Jongensnamentopic

16-02-2007 20:33 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaat uw gang.
quote:Catooo schreef op 09 augustus 2008 @ 00:29:

ow biol, lastig zeg! gelukkig heb je viggo en ilian nog als leuke namen... ga nog even voor je denken; (ps ilian spreek je uit als ieliejan he, zo met één l?) oja en sorry voor al eerder genoemde namen hoor, hou het niet meer uit elkaar...

Tonar - Nee, das echt iets te apart

Duran- nee ook niet zo leuk

Jorn- nee ook niet zo leuk

Jort- vind ik wel leuk, maar man niet

Tobias-vind manlief wel leuk, maar ik niet.

Morris- nee, moet ik denken aan GTST... brrrMicha - mwa t gaat, maar niet echt super

Simon/Simeon -nee vind ik te ouderwetsMart - nee vind ik niet leuk

Pepijn- kan man niet uitspreken ivm P

Tristan-nee, vind ik een hondennaam....

Menno- doet manlief denken aan hond van tante ( ???)

Twan- ja vind ik wel leuk, man lief niet helaas..

Bram- nee, te ouderwets

Benno- nee vind ik niet zo leuk

Benjamin- is 2e naam van man... en wil zeker niet vernoemen

Timon- ja vind ik leuk, maar manlief zegt dat dat van the lion king is en vind dat raarAch catoo, wat ben je goed bezig!!!... ik waardeer het enorm( en vind het dan ook steeds lastiger om steeds te zeggen ehh nee.)

Ilian spreek je inderdaad uit als ieliejan... mijn commentaar staat weer bij de namen!!!!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
biol, vind het wel leuk hoor! en ook dat je zo kritisch bent. hoop nog steeds dat je ineens weet welke naam het gaat worden

Timon vind ik zelf oook een leuke naam! is idd van lion king, maar so what? ;) leuk zelfs, misschien kan manlief er aan wennen?

Wat vind je anders nog van Gideon, Sebas, Victor, David, Sepp, Juda, Jur, Kamiel of Chaim (gajm)?
Ik vind Sep, Timo, Valentijn en Tijmen erg leuk!!!

Voor een meisje;

Lois, Zoe, Madelief, Bo en Isis
quote:Catooo schreef op 09 augustus 2008 @ 09:18:

biol, vind het wel leuk hoor! en ook dat je zo kritisch bent. hoop nog steeds dat je ineens weet welke naam het gaat worden

Timon vind ik zelf oook een leuke naam! is idd van lion king, maar so what? ;) leuk zelfs, misschien kan manlief er aan wennen?

Wat vind je anders nog van

Gideon = vind ik wel leuk, maar ergens is er iets dat zegt ehhm nee... weet niet waarom,

Sebas = nee, is duidelijk afkorting van sebastiaan en dat vind ik niks

Victor = nee... te ouderwets,

David,= is joodse naam zegt man...

Sepp, = nee, te apart

Juda= nee te apart

Jur= vind man te kak ( en wij zijn toch best kak vind ik zelf)

Kamiel= kan man z`n strotje niet uit krijgen...

Chaim (gajm)?= vind ik leuk, maar manlief zegt alleen AJAX! Nou ik vind het in ieder geval ontzettend lief van je, al die moeite!!!!

Ik vind het ook heel moeilijk, en zodra wij eruit zijn ben jij de eerste die het hoort!!! manlief is er uit dat hij in ieder geval niet echt fan is van joodse namen( vergelijkt hij met Ajax... sorry, voor de ajax fans)
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
even jullie input...

we hebben eigenlijk al heel lang Yael in ons hoofd... manlief vindt dit echter meer een meisjesnaam, en ik juist niet..

wat vinden jullie??
Ik ken 2 meisjes die zo heten, en volgens mij is het een joodse naam, dat wilde je man toch niet?

Even over David: dat is van oorsprong een joodse naam, maar dat geldt ook voor Sem, Ruben en veel andere populaire namen. In Engeland en Amerika is die naam heel erg populair en heeft absoluut niet een joodse connotatie. Maar goed.
Yaël/Jaël is een Hebreeuwse meisjesnaam.

Joël daarentegen is een Hebreeuwse jongensnaam.

Maar ik zie dat jullie geen Hebreeuwse namen willen. Namen zoals David en Ruben enz. zijn wat MissMara aangeeft ondertussen zo'n gemeengoed dat je niet echt meer van een specifieke Hebreeuwse naam spreekt.
Whatever, I do what I want
.
anoniem_7841 wijzigde dit bericht op 10-08-2008 08:21
Reden: .
% gewijzigd
Hmm... moeilijk. Eerlijk gezegd vind ik het niet zo'n stoere naam. Moet meteen aan Jody Bernal denken. Charlie vind ik wel gaaf!

Waarom niet gewoon alleen opa Joop vernoemen (net als opa Charles)? Dan kun je Joe of Joey doen als je van Engelse namen houdt.
Ik ken ook een meisje wat Jody heet en vind het ook een typische meisjesnaam.

O en Biol, ik vind Yaël echt een geweldig mooie naam, maar eigenlijk wel voor een meisje... Denk aan namen als Jaelle, Yoëlle, etc. En wat is dat joodse gedoe een onzin zeg! En dat alles alleen om voetbal... vind dat echt helemaal niks dat je je naam daar door laat beinvloeden, maar goed ik ben dan ook geen die-hard voetbalfan. Veel oorspronkelijk joodse namen vind ik erg mooi.

Ik wilde zeggen; wat vind je van Yaron, maar sorry is ook joods...
trustno1; wat een gave keuze trouwens Thijmen!! Echt heel mooi en ook super samen met Jesper. Nu nog een mooie tweede naam eventueel
Trustno, goede keus! Thijmen is zo'n mooie naam! Ik had hem ook hoog op mijn lijstje staan, maar het past echt niet bij de achternaam.

Charlie vind ik wel stoer, maar Jody vind ik eigenlijk niet leuk en ook totaal niet bij Thijmen passen. Wat MissMara oppert vind ik wel een goede: waarom niet alleen opa Joop vernoemen? Thijmen Joop vind ik eigenlijk erg leuk!
quote:Catooo schreef op 09 augustus 2008 @ 22:49:

Ik ken ook een meisje wat Jody heet en vind het ook een typische meisjesnaam.

O en Biol, ik vind Yaël echt een geweldig mooie naam, maar eigenlijk wel voor een meisje... Denk aan namen als Jaelle, Yoëlle, etc. En wat is dat joodse gedoe een onzin zeg! En dat alles alleen om voetbal... vind dat echt helemaal niks dat je je naam daar door laat beinvloeden, maar goed ik ben dan ook geen die-hard voetbalfan. Veel oorspronkelijk joodse namen vind ik erg mooi.

Ik wilde zeggen; wat vind je van Yaron, maar sorry is ook joods...wat dat voetbal gedoe, dat is natuurlijk gewoon wat gekkigheid, het kwam er meer op neer dat hij Levi echt niet leuk vind... en dat verbind hij dan aan Ajax, maar ook echt alleen als gekheidje om mij te plagen omdat ik het hele ajax-feijenoord-psv gedoe onzin vindt!.

Ik heb gisteren eens even navraag gedaan bij de moeder van een vriendinnetje van mij, die is zelf israelisch/hebreeuws.. ze heeft eens even wat onderzoek gedaan naar de naam Yael.

ik ken namelijk( via haar) 2 mannen die Yael heten, en die komen dus ook allebei daar vandaan, en spreken geen nederlands.

Het schijnt dat de meisjesversie Jael is, en de jongensversie Yael..

de officiele betekenis is steenbok( wat mannelijk is) de meisjesversie Jael betekent Geit... is dan weer vrouwelijk!!

wij hier hebben er een naam van gemaakt die zowel door jongens als meisjes gedragen wordt.. en als je gaat kijken op de site van Aegon dan is hij de afgelopen 12 maanden 11 keer aan een jongen geven en 10 keer aan een meisje.....

tegenwoordig wordt Yaelle of Yaella vaker aan een meisje gegeven... in het nederlands wordt Jael trouwens ook regelmatig aan meisjes gegeven!

ik vind het erg verwarrend!

Of dit de naam wordt weet ik trouwens nog niet hoor, want ik vind als een naam zo veel voor beiden gebruikt wordt dan weet ik niet of ik het wel leuk genoeg vind... ik vind het in ieder geval een prachtige naam!
biol wijzigde dit bericht op 10-08-2008 22:01
Reden: aanpassing!
% gewijzigd
Wat vinden jullie van Djemen, Digmon, Thein, Leif, en Thord?

Vind ze zelf niet allemaal mooi, maar misschien ziet iemand er iets in ze zijn in ieder geval apart, denk ik.
quote:Catooo schreef op 12 augustus 2008 @ 21:16:

Wat vinden jullie van Djemen, Digmon, Thein, Leif, en Thord?

Vind ze zelf niet allemaal mooi, maar misschien ziet iemand er iets in ze zijn in ieder geval apart, denk ik.ze zijn idd heel apart.... ( waar haal je ze toch vandaan!!) mij iets te apart in ieder geval!
Biol, wij hebben hetzelfde probleem met onze jongensnaam. Ik ben nu 39 weken en 6 dagen zwanger en doordat mensen de in onze ogen jongensnaam ook aan meisjes geven twijfelen we er nog steeds over. Aan de andere kant: als mijn zoon eenmaal die naam heeft, heeft hij die naam en vraag ik me af hoeveel last hij er uiteindelijk van zal hebben.

Yael vind ik een mooie naam!
Dubbele post
Yej Morrie!

Ik denk dat het Noah wordt! En anders Yannick

gokje hoor. Allebei hele mooie namen! Ben benieuwd wanneer hij of zij komt?! Heb je al genoeg van die buik? Succes nog even!

En biol, als ik vreemde aparte of mooie namen hoor dan onthoud ik ze om ze weer aan jullie door te geven

Namen als Bas en Daan kent iedereen wel, dus kan je zelf bedenken, deze aparte namen kom je niet zomaar op

Vond zelf Thein wel mooi, want dit was een vernoeming naar opa die Hein heette. Leuk gevonden toch?
quote:Morrie schreef op 13 augustus 2008 @ 09:28:

Biol, wij hebben hetzelfde probleem met onze jongensnaam. Ik ben nu 39 weken en 6 dagen zwanger en doordat mensen de in onze ogen jongensnaam ook aan meisjes geven twijfelen we er nog steeds over. Aan de andere kant: als mijn zoon eenmaal die naam heeft, heeft hij die naam en vraag ik me af hoeveel last hij er uiteindelijk van zal hebben.

Yael vind ik een mooie naam!

Ik wil het je niet nog moeilijker maken, Morrie, maar hier een ervaring die ik van dichtbij ken:

Mijn broer heeft een naam die ook meisjesnaam is en het maakt natuurlijk meestal niet zoveel uit (al denken mensen voordat ze hem ontmoeten vaak met een vrouw te maken te hebben). Maar toen het na een verhuizing even moeilijk ging met hem in een klas van de lagere school is die naam aangegrepen om hem ongenadig te pesten. Voor een opgroeiend kind is het heel schadelijk om langere tijd te horen dat je 'eigenlijk' een meisje bent enzo. Dus als je kind altijd happy, evenwichtig etc is maakt die naam niet uit, dan maakt hij zich er wel met een grapje vanaf. Gaat het even minder, of is het gewoon een sociaal kwetsbaar kind, dan geeft het aanleiding voor fundamenteel kwetsende opmerkingen. Mijn ouders hadden er spijt van dat ze er niet beter over nagedacht hadden. Nog steeds heeft mijn broer (nu bijna 30) geen goed gevoel over zijn naam, het is een soort zwakke plek in zijn presentatie in het openbaar. Iedereen heeft die plekken (uiterlijk, rare stem, etc) maar deze had vermeden kunnen worden - dat maakt het wat wrang.
Ik ken een jongen die Dominique heet. Vond het als kind (ik ken hem vanaf dat hij 6 was) al vreselijk en werd er echt mee gepest en nu is hij een knappe, intelligente man, maar zijn naam zal hij nooit bij "nieuwe" mensen zeggen. Dan is het Niek...en echt omdat hij zich er niet prettig bij voelt.

Niet doen dus is mijn idee!
Ik ben dan wel benieuwd wat de naam is van je broer MissMara, maar die ga je hier niet melden natuurlijk . Want er is natuurlijk wel verschil. De naam die wij in gedachte hebben is echt een jongensnaam, en dat mensen hem aan een meisje geven is eigenlijk hun 'fout', hij moet dan namelijk eigenlijk ook anders geschreven worden. Ik geloof niet dat de naam die wij in gedachte hebben echt een 'pestgevoelige' naam is, dat jonge kinderen het ook een meisjesnaam vinden zeg maar.

En ik denk dat een kind zonder naam nog meer gepest gaat worden , we hebben geen alternatief en deze naam is de enige die we leuk vinden. Dus hij moet het er mee doen!

Catoo, ik ben het nog niet echt zat hoor, ik ben niet zo'n zeurzwangere . De baby komt er vast binnenkort wel uit, en ik geniet nu nog van de rust. Het wordt strakst druk zat!
Ik ken ook een jongen die Dominique heet, hij is ook knap. Misschien is het dezelfde .
Ok, Morrie, dat is wel een verschil ja. Eigenlijk klink je wel zeker - stoppen met twijfelen dan maar! Een goede bevalling toegewenst alvast!
Ik dacht precies hetzelfde net MissMara, dat ik eindelijk eens zeker klink over een naam en me niet aan het twijfelen laat brengen door meningen van anderen, dus hij moet het gewoon worden!
quote:Morrie schreef op 13 augustus 2008 @ 09:28:

Yael vind ik een mooie naam!Je klinkt nu in ieder geval heel zeker....

Ik zit me helemaal suf te piekeren en zoeken.... Het is ook heel lastig.. netzo als met Yael, er wordt zo verschillend over geschreven... en idd er zijn heel veel meisjes die Jael heten, maar Yael wordt zowel aan jongens als meisjes gegeven, en omdat het een naam is die uit het buitenland komt is het een naam die voor veel mensen nieuw is..

Ik had vroeger een jongen in mijn klas die Dani heet. Hij werd altijd voor een meisje aangezien, terwijl het een italiaanse naam is, en blijkbaar echt een jongensnaam!

( wisten jullie trouwens dat als je marokkaans bent je heel erg gebonden bent aan een namenlijst... je mag kiezen uit ik geloof 750 jongensnamen en iets van 830 meisjesnamen!!! pffff ik zou dan helemaal gek worden)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven