari 2016 om 22:13
Ik vind het een leuke uitdaging dus ik doe nog een rijtje
Calvin
Henry
Laurens
Kenneth
Logan
Steve
Dave
Gianni
Liam
Leroy
Giorgio
Dexter
David
Quinten
Boaz
Andrew
Nigel
Lewis
Mathieu
Aiden
Kian
Lennard
Hugo
Eduard
Oliver
Floris
Ilay
Lucas
Jason
Dyllan
Thieu
Matthew
Tobias
Ruben
Aron
Lionel
Philip
Olivier
Jeremy
Brandon
Guido
Gideon
Bruce
Patrick
Christof
Gilbert
Jordan
Roelof
Charlie
Robert
Vincent
Joey
Calvin
Henry
Laurens
Kenneth
Logan
Steve
Dave
Gianni
Liam
Leroy
Giorgio
Dexter
David
Quinten
Boaz
Andrew
Nigel
Lewis
Mathieu
Aiden
Kian
Lennard
Hugo
Eduard
Oliver
Floris
Ilay
Lucas
Jason
Dyllan
Thieu
Matthew
Tobias
Ruben
Aron
Lionel
Philip
Olivier
Jeremy
Brandon
Guido
Gideon
Bruce
Patrick
Christof
Gilbert
Jordan
Roelof
Charlie
Robert
Vincent
Joey
maandag 29 februari 2016 om 22:19
M0nstur, in de categorie Fender (ik vond hem ook erg gaaf tot ik erbij stil stond dat het engels is voor spatbord...misschien kun je hem daarmee van gedachten doen veranderen ):
Faber
Dexter (noemde ik ook in mijn vorige post)
Lennox
Phyllon
Fedde
Ferran
Fabian
Floyd
Connor
Brandon
Ferdi
Eldin
Lincolm
Vigo
Reinder
Ivar
Timor
Faber
Dexter (noemde ik ook in mijn vorige post)
Lennox
Phyllon
Fedde
Ferran
Fabian
Floyd
Connor
Brandon
Ferdi
Eldin
Lincolm
Vigo
Reinder
Ivar
Timor
maandag 29 februari 2016 om 22:56
@M0nstur, ik denk ook even mee in de trant van Fender (heb niet alle lijstjes hierboven helemaal doorgenomen, dus kan zijn dat er dubbelen in staan of dingen die je al hebt afgekeurd);
Lester
Walter
Xavier
Rafaël
Dante
Didier
Tadeo
Runan
Evron
Tobe
Tobin
Reinoud
Pepijn
Victor
Maxim
Nolan
Emil/Emiel
Juliën
Bodin
Levin
Lewis
Julan
Clement
Benoit
Xavi
Arnout/Arnoud
Ingmar
Lester
Walter
Xavier
Rafaël
Dante
Didier
Tadeo
Runan
Evron
Tobe
Tobin
Reinoud
Pepijn
Victor
Maxim
Nolan
Emil/Emiel
Juliën
Bodin
Levin
Lewis
Julan
Clement
Benoit
Xavi
Arnout/Arnoud
Ingmar
dinsdag 1 maart 2016 om 07:54
Leuk al die reacties! Ik vind dat er bij jullie alternatieve suggesties ook veel leuke namen zitten. Samen met mn man gekeken maar hij vindt het niks, meestal te Fries of te apart of er zijn andere redenen waarom de naam niet kan helaas. Wisselende reacties op Jelte en Jonas. De walvisassociatie vind ik zelf niet zo storend. Bij allebei twijfel ik wel of het wel krachtig/stoer genoeg is, zoals hier ook eerder genoemd werd misschien een beetje sloom. Maar vooralsnog blijven deze bovenaan staan. De suggestie van korfje om van allebei de namen een proefdruk van het geboortekaartje te maken vind ik wel een goeie! Al zie ik het wel gebeuren dat we dan allebei weer de voorkeur voor een andere naam hebben
maar zeker een poging waard!

donderdag 3 maart 2016 om 19:53

donderdag 3 maart 2016 om 22:07
quote:JulienClerc schreef op 03 maart 2016 @ 21:47:
Wat een mooie namen MissShopping
Mee eens! Helaas niet voor ons (je schreef ze ook niet voor ons natuurlijk)
En mendy, hoe kom je aan zoveel inspiratie? Zo passend in het rijtje dat genoemd is! Ik prrobeerde ook iets te verzinnen maar heb t maar gelaten, kwam niks logisch uit
Wat een mooie namen MissShopping
Mee eens! Helaas niet voor ons (je schreef ze ook niet voor ons natuurlijk)
En mendy, hoe kom je aan zoveel inspiratie? Zo passend in het rijtje dat genoemd is! Ik prrobeerde ook iets te verzinnen maar heb t maar gelaten, kwam niks logisch uit
vrijdag 4 maart 2016 om 07:31
quote:mendy schreef op 03 maart 2016 @ 21:16:
Van je lijstje vind ik Boris en Fedde het leukst. Andere namen die misschien ook passen:
Oscar (op mijn lijstje, maar afgeschoten door vriend)
Brent (leuk!)
Kurt (doet me teveel aan cobain denken)
Hidde (hoog op mijn lijstje ook, maar vind vriend ook niet leuk)
Ferre (heel leuk!)
Gust (mwah)
Quinn (leuk)
Sjuul (mwah)
Sven (vergeven in vriendengroep)
Stan (zie ik een sullig jongetje voor me)
Stef (ook)
Noud ( ook op ons lijstje, maar lastig dat die naam zo verschillend gespeld wordt)
Bart (suffig)
Bram (leuk, maar ex)
Luuk (te veel voorkomend)
Hugo (lievelings van vriend, vind ik te kak)
Raf (beetje voetballersnaam)
Vince (mwah)
Victor (wel leuk)
Lennard (mwah)
Koen (te gewoon)
Guus (lijkt teveel op naam vriend)
Niek (nee)
Sjoerd (nee) Wat een leuke namen Mendy. Dankjewel
Van je lijstje vind ik Boris en Fedde het leukst. Andere namen die misschien ook passen:
Oscar (op mijn lijstje, maar afgeschoten door vriend)
Brent (leuk!)
Kurt (doet me teveel aan cobain denken)
Hidde (hoog op mijn lijstje ook, maar vind vriend ook niet leuk)
Ferre (heel leuk!)
Gust (mwah)
Quinn (leuk)
Sjuul (mwah)
Sven (vergeven in vriendengroep)
Stan (zie ik een sullig jongetje voor me)
Stef (ook)
Noud ( ook op ons lijstje, maar lastig dat die naam zo verschillend gespeld wordt)
Bart (suffig)
Bram (leuk, maar ex)
Luuk (te veel voorkomend)
Hugo (lievelings van vriend, vind ik te kak)
Raf (beetje voetballersnaam)
Vince (mwah)
Victor (wel leuk)
Lennard (mwah)
Koen (te gewoon)
Guus (lijkt teveel op naam vriend)
Niek (nee)
Sjoerd (nee) Wat een leuke namen Mendy. Dankjewel
vrijdag 4 maart 2016 om 07:38
quote:Wilhelmina_wever schreef op 03 maart 2016 @ 22:13:
Leuke namen Zoey16!
Misschien ook leuk voor jullie:
Gijs (leuk, maar vergeven)
Rijk (mwah)
Tuur (nee)
Tijn (op lijstje vriend, vind ik echt een afkorting van Martijn)
Victor (leuk)
Siem (leuk)
Rune (ken een meisje, runa)
Ward (nee)
Mels (vind ik beetje soft) Dankjewel Wilhelmina!
Leuke namen Zoey16!
Misschien ook leuk voor jullie:
Gijs (leuk, maar vergeven)
Rijk (mwah)
Tuur (nee)
Tijn (op lijstje vriend, vind ik echt een afkorting van Martijn)
Victor (leuk)
Siem (leuk)
Rune (ken een meisje, runa)
Ward (nee)
Mels (vind ik beetje soft) Dankjewel Wilhelmina!
vrijdag 4 maart 2016 om 08:04
Wij zijn ook voorzichtig over namen aan het nadenken en zijn eigenlijk nog op zoek naar een jongensnaam!
