Jongensnamentopic

16-02-2007 20:33 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaat uw gang.
zie dat max al in de lijst van iduna staat..
voor golfje

Lars

Twan

Jorn

Zenn

Zias

Zeb

Colin

Cain

Cas

Xavi

Yarno

Wes
Levi?
Golfje,

Viggo is gewoon een bestaande naam hoor, maar dan wel met dubbel g geschreven, ik vind dat een hele leuke naam

Ik ken overigens een hondje die Xem heet, ben er zelf niet kapot van, vind het ook een beetje te gekunseld maar wie weet vinden jullie dat wel wat? Of Xenne.

Nog een aparte naam die kort en stoer is:

Stenz

(ok persoonlijk vind ik het ook gekunseld maar ik ken er 1 dus ben er nu aan gewend)

Nog wat andere opties:

Zeger

Yander

Yago

Xavi

Kieran / Cieran

Yorrick

Fender
quote:iduna schreef op 31 oktober 2008 @ 16:13:

Levi?Die vind ik mooi. Had er bijna eentje gehad, maar (ex)man stak er een stokje voor... Ik ben ook wel erg tevreden met de naam die zoon nu heeft.
Variant op de al genoemde Xem is: Xam (naam van een jongetje bij mij uit de wijk). Ik vind 'm wel een beetje ver gezocht, maar hij is wel weer origineler dan Sem.
Golfje, ik kwam vandaag een hele leuke variant op Sem tegen, namelijk Semm, wat vind je daarvan? Semm vind ik persoonlijk leuker dan Xem of Senn. En toch ook origineel!
Persoonlijk vind ik Xem en Cem en Semm enzo wel erg ver gezocht! Zo van: we wilden graag hip en origineel zijn! Ik zou gewoon voor Sem gaan. Of Sam, dat vind ik ook een leuke naam.
bedankt voor het meedenken. In de lijstjes stond echter ook niet de naam. We houden het maar gewoon op Sem. De varianten vind ik inderdaad ook te ver gezocht. Cem was nog een optie omdat ik die vaker tegenkwam als zijnde turkse jongens naam. Echter nu die uitspraak anders blijkt te zijn valt die ook af.
Fender, Xem, Zias, Yago, er komen leuke aparte namen voorbij!

Nog een paar voor in het rijtje apart maar heeft wel wat:

Meves, Indigo, Lovis, Amiel, Flore, Boyd, Idier...
Leuke jongensnamen vind ik ook

Timor, Lovis, Meves, Silas, Tiago, Seger, Ismael en David.

Is er nog iemand op zoek naar inspiratie?
haha ik zie al weer dat er een paar dubbel zijn komen uit mijn favo-rijtje....
quote:belletje2 schreef op 19 oktober 2008 @ 23:01:

Vinden jullie Jonne en jongens- of meisjesnaam? Ik vond het altijd een (hele leuke!) jongensnaam maar nu kom ik hem dus tegen voor beide. En ik wil niet dat onze verwachte zoon door het leven moet met een naam die door de meeste mensen als een meisjesnaam gezien wordt.Niemand verder een mening? En voor de tweede naam een afgeleide van Lambertus?
Jonne... hmmmm.... kweetniet. Vind het meer een jongensnaam, maar een beetje te gezocht. Vind Jenne dan leuker.

Lambertus... sjees, lastig! Dan zou ik voor Lammert gaan. Veel meer kan je er niet mee. Moeilijk joh!!
Ik vind Jonne echt een meisjesnaam.. ken er ook twee van.

Jonas, Jannes en Onno zijn dan wel weer jongensnamen die er wat op lijken.

Een jongensnaam die afgeleid is van Lambertus?

Lambert

Lammert

Bertus

Bert

Ambert

Lamber

Zelf vind ik Lambert of Lammert het mooist, nog redelijk hetzelfde als Lambertus (niet zo'n gekunselde variant) en een redelijk leuke naam. Maar inderdaad een lastige! succes
Hey ladies,

Mijn man en ik zijn er nog niet uit. We kunnen het niet eens worden over Morris of Rune.

Ik heb nu gezegd dat we dan maar op zoek moeten naar een andere optie. Toch hoop ik dat hij op een dag toch voor Rune gaat :-) Voor mijn gevoel is dit een echte Rune.

to be continued...
quote:belletje2 schreef op 10 november 2008 @ 10:44:

[...]

Niemand verder een mening? En voor de tweede naam een afgeleide van Lambertus?Belletje: ik ken Jonne alleen als jongensnaam. Ik ken toevallig een superleuke jongen die zo heet. Heb er dus wel positieve associaties bij.
2e naam een afgeleide van Lambertus: Je kan gaan voor Lambert. Maar persoonlijk vind ik dat niet een superleuke naam. Ik vind Bart wel een leuke naam (afgeleid van Lambert-Bert-Bart.... snappie?). Maar dat is dan wel weer ver gezocht. Bij Jonne Bart denk ik natuurlijk wel gelijk aan een jongen. :-)
Xaartje: ik heb echt nog nooit van de naam Rune gehoord (en ik werk nog wel met kids). Apart en origineel hoor! Hoe spreek je het uit? Gewoon: Ruune?
....
anoniem_68519 wijzigde dit bericht op 12-11-2008 16:09
Reden: Zoooo mosterd.....
% gewijzigd
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
@Blogbabe.

Als ik het goed heb is Rune een Noorse naam. Het betekent geheim geloof. Je spreekt het idd uit als Ruune.

Ik vind het zelf zon stoere naam. Geloof dat hij meer voorkomt in het zuiden/belgie. Waar wij wonen (randstad) heb ik hem nog nooit gehoord, maar ik vind hem ook weer niet te apart.

Bij de naam Morris heb ik helaas GTST associaties (geert hoes) en dat is niet wat ik zoek.

Ik vind Bart trouwens een super optie als afgeleide van Lambert!!!
hallo allemaal,

zie heel veel mooie namen voorbij komen, hoop dat jullie me kunnen helpen, ben nu tegen de 8 maanden zwanger, en we komen er niet uit, en ik wil zo langzamerhand aan het geboortekaartje beginnen!

Situatie is als volgt, woon in Zuidamerika, dus echte nederlandse namen zoals Gijs bv. is niet te doen hier, tweede naam staat al vast, dat wordt Jasper, blijft de roepnaam over.

Hij krijgt een dubbele achternaam, heel erg spaans en lekker nederlands, dus dat is al een beetje vreemd, maar goed, ik vindt dan maar dat Jasper mooi is in combi met mijn achternaam.

Mijn lijstje tot nu toe is:

Lucio (latijns lucius , licht)

Roman

Antonio

Tito ( is eigenlijk mijn nummer 1, maar arm kind mochten we terug naar NL verhuizen....he tietje!)

Olivier kwam ik hier tegen, heeeeel erg mooi, even uitspraak hier checken.

Daan

Hoop dat jullie me kunnen helpen!
Oye, moet het echt een beetje spaans zijn?

Francesc is vind ik wel een echte spaanse naam, en misschien vind je Lucas mooi? Die laatste kan prima in NL maar ook in het spaans
hier nog geen baby op komst, maar we denken al wel na over namen soms, omadt we zo'n lastige achternaam hebben. Ik vind thomas erg mooi, maar lief is meer van de kees en piet. Dat vind ik dus niks. Kent iemand een mooie nedelandse naam met meer dan 1 lettergreep, die neit op een R eindigd en waar geen u in zit?
Oye, lastig zeg. Dan was mijn eisen-lijstje niets! Wij zijn er al uit, zowel voor een jongen als voor een meisje. Maar toch leuk om hier af en toe te kijken.

Ik vind van jouw lijstje Roman heel mooi, heb een neefje (jaar of 15) dat zo heet. Olivier is ook mooi, maar spreken ze daar bij jou die ' v' niet heel anders uit? Idd maar even checken.

Succes ermee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven