Jongensnamentopic
vrijdag 16 februari 2007 om 20:33
Gaat uw gang.
e-mail | redactievivaforum@gmail.com
dinsdag 13 januari 2009 om 14:59
quote:floddertje1 schreef op 10 januari 2009 @ 16:52:
Maar Pepijn past past prima in het rijtje van Timo en Floortje toch ??
Ik ben zelf op zoek naar een niet heel veel voorkomende naam, ook niet te ongewoon en met 2 lettergrepen. Vandaar dat we op Pepijn kwamen.
Berend ben ik ook niet zo weg van. Julian vind ik ook leuk. En Timo ??
Wil je eigenlijk ook een naam met 2 lettergrepen of maakt dat niet uit ??
Misschien vind ik Floortje een tikje kak naast de namen die je veel hoort nu. Ala Desteny en Damian enz.......Ja, we zoeken idd 2-lettergreep naam, en geen top 20, niet te bizar en ook niet te gewoon...
Maar Pepijn past past prima in het rijtje van Timo en Floortje toch ??
Ik ben zelf op zoek naar een niet heel veel voorkomende naam, ook niet te ongewoon en met 2 lettergrepen. Vandaar dat we op Pepijn kwamen.
Berend ben ik ook niet zo weg van. Julian vind ik ook leuk. En Timo ??
Misschien vind ik Floortje een tikje kak naast de namen die je veel hoort nu. Ala Desteny en Damian enz.......Ja, we zoeken idd 2-lettergreep naam, en geen top 20, niet te bizar en ook niet te gewoon...
woensdag 14 januari 2009 om 14:37
Hoi allemaal,
Ook hier een namen probleem. We hebben al een zoon die Luka heet. In mei verwchten we onze tweede zoon.
Nu zaten we te denken over Anne, maar hoe vinden jullie Anne voor een jongen?
Hebben jullie nog andere suggesties in combinatie met grote broer Luka (Luuk)? Ik heb de laatste twee bladzijden gelezen, er zitten hele leuke namen tussen maar die zijn het niet voor ons...
Alvast bedankt!
Ook hier een namen probleem. We hebben al een zoon die Luka heet. In mei verwchten we onze tweede zoon.
Nu zaten we te denken over Anne, maar hoe vinden jullie Anne voor een jongen?
Hebben jullie nog andere suggesties in combinatie met grote broer Luka (Luuk)? Ik heb de laatste twee bladzijden gelezen, er zitten hele leuke namen tussen maar die zijn het niet voor ons...
Alvast bedankt!
woensdag 14 januari 2009 om 16:24
foxymama; persoonlijk vind ik anne voor een jongen niet zo leuk, vooral niet omdat je altijd toelichting moet geven, of men een meisje verwacht en er een jongen komt.
namen die ik mooi vind passen bij luka zijn;
mikai
simon
yoeri
robin
oscar
chris
daniel (daan)
thijs
wout
mees
olaf
bruno
felix
daan
jim
simeon
harm
namen die ik mooi vind passen bij luka zijn;
mikai
simon
yoeri
robin
oscar
chris
daniel (daan)
thijs
wout
mees
olaf
bruno
felix
daan
jim
simeon
harm
woensdag 14 januari 2009 om 16:38
Bink, Bikkel, Bruut, Kick, Rasmus... wat een vreselijke namen, sorry maar jullie verzinnen jullie het *vraagt zich af waarom namen tegenwoordig zo apart mogelijk moeten*
Ik lees stiekem wel eens mee, zou best kinderen willen maar vriend is er nog niet aan toe.
Ik vind Merijn, Siebe, Julian of Hidde leuk. Oja, en Anne vind ik echt helemaal niets voor een jongen. Ik begrijp ook, met alle respect, niet zo goed waarom je daar voor zou kiezen. Je weet dus nu al dat hij altijd en overal kan uitleggen dat hij een jongen is en ook altijd en overal in de 1e instantie vreemd wordt aangekeken.
Ik lees stiekem wel eens mee, zou best kinderen willen maar vriend is er nog niet aan toe.
Ik vind Merijn, Siebe, Julian of Hidde leuk. Oja, en Anne vind ik echt helemaal niets voor een jongen. Ik begrijp ook, met alle respect, niet zo goed waarom je daar voor zou kiezen. Je weet dus nu al dat hij altijd en overal kan uitleggen dat hij een jongen is en ook altijd en overal in de 1e instantie vreemd wordt aangekeken.
woensdag 14 januari 2009 om 17:10
Dat is ook wat ik 'tegen' de naam heb. Het is alleen wel echt een jongens naam en in het noorden van het land ook gebruikt als jongensnaam. In het westen kom je de naam voor een jongen (jammer genoeg) niet vaak tegen.
Catoo, je hebt er een paar hele leuke tussen staan (Mees, Daan, Robin, Simon) Die zijn door man allemaal al een keer afgewezen helaas. Tis moeilijk om een naam te vinden die we beide leuk vinden...
Ik twijfel er nog lekker op los en blijf zoeken naar de perfecte naam!
Catoo, je hebt er een paar hele leuke tussen staan (Mees, Daan, Robin, Simon) Die zijn door man allemaal al een keer afgewezen helaas. Tis moeilijk om een naam te vinden die we beide leuk vinden...
Ik twijfel er nog lekker op los en blijf zoeken naar de perfecte naam!
woensdag 14 januari 2009 om 19:54
quote:JC_79_ schreef op 14 januari 2009 @ 16:38:
Oja, en Anne vind ik echt helemaal niets voor een jongen. Ik begrijp ook, met alle respect, niet zo goed waarom je daar voor zou kiezen. Je weet dus nu al dat hij altijd en overal kan uitleggen dat hij een jongen is en ook altijd en overal in de 1e instantie vreemd wordt aangekeken.
Ik zat net op de fiets te denken, zou dit ook de reactie zijn als we onze dochter René of Robin zouden willen noemen?
Zou een René of een Robin niet tegen het zelfde probleem aan lopen?
Catoo, ik vind Jelmer en Gijs ook leuk! Zal eens aan man vragen wat hij er van vindt.
Oja, en Anne vind ik echt helemaal niets voor een jongen. Ik begrijp ook, met alle respect, niet zo goed waarom je daar voor zou kiezen. Je weet dus nu al dat hij altijd en overal kan uitleggen dat hij een jongen is en ook altijd en overal in de 1e instantie vreemd wordt aangekeken.
Ik zat net op de fiets te denken, zou dit ook de reactie zijn als we onze dochter René of Robin zouden willen noemen?
Zou een René of een Robin niet tegen het zelfde probleem aan lopen?
Catoo, ik vind Jelmer en Gijs ook leuk! Zal eens aan man vragen wat hij er van vindt.
woensdag 14 januari 2009 om 20:11
Ik vind Robin een hele leuke meiden naam. Stoer juist !! T is jammer dat we een neefje hebben dat al Robin heet.
Heb een ex die Rene heet dus dat zou ik niet zo snel doen
75twinkel: Denk dat ik niet zo veel namen meer heb toe te voegen qua namen.
Een nichtje van mij heet Luca en mijn hond ook. Zijn in de zelfde week gekomen en geboren zeg maar. Ook best lullig.
Lastig hoor. Ik ben zo blij dat we er nu al uit zijn. Bij Timo duurde het eeuwen en bij Floortje net zo. Wat een onrust vond ik dat. Succes met zoeken !!
Heb een ex die Rene heet dus dat zou ik niet zo snel doen
75twinkel: Denk dat ik niet zo veel namen meer heb toe te voegen qua namen.
Een nichtje van mij heet Luca en mijn hond ook. Zijn in de zelfde week gekomen en geboren zeg maar. Ook best lullig.
Lastig hoor. Ik ben zo blij dat we er nu al uit zijn. Bij Timo duurde het eeuwen en bij Floortje net zo. Wat een onrust vond ik dat. Succes met zoeken !!
woensdag 14 januari 2009 om 20:35
Hee, Flodder, dus jullie weten de naam al? Ik vind Pepijn leuk en leuk in het rijtje! Bij ons in de omgeving is er ook een geboren en geen kakpapa en mama, zeg maar.
René is de jongensnaam maar de meisjesnaam is Renée, dus die is echt niet hetzelfde (alleen in uitspraak). Ik vind Robin ook leuker voor een meisje dan voor een jongen.
Ik lees lekker mee met de suggesties voor wat er bij Pepijn en Merijn past.. zoek voor in de verre toekomst ook een naam die niet te kak is maar wel in dat rijtje past.
René is de jongensnaam maar de meisjesnaam is Renée, dus die is echt niet hetzelfde (alleen in uitspraak). Ik vind Robin ook leuker voor een meisje dan voor een jongen.
Ik lees lekker mee met de suggesties voor wat er bij Pepijn en Merijn past.. zoek voor in de verre toekomst ook een naam die niet te kak is maar wel in dat rijtje past.
woensdag 14 januari 2009 om 20:36
quote:JC_79_ schreef op 14 januari 2009 @ 16:38:
Ik vind Merijn, Siebe, Julian of Hidde leuk. .
Haha, helemaal mijn stijl, die eerste naam. Zo heet onze zoon namelijk .
Voor wie er iets mee kan: in mijn kennissenkring hebben we ook nog een ...
Iven (dat hoor je echt zelden),
Raff,
Lauran,
Loek,
Tieme (een van mijn favorieten voor een tweede, maar man vindt het niets...)
Timme,
Tobin,
Xavier,
Senna (ja, een jongen)
en 'Thian' die ik net ergens hierboven tegen kwam vind ik ook leuk en apart!
Ik vind Merijn, Siebe, Julian of Hidde leuk. .
Haha, helemaal mijn stijl, die eerste naam. Zo heet onze zoon namelijk .
Voor wie er iets mee kan: in mijn kennissenkring hebben we ook nog een ...
Iven (dat hoor je echt zelden),
Raff,
Lauran,
Loek,
Tieme (een van mijn favorieten voor een tweede, maar man vindt het niets...)
Timme,
Tobin,
Xavier,
Senna (ja, een jongen)
en 'Thian' die ik net ergens hierboven tegen kwam vind ik ook leuk en apart!
donderdag 15 januari 2009 om 19:37
quote:Catooo schreef op 13 januari 2009 @ 09:17:
jojanneke1975;
ik vind ook uit jouw lijstje luuk en daan leuk! joep vind ik ook wel grappig en stef helemaal niks...
andere opties;
freek
hidde
jan
rein
toon
bas
wout
max
bob
chiel
joost
sjoerd
sjors
niels
finn
krijn
rik/rick
thom/tomUit dit lijstje vind ik eigenlijk alleen Bas en Max leuk (waarbij ik wel twijfel of Max niet meer een hondennaam is tegenwoordig
) . Tom vind ik ook leuk, maar ik heb een familielid die zo heet.
jojanneke1975;
ik vind ook uit jouw lijstje luuk en daan leuk! joep vind ik ook wel grappig en stef helemaal niks...
andere opties;
freek
hidde
jan
rein
toon
bas
wout
max
bob
chiel
joost
sjoerd
sjors
niels
finn
krijn
rik/rick
thom/tomUit dit lijstje vind ik eigenlijk alleen Bas en Max leuk (waarbij ik wel twijfel of Max niet meer een hondennaam is tegenwoordig
donderdag 15 januari 2009 om 19:41
quote:Catooo schreef op 13 januari 2009 @ 09:17:
of ik bedenk me nog
Sem
Sam
Thijs
Nick
Niek
Sven
Koen
Timo
Jens
Mees
Siem
Sepp
Dit namenlijstje vind ik veel leuk namen bevatten. Een Sem, Sam en Nick hebben we echter al in de directe omgeving. Koen en Timo had ik ook al geopperd, maar vind mijn man niets. Siem, vind ik ook leuk, maar we hebebn een Simon in de familie die ook vaak Siem genoemd wordt.
Echt lastig een leuke naam vinden. Ik vind nog best veel namen leuk, maar mijn man is zo moeilijk
of ik bedenk me nog
Sem
Sam
Thijs
Nick
Niek
Sven
Koen
Timo
Jens
Mees
Siem
Sepp
Dit namenlijstje vind ik veel leuk namen bevatten. Een Sem, Sam en Nick hebben we echter al in de directe omgeving. Koen en Timo had ik ook al geopperd, maar vind mijn man niets. Siem, vind ik ook leuk, maar we hebebn een Simon in de familie die ook vaak Siem genoemd wordt.
Echt lastig een leuke naam vinden. Ik vind nog best veel namen leuk, maar mijn man is zo moeilijk
vrijdag 16 januari 2009 om 23:16
Hoi allemaal,
Hebben jullie misschien ook wat suggesties voor mij?
Momenteel 20 weken zwanger van ons 2e jochie. Voor mij een ongelooflijke verrassing, ik 'wist' bijna zeker dat dit een meid zou zijn en had al een naam in gedachten! Maar nee dus!
Nu al (haha, ja nu al) in de stress, want totaal niet aan een jongensnaam gedacht!
Ons eerste zoontje heet Noah, dus de naam moet wel daarbij passen. De namen die ik nu heb
Yael/Jael
Manuel-achtig (?)
Elian
Yaron
zijn het allemaal (nog?) NET niet.. helllllp!
Van ons vorige lijstje staan
Jess
Josh
Ryan
Seth
nog, maar das het ook allemaal net niet meer ofzo.. Moeilijk zeg!
Bedankt alvast!
groetjes Zon
Hebben jullie misschien ook wat suggesties voor mij?
Momenteel 20 weken zwanger van ons 2e jochie. Voor mij een ongelooflijke verrassing, ik 'wist' bijna zeker dat dit een meid zou zijn en had al een naam in gedachten! Maar nee dus!
Nu al (haha, ja nu al) in de stress, want totaal niet aan een jongensnaam gedacht!
Ons eerste zoontje heet Noah, dus de naam moet wel daarbij passen. De namen die ik nu heb
Yael/Jael
Manuel-achtig (?)
Elian
Yaron
zijn het allemaal (nog?) NET niet.. helllllp!
Van ons vorige lijstje staan
Jess
Josh
Ryan
Seth
nog, maar das het ook allemaal net niet meer ofzo.. Moeilijk zeg!
Bedankt alvast!
groetjes Zon
zaterdag 17 januari 2009 om 08:31
Zon wat dacht je van:
Jethro
Roan/Rohan
Duco
Ilja
.. mmm... moeilijk,,,,
Ik ben zelf ook op zoek naar een leuke jongensnaam (bijna 26 weken onderweg.. meisjes naam hebben we al, nu alleen nog een jongensnaam..), de volgende staan op ons lijstje maar zijn het ook (nog) niet.. Misschien heb je er iets aan of heeft eimand ideeen voor mij/ons... Graag!!
- Rohan
- Jarin
- Fedde
- Douwe
- Stije
- ?
Bij voorkeur 2 lettergrepen en niet beginnend met een G ivm achternaam... .... Help...
Jethro
Roan/Rohan
Duco
Ilja
.. mmm... moeilijk,,,,
Ik ben zelf ook op zoek naar een leuke jongensnaam (bijna 26 weken onderweg.. meisjes naam hebben we al, nu alleen nog een jongensnaam..), de volgende staan op ons lijstje maar zijn het ook (nog) niet.. Misschien heb je er iets aan of heeft eimand ideeen voor mij/ons... Graag!!
- Rohan
- Jarin
- Fedde
- Douwe
- Stije
- ?
Bij voorkeur 2 lettergrepen en niet beginnend met een G ivm achternaam... .... Help...
zaterdag 17 januari 2009 om 11:39
zonnetje;
Yannick
Jari
Fender
Samuel
Seppe
Chaim
Lovis
Thije
Siem
Aidan
Felix
Bruno
Jim
Siger
Finn
Milan
Shyte;
Aaron
Cevin
Thije
Edin
Milan
Hugo
Elias
Jelle
Ruben
Rune
Lucas
David
Siebe
Jorrit
Jelmer
Wessel
Rocco
Hidde
Finne
Rein
Misschien zitten er ook wel leuke namen in het rijtje van de ander ben benieuwd.
Yannick
Jari
Fender
Samuel
Seppe
Chaim
Lovis
Thije
Siem
Aidan
Felix
Bruno
Jim
Siger
Finn
Milan
Shyte;
Aaron
Cevin
Thije
Edin
Milan
Hugo
Elias
Jelle
Ruben
Rune
Lucas
David
Siebe
Jorrit
Jelmer
Wessel
Rocco
Hidde
Finne
Rein
Misschien zitten er ook wel leuke namen in het rijtje van de ander ben benieuwd.
zaterdag 17 januari 2009 om 14:12
quote:Catooo schreef op 17 januari 2009 @ 11:39:
Hai Catooo
zonnetje;
Yannick niet zo
Jari denk ik toch aan Litmanen
Fender iets te .. 'apart'
Samuel Mooi, beetje in de 'Manuel-achtige' categorie
Seppe sorry, ik denk aan een hondennaam
Chaim toch iets te apart
Lovis hm nee
Thije iets te Hollands
Siem idem
Aidan Mooi
Felix nope
Bruno sorry, denk weer aan een hond, hoewel ik t wel een stoere naam vind
Jim leuk, maar zit in de familie
Siger nee
Finn nee
Milan wel mooi, maar komt me toch iets te vaak voor (ja, I know.. Noah was tig jaar geleden ook top 20..)
Shyte; Deze vind ik ook nog wel leuk
Aaron
Elias
Misschien zitten er ook wel leuke namen in het rijtje van de ander ben benieuwd.Pff, best lastig hoor. Ik hou wel van Engelse namen, maar wil wel dat het voor een nederlander ook goed uitspreekbaar is. Noah is zo universeel, zeg maar.. (en stond bij ons al jaren vast) Daarnaast ben ik zelf halfbloed en een oerhollandse naam vind ik dan weer niet zo leuk..
Voorlopig staat bij ons Yaron op de 'twijfellijst', (wat vinden jullie?) thanks voor het meedenken!
Hai Catooo
zonnetje;
Yannick niet zo
Jari denk ik toch aan Litmanen
Fender iets te .. 'apart'
Samuel Mooi, beetje in de 'Manuel-achtige' categorie
Seppe sorry, ik denk aan een hondennaam
Chaim toch iets te apart
Lovis hm nee
Thije iets te Hollands
Siem idem
Aidan Mooi
Felix nope
Bruno sorry, denk weer aan een hond, hoewel ik t wel een stoere naam vind
Jim leuk, maar zit in de familie
Siger nee
Finn nee
Milan wel mooi, maar komt me toch iets te vaak voor (ja, I know.. Noah was tig jaar geleden ook top 20..)
Shyte; Deze vind ik ook nog wel leuk
Aaron
Elias
Misschien zitten er ook wel leuke namen in het rijtje van de ander ben benieuwd.Pff, best lastig hoor. Ik hou wel van Engelse namen, maar wil wel dat het voor een nederlander ook goed uitspreekbaar is. Noah is zo universeel, zeg maar.. (en stond bij ons al jaren vast) Daarnaast ben ik zelf halfbloed en een oerhollandse naam vind ik dan weer niet zo leuk..
Voorlopig staat bij ons Yaron op de 'twijfellijst', (wat vinden jullie?) thanks voor het meedenken!
zaterdag 17 januari 2009 om 14:15
quote:shyte schreef op 17 januari 2009 @ 08:31:
Zon wat dacht je van:
Jethro Nee, lijkt me hier te lastig qua uitspraak
Roan/Rohan Vind ik niet zo leuk bij Noah eigenlijk.. weet niet precies waarom
Duco Nare associaties mee
Ilja Hm, hou ik even in gedachten
.. mmm... moeilijk,,,,
Jij ook thanks!
En ook succes!
Zon wat dacht je van:
Jethro Nee, lijkt me hier te lastig qua uitspraak
Roan/Rohan Vind ik niet zo leuk bij Noah eigenlijk.. weet niet precies waarom
Duco Nare associaties mee
Ilja Hm, hou ik even in gedachten
.. mmm... moeilijk,,,,
Jij ook thanks!
En ook succes!
zaterdag 17 januari 2009 om 21:13
Mijn zoon heet Floor, zie wel eens rare blikken, maar het is ook oorspronkelijk een jongens naam en het is nu floortje voor een meisje. Ik vin het een super naam vvor een jongen dan he. Mees vond ik ook erg leuk, maar die hoor je nu zo veel. Als ik nog een zoon zou krijgen wordt het Loek.
Groetjes Dorinde
Groetjes Dorinde
zaterdag 17 januari 2009 om 21:26
Foxymama, ik vind Anne wel kunnen voor een jongen. Al vind ik het zelf ook een geweldige naam voor een meisje, maar ik weet dat het een jongensnaam is. Maar als je bang bent dat mensen denken det het een meisje is is Arne misschien iets voor je. Lijkt op Anne, maar is misschien duidelijker een jongensnaam. Maar ik vind Anne ook echt wel leuk voor een jongen hoor.
zaterdag 17 januari 2009 om 21:46
quote:tonkje schreef op 17 januari 2009 @ 21:44:
[...]
Ik ken alleen maar een vrouwelijke Loek.Echt waar?!?! Nou, bij mij op school zit een Loek. En een oud opaatje (lieve man!) bij ons uit de buurt heet ook Loek. Beiden zijn dus jongens. Ik vind het juist echt een jongensnaam (wel een leuke naam!).
[...]
Ik ken alleen maar een vrouwelijke Loek.Echt waar?!?! Nou, bij mij op school zit een Loek. En een oud opaatje (lieve man!) bij ons uit de buurt heet ook Loek. Beiden zijn dus jongens. Ik vind het juist echt een jongensnaam (wel een leuke naam!).