Heb het topic al een beetje doorgespit maar sinds mijn zwangerschap lijk ik een beetje onverschillig, ik vind eigenlijk alles wel best:-)
Daarom wilde ik jullie graag vragen om jullie mening over een bepaalde naam!
Mijn vriend wil ons kindje als het een jongetje wordt namelijk Sweder noemen. Hoe zouden jullie dat afkorten? Als Swee? Of toch zweet? En iemand toevallig nog suggesties voor een tweede naam die er mooi bij past?
Alvast bedankt!!
Heb het topic al een beetje doorgespit maar sinds mijn zwangerschap lijk ik een beetje onverschillig, ik vind eigenlijk alles wel best:-)
Daarom wilde ik jullie graag vragen om jullie mening over een bepaalde naam!
Mijn vriend wil ons kindje als het een jongetje wordt namelijk Sweder noemen. Hoe zouden jullie dat afkorten? Als Swee? Of toch zweet? En iemand toevallig nog suggesties voor een tweede naam die er mooi bij past?
Alvast bedankt!!
vrijdag 4 maart 2016 om 09:25
Helina, ik heb Sweder nog niet eerder gehoord, dus ik moet er wel echt aan wennen, maar ik geloof dat ik het een prima naam vind. Ik moet wel meteen aan Zweden denken. Ik zou de naam niet afkorten. Sommige namen korten makkelijk af, maar deze niet en daardoor zou ik hem dan ook niet afkorten.
Als tweede naam bij Sweder:
Melchior
Ferdinand
Joachim
Lodewijk
Casimir
Leonard
Olivier
Michaël
Pepijn
Ik merk dat ik een langere naam (minstens twee lettergrepen) er het mooist bij vind passen.
Als tweede naam bij Sweder:
Melchior
Ferdinand
Joachim
Lodewijk
Casimir
Leonard
Olivier
Michaël
Pepijn
Ik merk dat ik een langere naam (minstens twee lettergrepen) er het mooist bij vind passen.
vrijdag 4 maart 2016 om 09:49
Mooie naam, Sweder! En áls ik hem zou afkorten (als hij een vriend van mijn zou zijn), zou ik denk ik Swé zeggen. Willen jullie in de tweede naam nog vernoemen? En met welke letter begint jullie achternaam? Zelf zou ik zelf geen tweede naam beginnend met een "M" nemen, omdat de initialen dan S.M. zijn (even voor de zekerheid
)
Sweder roept bij mij een beetje een "klassiek"/oud-Hollands gevoel op, hierbij wat suggesties in die richting:
Sweder Jurian
Sweder Lucas
Sweder Lucian
Sweder Julius
Sweder Elias
Sweder Reinier
Sweder Jorg
Sweder Caspian
Sweder Crispijn
Sweder Casimir
Sweder Constatijn
Sweder Benjamin
Sweder Florian
Sweder Nelson
Sweder Jurijn
Sweder Onno
Sweder Antonie
Sweder Ditmar
Sweder Fabius
Sweder Jorian
Sweder Jonathan
Sweder Livius
Sweder Linus
Sweder Leopold
Sweder Valentijn

Sweder roept bij mij een beetje een "klassiek"/oud-Hollands gevoel op, hierbij wat suggesties in die richting:
Sweder Jurian
Sweder Lucas
Sweder Lucian
Sweder Julius
Sweder Elias
Sweder Reinier
Sweder Jorg
Sweder Caspian
Sweder Crispijn
Sweder Casimir
Sweder Constatijn
Sweder Benjamin
Sweder Florian
Sweder Nelson
Sweder Jurijn
Sweder Onno
Sweder Antonie
Sweder Ditmar
Sweder Fabius
Sweder Jorian
Sweder Jonathan
Sweder Livius
Sweder Linus
Sweder Leopold
Sweder Valentijn

vrijdag 4 maart 2016 om 10:05
quote:NewSkies schreef op 04 maart 2016 @ 09:49:
Mooie naam, Sweder! En áls ik hem zou afkorten (als hij een vriend van mijn zou zijn), zou ik denk ik Swé zeggen. Willen jullie in de tweede naam nog vernoemen? En met welke letter begint jullie achternaam? Zelf zou ik zelf geen tweede naam beginnend met een "M" nemen, omdat de initialen dan S.M. zijn (even voor de zekerheid
)
En ook geen SS. Sweder heb ik nog nooit gehoord en moet ik wel aan wennen. Als tweede naam misschien nog: Casper, Alex, Bastiaan, Yannick, Bastijn, Thijmen, Tobin, Vincent, Laurens, Maarten, Lennon, Lasse, Jelle, Boris, David, Berend, Arthur, Matthijs, Maurits.
Ik vind er zelf een naam met twee lettergrepen het best bij passen. Een langere naam vind ik snel wat theatraal klinken. Al vind ik Lancelot of Rembrandt als tweede naam dan weer zo overdreven dat het weer leuk is

En ook geen SS. Sweder heb ik nog nooit gehoord en moet ik wel aan wennen. Als tweede naam misschien nog: Casper, Alex, Bastiaan, Yannick, Bastijn, Thijmen, Tobin, Vincent, Laurens, Maarten, Lennon, Lasse, Jelle, Boris, David, Berend, Arthur, Matthijs, Maurits.
Ik vind er zelf een naam met twee lettergrepen het best bij passen. Een langere naam vind ik snel wat theatraal klinken. Al vind ik Lancelot of Rembrandt als tweede naam dan weer zo overdreven dat het weer leuk is
anoniem_234651 wijzigde dit bericht op 04-03-2016 10:06
Reden: Quote even ingekort
Reden: Quote even ingekort
% gewijzigd
vrijdag 4 maart 2016 om 10:24
Wat een hoop namen, bedankt!! Ik ga ze eens allemaal rustig bij langs met mijn vriend want er zitten zeker leuke tweede namen bij!
De inspiratie komt van een geboorte kaartje aan de muur van ons echo centrum, dus er bestaan meer Sweders in Nederland!
Doet me stiekem toch goed dat niemand negatief reageert. Ben beetje bang dat ik door zwangerschaps hormonen met een hele vreemde naam op de proppen ga komen
De inspiratie komt van een geboorte kaartje aan de muur van ons echo centrum, dus er bestaan meer Sweders in Nederland!
Doet me stiekem toch goed dat niemand negatief reageert. Ben beetje bang dat ik door zwangerschaps hormonen met een hele vreemde naam op de proppen ga komen
vrijdag 4 maart 2016 om 12:12
Sweder is niet echt mijn smaak maar ik vind het ook geen schokkende naam. Het doet me erg aan Zweden denken. Ik zou denken dat de ouders grote fans zijn van dat land.
Maar er is verder niks mis met de naam.
Ik zou het afkorten als Swe ., Swed zou ik niet doen omdat je fonetisch het woord zweten in het engels krijgt (sweat)
Maar er is verder niks mis met de naam.
Ik zou het afkorten als Swe ., Swed zou ik niet doen omdat je fonetisch het woord zweten in het engels krijgt (sweat)
vrijdag 4 maart 2016 om 12:18
quote:Helina13 schreef op 04 maart 2016 @ 10:24:
Wat een hoop namen, bedankt!! Ik ga ze eens allemaal rustig bij langs met mijn vriend want er zitten zeker leuke tweede namen bij!
Doet me stiekem toch goed dat niemand negatief reageert. Ben beetje bang dat ik door zwangerschaps hormonen met een hele vreemde naam op de proppen ga komen Ik ken Sweder van de Sweder van Zuylenweg. Zal wel de baron ofzo in Zuylen zijn geweest.
Doet me stiekem toch goed dat niemand negatief reageert. Ben beetje bang dat ik door zwangerschaps hormonen met een hele vreemde naam op de proppen ga komen Ik ken Sweder van de Sweder van Zuylenweg. Zal wel de baron ofzo in Zuylen zijn geweest.