Jongensnamentopic
vrijdag 16 februari 2007 om 20:33
Gaat uw gang.
e-mail | redactievivaforum@gmail.com
vrijdag 28 november 2008 om 13:29
dinsdag 2 december 2008 om 11:38
@ iduna, bedankt voor je uitleg. Ik had geen idee. Als we hem serieus hadden willen gebruiken waren we het wel tegengekomen. Ik heb hem van de film Juno. Daar wordt in de film gezegd dat het raar is dat zij (het is een meisje die zo heet) een jongensnaam heeft. Vandaar dat ik dacht dat het een jongensnaam was. Voor een meisje vind ik hem ook leuk.
Ik vind Tabe nog steeds heel stoer (als vernoeming)
Verder zijn wij nog niet veel wijzer geworden. Onze 20 wk echo heeft wederom bevestigd dat we een jongen krijgen
Dus we moeten verder zoeken.
Voor nu zijn Rune en Bruno en Fender (ondanks de F) nog de beste kanshebbers.
Suggesties zijn welkom, Scandinavische en keltische invloeden vinden we leuk.
Ik vind Tabe nog steeds heel stoer (als vernoeming)
Verder zijn wij nog niet veel wijzer geworden. Onze 20 wk echo heeft wederom bevestigd dat we een jongen krijgen
Voor nu zijn Rune en Bruno en Fender (ondanks de F) nog de beste kanshebbers.
Suggesties zijn welkom, Scandinavische en keltische invloeden vinden we leuk.
dinsdag 2 december 2008 om 13:24
Hoi hoi,
Ik heb hier een tijd geleden ook gepost, maar door drukte etc hier verder niet gereageerd. Maar de tijd gaat nu toch wel dringen.
Het ging toen om een jongensnaam die past bij Nova. (nu nog steeds). We hebben nu Hugo in ons lijstje staan, maar nog het is het nog net niet. Ook Bruno staat op het lijstje. Bram vinden we ook wel leuk, maar de poes heet ook zo. Dus tja dat kan niet. Zelf vind ik Vigo (oid) leuk maar mijn vriend vind dat erg zweverig (???)
We willen hem ook een 2e naam geven. De opa's heten Henny en Huib (ert). Wie kan daar iets leuks mee maken?
Ik heb hier een tijd geleden ook gepost, maar door drukte etc hier verder niet gereageerd. Maar de tijd gaat nu toch wel dringen.
Het ging toen om een jongensnaam die past bij Nova. (nu nog steeds). We hebben nu Hugo in ons lijstje staan, maar nog het is het nog net niet. Ook Bruno staat op het lijstje. Bram vinden we ook wel leuk, maar de poes heet ook zo. Dus tja dat kan niet. Zelf vind ik Vigo (oid) leuk maar mijn vriend vind dat erg zweverig (???)
We willen hem ook een 2e naam geven. De opa's heten Henny en Huib (ert). Wie kan daar iets leuks mee maken?
donderdag 4 december 2008 om 12:00
xaartje, je hebt 3 prachtige namen op je lijstje! Qua scandinavische invloeden dacht ik nog aan Esper en aan Lasse.
Bieb, Bruno vind ik heel leuk. Hugo vind ik naast Nova nogal traditioneel.
Ehhh, naam met Hanny en Huib vind ik erg moeilijk...
ik zoek ook nog wat inspiratie, wij zoeken een jongensnaam bij Pepijn. Tot nu toe hebben we Kasper, Bastjan, Joris en Lander. Maar geen van allesn is t echt helemaal geloofik. Lander maakt de grootste kans. Welke associaties hebben jullie bij de naam Lander? En hebben jullie nog andere ideeen voor ons?
Bieb, Bruno vind ik heel leuk. Hugo vind ik naast Nova nogal traditioneel.
Ehhh, naam met Hanny en Huib vind ik erg moeilijk...
ik zoek ook nog wat inspiratie, wij zoeken een jongensnaam bij Pepijn. Tot nu toe hebben we Kasper, Bastjan, Joris en Lander. Maar geen van allesn is t echt helemaal geloofik. Lander maakt de grootste kans. Welke associaties hebben jullie bij de naam Lander? En hebben jullie nog andere ideeen voor ons?
donderdag 4 december 2008 om 12:37
Twinkel, wat vind je van Basten ipv Bastjan, vind ik zelf erg leuk.
Ik vind Lander wel leuk, maar klinkt ietwat gekunsteld, is het echt een naam? Wel echt leuk trouwens! Pepijn vind ik ook erg leuk.
Ik ben zelf ook op zoek naar een leuke jongensnaam voor onze vierde, dus ik lees hier mee.
Rune, erg mooi!
Ik vind Lander wel leuk, maar klinkt ietwat gekunsteld, is het echt een naam? Wel echt leuk trouwens! Pepijn vind ik ook erg leuk.
Ik ben zelf ook op zoek naar een leuke jongensnaam voor onze vierde, dus ik lees hier mee.
Rune, erg mooi!
vrijdag 5 december 2008 om 11:41
Onze derde wordt een zoon, nadat we al een dochter en een zoon hadden. Ben er heel blij mee, maar we hadden net het weekend voor het echo een hele leuke meisjesnaam gevonden... Nu kunnen we dus opnieuw beginnen, haha.
Dit zijn nu onze gedachtes:
Julian
River
Joel
Morisson
We zoeken een naam die ook goed in het buitenland uitgesproken kan worden maar ook leuk in het NL klinkt.
Zou Magnus in NL kunnen?
Dit zijn nu onze gedachtes:
Julian
River
Joel
Morisson
We zoeken een naam die ook goed in het buitenland uitgesproken kan worden maar ook leuk in het NL klinkt.
Zou Magnus in NL kunnen?
vrijdag 5 december 2008 om 17:57
LouiseP: is River niet een meisjesnaam? Ik meen me te herinneren dat er een keer in zo'n modellenprogramma een meisje meedeed dat zo heette. Ik vind Julian leuk, Julius trouwens ook.
Magnus vind ik niet mooi, weet niet of het in NL zou kunnen eigenlijk. Wil je Joel zonder puntjes schrijven? Dan zou het wel eens net zo uitgesproken kunnen worden als 'joelen' in het NL en dat lijkt me niet zo eerlijk gezegd. Aan welk buitenland denken jullie (Engels of juist Frans of Spaans-sprekend)?
Magnus vind ik niet mooi, weet niet of het in NL zou kunnen eigenlijk. Wil je Joel zonder puntjes schrijven? Dan zou het wel eens net zo uitgesproken kunnen worden als 'joelen' in het NL en dat lijkt me niet zo eerlijk gezegd. Aan welk buitenland denken jullie (Engels of juist Frans of Spaans-sprekend)?
zaterdag 6 december 2008 om 11:40
zondag 7 december 2008 om 13:38
Twinkel; Van jouw lijstje vind ik Joris en Lander wel leuk, Lander is wel heel erg apart.. denk meteen aan een automerk (vraag me niet waarom )
Andere namen die misschien iets zijn;
Floris, Julian, Rocco, Ruben, Wessel, Levi, Camiel, Gijs, Jelmer, Rein, Dieter, Thomas, David, Simon, Simeon, Espen, Fender, Rune, Timon, Jelle.
Andere namen die misschien iets zijn;
Floris, Julian, Rocco, Ruben, Wessel, Levi, Camiel, Gijs, Jelmer, Rein, Dieter, Thomas, David, Simon, Simeon, Espen, Fender, Rune, Timon, Jelle.
zondag 7 december 2008 om 13:44
Louise; wat zijn de namen van de andere kindjes? of wil je die liever niet zeggen. ook begrijpelijk.
Vind ook Julian het mooist uit je rijtje, en River echt verschrikkelijk... sorry. Ook Joel vind ik niks, morisson nog wel stoer, maar niet in Nederland.
Wat vind je anders van;
David, Chris, Adam, Tom, Levi, Ryo, Lucas, Morris (vind ik dan beter kunnen in NL), Quinten, Dani, Tristan, Luc, Samuel, Youri, Nathan, Fabian, Jort, Lucas, Roan, Ian, Ilias, Daniel, Diego, Berend, Ivar, Raf.
Vind ook Julian het mooist uit je rijtje, en River echt verschrikkelijk... sorry. Ook Joel vind ik niks, morisson nog wel stoer, maar niet in Nederland.
Wat vind je anders van;
David, Chris, Adam, Tom, Levi, Ryo, Lucas, Morris (vind ik dan beter kunnen in NL), Quinten, Dani, Tristan, Luc, Samuel, Youri, Nathan, Fabian, Jort, Lucas, Roan, Ian, Ilias, Daniel, Diego, Berend, Ivar, Raf.
zondag 7 december 2008 om 13:55
River is van River Phoenix. Niet dat we daar enorme fans van zijn, maar ik kijk voor de gein wel eens bij top 100 van andere landen, zoals bijv. VS of Canada.
Bij onze eerste zoon stond Finn heel hoog op onze lijst, maar toen kwam er opeen een Finn-vloed en later op de creche bleek op onze zoon ook twee Finn's bij hem op de groep te zitten. Toch blijf ik het een hele leuke naam vinden.
Morris is overigens ook een automerk... wel een schattig automerk trouwens. Helaas zijn die namen die je noemt me allemaal bekend in mijn omgeving en ik kan het niet maken om mijn zoon hetzelfde te gaan noemen....
Bij onze eerste zoon stond Finn heel hoog op onze lijst, maar toen kwam er opeen een Finn-vloed en later op de creche bleek op onze zoon ook twee Finn's bij hem op de groep te zitten. Toch blijf ik het een hele leuke naam vinden.
Morris is overigens ook een automerk... wel een schattig automerk trouwens. Helaas zijn die namen die je noemt me allemaal bekend in mijn omgeving en ik kan het niet maken om mijn zoon hetzelfde te gaan noemen....
maandag 8 december 2008 om 10:10
maandag 8 december 2008 om 16:25
bedankt voor de reacties! Beer, lander is wel echt een naam Komt vooral veel voor in vlaanderen, daar is t een populaire naam op t moment. Maar wordt ook genoemd van engeland tot aan spanje.
Basten vind ik een hele mooie naam. Maarrrr.. het lijkt dan wel erg alsof we vernomen naar Marco... en wij hebben helemaal niks met voetbal. Om die reden valt ie dus af.
Catoo, de namen die je noemt komaen wel in de buurt, maar zijn t allemaal nét niet... Camil vind ik heel mooi, maar ik ken n hele vervelede Camiel helaas... Espen of Esper vind ik ook mooi, maar vriend niet. Thomas vind ik n prachtige naam, maar te populair, ik wil geen top 20 namen...
We hebben nu Jonas nog aan t lijstje toegevoegd.
Basten vind ik een hele mooie naam. Maarrrr.. het lijkt dan wel erg alsof we vernomen naar Marco... en wij hebben helemaal niks met voetbal. Om die reden valt ie dus af.
Catoo, de namen die je noemt komaen wel in de buurt, maar zijn t allemaal nét niet... Camil vind ik heel mooi, maar ik ken n hele vervelede Camiel helaas... Espen of Esper vind ik ook mooi, maar vriend niet. Thomas vind ik n prachtige naam, maar te populair, ik wil geen top 20 namen...
We hebben nu Jonas nog aan t lijstje toegevoegd.
dinsdag 9 december 2008 om 22:11
woensdag 10 december 2008 om 20:15
Ik volg al een tijdje dit topic en zou graag jullie mening willen horen over de twee namen die wij hebben voor onze aanstaande zoon: Levi of Dani. Ik vind persoonlijk Dani erg leuk, maar heb het idee dat dit een beetje in het rijtje van Wesley, Damian, Dylano etc. thuishoort en zo'n soort naam wil ik niet. Kunnen jullie aangeven welke associaties jullie met deze naam hebben? En met de naam Levi? Bijv. kak, hip, alternatief etc. Ben erg benieuwd!