Jongensnamentopic
maandag 13 september 2010 om 13:40
Het is weer tijd voor een nieuw deel!
Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
E-mail | redactievivaforum@gmail.com
dinsdag 9 november 2010 om 13:34
quote:februari schreef op 09 november 2010 @ 10:38:
Hallo allemaal,
Mijn zoontje heet Levi en ik ben zwanger van zijn broertje en op zoek naar een naam die er een beetje bij past.
Zelf vind ik Ravi heel mooi, maar helaas geen gehoor als je andere kind al Levi heet.
Liefst een naam die niet hoog in de top tien staat maar ook weer niet té verzonnen of apart. Liefst in iedere taal normaal uit te spreken, geen dubbele naam en uitgesproken kak- of tokkie naam. En ook geen Amerikaans/Engels, oud hollands of "mode" - als Storm, Spijker of Wolf achtige dingen.
Wat een wensenlijst he haha... Iemand suggesties?
Hoe spreek jij Ravi dan uit?
Want ik ken een Ravi, maar bij hem spreek je zijn naam uit als Raffie, dan kan het goed bij Levi!
@Rozerood,
Ik hoorde laatst ook Jurrian ipv Jurriaan, misschien is dat iets?
Hallo allemaal,
Mijn zoontje heet Levi en ik ben zwanger van zijn broertje en op zoek naar een naam die er een beetje bij past.
Zelf vind ik Ravi heel mooi, maar helaas geen gehoor als je andere kind al Levi heet.
Liefst een naam die niet hoog in de top tien staat maar ook weer niet té verzonnen of apart. Liefst in iedere taal normaal uit te spreken, geen dubbele naam en uitgesproken kak- of tokkie naam. En ook geen Amerikaans/Engels, oud hollands of "mode" - als Storm, Spijker of Wolf achtige dingen.
Wat een wensenlijst he haha... Iemand suggesties?
Want ik ken een Ravi, maar bij hem spreek je zijn naam uit als Raffie, dan kan het goed bij Levi!
@Rozerood,
anoniem_116109 wijzigde dit bericht op 09-11-2010 13:35
Reden: woordje vergeten
Reden: woordje vergeten
% gewijzigd
dinsdag 9 november 2010 om 13:49
quote:raspberry71 schreef op 09 november 2010 @ 11:13:
Levi en...
Mika
Finn
Sepp
Sem
Boaz
Beau
Dani
Dion Leuk!
Dex
Elias Leuk!
Fenn
Guido
Glenn
Gino
Reno
Ivan
Iwan
Jari
Jael met puntjes
Jani
Jaro
Joel met puntjes
Jorn
Jort
Just
Kai
Kars
Ken
Kjeld
Keon
Kyan
Marlo
Mats
Max
Milan
Miklo
Moos
Nathan Leuk!
Ruben
Rutger
Olaf
Quinn
Raff
Rani
Remi Leuk maar klinkt niet bij Levi vind ik.
Roan
Sverre
Tygo
Vigo
Zino
Zion
Youri
hopelijk zit er wat bij....
succes ermee!Ja dus! Ga ze voorleggen aan Pappies. Thanx.
Levi en...
Mika
Finn
Sepp
Sem
Boaz
Beau
Dani
Dion Leuk!
Dex
Elias Leuk!
Fenn
Guido
Glenn
Gino
Reno
Ivan
Iwan
Jari
Jael met puntjes
Jani
Jaro
Joel met puntjes
Jorn
Jort
Just
Kai
Kars
Ken
Kjeld
Keon
Kyan
Marlo
Mats
Max
Milan
Miklo
Moos
Nathan Leuk!
Ruben
Rutger
Olaf
Quinn
Raff
Rani
Remi Leuk maar klinkt niet bij Levi vind ik.
Roan
Sverre
Tygo
Vigo
Zino
Zion
Youri
hopelijk zit er wat bij....
succes ermee!Ja dus! Ga ze voorleggen aan Pappies. Thanx.
dinsdag 9 november 2010 om 13:54
quote:DeneenC schreef op 09 november 2010 @ 13:34:
[...]
@Rozerood,
Als Raavie. Als het als Raffie uitgesproken zou moeten worden, zou ik het handiger vinden om hem dan ook Raffi of Raffie te noemen.
Ken ook een Raffi, maar die heet Rafael, vind ik ook wel leuk trouwens...
[...]
@Rozerood,
Als Raavie. Als het als Raffie uitgesproken zou moeten worden, zou ik het handiger vinden om hem dan ook Raffi of Raffie te noemen.
dinsdag 9 november 2010 om 14:06
Je kan Ravi ook als Raawi uitspreken, misschien dat dat het verschil maakt?quote:februari schreef op 09 november 2010 @ 13:54:
[...]
[...]
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
dinsdag 9 november 2010 om 14:09
Jongens ik heb echt jullie hulp nodig!
Wij willen graag vernoemen maar nu moeten we het doen met de naam DIRK...hmmm
We willen het vernoemen in de tweede naam plaatsen en als eerste naam hebben wij Gijs in gedachten. Heeft iemand een briljant idee wat mooier klinkt dan Gijs Dirk? Mag wel een beetje apart zijn maar niet te ivm met onze oerhollandse achternaam.
Groetjes Julia
We willen het vernoemen in de tweede naam plaatsen en als eerste naam hebben wij Gijs in gedachten. Heeft iemand een briljant idee wat mooier klinkt dan Gijs Dirk? Mag wel een beetje apart zijn maar niet te ivm met onze oerhollandse achternaam.
Groetjes Julia

dinsdag 9 november 2010 om 14:27
Hallo allemaal,
Wat een wensenlijst he haha... Iemand suggesties?Misschien zit hier nog iets voor je bij?
Levi &
Finn
Noah
Max
Semm
Mas
Dex
Jonah
Scott
Timme
Cas
Mats
Lenn
Diecko
Deon
Rafi vind ik heel erg leuk bij Levi omdat ze allebei met i eindigen, bekt juist wel lekker samen!
Hallo allemaal,
Wat een wensenlijst he haha... Iemand suggesties?Misschien zit hier nog iets voor je bij?
Levi &
Finn
Noah
Max
Semm
Mas
Dex
Jonah
Scott
Timme
Cas
Mats
Lenn
Diecko
Deon
Rafi vind ik heel erg leuk bij Levi omdat ze allebei met i eindigen, bekt juist wel lekker samen!

dinsdag 9 november 2010 om 14:30
quote:mamamel schreef op 09 november 2010 @ 12:25:
Dag allemaal,
Nou wij zijn nog flink aan het denken over een naam voor onze 2e!! Maar heb wel leuke ideeen opgedaan met jullie suggesties. Eigenlijk maakt het dat alleen maar weer moeilijker!!
Maar volgende week ben ik 37 weken en waarschijnlijk wordt onze kleine man eerder gehaald dus de tijd begint te dringen! Ikzelf vind Joep en Guus erg leuk maar mijn man twijfeld sterk.... Gijs is ook leuk maar zo wordt mijn neef ook genoemd., en daar zijn we close mee. Tijs vind ik leuk maar mijn man weer minder. In het lijstje van Catoo stond Stan. Mijn man kwam met Sten (is officieel niet hollands, deens geloof ik voor stein) Wat vinden jullie van die combi? Joep en Sten??
Sten is leuk!
Wat vind je evtl. anders nog van: Joep &
Stef (vind ik zelf net iets leuker dan Sten)
Tijs (ipv Gijs)
Timme
Max
Cas
Dag allemaal,
Nou wij zijn nog flink aan het denken over een naam voor onze 2e!! Maar heb wel leuke ideeen opgedaan met jullie suggesties. Eigenlijk maakt het dat alleen maar weer moeilijker!!
Maar volgende week ben ik 37 weken en waarschijnlijk wordt onze kleine man eerder gehaald dus de tijd begint te dringen! Ikzelf vind Joep en Guus erg leuk maar mijn man twijfeld sterk.... Gijs is ook leuk maar zo wordt mijn neef ook genoemd., en daar zijn we close mee. Tijs vind ik leuk maar mijn man weer minder. In het lijstje van Catoo stond Stan. Mijn man kwam met Sten (is officieel niet hollands, deens geloof ik voor stein) Wat vinden jullie van die combi? Joep en Sten??
Sten is leuk!
Wat vind je evtl. anders nog van: Joep &
Stef (vind ik zelf net iets leuker dan Sten)
Tijs (ipv Gijs)
Timme
Max
Cas

dinsdag 9 november 2010 om 14:36
quote:Julia1978 schreef op 09 november 2010 @ 14:09:
Groetjes Julia
Gijs Diederik zoals hierboven genoemd vind ik een goede.
En anders misschien Gijsbert Dirk (en als roepnaam Gijs)
Of Gijs Dirk-Jan
Groetjes Julia
Gijs Diederik zoals hierboven genoemd vind ik een goede.
En anders misschien Gijsbert Dirk (en als roepnaam Gijs)
Of Gijs Dirk-Jan
dinsdag 9 november 2010 om 17:42
Hallo allemaal,
Wat een wensenlijst he haha... Iemand suggesties?Ik weet niet of ze al genoemd zijn, maar ik vind Noah of Jonah hier heel mooi bij passen.
Hallo allemaal,
Wat een wensenlijst he haha... Iemand suggesties?Ik weet niet of ze al genoemd zijn, maar ik vind Noah of Jonah hier heel mooi bij passen.
dinsdag 9 november 2010 om 17:44
quote:Julia1978 schreef op 09 november 2010 @ 14:09:
Groetjes Juliaik zou ook voor Gijs Diederik gaan, zoals hierboven. Leuke naam trouwens, Gijs
Groetjes Juliaik zou ook voor Gijs Diederik gaan, zoals hierboven. Leuke naam trouwens, Gijs
dinsdag 9 november 2010 om 18:43
julia; Dirk vind ik eigenlijk een hele leuke naam!
Maar Gijs vind ik ook leuker en Gijs Dirk klinkt achter elkaar wel wat moeilijk. Maar ach, hoe vaak noem je die twee namen achter elkaar?
Diederik, hierboven genoemd, is een mooie variant van Dirk!
Of misschien Diedrik, of Diederick zou ook kunnen. Of Diede, Derk?
Maar Gijs vind ik ook leuker en Gijs Dirk klinkt achter elkaar wel wat moeilijk. Maar ach, hoe vaak noem je die twee namen achter elkaar?
Diederik, hierboven genoemd, is een mooie variant van Dirk!
Of misschien Diedrik, of Diederick zou ook kunnen. Of Diede, Derk?
dinsdag 9 november 2010 om 18:49
quote:raspberry71 schreef op 09 november 2010 @ 13:58:
Levi en Nathan hoor je wel vaker samen, net als Samuel
zijn wellicht Joodse namen, maar weet ik niet zeker,
nou succes ermee, laat het maar weten, wat het wordt
Nathan (Nathaniel dan, maar dat wordt toch Nathan.) en Samuel vind ik beiden wel mooi idd. Alleen een ander kindje op het kdv heet al Nathan en dat is nogal een kutkind met nogal een tokkie moeder.
En met Levi en Samuel samen is het weer net of we een joods gezin zijn idd. Ook een beetje debiel met een nogal oerhollandse/Duitse achternaam...
Levi en Nathan hoor je wel vaker samen, net als Samuel
zijn wellicht Joodse namen, maar weet ik niet zeker,
nou succes ermee, laat het maar weten, wat het wordt
Nathan (Nathaniel dan, maar dat wordt toch Nathan.) en Samuel vind ik beiden wel mooi idd. Alleen een ander kindje op het kdv heet al Nathan en dat is nogal een kutkind met nogal een tokkie moeder.
En met Levi en Samuel samen is het weer net of we een joods gezin zijn idd. Ook een beetje debiel met een nogal oerhollandse/Duitse achternaam...
dinsdag 9 november 2010 om 18:55
quote:MissShopping schreef op 09 november 2010 @ 14:27:
[...]
Misschien zit hier nog iets voor je bij?
Levi &
Finn
Noah
Max
Semm
Mas
Dex
Jonah Wel mooi, dacht zelf ook al aan Jonas maar Jonah vind ik wel mooier.
Scott
Timme
Cas Ook wel leuk, maar net niet.
Mats
Lenn
Diecko
Deon
Rafi vind ik heel erg leuk bij Levi omdat ze allebei met i eindigen, bekt juist wel lekker samen!Bij zo`n combi krijg ik juist meer het idee dat de ouders misschien liever twee huisdieren hadden gehad...
[...]
Misschien zit hier nog iets voor je bij?
Levi &
Finn
Noah
Max
Semm
Mas
Dex
Jonah Wel mooi, dacht zelf ook al aan Jonas maar Jonah vind ik wel mooier.
Scott
Timme
Cas Ook wel leuk, maar net niet.
Mats
Lenn
Diecko
Deon
Rafi vind ik heel erg leuk bij Levi omdat ze allebei met i eindigen, bekt juist wel lekker samen!Bij zo`n combi krijg ik juist meer het idee dat de ouders misschien liever twee huisdieren hadden gehad...