Jongensnamentopic

13-09-2010 13:40 3216 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw deel!

Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
quote:catastrofe schreef op 09 november 2010 @ 18:03:

Een tijdje geleden heb ik hier gezocht voor namen bij Ilias, en ik dacht dat het wel leuk was om even te laten weten dat Ilias grote broer is geworden van Samuel. Vind ik ook allebei wel leuk bij Levi...
Namen die ik leuk vind bij Levi (en misschien jij ook wel)

Jonas, Chaim, Cem, Jari, Tycho, Milan, Dari, Mika, Boaz, A(a)ron, Abel, Roan, Quin, Daniel, Vince, Mikaj, David, Jens, Renze, Yoeri, Tobias, Rune, Florian.
Wat vinden jullie van de namen Dion en Rick?

Twijfel tussen deze 2.
quote:Felien schreef op 10 november 2010 @ 19:39:

Wat vinden jullie van de namen Dion en Rick?

Twijfel tussen deze 2. Ik vind Dion leuker! (Rick vind ik wat ouderwets). Wat vind je verder nog van:

Deon

Diecko
Mmm Deon is ook wel leuk, iets aparter.
Vind Deon en Dion allebei leuk!
Ik vind Dion ook mooier dan Rick. Maar ik ken ook een meisje met de naam Dion, het is volgens mij zowel een jongens- als meisjesnaam.

Andere namen die ik erbij vind passen: Dyon, Diron, Kyan, Rowi, Darn.
Hmmm, qua jongensnamen hebben wij niet dezelfde smaak Catoo. Hoewel ik wel een hele leuke Dion ken, van in de 50 overigens.
Dion gaat het toch niet worden, vind het bij nader inzien een toch een beetje ordi klinken en past niet echt bij onze achternaam.
Hoe zouden jullie de naam Elias uitspreken? Met de klemtoon op de E of de i?
Op de E.
Elias met de klemtoon op de i.
Met de klemtoon op de E
Maar de logica ontgaat mij dan. Elias is een andere vorm van de naam Elia (profeet uit de Bijbel) en je zegt toch ook Elía?

Maar ik ben vast ook beïnvloed door de Elias van Mendelssohn (oratorium), dat spreek je ook uit als Elías.
Daar zit ook geen logica in, is gewoon de eerste manier van uitspreken die in mij opkomt. Overigens ken ik de naam met klemtoon op de i natuurlijk ook, vind ik zelfs mooier.
Dank jullie wel. Ik had al het idee dat de klemtoon op de E gangbaarder zou zijn in NL. Wij zouden het met de klemtoon op de i uitspreken. Ik twijfel een beetje of ik het dan wel een leuke naam vindt voor hier...
ik zou hem ook met de klemtoon op de E uitspreken
Ik zou denken: Mensen hebben snel genoeg door hoe het uitgesproken moet worden. Zo heb je ook mensen die de naam Matthias met de klemtoon op de eerste a uitspreken, terwijl ik Matthías zou zeggen, daar zou ik me niet door laten weerhouden om die naam te geven als ik hem prachtig vond.
quote:raspberry71 schreef op 13 november 2010 @ 07:54:

ik zou hem ook met de klemtoon op de E uitsprekenIk ook.
Ik hoorde vorige week voor het eerst (heb hem al ergens in een rijtje geplaatst) de naam: Cem.
Cem? Is dat niet gewoon Sem op een 'lollige' manier gespeld?
Ja dat dacht ik ook, maar zag het staan op het geboortekaartje. Zusje heet Felin, ook soort van Feline maar dan nét anders.

Maar goed, als je Cem veelmooier vindt dan Sem kan dat. Net als dat mensen Thom mooier vinden dan Tom.

Zelf ben ik niet zo van die knutsels, maar anderen juist weer wel.

Wat vinden jullie van de naam Toon voor een jongen? Heel ouderwets of juist wel weer leuk?
Thom en Tom zijn volgens mij beide gebruikelijk, dus daar zal niemand gek van opkijken. Maar Cem vind ik wel een beetje zielig. "Kijk ons eens lekker origineel zijn." In mijn ogen zadelen ze hun kind er alleen maar mee op. Altijd je naam moeten spellen en hem negen van de tien keer verkeerd gespeld zien, is niet leuk.
Vinden jullie de naam alec en axel voor 2 zonen teveel op elkaar lijken?

Felin vind ik een mooie naam, wij hadden zelf elin voor een ,eisje
quote:Felien schreef op 14 november 2010 @ 18:28:

Vinden jullie de naam alec en axel voor 2 zonen teveel op elkaar lijken?

Felin vind ik een mooie naam, wij hadden zelf elin voor een ,eisjeuhm ja eigenlijk wel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven