Jongensnamentopic

16-02-2007 20:33 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaat uw gang.
Oh en man komt net met de naam 'Flinn'

?????????
Flinn? Daar is de mijne ook al eens mee aangekomen. Ik had ook allemaal vraagtekens op mijn gezicht toen volgens mij.

Ik vind Merlijn overigens niet zo leuk. Ik denk dus wel aan die tovenaar.
Ik heb een tijd geleden een oproepje geplaatst voor een jongensnaam.Er zijn er toenheel wat genoemd en uiteindelijk is het toch Thomas geworden.Ik wil iedereen die voor me heeft mee gedacht even bedanken.

Groetjes moon
Leuke naam moon!!

Trustno1; ik vind merlijn wel een redelijke naam, maar vind dan marijn of melvin wat beter uit te spreken. Flinn is wel leuk! ook al heb ik dan een lichte neiging richting de flinstones

Jesper en Flinn

Wat vind je anders van Finn? Vind ik persoonlijk iets minder gezocht dan flinn.

Ik kan me trouwens voorstellen dat je hugo een 'volwassen' naam vind, maar ik ken ook een klein babytje met de naam hugo en dan is dat ook wel super lief en stoer! ik ben helemaal om hij staat ergens bovenaan in mijn lijstje.

Jesper en Finn, Jesper en Hugo, andere opties;

Jesper en Twan

Jesper en Iwan

Jesper en Ivo

Jesper en Dari

Jesper en Bas

Jesper en Menno

Jesper en Dyon

Jesper en Mick
Trustno, ik ben moeder van een Hugo'tje en ik vind het nog steeds een supernaam! Mijn Hugo is een stoer, grappig, innemend en ondernemend knulletje en zijn naam past helemaal bij hem. Overigens kreeg ik vlak na zijn geboorte ook de opmerking dat het zo'n volwassen naam was voor een baby'tje. Persoonlijk vind ik het wel meevallen; wij gingen voor namen die ook als de kindjes volwassen zijn niet kinderachtig zijn. Zo kende ik vroeger een Mickie. Enig als je klein bent, maar helaas voor haar zal ze niet heel haar leven klein blijven!

Een tijdje terug postte ik hier wel eens en wij wisten toen nog niet het geslacht van de baby. Sinds een dikke week weten we dat we weer een jongetje krijgen en ook zijn naam hebben we: Mees.

Moet wel eerlijk zeggen dat ik nog steeds erg twijfel over Julius, maar ik denk dat Mees het beste bij de namen van zijn broertjes past. (Steijn en Hugo) Helaas pindakaas is de combinatie Mees en Julius geen optie voor mijn man. Baby Drie krijgt drie namen, maar hij wordt net als zijn broertjes vernoemd naar opa's en overgrootvaders.
spitsmuisje, wat leuk dat je een hugo hebt! steijn vind ik trouwens ook een mooie naam. wat leuk dat jullie weer een jongetje krijgen!! Mees vind ik een hele leuke lieve naam! maar ook julius is gaaf! Misschien vind ik julius beter in het rijtje passen bij zijn broers, maar mees is wel heel lief....

ik vind trouwens, net wat anders dan julius ook julian, fabian en faber leuke namen. Bij Mees denk ik meer aan Sam, Sem en Sepp. Maar goed, al met al heb je straks drie mooie jongetjes met prachtige namen!!!

leuk om ook eens te horen hoe het verder gaat met namen-zoekers
Catoo, ik heb dus eigenlijk een beetje hetzelfde. Het stomme is dat toen ik net wist dat ik zwanger was van dit kindje, ik meteen dacht/wist dat het een jongetje was en dat hij Mees zou heten.

Julius is en blijft een supernaam! Ik had hem al in mijn hoofd tijdens de zwangerschap van Steijn en Hugo (Hugo had bijna Julius geheten, maar ik vond Hugo net wat mooier) en ik kom er maar niet vanaf. Ik heb nog even, gelukkig!
spitsmuisje, ik vind Julius ook echt geweldig, ook bij de andere twee namen! Wat vind je anders van Julian?
Whatever, I do what I want
Nou we zijn de hele avond aan het brainstormen voor een naam. Maar natuurlijk zijn we er nog niet uit hoor.....

Ik vind Hugo toch ook wel erg leuk (ondanks de genoemde twijfel) maarja, manlief vind het toch niets.

Flinn vind ik echt een belachelijke naam :-) Finn is dat niet, maar is het voor mij ook niet.

Vriend vindt Wessel en Quinten erg leuk, maar daar heb ik ook niet echt wat mee.

We hebben het toch weer gehad over Tijn (was 1e optie) Mijn broer heet alleen Martijn en daarom twijfel ik (geen goede band mee) Het lijkt me vervelend als mensen dan vragen; oh naar je broer vernoemd? Maar misschien is nu het idee om de officiele naam 'Valentijn' te geven en roepnaam 'Tijn'. Of is dat weer teveel gesjoemel zeg maar? Valentijn vind ik mooi, maar wel erg lang. En hoe dan ook, Tijn blijft een leuke naam.. zeker bij Jesper.
Trustno, wat dacht je anders van Stijn? Lijkt op Tijn, maar dan met een letter meer!

Crini, Julian vind ik mooi, maar het kan niet met de achternaam. Julian rijmt op de achternaam en dat vind ik persoonlijk niet mooi.
Stijn vind ik een super naam, maarrrrr man niet. Misschien omdat onze achternaam ook met St begint...
Thijmen / Tijmen dan? Lijkt minder op Martijn.
Iduna, Thijmen is geweldig! Het is dat het niet klinkt bij onze achternaam, anders had ik er zó voor gekozen!

Trustno, als Thijmen niet is, wat vind je dan van Thijs?
Trustno1;

Jesper en Wessel vind ik nog wel een mooie combinatie. Quinten vind ik persoonlijk een vele 'hardere' naam dan Jesper... Wat vind je anders nog van Rocco, Levi of Tino/Timo?

Valentijn vind ik trouwens ook een erg mooie naam! Vind het op zich best een optie om je kind valentijn te noemen en dan roepnaam Tijn, maar of daarmee de associatie met Martijn verdwijnt dat weet ik niet.

Thijmen is trouwens ook geweldig

Laat maar weten wat je er allemaal van vind.
Hallo allemaal,

Ik ben gisteren bevallen van een zoon en we hebben de naam Luke (Frits i.v.m. vernoemen) gekozen.

Allemaal heel erg bedankt voor het meedenken.
Gefeliciteerd hera27!

Ik wil wel even reclame maken voor de naam van mijn zoontje

Casper (vaak afgekort naar Cas)
Hera wat leuk!! en wat lief dat je dat zo snel komt melden!

Geniet ervan!
Ik hoorde gisteren voor het eerste de naam LEV voor een jongen. Misschien vind iemand die ook wel heel leuk vind hem zelf wel stoer en apart.
Trustno1 (sorry als er namen al eerder genoemd zijn) ;

Jesper en ....

Dirk

Ruben

Julian

Fabian

Thomas

Melle

Joppe

Steven

Alexander

Tobias

Robin

Raoul

Wouter

Bas
Hallo, daar ben ik weer even... we hebben inmiddels ook nog ilian toegevoegd aan t lijstje...

wat vinden jullie daarvan??
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Ilian vind ik als een meisjesnaam klinken. Ilias daarentegen vind ik prachtig, en een klassieke, belangrijke naam (de held van Homeros' verhaal)
Gefeliciteerd trouwens, Hera!
biol; je hebt nooit op mijn laatste lijstje gereageerd.. of zat daar gewoon niks bij?

Ik vind ilian ook meer een meisjesnaam geloof ik, klinkt namelijk als lilian. Ilias is idd wel een mooie naam!!

Maar misschien moet ik gewoon aan de naam wennen, kan ook. Welke namen heb je tot nu toe die je helemaal leuk vind?
Hi,

Ook hier wat suggesties gevraagd; ik heb al flink meegelezen met de namen die al genoemd zijn maar wij zijn er ook nog niet uit. Ben in December uitgerekend van 2e jongetje.

We zijn nogal cross-cultureel ;) dus willen een

- vrij korte naam

- die makkelijk uit te spreken is voor zowel nederlanders als zuid europeanen. (Gek genoeg kwamen we bij eerste zoontje uit op een Finse naam (Mika) ;)

- Verder willen we geen religieuze betekenis....

Ik vind zelf namen zoals Luca ook leuk, maar dat klinkt dan weer niet echt bij naam broer...

Iemand suggesties?
Linda, ik schud wat namen uit mijn mouw:

Hero

Timo

Diego

David

Duco

succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven