Jongensnamentopic

13-09-2010 13:40 3216 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw deel!

Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
Ik vind Tijmen mooi, maar hoor hem heel veel hier in de buurt. Bij zoonlief op het kdv zitten er vijf! Maar als je dat niet erg vindt: doen!
Jayden :D
Hey Punkiedunkie, bedankt, waar woon jij ongeveer, want hier hoor je hem helemaal niet.
quote:bloemkool schreef op 07 november 2010 @ 18:50:

Hey Punkiedunkie, bedankt, waar woon jij ongeveer, want hier hoor je hem helemaal niet.In de omgeving van Nijmegen hoor je de naam veel. En dan eigenlijk allen in de wat sjiekere wijken. Ik tokkie-buurten komt ie niet voor. Ik ben juf in een redelijke kak-buurt en had er vorig jaar 2 in de klas en dit jaar heb ik er weer 1 in de klas.
Ik woon in Arnhem en kom veel in Nijmegen, dus daar zal het aan liggen:-)!
Volg dit topic nog steeds, omdat we er nog steeds niet uit zijn hoe we ons mannetje moeten gaan noemen. Op de shortlist staan nu Jurriaan, Reinier en Sybren. Deze namen vinden we allebei heel oké, maar net niet helemaal wauw. Man vindt verder leuk: Mads, Ivar en Kjeld. Ik ben meer van Teije, Lasse en Diede. Misschien hebben jullie nog leuke andere suggesties?

Tijmen vind ik overigens ook mooi, maar komt hier ook vrij veel voor!
Rozerood, hier wat ideeën:

Jesse

Julius

Tobias

Joas

Jonas

Tibbe

Hessel

Wessel

Quinten
@ rozerood

Melle

Jorn

Hidde

Fedde

Bjarne

Senne

Sverre

Mathis

Kristan

Maurijn

Pepijn

Tristan

Elias

Fabian

Seppe

Lennart

Mathias

Vince

Arvid

Casper

Jens

Yorick

Viggo

Rune

Runar
Noud is leuk, mijn zoon heet ook zo en ik krijg veel complimenten. Het is een Nederlandse naam maar komt niet vaak voor. Ik zou zeker voor Noud gaan! Succes!
@rozerood: Teije natuurlijk! (zo heet onze zoon, ben niet bevoordeeld;-))
Niet om te beledigen hoor, maar ik vind Teije erg zijig klinken.
Ik begrijp wat je bedoeld Roelfien, maar toch vind ook ik Teije (Thije vind ik persoonlijk nog mooier) een geweldige naam!
Zelfs ik snap het;-)! Smaken verschillen! Maar qua spelling: je moet sowieso altijd even uitleggen hoe het zit. En Thije vind ik dan weer niks, raar hè.
Rozerood: ik ken een Keije ipv Teije. Misschien vind je dat iets? Andere namen die daarbij passen: Ole, Jitse, Melle, Pelle, Peike, Jonne, Tibbe, Wytse.

Variant op Jurriaan: Jurriën, Jurre, Jörgen.

Variant op Reinier: Rein, Reinaart, Reindert. (ik vind namen met Rein erin erg mooi!)

Variant op Sybren: Symen, Syb, Sybrand.

Ik zou trouwens voor Mats kiezen ipv Mads en Kjelt ipv Kjeld.
Dankjewel voor jullie reacties!! Ik vind Teije ook super, maar aangezien mijn dochtertje ook een naam heeft met een T - en man hem niet leuk genoeg vindt - wordt het hem dat niet. Helaas Hetzelfde geldt voor namen met een M en E.

Blogbabe> Jitse kende ik nog niet! Die ga ik aan man voorleggen, want die vind ik echt leuk. Je varianten vind ik net wat minder dan de drie die ik noemde, maar bedankt voor de suggesties! Wel goed om daar even naar te kijken inderdaad.

Cejo> Grappig, de meeste namen die jij noemt zijn hier voorbij gekomen! Wel onze smaak dus, maar helaas niet een die het gaat worden denk ik. Veel namen zijn ook al in gebruik bij kindjes (en honden ) van vrienden, familie en kennissen helaas.

Roelfien> Ook jij bedankt voor de suggesties. Zit dé naam helaas ook niet tussen.

Ik hou jullie op de hoogte.
quote:Rozerood schreef op 07 november 2010 @ 21:54:

Volg dit topic nog steeds, omdat we er nog steeds niet uit zijn hoe we ons mannetje moeten gaan noemen. Op de shortlist staan nu Jurriaan, Reinier en Sybren. Deze namen vinden we allebei heel oké, maar net niet helemaal wauw. Man vindt verder leuk: Mads, Ivar en Kjeld. Ik ben meer van Teije, Lasse en Diede. Misschien hebben jullie nog leuke andere suggesties?

Tijmen vind ik overigens ook mooi, maar komt hier ook vrij veel voor!

@rozerood, wat vind je eventueel nog van:

Timme (juist leuk als ze allebei met een t beginnen!)

Cassian (Cas)

Felte

Diecko

Oliver

Mas

Syl

Kjell

Ilan
Hallo allemaal,

Mijn zoontje heet Levi en ik ben zwanger van zijn broertje en op zoek naar een naam die er een beetje bij past.

Zelf vind ik Ravi heel mooi, maar helaas geen gehoor als je andere kind al Levi heet.

Liefst een naam die niet hoog in de top tien staat maar ook weer niet té verzonnen of apart. Liefst in iedere taal normaal uit te spreken, geen dubbele naam en uitgesproken kak- of tokkie naam. En ook geen Amerikaans/Engels, oud hollands of "mode" - als Storm, Spijker of Wolf achtige dingen.

Wat een wensenlijst he haha... Iemand suggesties?
Levi en...

Mika

Finn

Sepp

Sem

Boaz

Beau

Dani

Dion

Dex

Elias

Fenn

Guido

Glenn

Gino

Reno

Ivan

Iwan

Jari

Jael met puntjes

Jani

Jaro

Joel met puntjes

Jorn

Jort

Just

Kai

Kars

Ken

Kjeld

Keon

Kyan

Marlo

Mats

Max

Milan

Miklo

Moos

Nathan

Ruben

Rutger

Olaf

Quinn

Raff

Rani

Remi

Roan

Sverre

Tygo

Vigo

Zino

Zion

Youri

hopelijk zit er wat bij....

succes ermee!
@Rozerood: Teije vind ik ook leuk, jammer dat die het niet wordt.

Robbe (Vlaams) is misschien een optie?
ik heb 2 zonen ( en 3 dochters) en die heten;

matisse, fjodor, padouk, en,

valdemar, amadeus, archibald
Dag allemaal,

Nou wij zijn nog flink aan het denken over een naam voor onze 2e!! Maar heb wel leuke ideeen opgedaan met jullie suggesties. Eigenlijk maakt het dat alleen maar weer moeilijker!!

Maar volgende week ben ik 37 weken en waarschijnlijk wordt onze kleine man eerder gehaald dus de tijd begint te dringen! Ikzelf vind Joep en Guus erg leuk maar mijn man twijfeld sterk.... Gijs is ook leuk maar zo wordt mijn neef ook genoemd., en daar zijn we close mee. Tijs vind ik leuk maar mijn man weer minder. In het lijstje van Catoo stond Stan. Mijn man kwam met Sten (is officieel niet hollands, deens geloof ik voor stein) Wat vinden jullie van die combi? Joep en Sten??
Wat vinden jullie van de naam Deck? Apart maar toch stoer, dacht ik....
To school for cool
alle hens aan dek? Nee sorry het is niet mijn smaak. Ik hou meer van namen als, roemer, rembrandt, boudewijn en matteo bijvoorbeeld.
[quote]perestrojka schreef op 09 november 2010 @ 11:40:

ik heb 2 zonen ( en 3 dochters) en die heten;

matisse, fjodor, padouk, en,

valdemar, amadeus, archibald[/quote]

2 of 6?
Ik vind Sten een beetje een tokkienaam, sorry:-(. Joep is trouwens geweldig? En Guus vind ik ook errug leuk!

Perestrojka: of je nou vijf of zes zonen/dochters hebt: ik vind de namen te pretentieus.

Iepmeis: Deck? Mwa...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven