Jongensnamentopic
vrijdag 16 februari 2007 om 20:33
Gaat uw gang.
e-mail | redactievivaforum@gmail.com
vrijdag 31 oktober 2008 om 16:48
Golfje,
Viggo is gewoon een bestaande naam hoor, maar dan wel met dubbel g geschreven, ik vind dat een hele leuke naam
Ik ken overigens een hondje die Xem heet, ben er zelf niet kapot van, vind het ook een beetje te gekunseld maar wie weet vinden jullie dat wel wat? Of Xenne.
Nog een aparte naam die kort en stoer is:
Stenz
(ok persoonlijk vind ik het ook gekunseld maar ik ken er 1 dus ben er nu aan gewend)
Nog wat andere opties:
Zeger
Yander
Yago
Xavi
Kieran / Cieran
Yorrick
Fender
Viggo is gewoon een bestaande naam hoor, maar dan wel met dubbel g geschreven, ik vind dat een hele leuke naam
Ik ken overigens een hondje die Xem heet, ben er zelf niet kapot van, vind het ook een beetje te gekunseld maar wie weet vinden jullie dat wel wat? Of Xenne.
Nog een aparte naam die kort en stoer is:
Stenz
(ok persoonlijk vind ik het ook gekunseld maar ik ken er 1 dus ben er nu aan gewend)
Nog wat andere opties:
Zeger
Yander
Yago
Xavi
Kieran / Cieran
Yorrick
Fender
maandag 3 november 2008 om 10:13
bedankt voor het meedenken. In de lijstjes stond echter ook niet de naam. We houden het maar gewoon op Sem. De varianten vind ik inderdaad ook te ver gezocht. Cem was nog een optie omdat ik die vaker tegenkwam als zijnde turkse jongens naam. Echter nu die uitspraak anders blijkt te zijn valt die ook af.
maandag 10 november 2008 om 10:44
quote:belletje2 schreef op 19 oktober 2008 @ 23:01:
Vinden jullie Jonne en jongens- of meisjesnaam? Ik vond het altijd een (hele leuke!) jongensnaam maar nu kom ik hem dus tegen voor beide. En ik wil niet dat onze verwachte zoon door het leven moet met een naam die door de meeste mensen als een meisjesnaam gezien wordt.Niemand verder een mening? En voor de tweede naam een afgeleide van Lambertus?
Vinden jullie Jonne en jongens- of meisjesnaam? Ik vond het altijd een (hele leuke!) jongensnaam maar nu kom ik hem dus tegen voor beide. En ik wil niet dat onze verwachte zoon door het leven moet met een naam die door de meeste mensen als een meisjesnaam gezien wordt.Niemand verder een mening? En voor de tweede naam een afgeleide van Lambertus?
maandag 10 november 2008 om 10:54
Ik vind Jonne echt een meisjesnaam.. ken er ook twee van.
Jonas, Jannes en Onno zijn dan wel weer jongensnamen die er wat op lijken.
Een jongensnaam die afgeleid is van Lambertus?
Lambert
Lammert
Bertus
Bert
Ambert
Lamber
Zelf vind ik Lambert of Lammert het mooist, nog redelijk hetzelfde als Lambertus (niet zo'n gekunselde variant) en een redelijk leuke naam. Maar inderdaad een lastige! succes
Jonas, Jannes en Onno zijn dan wel weer jongensnamen die er wat op lijken.
Een jongensnaam die afgeleid is van Lambertus?
Lambert
Lammert
Bertus
Bert
Ambert
Lamber
Zelf vind ik Lambert of Lammert het mooist, nog redelijk hetzelfde als Lambertus (niet zo'n gekunselde variant) en een redelijk leuke naam. Maar inderdaad een lastige! succes
woensdag 12 november 2008 om 15:48
woensdag 12 november 2008 om 15:55
woensdag 12 november 2008 om 15:58
woensdag 12 november 2008 om 16:46
@Blogbabe.
Als ik het goed heb is Rune een Noorse naam. Het betekent geheim geloof. Je spreekt het idd uit als Ruune.
Ik vind het zelf zon stoere naam. Geloof dat hij meer voorkomt in het zuiden/belgie. Waar wij wonen (randstad) heb ik hem nog nooit gehoord, maar ik vind hem ook weer niet te apart.
Bij de naam Morris heb ik helaas GTST associaties (geert hoes) en dat is niet wat ik zoek.
Ik vind Bart trouwens een super optie als afgeleide van Lambert!!!
Als ik het goed heb is Rune een Noorse naam. Het betekent geheim geloof. Je spreekt het idd uit als Ruune.
Ik vind het zelf zon stoere naam. Geloof dat hij meer voorkomt in het zuiden/belgie. Waar wij wonen (randstad) heb ik hem nog nooit gehoord, maar ik vind hem ook weer niet te apart.
Bij de naam Morris heb ik helaas GTST associaties (geert hoes) en dat is niet wat ik zoek.
Ik vind Bart trouwens een super optie als afgeleide van Lambert!!!
donderdag 13 november 2008 om 15:11
hallo allemaal,
zie heel veel mooie namen voorbij komen, hoop dat jullie me kunnen helpen, ben nu tegen de 8 maanden zwanger, en we komen er niet uit, en ik wil zo langzamerhand aan het geboortekaartje beginnen!
Situatie is als volgt, woon in Zuidamerika, dus echte nederlandse namen zoals Gijs bv. is niet te doen hier, tweede naam staat al vast, dat wordt Jasper, blijft de roepnaam over.
Hij krijgt een dubbele achternaam, heel erg spaans en lekker nederlands, dus dat is al een beetje vreemd, maar goed, ik vindt dan maar dat Jasper mooi is in combi met mijn achternaam.
Mijn lijstje tot nu toe is:
Lucio (latijns lucius , licht)
Roman
Antonio
Tito ( is eigenlijk mijn nummer 1, maar arm kind mochten we terug naar NL verhuizen....he tietje!)
Olivier kwam ik hier tegen, heeeeel erg mooi, even uitspraak hier checken.
Daan
Hoop dat jullie me kunnen helpen!
zie heel veel mooie namen voorbij komen, hoop dat jullie me kunnen helpen, ben nu tegen de 8 maanden zwanger, en we komen er niet uit, en ik wil zo langzamerhand aan het geboortekaartje beginnen!
Situatie is als volgt, woon in Zuidamerika, dus echte nederlandse namen zoals Gijs bv. is niet te doen hier, tweede naam staat al vast, dat wordt Jasper, blijft de roepnaam over.
Hij krijgt een dubbele achternaam, heel erg spaans en lekker nederlands, dus dat is al een beetje vreemd, maar goed, ik vindt dan maar dat Jasper mooi is in combi met mijn achternaam.
Mijn lijstje tot nu toe is:
Lucio (latijns lucius , licht)
Roman
Antonio
Tito ( is eigenlijk mijn nummer 1, maar arm kind mochten we terug naar NL verhuizen....he tietje!)
Olivier kwam ik hier tegen, heeeeel erg mooi, even uitspraak hier checken.
Daan
Hoop dat jullie me kunnen helpen!
donderdag 13 november 2008 om 15:33
hier nog geen baby op komst, maar we denken al wel na over namen soms, omadt we zo'n lastige achternaam hebben. Ik vind thomas erg mooi, maar lief is meer van de kees en piet. Dat vind ik dus niks. Kent iemand een mooie nedelandse naam met meer dan 1 lettergreep, die neit op een R eindigd en waar geen u in zit?
donderdag 13 november 2008 om 17:18
Oye, lastig zeg. Dan was mijn eisen-lijstje niets! Wij zijn er al uit, zowel voor een jongen als voor een meisje. Maar toch leuk om hier af en toe te kijken.
Ik vind van jouw lijstje Roman heel mooi, heb een neefje (jaar of 15) dat zo heet. Olivier is ook mooi, maar spreken ze daar bij jou die ' v' niet heel anders uit? Idd maar even checken.
Succes ermee!
Ik vind van jouw lijstje Roman heel mooi, heb een neefje (jaar of 15) dat zo heet. Olivier is ook mooi, maar spreken ze daar bij jou die ' v' niet heel anders uit? Idd maar even checken.
Succes ermee!