Jongensnamentopic

16-02-2007 20:33 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaat uw gang.
Sien, de associatie Dylano, Damian etc heb ik juist bij Dani, en niet bij Levi. Levi vind ik leuk, en inderdaad joods. Ik ken verder geen Levi's, vind het moeilijk die naam in een 'categorie' te plaatsen.

Mees vind ik veeeel leuker dan Kai. Sil ook geweldig.

Wat vinden jullie van Thijn/Tijn? Komt wel heel veel voor geloof ik, maar ik vind het wel een heel leuke naam.
Beer, die associatie heb ik zelf ook bij Dani en niet bij Levi. Ben benieuwd of anderen dit ook zo zien.
oja, zie nu ook dat je dat dat juist schreef Sien. Had het verkeerd gelezen......zwanger he!

Als je die associatie echt wil vermijden zou ik niet voor Dani gaan hoor, die hoort gewoon echt bij dat rijtje namen thuis.
Hoi,

Ja toch duidelijke voorkeur voor Mees,heb ik zelf ook wel,hoor!

M'n man vind kai wat pittiger klinken,ik vind hem ook wat harder klinken dan Sil en ik vind die hollandse namen toch wel erg leuk

Beer; Ja Tijn hebben we het ook over gehad,vinden we alletwee ook een hele leuke naam,maar daar ken ik er al een paar van en Mees hoor je dus bij ons bijna nooit.

Moeilijk hoor,Sil was ik gelijk helemaal weg van!

maar nu hij op het kinderdagverblijf zit heeft hij nog 2 sil's op dezelfde groep,denk je dat je origineel bent,haha!!!

Ik vind Levi ook leuker als Dani.

Groetjes!!
justme, dan woon je zeker niet in de randstad, daar komt Mees heel veel voor.

Ik woon nu in het zuiden en daar hoor je hem bijna niet. Hij staat bij mij ook hoog op het lijstje......
quote:krielkip schreef op 27 november 2008 @ 23:41:

Albe...Albe...best grappig,

ik schrijf het op mijn lijstje..

't is het nog niet helemaal,

maar goed,..wel een start toch..

Mijn schoonvader heet Albert Berend..misschien is dit iets makkelijker om wat van te maken dan alleen Albert

Ben benieuwd....

bedankt voor 't meedenken!!!Beetje laat en beetje gekunsteld misschien, maar Brent?
quote:LouiseP schreef op 07 december 2008 @ 13:55:

River is van River Phoenix. Tja, smaken verschillen. Maar ik vind River best leuk! 't Is apart. Ik heb nog nooit een kindje gezien die zo heet en dat vind ik dan weer leuk!
Justme25: Ik vind Mees een erg leuke naam! Hier hoor je 'm best veel, maar hij blijft leuk! Ook zou ik eerder voor Levi kiezen dan voor Dani.
quote:Yoels schreef op 12 december 2008 @ 23:48:

[...]

Beetje laat en beetje gekunsteld misschien, maar Brent?Ooooo!!!!!!!!! Die vind ik echt heel leuk. Goed bedacht; BRENT! Ik ken toevallig een hele leuke Brent. Dus dan heb je gelijk positieve associaties.
Ik woon in de Randstad maar hoor Mees helemaal niet veel, had hem juist bedacht als het een jongen is, ga nu toch een beetje twijfelen...
Mohamed? Mo klinkt toch hartstikke leuk?
Hoiiii,

Nog 5,5 week dan verwachten we ons derde wonder...

En je raadt het al geen jongensnaam nog,wel een meisjesnaam.

Ikzelf vind Mees en Raf gewedlig,manlief niet...

Hij vind op zich Sil nog gaan (ik ook!!!) maar we hebben nog niet DE naam..

Wie o wie helpt ons???

Groetjes mama van Nouk en Finn
Hoi Mama van Nouk en Finn!

Ik vind Mees ook geweldig, maar hoor net dat hij erg populair is. Kan alsnog natuurlijk, maar als je man het niet super vindt zou ik het niet doen.

Wat vind je van bv:

Nouk, Finn en Cas

Nouk, Finn en Olaf

Nouk, Finn en Stein

Nouk, Finn en Sem

Nouk, Finn en Teun

Nouk, Finn en Tijn
Kom hier ook even binnenwaaien, wij verwachten in juni ons tweede kindje. Dochter heet Julie en had Jimmy geheten als ze een jongen was. Die naam kunnen we nu niet meer gebruiken voor een zoon (in combi met Julie suf) dus we piekeren ons suf over een nieuwe jongensnaam. Liefst willen we een beetje een aparte naam, niet te hip, vaag en veel voorkomend.

Namen die op ons lijstje staan:

Felix

Morris (maar is ie niet te popi?)

Raf

Beer

Brent

Tijl

Maar ze zijn het allemaal nog net niet, ben echt op zoek naar die ene stoere, verassende naam die je toch niet veel hoort.
Oh ja dochter wordt eigenlijk altijd Juul genoemd dus daar moet het een beetje mee matchen.

Mama van Nouk en Finn, wat vind je van de naam Lev?

Andere opties:

Ole

Bor

Seb

Wie weet zit er iets voor je bij.
Blyce, jimmy klinkt inderdaad niet. Wat vind je van de namen die ik hierboven aangaf?

Tijl vind ik erg leuk, Julie en Tijl klinkt ook erg leuk.

Beer vind ik persoonlijk écht vreselijk. M'n buurjongetje heet zo en ik vind het zielig, maar misschien ligt dat ook aan waar je woont?

Julie en Cas

Julie en Abel

Julie en Stan

Julie en Mas

Julie en Lex
Allemaal leuk Blyce behalve Beer (stel je voor dat het een dun, klein mannetje wordt) en Brent (sommige mensen zullen denken dat je hem 'Brand' hebt genoemd, uitgesproken op zijn Engels dus, hij zal zijn levenlang zijn naam moeten uitspellen).

Raf vind ik heel mooi, maar als volledige naam wel een beetje vreemd. Noem hem dan officieel Rafael, met als roepnaam Raf.

Felix ('oe, dat smaakt', maar misschien is dat een associatie die alleen dertigers en daarboven nog hebben) en Morris vind ik allebei super, Tijl is ook leuk, maar tikje burgerlijk inmiddels.
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
Leuk die snelle reacties!

Voor die Felix-poezenbrokjes-associatie ben ik dus ook een beetje bang.

Raf alleen vind ik ook niet echt af, maar Rafael vind ik dan weer niet leuk.

Hmm Beer is inderdaad wel zielig als het een iel ventje is. Ken een hele leuke stoere Beer dus heb er dan leuke associatie bij, maar ga nu zeker twijfelen.

Lex, Cas etc vind ik weer te gewoontjes. Ik ben lastig hoor, wil een aparte stoere naam maar niet te hip en gemaakt. Ik vind Jonas ook leuk, maar die vind ik net als Tijl eigenlijk ook weer een beetje te populair hier in Amsterdam.
Zie net trouwens dat de NRC een heel nieuw online geboorteregister heeft, met een heleboel namen:

http://geboorteregister.nrc.nl/
Blyce: Midas is ook leuk, lijkt op Morris. Jonas komt inderdaad te vaak voor rond Amsterdam, zou ik niet voor kiezen.
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
He Midas is leuk ja, die ga ik meteen op ons lijstje zetten, bedankt!
Hallo mama van nouk en finn,

Ik zelf zou voor Sil gaan :-) Onze zoon heet zo en ik vind het nog elke dag een geweldige naam,ik krijg ook altijd leuke reacties van mensen.

Maar goed is moeilijk,hoor,hé namen ik heb er zo'n moeite mee,maar goed wij hebben de knoop doorgehakt en gaan voor Mees!

Succes met kiezen!!
O leuk,even reageren...

Tsara,kindjes van zus heten Sem en Tijn...en Cas hadden we bij Nouk,maar ook niet helemaal mijn naam meer.

Andere namen zijn helaas niet mijn smaak.

Blyce,Ik vind Lev geschreven leuk,maar hoe spreek je het uit precies?

Wat vind jij van Lenn of Mink of Senn?

Vind ik leuk,maar vrienden van ons hebben Lenn als jongensnaam en verwachten ook kindje...

Man vindt Mink en Senn niets.

Beer vind ik niets,Raf vind ik super!

Justme,super Sil en Mees!Nu nog een Finn erbij en klaar hahaha.....

Voorlopig is het toch nog steeds Sil wat we als enige beide leuk vinden.

Vond zelf de combi Nouk,Finn en Mees zo leuk,maar helaas...je moet het beide leuk vinden he.

Alvast bedankt voor het meedenken allemaal...
Hoi allemaal,

Geen Mees of Sil... Gewoon zoals ik mijn kleine schat genoemd heb: SJOERD!!!

Korte, hollandse naam. Iedereen vind hem leuk, maar er worden maar weinig jongetjes zo genoemd!

Dus......... Probleem opgelost!

Graag gedaan :-)
Hahaha Sorry Mamo,maar is niet mijn naam...

Ik denk nog even verder.

Groetjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven