Jongensnamentopic

16-02-2007 20:33 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaat uw gang.
Ja, dat JonnE (m) en JonnA (v) vond ik ook maar blijkbaar zijn er toch ook veel meisjes-Jonne's.

Die afleiding van Johannes da's ook de bedoeling, naar mijn opa!
quote:75twinkel schreef op 16 oktober 2008 @ 11:58:

Hoi!

Wij krijgen een 2e en ik vind de jongensnaam wederom zo moeilijk...

Op ons lijstje staan

Kasper

Jonas

Joris

Morris

Bastjan

Emiel

Maar ik vind ze geen van allen Dé naam.... iemand nog tips??

Fabian

Machiel

Michiel

Jonah

Jesper

Jesmer

Jelmer

Kamiel

Silas

Lukas

Bastijn
Wat vinden jullie van de naam: Pelle?
Geen 123, jongensnamen afgeleid van George:

GEORG

GEORGI

GEORGIE

GEORGIOS

GEORGIY

GEORGO

GEORGS

GEORGY

GIORGI

GIORGINO

GIORGIO

GÖRAN

GORGI

GORKA

JERZY

JOERI

JÖRAN

JORCK

JORDI

JÖRG

JORGE

JÖRGEN

JØRGEN

JORIS

JØRN

JORY

JURE

JUREK

JÜRGEN

JURGEN

JURGIS

JURIJ

JURIS

JURRIAAN

JYRI

JYRKI

SJORS

YORICK

YURI

Excuses voor de hoofdletters maar ik heb de lijst gekopieerd
FleurtjeFee, Pelle vind ik leuk, frisser en stoerder als Jelle wat ik ook al een super leuke naam vind. Melle vind ik trouwens ook erg leuk, wat zachter / liever als Pelle, Pelle vind ik een deugnieten naam
Pelle is herbreeuws voor wonder

Pelle is fins voor clown

Pelle is italiaans voor leer
Zelf vind ik Pelle niet zo leuk. Maar dat is mijn persoonlijke Piet Pelle associatie, en omdat het klinkt als (garnalen) pellen. Suf he? Ik zou het op zich geen heel rare naam vinden, hoor, als ik hem in mijn omgeving zou hebben. Ik ken wel een Melle, en vind dat in de praktijk niet zo'n heel leuke naam. Jelle vind ik stoer, krachtig, mooie hollandse naam.
Leander komt vaak voor in Belgie. Op mijn studie zaten er al 4.

Wij gaan nog steeds voor een Russische naam (nee niet Iwan of iets dergelijks)
Ik vind Pelle ook een grappige naam, inderdaad beetje ondeugend. Melle vind ik een lievere versie van de naam, maar Jelle vind ik daarentegen niet zo leuk, beetje gewoon en minder bijzonder.

Kortom; leuke naam Pelle!
Dag dames,

ik ben ook op zoek naar een jongensnaam. Manlief en ik komen er maar niet uit. Gelukkig hebben we nog wel even maar toch wilde ik graag jullie hulp inschakelen!

Natuurlijk willen we zoals iedereen een mooie en unieke naam. Maar het is zo lastig!

We zijn wel een beetje van de kak maar niet té, en we willen het wel een beetje apart (dus geen Sem, Jesse, Julian, alhoewel ik dat ook mooie namen vind hoor!)

Voor een meisje hebben we Aurélie. Zelf vond ik Maxim daar wel goed bij passen maar dat vind m'n man niks. Het hoeft niet persé een Franse naam te zijn trouwens.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groetjes Snieke
Snieke, wat vind je van:

Lasse

Dominic

Tilo

Max

Lorenz

Enzo (nr. 1 in Frankrijk trouwens)

Josh

Emil

Mikai

Dexter
Snieke,

Fabian

Arthur

Pepijn

Bastian/ Sebastian

Jochem

Duco

Jelmer

Berend

Olivier

Matthijn

Matthias

Seger

Aron

Hidde

Sijmen

Samuel
Of wat vind je van

Redmar

Morris

Felix

Stan

Fjodor

Xavier

David

Wander
Of Ingmar?
@ Snieke

Viggo

Fender

Ward

Axel

Zeger

Alec

Thibaut

Mats

Elias

Florian

Yannick

Jonas

Milton

Justus

Laat je nog even weten wat je er van vind?
Bedankt voor de suggesties, deze vind ik leuk en passen bij de achternaam:

Lasse

Dominic

Viggo

Axel

Zeger/Seger

Enzo

Alec

Yannick

Fabian

Bastian/ Sebastian

Aron

Sijmen

Xavier

Ingmar vind ik ook leuk trouwens maar dat vind m'n man te Noors. We gaan nu allebei een lijstje maken. Eens kijken of we wat kunnen vinden...

Groetjes!
Leuk dat er wat namen voor je tussen zaten. Laat je het ons weten als jij en je man een paar opties gevonden hebben. Fijn weekend!
Hoi Dames,

Ik ga mij wat actiever opstellen in dit topic. Vaak meegelezen maar ik weet nu sinds afgelopen donderdag dat we (99% zeker) een zoon krijgen. Hebben het bij 16 wk al kunnen zien.

Het is mijn eerste kindje en mijn vriend heeft al een zoontje van bijna 4 uit een vorige relatie (coouderschap).

Nu dus op zoek naar DE naam.

We houden van Hollandse namen. Eenvoudig maar ook geen top 10 namen.Ik heb nu een favoriet waar ik zelf erg blij mee ben. Mijn vriend vind het het ene moment ook de perfecte naam en het andere moment toch weer niet.

Belangrijke punten voor de keuze zijn, geen F of V (achternaam is van F...., dat klinkt niet als het bijvoorbeeld Finn van F... is)

Verder liever niet dezelfde voorletter zoals (stief)zoontje of ons, vind ik verwarrend ( dus liever niet E, S, of M)

Ik ga even de laatste berichten doorspitten voor leuke suggesties.

Ons lijstje bevat momenteel :

Robin

Fender

Thomas

Rune

Morris

Bram

Als ik meer suggesties heb laat ik het horen.
* wat een leuke namen allemaal!!!*
Persoonlijk ben ik DOL op de naam Morris, zou bijna zelf gaan twijfelen aan onze nummer 1 naam... Superstoer maar niet gemaakt hip vind ik. succes met zoeken! O, maar ik zie nu dat die naam wel dezelfde voorletter heeft als 1 van jullie. Geen probleem?
Morris is erg favoriet, maar ik vind het wel lastig omdat het dezelfde voorletter is als zoontje. Daarom is het geen nr 1 voor ons. Verder is het echt een supernaam vind ik, heel stoer.

Ons kindje krijgt wel een tweede naam, beginnend met een C maar toch vind ik eenzelfde voorletter onhandig.
Klinkt ook wel weer vreselijk lief - dat ze echt bij elkaar horen (ook al is het een halfbroer).
Ikzelf heb ook halfbroers en zussen. Ondanks dat we niet in hetzelfde gezin opgroeide zag ik hun als volle broers en zussen.

In onze situatie hebben we een co-ouderschap waarbij de kleine man zelfs iets meer bij ons dan bij zn moeder is. Voor hem is het dus ook gewoon zn broertje (al hoopt hij erg op een zusje). Hij heeft ook gewoon zn eigen kamer en komt straks (na de geboorte van de kleine) op het naambordje op de deur en natuurlijk vermeld op het geboortekaartje, als grote broer.

Dus ik wil hem zeker niet zijn voorletter 'ontnemen' :-)
xaartje;

Gijs

Olivier

Ravi

Siem

Hugo

Evan

Aiden

Saul

Tigo

Duuk

Yari

Lode

Juma

Julian

Xander

Boaz

Nino
Xaartje; Fender begint toch ook met een F?

Ik vind van jouw lijstje Morris ook by far de leukste. Mijn kinderen hebben ook dezelfde voorletter (niet daarop uitgezocht maar het was toevallig zo). Omdat zoon een 2e naam heeft is het niet onhandig hoor, en het bekt ontzettend lekker :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven