Jongensnamentopic!

28-09-2009 21:25 2768 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voilá een nieuw deel om jullie namen te spuien!

Het oude deel vinden jullie hier Jongensnamentopic
quote:Pinkeltje81 schreef op 26 april 2010 @ 22:43:

Roan met 1 n vind ik zelf beter...

Mensen, wat een suggesties! ik durf bijna niks meer te zeggen ;)

Leuke suggesties, ik denk dat we het gewoon even moeten laten rusten...

Welke ik leuk vind zijn: Mart, Kobe, Daaf, Koert...en degene die ik al leuk vond. Maar manlief kan er nog niet aan denken. Die is nog van Bas. Maar ja, dat vind ik weer niks. Er zijn zoveel Basjes! Dat wil ik dus niet

Pinkeltje, wat vinden jullie dan eventueel nog van:

Mas, Mats, Bram of Kas(per)
Misshopping: fijn dat je nog even verder denkt!

Mas...nee, dat vind ik niks

Mats, wel aardig maar: "je wordt gematst" "kun je me matsen" zijn de associaties die ik altijd bij die naam heb...

Bram, leuk, maar te populair

Kas, was een minder leuk buurjongetje van ons, dus niet de leuke associaties bij...

Ik weet het gewoon echt even niet meer. Gelukkig nog even de tijd...
O Pinkeltje, Bas vind ik leuk!!!!

Net als Daan, Luuk en Teun

Of Freek, Ralf, Marn, Jort, Wout?
Wat vinden jullie van Kick? Is echt een oud hollandse naam, afgeleid van Cornelis...

Ik vind hem erg stoer, kort en leuk, alleen ben bang dat de associaties als "Kicken man!" of "Kick ass" een beetje de overhand krijgen.

Eerst ook maar eens afwachten wat pinkelman er van vindt
Blegh
Kick vind ik heel populair overkomen, niet leuk dus. Dan vind ik Binck nog leuker, ook erg populair. Overigens Cornelis is wel stoer :D (grapje)
Ik vind Bas ook leuk hoor Pinkeltje! Ik ken eigenlijk niemand die zo heet.. ook al is het een bekende naam, valt inderdaad onder het rijtje van catoo.

Kick vind ik eigenlijk niks... dan zou Binck ook eerder mijn voorkeur hebben. Bij Kick heb ik de associaties die je zelf eigenlijk ook al noemt.
Er is in 2009 een jongen: Zurwenlastoneson genoemd...
In Nederland??? Of in Afrika, in de bush bush ;)

Oke, Kick is dus niks idd.. Binck vind ik zelf niks. En dus is Bas voorlopig nog 1, maar met een bijsmaakje... Of doe toch maar Cornelis..of Cor ;)
Nee echt in Nederland...

Vond het zelf ook erg apart toen ik hem in de lijst zag staan (van de belastingdienst, zie hierboven ergens in het topic).

Haha ja Cornelis is best stoer he

Ik was trouwens op de belastingsite om op te zoeken hoeveel 'Bas'sen er zijn geboren in 2009, en dat viel nog reuze mee! Er waren geloof ik meer dan twee keer zoveel Daan's geboren, en dat vind ikd an weer zo'n leuke naam :S

Moet je maar eens opzoeken, site staat ergens in dit topic, paar blz terug.
En Roman dan?

Uitgesproken als Romun.

Dat vind ik best een leuke naam eigenlijk.

Ik ken een Roél en een Roan, maar dan wel in meisjesvariant.

Zitten bij mijn middelste dochter in de klas.

Het went

Ipv Bas vind ik Bastijn of Bastiaan of zelfs Sebastiaan leuker.

Of Sebas.
Trouwens Kobe vind ik ook goed bij de andere namen passen Pinkeltje!
Ik vind Brice wel een mooie naam, is frans (of engels): maar dan uitgesproken als 'Bries' (frans) en niet Braajs (engels)
quote:MMrules4ever schreef op 26 april 2010 @ 17:21:

De namen van mijn, hopelijk, toekomstige kinderen zijn:

Moirah, Nadya, Dani en Khalid.Nadya en Khalid zou ik alleen doen als de vader arabisch was (of ikzelf natuurlijk!, of allebei). Zijn zo overduidelijk arabische namen.
Of Gijs!! Staat op mijn lijstje ook heel hoog
Ik zal eens kijken op de site van de balstingdienst..

Kobe vind ik ook erg leuk, alleen later bedacht ik me dat onze achternaam met Berg begint, kan klinkt Kobe Berg.. niet zo lekker. Jammer, want hij is erg leuk!

Gijs is leuk Klinkt alleen zo raar bij Guus hahahaha! Maar ik blijf het leuk vinden ja.
@Pinkeltje: Guus, Minke, Teun en Joost?

Mijn broer heet Gijs, maar vind het ook een hele mooie naam!

Wat vinden jullie leuker, Dion (met de klemtoon op de i en niet op de o) of Owen?

Manlief vindt Owen leuker, ik Dion.. haha dilemma dus!
ik vind Owen leuker!

Dion, dan denk ik aan Céline... sowwy, en o ja aan Dionne Warwick
Mamarije: Owen, met stip op 1!

Joost is de oom van mijn man, dus dat valt af...
Begin september ben ik uitgerekend en we weten nog niet of het een jongen of meisje wordt. Een meisjesnaam hebben we al, maar nu nog de jongensnaam...

Wat we leuk vinden maar niet leuk genoeg of het komt al voor in familie of vriendengroep:

Mart

Sieme

Simon

Stijn

Rinze

Thijs

Hugo

Sybren

Jelte

Iemand nog goede ideëen?
Voor Wizzard:

Merijn? Tieme? Siem (zonder de -e) of juist Siemen? Symar? Je noemt wel mijn namenstijl, haha. Mijn zoons heten Merijn en Jelte..
Wizzard, ons lijstje wat niet goedgekeurd is is:

damon, dylan, Seije, Senn T(h)ijn, Mick, ruben, finn, yorben, jorrit, rowan, kylan, wesley robin en Brandon.

Meiden, ben nog steeds er niet uit.

we hebben nu een lijst met namen waar we wel iets mee kunnen, maar DE naam zit er nog neit tussen.

dit is de lijst

Levi, Kelvin, Matt, Jelle, Sem, Jorn, Jaimy, Thijmen, Jochem, Julian, Jesse, Brent en Jurre.

bij veel namen heb ik of mijn man zoiets van: nee, niet leuk genoeg.

Hebben jullie nog ideeen wat hier bij past, het liefst meer dan 1 lettergreep.
@wizzard, wat vind je nog van:

Mats

Jonas

Mas

Tijmen

Quinten

Bram

Jonah

Elias

Max

Stef

Lucas
@jessicaca, ook voor jou nog wat suggesties, wat vind je eventueel nog van:

Julius

Nolan

Dex

Ilay

Noah

Jayden

Kylian

Winston

Lennox

Van jouw lijstje vind ik Levi, Sem en Brent de leukste!
Mamarije; Ik ken een leuke Dion, dus vind die naam leuk, maar Owen vind ik ook wel leuk. Wel heel erg engels. Tja hier heb je waarschijnlijk dus niks aan... haha sorry.

Jessicaca; ik vind dat je veel verschillende typen namen in je lijstje hebt staan, grappig zeg!

Ik zou bij elkaar zetten:

Kelvin, Jaimy, Matt, Brent

Jorn, Jochem, Jesse, Julian, Jelle, Thijmen

En Sem en Levi kunnen beetje bij allebei (mijn visie hoor, zegt verder ook niks)

Lastig om hier nog namen bij te verzinnen..Vind het lijstje van Misshopping knap erbij gezocht! Staan paar mooie namen in!

Ik zal er nog een paar bedenken; Leroy, Brian, Vince, Zino, Ninon, Alex, Joeri, Timon, Tobias, Mauro, Niels

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven