Jongensnamentopic
vrijdag 16 februari 2007 om 20:33
Gaat uw gang.
e-mail | redactievivaforum@gmail.com
dinsdag 20 februari 2007 om 11:45
quote:
quote: Emanuelle82 reageerde
off topic: Linde vind ik echt helemaal top!
on topic: Nathan vind ik wel okay, ik heb niet zoveel met die naam en ik hou niet zo van Engelse namen Nathan kan je toch ook in het Nederlands uitspreken...? De enige Nathan die ik ken, spreek je op z'n Nederlands uit, dus zo lees Ik spreek hem ook op z''n Nederlands uit hoor maar dat maakt de naam op zich niet minder Engels, al is het officieel natuurlijk een Hebreeuwse naam....
Huh, dat snap ik niet... Als je een Hebreeuwse naam Nederlands uitspreekt, issie toch niet Engels.....??????? Dan kun je iedere naam wel Engels noemen, zowat... Neem bijvoorbeeld de naam Thomas, is die ook ineens Engels, omdat je die ook op z'n Engels uit zou kunnen spreken, en hij in Amerika (net als overal anders trouwens) best veel voorkomt, ook als achternaam.....? Nee, ben ik het niet mee eens!
En zo vind ik hem ook leuk, op z'n Engels vind ik hem ook niet zo...!
maar nogmaals het boeit niet zo van ik ervan vind het is tenslotte JULLIE kindje!!
on topic: Nathan vind ik wel okay, ik heb niet zoveel met die naam en ik hou niet zo van Engelse namen Nathan kan je toch ook in het Nederlands uitspreken...? De enige Nathan die ik ken, spreek je op z'n Nederlands uit, dus zo lees Ik spreek hem ook op z''n Nederlands uit hoor maar dat maakt de naam op zich niet minder Engels, al is het officieel natuurlijk een Hebreeuwse naam....

En zo vind ik hem ook leuk, op z'n Engels vind ik hem ook niet zo...!
maar nogmaals het boeit niet zo van ik ervan vind het is tenslotte JULLIE kindje!!
dinsdag 20 februari 2007 om 11:52
quote:
quote: MetteMarie reageerde
Hallo,
Mijn man wil graag onze kinderen vernoemen. Zijn vader heet Wiebe, heeft iemand een leuke naam die hier wat op lijkt maar toch ook niet zo oud bollig is...!
Names that are related to [fgcolor=#0000ff]WIEBE[/fgcolor]:
[fgcolor=#0000ff]VIBEKE[/fgcolor] f Danish, Norwegian[fgcolor=#0000ff]VIVEKA[/fgcolor] f Swedish[fgcolor=#0000ff]WIBEKE[/fgcolor] f German[fgcolor=#0000ff]WIBO[/fgcolor] m Dutch, Frisian[fgcolor=#0000ff]WIEBKE[/fgcolor] f GermanDab stem ik voor Wiebe, dat vind ik de leukste!
quote: MetteMarie reageerde
Hallo,
Mijn man wil graag onze kinderen vernoemen. Zijn vader heet Wiebe, heeft iemand een leuke naam die hier wat op lijkt maar toch ook niet zo oud bollig is...!
Names that are related to [fgcolor=#0000ff]WIEBE[/fgcolor]:
[fgcolor=#0000ff]VIBEKE[/fgcolor] f Danish, Norwegian[fgcolor=#0000ff]VIVEKA[/fgcolor] f Swedish[fgcolor=#0000ff]WIBEKE[/fgcolor] f German[fgcolor=#0000ff]WIBO[/fgcolor] m Dutch, Frisian[fgcolor=#0000ff]WIEBKE[/fgcolor] f GermanDab stem ik voor Wiebe, dat vind ik de leukste!
dinsdag 20 februari 2007 om 12:01
quote:
Huh, dat snap ik niet... Als je een Hebreeuwse naam Nederlands uitspreekt, issie toch niet Engels.....??????? Dan kun je iedere naam wel Engels noemen, zowat... Neem bijvoorbeeld de naam Thomas, is die ook ineens Engels, omdat je die ook op z'n Engels uit zou kunnen spreken, en hij in Amerika (net als overal anders trouwens) best veel voorkomt, ook als achternaam.....? Nee, ben ik het niet mee eens! Daar zit ook geen logica in hoor, tis puur mijn gevoel, die naam doet mij heel erg Engels aan snappie.....
afwijking van mijn kant dus, sorry!

dinsdag 20 februari 2007 om 13:30
quote:
wij hebben op dit moment SYL als jongens naam.
ik vind het echt heel moeilijk want ben nog niet 100% overtuigd.
Maar...ik heb geen alternatief!
we zoeken een korte stoere nederlandse naam...
wie oh wie helpt me?
Moeilijk he Nicky.... ik zal eens een gooi doen (waarschijnlijk heb je die zelf ook al bedacht maar toch)
Jens
Max
Tijn
Cas
Kai
Bo
Joep
Huub
Finn
Brent
Giel
Harm
Jur
Teun
Freek
Graag hoor ik wat je hiervan vind!
Steef
wij hebben op dit moment SYL als jongens naam.
ik vind het echt heel moeilijk want ben nog niet 100% overtuigd.
Maar...ik heb geen alternatief!
we zoeken een korte stoere nederlandse naam...
wie oh wie helpt me?
Moeilijk he Nicky.... ik zal eens een gooi doen (waarschijnlijk heb je die zelf ook al bedacht maar toch)
Jens
Max
Tijn
Cas
Kai
Bo
Joep
Huub
Finn
Brent
Giel
Harm
Jur
Teun
Freek
Graag hoor ik wat je hiervan vind!
Steef
dinsdag 20 februari 2007 om 13:53
quote:
Huh, dat snap ik niet... Als je een Hebreeuwse naam Nederlands uitspreekt, issie toch niet Engels.....??????? Dan kun je iedere naam wel Engels noemen, zowat... Neem bijvoorbeeld de naam Thomas, is die ook ineens Engels, omdat je die ook op z'n Engels uit zou kunnen spreken, en hij in Amerika (net als overal anders trouwens) best veel voorkomt, ook als achternaam.....? Nee, ben ik het niet mee eens! Daar zit ook geen logica in hoor, tis puur mijn gevoel, die naam doet mij heel erg Engels aan snappie.....
afwijking van mijn kant dus, sorry!
Oooooowwww, er zat geen logica in je opmerking...? Dan snap ik het !

Oooooowwww, er zat geen logica in je opmerking...? Dan snap ik het !
dinsdag 20 februari 2007 om 18:33
Hoi Nicky en anderen,
Bij ons staat Sil ook al een heel poosje in ons favoriete lijstje. Verder vinden we de volgende namen leuk:
Jens (maar liever geen naam eindigend op s)
Tijn (is populair)
Joep (zo heet familielid)
Finn (populair)
Pim (zijn er ook al meer van)
Till
Jur vind ik ook een erg leuke naam. Sil en Jur zijn dus nog beide in de running. Ik ben erg benieuwd wat jullie de leukste, stoerste en origineelste naam van deze twee vinden?
Bij ons staat Sil ook al een heel poosje in ons favoriete lijstje. Verder vinden we de volgende namen leuk:
Jens (maar liever geen naam eindigend op s)
Tijn (is populair)
Joep (zo heet familielid)
Finn (populair)
Pim (zijn er ook al meer van)
Till
Jur vind ik ook een erg leuke naam. Sil en Jur zijn dus nog beide in de running. Ik ben erg benieuwd wat jullie de leukste, stoerste en origineelste naam van deze twee vinden?
woensdag 21 februari 2007 om 10:26
Ik vind Sil stoerder dan Jur. Jur vind ik ook best leuk maar een beetje kak.
bedankt voor al jullie reacties....veel hoor!
maar ik blijf het moeilijk vinden. meiden naam zijn we nu echt uit, maar een jongen pfffff.
sem vind ik echt super leuk...maar zo ala wendy van dijk en zoooo populair terwijl ik het echt een ontxettend leuke naam vind.
Doet het jullie ook aan kind van W.v D denken??
Luca (s) vinden we ook leuk...alleen das weer zo ala marco borsato haha
Lucas is dan wel een optie, maar dan vind ik Luca toch leuker...
Ik heb echt werkelijk nog nooit iets zo moeilijk gevonden!
bedankt voor al jullie reacties....veel hoor!
maar ik blijf het moeilijk vinden. meiden naam zijn we nu echt uit, maar een jongen pfffff.
sem vind ik echt super leuk...maar zo ala wendy van dijk en zoooo populair terwijl ik het echt een ontxettend leuke naam vind.
Doet het jullie ook aan kind van W.v D denken??
Luca (s) vinden we ook leuk...alleen das weer zo ala marco borsato haha
Lucas is dan wel een optie, maar dan vind ik Luca toch leuker...
Ik heb echt werkelijk nog nooit iets zo moeilijk gevonden!
woensdag 21 februari 2007 om 16:37
quote:Ik ben momenteel 20 weken zwanger van onze eerste zoon ( als de gyn het goed gezien heeft). Gefeliciteerd!!!
We denken aan de volgende namen :
* Tibo
* Kobe
* Carsten Leuk! Ook leuk als Karsten!
* Corben
* Timo Leuk.
* Vince Dan vind ik Vincent leuker, maar zo heet mijn neefje ook... Dus ik ben een beetje bevooroordeeld!
Wat denken jullie ervan?
We denken aan de volgende namen :
* Tibo
* Kobe
* Carsten Leuk! Ook leuk als Karsten!
* Corben
* Timo Leuk.
* Vince Dan vind ik Vincent leuker, maar zo heet mijn neefje ook... Dus ik ben een beetje bevooroordeeld!
Wat denken jullie ervan?
donderdag 22 februari 2007 om 15:54
quote:
Wat vinden jullie van;
Marcin Niet zo leuk
Marek Nee
Jarek Nee
Jaime Ook niet
Thijmen Heel erg leuk...Stond ook op mijn lijst, maar vriend vond het niks!
Jerzey Nee, ook niet echt.
Mike Kan er goed mee doorDank je voor de reacties. Zelf staat bij ons Vince en Tibo op nr 1, maar het is leuk te merken dat er ook wat enthousiaste reacties zijn op Carsten.
Wat vinden jullie van;
Marcin Niet zo leuk
Marek Nee
Jarek Nee
Jaime Ook niet
Thijmen Heel erg leuk...Stond ook op mijn lijst, maar vriend vond het niks!
Jerzey Nee, ook niet echt.
Mike Kan er goed mee doorDank je voor de reacties. Zelf staat bij ons Vince en Tibo op nr 1, maar het is leuk te merken dat er ook wat enthousiaste reacties zijn op Carsten.
donderdag 22 februari 2007 om 18:27
quote:
Wat vinden jullie van;
Marcin
Marek
Jarek
Jaime
Thijmen
Jerzey
Mike
op een ander namenforum schrijft iemand mee, wiens zoontjes geloof ik Jarin en Marek heten, die twee vind ik ook wel leuk bij elkaar klinken! Jarke, Maren en Thijmen zijn dan ook de namen uit jouw rijtje, die ik het leukste vind!
Wat vinden jullie van;
Marcin
Marek
Jarek
Jaime
Thijmen
Jerzey
Mike
op een ander namenforum schrijft iemand mee, wiens zoontjes geloof ik Jarin en Marek heten, die twee vind ik ook wel leuk bij elkaar klinken! Jarke, Maren en Thijmen zijn dan ook de namen uit jouw rijtje, die ik het leukste vind!
donderdag 22 februari 2007 om 18:27
quote:
quote: Thirza28 reageerde
Wat vinden jullie van;
Marcin
Marek
Jarek
Jaime
Thijmen
Jerzey
Mike
op een ander namenforum schrijft iemand mee, wiens zoontjes geloof ik Jarin en Marek heten, die twee vind ik ook wel leuk bij elkaar klinken! Jarke Moet natuurlijk Jarek zijn!, Maren en Thijmen zijn dan ook de namen uit jouw rijtje, die ik het leukste vind!
quote: Thirza28 reageerde
Wat vinden jullie van;
Marcin
Marek
Jarek
Jaime
Thijmen
Jerzey
Mike
op een ander namenforum schrijft iemand mee, wiens zoontjes geloof ik Jarin en Marek heten, die twee vind ik ook wel leuk bij elkaar klinken! Jarke Moet natuurlijk Jarek zijn!, Maren en Thijmen zijn dan ook de namen uit jouw rijtje, die ik het leukste vind!
vrijdag 23 februari 2007 om 19:54
Hoi,ik kom er even tussen. Ik lees namelijk bij Nicky dat ze SYL hebben maar nog niet 100% zeker zijn. Mijn man en ik hadden die naam ook, wij vinden 'm leuk maar niet stoer genoeg. Onze zoon is inmiddels alweer bijna 6 maanden en het is ARON geworden. Kort stoer en past leuk bij zijn zus Zoe (maar dan met 2 puntjes op de e). Iedereen kent de naam Aron ook maar hij komt niet zoveel voor.
Persoonlijk vind ik Sem ,Sam, Luca kei leuk. Maar die namen zijn zo populair, 4 jaar later zitten er 4 in 1 kleuterklas.
Succes met jullie zoektocht allemaal! Tis inderdaad heel moeilijk!
Persoonlijk vind ik Sem ,Sam, Luca kei leuk. Maar die namen zijn zo populair, 4 jaar later zitten er 4 in 1 kleuterklas.
Succes met jullie zoektocht allemaal! Tis inderdaad heel moeilijk!
vrijdag 23 februari 2007 om 22:07
Ik vind Aron mooi!
wij wilden voor Nathan (op zijn Nederlands) gaan maar toen ik eenmaal bedacht dat het op Satan rijmt vond ik de naam ineens minder mooi.
Mijn vriend heeft 5,5 maanden totaal niet meegedacht en alles afgekapt waar ik mee kwam. Hij vond echt niets leuk, grrr. Gister stond ik onder de douche, kwam hij binnen lopen (heel belangrijk detail...not) en zei hij ineens 'Timo'.
Ik vind het een hele leuke naam en zag hierboven ook iemand ermee. Maar hij is niet populair toch??? dat moet ik niet hebben, mijn oudste heet Sam. Prachtige naam, maar in de zomer loopt er altijd nog wel ergens een andere Sam in de speeltuin rond. Dat vind ik jammer. Hierbij zou wel het feit vervallen dat ik zo graag een naam met een J wil...
wij wilden voor Nathan (op zijn Nederlands) gaan maar toen ik eenmaal bedacht dat het op Satan rijmt vond ik de naam ineens minder mooi.
Mijn vriend heeft 5,5 maanden totaal niet meegedacht en alles afgekapt waar ik mee kwam. Hij vond echt niets leuk, grrr. Gister stond ik onder de douche, kwam hij binnen lopen (heel belangrijk detail...not) en zei hij ineens 'Timo'.
Ik vind het een hele leuke naam en zag hierboven ook iemand ermee. Maar hij is niet populair toch??? dat moet ik niet hebben, mijn oudste heet Sam. Prachtige naam, maar in de zomer loopt er altijd nog wel ergens een andere Sam in de speeltuin rond. Dat vind ik jammer. Hierbij zou wel het feit vervallen dat ik zo graag een naam met een J wil...