Jongensnamentopic
maandag 13 september 2010 om 13:40
Het is weer tijd voor een nieuw deel!
Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
E-mail | redactievivaforum@gmail.com
zondag 7 november 2010 om 21:06
quote:bloemkool schreef op 07 november 2010 @ 18:50:
Hey Punkiedunkie, bedankt, waar woon jij ongeveer, want hier hoor je hem helemaal niet.In de omgeving van Nijmegen hoor je de naam veel. En dan eigenlijk allen in de wat sjiekere wijken. Ik tokkie-buurten komt ie niet voor. Ik ben juf in een redelijke kak-buurt en had er vorig jaar 2 in de klas en dit jaar heb ik er weer 1 in de klas.
Hey Punkiedunkie, bedankt, waar woon jij ongeveer, want hier hoor je hem helemaal niet.In de omgeving van Nijmegen hoor je de naam veel. En dan eigenlijk allen in de wat sjiekere wijken. Ik tokkie-buurten komt ie niet voor. Ik ben juf in een redelijke kak-buurt en had er vorig jaar 2 in de klas en dit jaar heb ik er weer 1 in de klas.
zondag 7 november 2010 om 21:54
Volg dit topic nog steeds, omdat we er nog steeds niet uit zijn hoe we ons mannetje moeten gaan noemen. Op de shortlist staan nu Jurriaan, Reinier en Sybren. Deze namen vinden we allebei heel oké, maar net niet helemaal wauw. Man vindt verder leuk: Mads, Ivar en Kjeld. Ik ben meer van Teije, Lasse en Diede. Misschien hebben jullie nog leuke andere suggesties?
Tijmen vind ik overigens ook mooi, maar komt hier ook vrij veel voor!
maandag 8 november 2010 om 20:14
Rozerood: ik ken een Keije ipv Teije. Misschien vind je dat iets? Andere namen die daarbij passen: Ole, Jitse, Melle, Pelle, Peike, Jonne, Tibbe, Wytse.
Variant op Jurriaan: Jurriën, Jurre, Jörgen.
Variant op Reinier: Rein, Reinaart, Reindert. (ik vind namen met Rein erin erg mooi!)
Variant op Sybren: Symen, Syb, Sybrand.
Ik zou trouwens voor Mats kiezen ipv Mads en Kjelt ipv Kjeld.
Variant op Jurriaan: Jurriën, Jurre, Jörgen.
Variant op Reinier: Rein, Reinaart, Reindert. (ik vind namen met Rein erin erg mooi!)
Variant op Sybren: Symen, Syb, Sybrand.
Ik zou trouwens voor Mats kiezen ipv Mads en Kjelt ipv Kjeld.
maandag 8 november 2010 om 21:14
Dankjewel voor jullie reacties!! Ik vind Teije ook super, maar aangezien mijn dochtertje ook een naam heeft met een T - en man hem niet leuk genoeg vindt - wordt het hem dat niet. Helaas Hetzelfde geldt voor namen met een M en E.
Blogbabe> Jitse kende ik nog niet! Die ga ik aan man voorleggen, want die vind ik echt leuk. Je varianten vind ik net wat minder dan de drie die ik noemde, maar bedankt voor de suggesties! Wel goed om daar even naar te kijken inderdaad.
Cejo> Grappig, de meeste namen die jij noemt zijn hier voorbij gekomen! Wel onze smaak dus, maar helaas niet een die het gaat worden denk ik. Veel namen zijn ook al in gebruik bij kindjes (en honden ) van vrienden, familie en kennissen helaas.
Roelfien> Ook jij bedankt voor de suggesties. Zit dé naam helaas ook niet tussen.
Ik hou jullie op de hoogte.
Blogbabe> Jitse kende ik nog niet! Die ga ik aan man voorleggen, want die vind ik echt leuk. Je varianten vind ik net wat minder dan de drie die ik noemde, maar bedankt voor de suggesties! Wel goed om daar even naar te kijken inderdaad.
Cejo> Grappig, de meeste namen die jij noemt zijn hier voorbij gekomen! Wel onze smaak dus, maar helaas niet een die het gaat worden denk ik. Veel namen zijn ook al in gebruik bij kindjes (en honden ) van vrienden, familie en kennissen helaas.
Roelfien> Ook jij bedankt voor de suggesties. Zit dé naam helaas ook niet tussen.
Ik hou jullie op de hoogte.

maandag 8 november 2010 om 22:05
quote:Rozerood schreef op 07 november 2010 @ 21:54:
Volg dit topic nog steeds, omdat we er nog steeds niet uit zijn hoe we ons mannetje moeten gaan noemen. Op de shortlist staan nu Jurriaan, Reinier en Sybren. Deze namen vinden we allebei heel oké, maar net niet helemaal wauw. Man vindt verder leuk: Mads, Ivar en Kjeld. Ik ben meer van Teije, Lasse en Diede. Misschien hebben jullie nog leuke andere suggesties?
@rozerood, wat vind je eventueel nog van:
Timme (juist leuk als ze allebei met een t beginnen!)
Cassian (Cas)
Felte
Diecko
Oliver
Mas
Syl
Kjell
Ilan
@rozerood, wat vind je eventueel nog van:
Timme (juist leuk als ze allebei met een t beginnen!)
Cassian (Cas)
Felte
Diecko
Oliver
Mas
Syl
Kjell
Ilan
dinsdag 9 november 2010 om 10:38
Hallo allemaal,
Mijn zoontje heet Levi en ik ben zwanger van zijn broertje en op zoek naar een naam die er een beetje bij past.
Zelf vind ik Ravi heel mooi, maar helaas geen gehoor als je andere kind al Levi heet.
Liefst een naam die niet hoog in de top tien staat maar ook weer niet té verzonnen of apart. Liefst in iedere taal normaal uit te spreken, geen dubbele naam en uitgesproken kak- of tokkie naam. En ook geen Amerikaans/Engels, oud hollands of "mode" - als Storm, Spijker of Wolf achtige dingen.
Wat een wensenlijst he haha... Iemand suggesties?
Mijn zoontje heet Levi en ik ben zwanger van zijn broertje en op zoek naar een naam die er een beetje bij past.
Zelf vind ik Ravi heel mooi, maar helaas geen gehoor als je andere kind al Levi heet.
Liefst een naam die niet hoog in de top tien staat maar ook weer niet té verzonnen of apart. Liefst in iedere taal normaal uit te spreken, geen dubbele naam en uitgesproken kak- of tokkie naam. En ook geen Amerikaans/Engels, oud hollands of "mode" - als Storm, Spijker of Wolf achtige dingen.
Wat een wensenlijst he haha... Iemand suggesties?
dinsdag 9 november 2010 om 11:13
Levi en...
Mika
Finn
Sepp
Sem
Boaz
Beau
Dani
Dion
Dex
Elias
Fenn
Guido
Glenn
Gino
Reno
Ivan
Iwan
Jari
Jael met puntjes
Jani
Jaro
Joel met puntjes
Jorn
Jort
Just
Kai
Kars
Ken
Kjeld
Keon
Kyan
Marlo
Mats
Max
Milan
Miklo
Moos
Nathan
Ruben
Rutger
Olaf
Quinn
Raff
Rani
Remi
Roan
Sverre
Tygo
Vigo
Zino
Zion
Youri
hopelijk zit er wat bij....
succes ermee!
Mika
Finn
Sepp
Sem
Boaz
Beau
Dani
Dion
Dex
Elias
Fenn
Guido
Glenn
Gino
Reno
Ivan
Iwan
Jari
Jael met puntjes
Jani
Jaro
Joel met puntjes
Jorn
Jort
Just
Kai
Kars
Ken
Kjeld
Keon
Kyan
Marlo
Mats
Max
Milan
Miklo
Moos
Nathan
Ruben
Rutger
Olaf
Quinn
Raff
Rani
Remi
Roan
Sverre
Tygo
Vigo
Zino
Zion
Youri
hopelijk zit er wat bij....
succes ermee!

dinsdag 9 november 2010 om 12:25
Dag allemaal,
Nou wij zijn nog flink aan het denken over een naam voor onze 2e!! Maar heb wel leuke ideeen opgedaan met jullie suggesties. Eigenlijk maakt het dat alleen maar weer moeilijker!!
Maar volgende week ben ik 37 weken en waarschijnlijk wordt onze kleine man eerder gehaald dus de tijd begint te dringen! Ikzelf vind Joep en Guus erg leuk maar mijn man twijfeld sterk.... Gijs is ook leuk maar zo wordt mijn neef ook genoemd., en daar zijn we close mee. Tijs vind ik leuk maar mijn man weer minder. In het lijstje van Catoo stond Stan. Mijn man kwam met Sten (is officieel niet hollands, deens geloof ik voor stein) Wat vinden jullie van die combi? Joep en Sten??
Nou wij zijn nog flink aan het denken over een naam voor onze 2e!! Maar heb wel leuke ideeen opgedaan met jullie suggesties. Eigenlijk maakt het dat alleen maar weer moeilijker!!
Maar volgende week ben ik 37 weken en waarschijnlijk wordt onze kleine man eerder gehaald dus de tijd begint te dringen! Ikzelf vind Joep en Guus erg leuk maar mijn man twijfeld sterk.... Gijs is ook leuk maar zo wordt mijn neef ook genoemd., en daar zijn we close mee. Tijs vind ik leuk maar mijn man weer minder. In het lijstje van Catoo stond Stan. Mijn man kwam met Sten (is officieel niet hollands, deens geloof ik voor stein) Wat vinden jullie van die combi? Joep en Sten??