Jongensnamentopic

16-02-2007 20:33 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaat uw gang.
haha, maar Jake is natuurlijk ook al erg Engels! En daar moet Owen bij passen!

Owen Aaron (o.a.als voorletters niet leuk)

-Owen Daniel (leuk!)

-Owen David (nee)

-Owen Liam (leuk)

-Owen Jason (nee)

-Owen Angelo (nee)

-Owen Jacob (Jake heet Jacob voluit!)

Groetjes, NJB

Andere leuke engelstalige voornamen zijn ook welkom. De meisjesnamen lukken wel, maar de jongensnamen ?!?!? ppfff...
@ njb

Joshua

Isaac

Cameron

Connor

Callum

Elijah

Wyatt

Benjamin

Jared

Reece

Elliott

Keegan
Allemaal nog bedankt voor de tips! Man blijft vindt Jelle nog steeds het allermooist en ik neig echt naar Willem...Pff, toch lastig!
Grappig, liefmeisje, die namen hebben wij ook allebei serieus overwogen. Achteraf vonden we Jelle toch te 'gewoontjes', en ook net iets gevoeliger voor stom rijmen (snelle jelle, etc.). Willem heeft karakter en is een hele oude, bekende Nederlandse naam, maar je hoort hem nu niet zo vreselijk vaak (wel meer dan vroeger natuurlijk). Succes ermee!
Joshua

Isaac - nee

Cameron - nee

Connor -wel leuk

Callum-nee

Elijah-leuk, maar niet in NL

Wyatt-nee

Benjamin-leuk, maar wat als er ooit nog een derde komt en dat een jongetje is?

Jared-nee

Reece-is een snoepmerk in usa...

Elliott-nee

Keegan-nee

Kortom, ik ben best lastig.

We hebben nu:

Owen

Nolan(maar dan uitgesproken als nolen)

Scott

Connor

Evan

Nathan(maar nl uitspraak niet zo leuk)-Nate

Lance
Jelle gevoelig voor rijmen?

Bij Willem denk ik meteen aan; Willem, pak een drol en schil 'm. Dat zeggen ze hier vaak...

Dan liever Snelle Jelle

Wat vind je van Melle? Vind ik errug leuk.
@njb, hoe spreek je Joachim uit in het Engels? Hoorde een keer 'whaakiem' klopt dat?

Mooie naam Owen!
Jo-a-kiem

Owen is idd leuk, hoewel ik nu Nolan(nolen) ook wer heel leuk vind.....pppffffffffffff............wat zal het fijn zijn als we het geslacht weten!!
Nolan vind ik ook leuk!!

Wat vind je van Aiden? Vind ik ook stoer en lief. Joachim vind ik ook een prachtige naam. Isaac vind ik er leuk bijpassen, maar zag al dat jij het niks vindt. Wat vind je anders van

Keanu

Christopher

Nicholas

Daron

Alvin

Caspar

Gabriel

Ryan

Samuel

Emmanuel

Everton

Falcon
Tijd geleden (....) kwam ik hier lezen en hulp vragen bij het zoeken naar een jongensnaam. Na veel gezoek en veel namen (Mika, Merijn, Pepijn, Bart, Hidde, Okke) is het Gijs geworden.

En het past helemaal bij ons manneke (geboren 22 september) want hij is een echte Holle Bolle Gijs hihi. Grote zus Ella is helemaal trots op 'm!
quote:toffifee schreef op 29 september 2008 @ 12:29:

Wat vinden jullie van Robin voor een jongen?

Ik weet dat het ook als meisjesnaam wordt gebruikt, en dat houdt mij dan weer ietswat tegen.

Ik vind hem prachtig

Zo heb ik mijn zoon (16 dagen oud) nml genoemd
Frankly my dear, I don"t give a damn
Leuke naam, Gijs.

Robin vind ik ook een leuke naam, zowel bij een jongen als een meisje. Bij een jongen lief, bij een meisje stoer.

Ik heb ook een nieuwe naam in mijn hoofd (ben niet zwanger) namelijk Pim. Vind ik wel een hele mooie, lieve naam.
Ik hoorde laatst de jongensnaam Leander. Vond het erg mooi. Weet niet of die al genoemd is. Afgekort klinkt het ook goed Lean. Leon vind ik ook nog steeds een mooie naam. Leonder niet.
Ris gefeliciteerd!! Wat leuk dat het Gijs is geworden, vind gijs ook zó'n leuke naam! En mooi dat we je hebben kunnen helpen.

Vind Pim ook wel leuke naam en Robin ook.

Leander denk ik eerder aan een meisje... Ken nl een Leanne. Is het echt een jongensnaam?
Leander is wel een jongensnaam, ik ken er twee .
Hoi!

Wij krijgen een 2e en ik vind de jongensnaam wederom zo moeilijk...

Op ons lijstje staan

Kasper

Jonas

Joris

Morris

Bastjan

Emiel

Maar ik vind ze geen van allen Dé naam.... iemand nog tips??

Joachim is trouwens n spaanse naam. Geen idee hoe je t in t engels uit zou spreken, ik zou denken Djoakim. In t spaans zeg je inderdaag whaakiem of gwaahkiem, of in Catalonië Joakiem

en ik ken ook n mannelijke Leander. :-)) (zouden we allemaal dezelfde kennen?)
Ik ken een Leander en een Léan, allebei jongens.

@njb: wat vind je van Jim? Of Mick?
Grappig, ik had er nog nooit van gehoord (Leander) Vind het een echte Hollandse naam maar toch een beetje exotisch.
Ja monissa, ik vind het eigenlijk ook een erg mooie naam! Alleen vind ik het persoonlijk een beetje jammer dat je (ik in ieder geval) twijfel over of het een jongens- of meisjesnaam is als je hem hoort.
Joachim is zo ver ik weet een hebreeuwse naam. In het spaans wordt het meestal Joaquin geschreven en in het portugees Joaquim. De naam komt ook in Noord Europa veel voor (scandinavie, duitsland enzo). Dus vrij internationaal. Joachim is in de katholieke traditie de man van Anna en dus de vader van Maria.

Het betekend geloof ik iets van Hij die door God aangewezen is. Ik weet de betekenis niet precies in elk geval.

Ik vind het trouwens een hele mooie naam.
Dat klopt, het is een Hebreeuwse naam.

Hebreeuws: Yehoyakim. De Engelse schrijfwijze is: Jehoiakim / Joiakim.
Vinden jullie Jonne en jongens- of meisjesnaam? Ik vond het altijd een (hele leuke!) jongensnaam maar nu kom ik hem dus tegen voor beide. En ik wil niet dat onze verwachte zoon door het leven moet met een naam die door de meeste mensen als een meisjesnaam gezien wordt.
Jonne is een scandinavische naam, afgeleid van Johannes. Officieel is JonnE de mannelijke versie en JonnA de vrouwelijke versie. Ik ken zowel een man die Jonne heet als ook een schattig meisje dat Jonne heet. Succes!
Nu ik toch op dit topic ben het volgende:

Wij zoeken verschillende versies / vernoemingen voor George!

Dank jullie wel alvast!
Geen123: Sjors?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven