Jongensnamentopic

16-02-2007 20:33 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaat uw gang.
quote:Chi caatje schreef op 17 november 2008 @ 22:38:

Hoi meiden,

Ik ben eind deze week 20 weken zwanger. We weten nog niet wat het word en ook hier is de meisjenaam al geregeld. De jongensnaam niet meer. Ik ben zelf Nederlands en mijn man Chinees, dus een puur Nederlandse naam willen we niet, maar ook geen Engelse omdat heel veel Chinezen dat doen. Een echt Chinese naam als roepnaam vind ik 9 van de 10 keer ook niets, maar verder internationaal mag dus wel.

We hadden voor een jongen Noah. Totdat we opeens overal die naam tegenkwamen en dan met name voor een meisje. En hoe leuk ik de naam Noah ook vond, toch maar niet. Best een grote kans dat hij straks misschien met 2 meiden in de klas zit met eveneens de naam Noah.

Dus weer op zoek naar de naam!

We hebben tot nu:

Tristan > Leuk, maar nog niet de klik

Owen > las ik hier, maar ook nog niet wauw

Yael >> las ik ook hier en vind ik helemaal leuk maar manlief

vond het te joods.

Verder wil ik al mijn kinderen graag vernoemen naar mijn moeder die 5 jaar geleden overleden is. Haar naam was Mieke. Voor een meisje geen probleem, maar hoe verbaster ik dat naar een jongensversie.

Zo, een hele opgave volgens mij. Ik lees graag jullie tips!een vriendinnetje van mij is ook chinees en haar man nederlands.. haar zoontje heet Tio. ( ik moet even melden dat ik erg jaloers op haar ben want haar kindjes zijn echt prachtig.. met knalblauwe ogen, blondhaar maar de ogen hebben precies een klein tikkie van t chinese mee gekregen.. en dat is echt zo`n mooi detail!!!)
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
wij hebben ook vrienden chinees/nederlands stel, kinderen heten Lyann en Mylo, en dan stond op het geboorte kaartje nog een karakter, Mylo was iets met een draak
Bedankt voor de reactie.

Tweede naam Mika heeft inderdaad ook mijn voorkeur. Maar toen schoonzus vertelde dat zij er ook aan gedacht hadden, was manliefs reactie: Maar zo heet die zanger.

Maar ik vind hem leuk. Ga het toch voorstellen als tweede naam.

Zo, nu even op de rest reageren.
quote:Catooo schreef op 18 november 2008 @ 09:40:

chi caatje;

Ryan >> wel leuk, maar begint met een R.

had ik er ook nog even bij moeten zeggen.

Schoonouders kunnen echt geen R zeggen. Dit wordt

dan Lyan.

Benjamin >> Vind ik mwah, maar Ben wel leuk.

Bruno >> nee.

Caspar >> het spookje sorry, nee

Aika >> mmm.. misschien

Imari >> had zo'n naam in meisjeversie al eens voorgesteld, maar

manlief vond het niks. Dit ook niet vrees ik.

Aidan >> vind ik leuk maar heb dan gelijk de associatie met

de Aidan van Sex & the City.

Viggo >> misschien. schrijf hem erbij

Ryo >> nee, want met een R

Jiro >> nee

Daron >> misschien

Alvin >> beetje nerdy

Ik zou het persoonlijk toch wel leuk vinden wanneer de naam een klein beetje aparter is dan gewoon Jan of Piet (of Jake of Joe), het wordt tenslotte toch een half chinees kindje?! Maar laat maar weten wat je van de opties vindt.

Wil ook een aparte naam. Beetje exotisch, maar niet te exotisch zeg maar. Zo kiezen we voor een meisje ook geen Chenene.

Weet niet hoe je dat schrijft, maar vind het een beetje een naam voor een zwart kindje. Oeh, is dat racistisch? Nou ja, jullie weten wat ik bedoel. Hoop ik.
quote:biol schreef op 18 november 2008 @ 09:55:

[...]

een vriendinnetje van mij is ook chinees en haar man nederlands.. haar zoontje heet Tio. ( ik moet even melden dat ik erg jaloers op haar ben want haar kindjes zijn echt prachtig.. met knalblauwe ogen, blondhaar maar de ogen hebben precies een klein tikkie van t chinese mee gekregen.. en dat is echt zo`n mooi detail!!!)Echt waar?? Wauw!! Nou ben ik nog nieuwsgieriger naar hoe ons kindje eruit komt te zien. Dacht dat dat donkere haar en donkere ogen wel zouden overheersen, maar hoeft niet dus? Ik ben zelf blond met blauwe ogen, dus dat kan nog!
quote:Fyrin schreef op 18 november 2008 @ 12:03:

wij hebben ook vrienden chinees/nederlands stel, kinderen heten Lyann en Mylo, en dan stond op het geboorte kaartje nog een karakter, Mylo was iets met een draak

Oeh, Mylo!! Leuk, leuk!! Ga hem opschrijven.

Benieuwd wat man ervan vindt.
Ooooh, wat erg. Ons mannetje is 4 maanden geleden al geboren (10 juli) en ik realiseerde me zojuist dat ik alle meedenkers hier nooit meer heb laten weten hoe hij nou uiteindelijk is gaan heten. Maar bij deze dan alsnog:

De gezonde broer van Yente en Nova heet ABEL.

Bedankt allemaal!

Liefs,

Yentje
Wat een leuke naam!
Dankjewel, Kathe!
Ik ken ook 2 meiden die Yael heten. (jaa-el) Lastig zeg!

Mylo is ook heel erg leuk! En Mylan/Milan? of is dat weer te top 20?!

Mika is echt super! Zeker als je wilt vernoemen! En voor een meisje kan Mika ook.

Hoorde van een negertje dat Bart ( of Bram) heet... Vind dat dan zo jammer!

Nog even een vraagje, kan je Mylan dan wel als Mielan uitspreken?
quote:yentje schreef op 21 november 2008 @ 13:06:

Ooooh, wat erg. Ons mannetje is 4 maanden geleden al geboren (10 juli) en ik realiseerde me zojuist dat ik alle meedenkers hier nooit meer heb laten weten hoe hij nou uiteindelijk is gaan heten. Maar bij deze dan alsnog:

De gezonde broer van Yente en Nova heet ABEL.

Bedankt allemaal!

Liefs,

Yentje

Leuk dat je nog even wat laat horen. Gefeliciteerd met je ventje!!

Maar waarom geen Felix? Ik dacht dat dat op het laatst (toen je hier voor t laatst was) de nummer 1 was. Abel is ook erg mooi hoor. Was dat perhaps een idee van mij? Kan me herinneren dat Abel in m'n lijstjes stond.
Jeej Yentje! Gefeliciteerd alsnog met Abel.

Vind abel, net als felix inderdaad , erg mooie naam en goed bij de andere twee passen.

Ben ook wel benieuwd waarom het felix niet is geworden...

Geniet van je kindertjes!
O en trouwens, ik vind zowel Cathelijne als Kathelijne (vind de tweede wat pittiger maar ook kattiger (meer bitchy) dan de eerste versie) heel erg gaaf!!!

Zou zeker overwegen om mn kindje als (tweede) naam cathelijne te geven.
o sorry, dacht dat ik dit bij meisjesnamen had gepost ga hem ff ook daar plaatsen.
Catooo en Iduna, wat leuk dat jullie zo snel alsnog mijn reactie hebben gezien!

Het is geen Felix maar Abel geworden inderdaad.

Abel was al bij onze oudste van 5 eigenlijk favoriet, dus ik wist dat die naam me niet snel zou gaan vervelen. En bij Felix kregen we toch wel vaak de 'kattenreclame-reactie' alhoewel ik nog steeds wel stroomschokjes voel als ik die naam hoor. Maar eh, ik doe 'm in de aanbieding, hoor.

Met 3 geweldige kotertjes en als kers op de slagroom een prachtig ventje, zijn wij wel klaar (zeg ik nu ).

x Yentje
Oh ja, en hij heet dus Jansen en toen we op Abel Jansen 'googleden' kwamen we erachter dat Abel Tasman eigenlijk Abel Jansen Tasman bleek te heten en stond ons besluit vast.......grappig toch?
We hebben net te horen gekregen dat we een jongen krijgen, nu willen we graag vernoemen, alleen....we vinden Albert absoluut geen mooie naam,

wie heeft een leuk idee??
Krielkip gefeliciteerd een jongen! Hoe ver ben je? rond de 20wk? Ik ook.

Albert, tsja dan kom je gauw op. Bert of Bart. Ik zal er eens verder over nadenken.

Wij gaan straks voor de 20wk echo. Dan krijgen we hopelijk de bevestiging dat het echt een jongen is.

Qua namen nog weinig opgeschoten.

Ik heb Morris weggestemd. Ik heb nog steeds associaties met Geert Hoes (GTST) en ik vind het niet leuk dat het met een M begint (zoals mn stiefzoontje) Misschien komt het nog.

Rune, daarentegen vind ik steeds sterker. Mn vriend vind hem af en toe helemaal geweldig en af en toe twijfelt hij weer. Hij vind het een meisjesnaam. Ik vind hem juist heel stoer....

Welke we ook leuk vinden is Bruno of Juno. Bruno was een van de eerste namen die we ooit hadden bedacht. Toen we die hadden waren we allebei even stil. Het past bij de persoon die wij denken dat onze zoon is. Alleen zijn we bang dat het meer een naam voor je huisdier is (grote bruine bouvier ofzo) hahaha.

Juno vind ik ook wel stoer. Maar geen nr 1.

Fender blijft ook favoriet, alleen die achternaam he, Fender van F....
Abel vind ik trouwens ook heeeeel erg leuk.

Tabe ook.
he hallo,

ik ben inderdaad 20 weken..'t schiet al aardig op!

Bruno en Juno vind ik allebei eigenlijk erg leuk en hoor je (hier in de buurt) ook niet vaak..

Wat Abert betreft, tja Bert en Bart...hmmmm nee dat is het dus niet, maar wel bedankt voor het meedenken hoor

groeten
Even een tip: Juno is een romeinse godin. Vrouw van Zeus zelfs, dus niet zomaar eentje. Lijkt me niet de meest handige keus.

Vriend en ik denken over kinderen. Meisjesnamen vind ik niet zo moeilijk, jongensnamen echter wel. Ik vind de stoerdere namen erg leuk, top 10 wil ik toch graag vermijden, evenals vergezochte te originele namen. Wat een eisen he?

Ik vind als voorbeeld redelijk leuk:

Boris

Casper

Roald

Verder heb ik een zwak voor noorse/scandinavische namen als Halldor en Freyir. Lekker krachtig. Specifiek deze zouden niet de namen van mijn keuze zijn, maar dan snappen jullie wat ik bedoel. Hoewel Freyir.. maarja dan heb ik weer de associatie met 'Vrijer'.

Ideeën? Leuk om alvast over na te denken en nu het voor mij toch realiteit begint te worden.
Albert..

Zou je roepnaam Albe kunnen doen? Verzin het hier ter plekke hoor, maar vind het niet eens echt verkeerd klinken.
Albe...Albe...best grappig,

ik schrijf het op mijn lijstje..

't is het nog niet helemaal,

maar goed,..wel een start toch..

Mijn schoonvader heet Albert Berend..misschien is dit iets makkelijker om wat van te maken dan alleen Albert

Ben benieuwd....

bedankt voor 't meedenken!!!
Juno is idd niet zo'n gelukkige keuze voor een jongen. Niet alleen is het in de romeinse mythologie een godin, maar ook nog eens de godin van de vrouwen en alle aspecten van vrouwelijkheid. Juno was dus ook de godin van de menstruatie..... Lijkt me niet echt leuk om als jongen zo te heten...
Albert,

Bert,

Bart,

Bertal,

Bealt,

Ben

Bram

Uhhhhm dit is zo wat me even te binnen schiet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven