Jongensnamen topic

02-10-2015 10:07 3398 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het oude topic is weer vol, dus tijd voor een nieuw topic waarin jullie weer verder kunnen.



Het vorige topic vinden jullie hier





met vriendelijke groet,



Junior
Alle reacties Link kopieren
@Marielle, van Jent had ik nog niet gehoord. Klinkt leuk, laat ik even in mij omgaan.

@Myrna, Kjell heb ik vaker voorbij zien komen. Vind de combi zo erg leuk. Schrijf hem erbijnop het lijstje.



Dankjewel allemaal! Heb best wel weer wat extra namen, nog niet het gevoel van DE naam, maar genoeg om even in mij om te laten gaan.
Alle reacties Link kopieren
Wij willen graag onze eerste zoon vernoemen maar met die initialen kunnen we nou net geen leukenamen verzinnen.

Het gaat om de letters w a/j h. Willem is de oorspronkelijke voornaam maar wij willen graag iets anders. Namen de we leuk vinden: Ruben, thijmen, Bastiaan. Helaas de verkeerde initialen dus. Wie kan helpen?
Alle reacties Link kopieren
Tot nu toe vinden we alleen wout wel leuk.
smartieee wijzigde dit bericht op 26-04-2017 07:39
Reden: Verkeerd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:keuzes schreef op 24 april 2017 @ 12:44:

[...]





Jammer!

Overigens is Yves echt Frans met dito uitspraak en Jesse kun je gewoon op z'n Nederlands uitspreken (op z'n Engels vind ik ook niet mooi). Maar dat even terzijde;)
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
quote:Smartieee schreef op 26 april 2017 @ 07:36:

Wij willen graag onze eerste zoon vernoemen maar met die initialen kunnen we nou net geen leukenamen verzinnen.

Het gaat om de letters w a/j h. Willem is de oorspronkelijke voornaam maar wij willen graag iets anders. Namen de we leuk vinden: Ruben, thijmen, Bastiaan. Helaas de verkeerde initialen dus. Wie kan helpen?



William

Walther

Wessel

Allan

Aron

Jarno

Jurgen

Jurriaan

Jort

Jorrit

Jasper

Jelmer

Joris

Julius

Jesper

Jochem

Jacco

Julian

Jules

Hugo

Harold

Henry

Harm
.
anoniem_326003 wijzigde dit bericht op 10-11-2018 00:17
99.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Moses vind ik persoonlijk niks, klinkt me wel érg bijbels in de oren (ook al is dat volgens mij eigenlijk Mozes).

Filip met een F vind ik wat raar en gemaakt staan, maar Philip vind ik een prima naam. Flip zou ik aleen als koosnaampje gebruiken en niet als roepnaam.

Boris vind ik heel leuk en stoer en Oliver vind ik ook wel prima, maar mocht er nog een kindje komen zou er geen oerhollandse naam naast passen, naar mijn idee. Dus dat is misschien ook iets om mee te nemen in je overwegingen.

Stel dus dat je nu kiest voor Oliver zou ik het een rare combi vinden als je de volgende Moos noemt.
Alle reacties Link kopieren
Boris: beetje hondennaam, wel oké.

Moses/Moos: Moos is boerenkool in dialect...zou ik nooit doen

Filip/Flip: Filip vind ik heel 'zwaar' voor iemand die nog niet volwassen is. Flip vind ik echter nog erger, wat mij betreft echt een naam voor een karikatuur, een raar tekenfilmfiguur of degene die een idioot in een film speelt. Zo'n type Kees Flodder (de jongen). Zou iemand met deze naam echt niet serieus nemen. Deze naam zou ik dus echt noooooooooooit kiezen.

Oliver: super leuk!
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
Boris en Oliver zijn leuke namen.



Moses, Moos en Flip vind ik absoluut niet mooi, Voor mijn gevoel niet echt serieuze namen, zeker Flip vind ik heel sneu.



Filip/Philip is wel een prima naam, maar ik krijg het idee uit je eerdere posts dat jullie dan Flip als roepnaam gebruiken, dus dan weer niet mooi. Sorry...
Alle reacties Link kopieren
quote:Didedo schreef op 01 mei 2017 @ 22:09:

We zijn inmiddels wat weekjes verder en hebben wat namen kunnen laten bezinken.



Op dit moment op onze lijst:



Boris

Moses (Moos)

Filip (Flip)

Oliver



Welke vinden jullie het leukst/totaal niet leuk? Is toch fijn om af en toe ook even andere meningen te horen want met z'n tweetjes kun je nogal in je eigen bubbel zitten maar anonieme meningen zijn soms ook wel even fijn Ik vind ze allemaal leuk behalve Oliver, over smaak valt niet te twisten zoals je ziet.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
.
anoniem_326003 wijzigde dit bericht op 10-11-2018 00:19
99.84% gewijzigd
.
anoniem_326003 wijzigde dit bericht op 10-11-2018 00:20
99.81% gewijzigd
.
anoniem_326003 wijzigde dit bericht op 10-11-2018 00:21
99.66% gewijzigd
.
anoniem_326003 wijzigde dit bericht op 10-11-2018 00:22
99.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Didedo, als ideeën:



Oscar

Jurriaan

Samuel

Simon

Nathanaël

Marnix

Jonah

Caspar

Victor

Reinier

Lodevic

Michaël

Daniël

Nicolas

Christiaan

Isaac

Christopher
quote:Didedo schreef op 01 mei 2017 @ 22:09:

We zijn inmiddels wat weekjes verder en hebben wat namen kunnen laten bezinken.



Op dit moment op onze lijst:



Boris

Moses (Moos)

Filip (Flip)

Oliver



Welke vinden jullie het leukst/totaal niet leuk? Is toch fijn om af en toe ook even andere meningen te horen want met z'n tweetjes kun je nogal in je eigen bubbel zitten maar anonieme meningen zijn soms ook wel even fijn



Ik vind alleen Flip en Moses niks. De andere vier vind ik leuk! Vooral Moos en Boris.

Ik meen me alleen te herinneren dat Olivia jullie voorkeurs meisjesnaam is. Dan is Oliver misschien minder geschikt (met het oog op eventuele volgende kinderen..)





Vinden jullie Sil/Syl als korte (roep)naam misschien nog leuk?

En dan Silvan, Silvian, Silvijn, Sylvester of Silas als volledige naam.
Flip vind ik ronduit zielig. Ik zou gaan voor Philip/Phil.
Alle reacties Link kopieren
Mijn top 4



James

Jacques

Maxime

Dominic
Alle reacties Link kopieren
quote:ennebar schreef op 04 mei 2017 @ 11:19:

[...]





Ik vind alleen Flip en Moses niks. De andere vier vind ik leuk! Vooral Moos en Boris.

Ik meen me alleen te herinneren dat Olivia jullie voorkeurs meisjesnaam is. Dan is Oliver misschien minder geschikt (met het oog op eventuele volgende kinderen..)





Vinden jullie Sil/Syl als korte (roep)naam misschien nog leuk?

En dan Silvan, Silvian, Silvijn, Sylvester of Silas als volledige naam.Je hebt mij in ieder geval op weg geholpen, weer een jongensnaam op mijn lijstje! (Ben helemaal niet zwanger, though.. ) Vind Sil/Syl super maar had erg de associatie dat het een afkorting was van Sylvester, wat ik geen leuke (mensen) naam vind. Maar nu leuke opties, bedankt!
Life is always rocky when you're a gem.
Alle reacties Link kopieren
dit vind ik mooie namen



emiliano

djairo
leef en laat leven
.
anoniem_326003 wijzigde dit bericht op 10-11-2018 00:23
99.84% gewijzigd
quote:mendy schreef op 03 mei 2017 @ 20:59:

Didedo, als ideeën:



Oscar

Jurriaan

Samuel

Simon

Nathanaël

Marnix

Jonah

Caspar

Victor

Reinier

Lodevic

Michaël

Daniël

Nicolas

Christiaan

Isaac

ChristopherBedankt voor het meedenken, er zitten echt mooie namen tussen (Oscar, Simon, Samuel en Rein(ier) alleen deze zijn of al afgeschoten door man of vergeven in familie/vriendenkring). De rest is het niet helaas!
Alle reacties Link kopieren
quote:Didedo schreef op 03 mei 2017 @ 20:13:

[...]





Thanks voor je mening! Haha Moos als boerenkool kende ik nog niet.. snap dat je het dan niet echt een naam vindt. Hier wordt het echter nooit daarvoor gebruikt dus dat is voor ons geen dealbreaker maar toch wel handig om te weten Persoonlijk hou ik wel van wat statige/zware namen maar daarom dat we dan Flip als koosnaam zouden gebruiken. Moet wel lachen om je associatie met Flodder Had dat zelf niet snel bij Filip gezocht maar dat kan dus ook Heb je eventueel nog aanvullingen in deze trant namen?



Hmm aanvullingen..waarschijnlijk allemaal al de revue gepasseerd maar even wat ideeen:

Jonathan

Oscar

Alec

Alexander (roepnaam Xander)

Remert

Caspar

David

Jarick/Jarrick

Cesco

Yannick

Sebastiaan

Berend

Julius

Mingus

Yves

Florian
Ik spreek toch geen Chinees?!
quote:Didedo schreef op 04 mei 2017 @ 17:25:

[...]





Klopt ja! Vandaar dat ik Oliver eerst ook helemaal geen kans wilde geven Nu hebben we ook nog een andere meisjesnaam op het oog en als we die nemen kan Oliver dus wel gewoon, dan zou Olivia de 2e naam worden. Maar vooralsnog blijft Olivia wel nr 1 dus moet Oliver dan het onderspit delven.. Oh hormonen en teveel bedenktijd zijn zo niet handig voor mij.. Ben al een twijfelkont dus schiet lekker op dit



Man vindt Moos en Boris ook het leukst en van die 2 kies ik Boris dus we laten deze voorlopig even op nr 1 staan en proberen eraan te gaan wennen! Sil vind ik erg leuk alleen vind ik de langere namen niet zo (door de associatie met mensen die ik ken). Silvijn op zich nog wel iets om over na te denken maar niet meteen het *wauw* gevoel. Ga 'm even laten bezinken en overleggen



Oh, dat twijfelen ken ik maar al te goed!

Hier waren we het rond 20 weken eens over de naam, maar ik heb tot dochter geboren was met vlagen getwijfeld of dit hem wel echt was. Toen ze op m'n borst gelegd werd, vroeg ik mijn vriend zelfs nog of ze wel echt een S.. was, haha. Maar de naam past perfect bij haar, geen moment spijt gehad.
@ Didedo, misschien is Ramses nog een optie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven