Jongensnamentopic
maandag 13 september 2010 om 13:40
Het is weer tijd voor een nieuw deel!
Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
E-mail | redactievivaforum@gmail.com
vrijdag 26 november 2010 om 23:45
zondag 28 november 2010 om 19:58
We vinden het erg moeilijk om een juiste jongensnaam te vinden. Meisjesnaam hebben we (te denken aan: Nika, Elin, Bo, Tess, Sam).
Jongensnaam zoeken we dus nog.
We dachten aan Fedde, fin, fen, bodi, bowi.
Maar ze zijn het net niet...
De naam mag stoer en lief zijn en kort.
Lastig...Misschien dat ik hier nog wat wijzer word.
Jongensnaam zoeken we dus nog.
We dachten aan Fedde, fin, fen, bodi, bowi.
Maar ze zijn het net niet...
De naam mag stoer en lief zijn en kort.
Lastig...Misschien dat ik hier nog wat wijzer word.
zondag 28 november 2010 om 21:15

maandag 29 november 2010 om 11:42
Hier zijn we er ook over uit, behalve de 2e naam haha. Een jongen wordt bij ons Jelle en een meisje Sofie.
Als 2e naam wil ik graag Wilmar voor een jongen en Anja voor een meisje. Het zijn samenvoegsels van de opa's en oma's namen en dat vind ik een mooie gedachte. Eigenlijk wil ik voor een meisje Mara, maar dan worden de voorletters SM en dat is gewoon raar, en mijn vriend heeft die voorletters ook dus heel onpraktisch
Als 2e naam wil ik graag Wilmar voor een jongen en Anja voor een meisje. Het zijn samenvoegsels van de opa's en oma's namen en dat vind ik een mooie gedachte. Eigenlijk wil ik voor een meisje Mara, maar dan worden de voorletters SM en dat is gewoon raar, en mijn vriend heeft die voorletters ook dus heel onpraktisch

maandag 29 november 2010 om 15:08

maandag 29 november 2010 om 18:09
De namen van de oma's zijn marianne en maja. Die m komt dus heel erg terug, maar kan gewoon niet icm een s. Sowieso is sm al raar, maar mijn vriend heeft dat ook en het is gewoon niet praktisch. Ben zelf ook nog niet helemaal tevreden over anja hoor, maar het is maar een 2e naam. Ik heb zelf josefina als 3e naam...die is ook niet mooi, maar gebruik hem toch nooit dus boeie.
Het waarom combineren is gewoon een gevoel. Ik wil mijn kinderen niet naar mezelf vernoemen, ook niet als 2e naam. En een opa of oma kiezen vind ik lastig, dus wilde eigenlijk gewoon origineel doen en het samenvoegen. Zo heten ze toch naar opa en oma, maar wel van beide kanten.
Het waarom combineren is gewoon een gevoel. Ik wil mijn kinderen niet naar mezelf vernoemen, ook niet als 2e naam. En een opa of oma kiezen vind ik lastig, dus wilde eigenlijk gewoon origineel doen en het samenvoegen. Zo heten ze toch naar opa en oma, maar wel van beide kanten.

maandag 29 november 2010 om 19:21
Als ik een van de oma's zou zijn, zou ik uit Anja niet meteen afleiden dat dat een vernoeming naar mij is, eerlijk gezegd. Ik zou zelf mijn kind niet vernoemen als de vernoeming niet duidelijk is en als ik zelf ook niet zo blij ben met de naam. Alleen Annemaja of Annemay vind ik een nog enigszins herkenbare vernoeming zonder M. Ik zou zelf liever voor Sofie Maja Marianne gaan. Om die M kun je toch haast niet heen als je de vernoeming herkenbaar wilt houden, maar je bent wel af van de overeenkomst met de initialen van je vriend en de associatie met S&M.

maandag 29 november 2010 om 20:06
Het hoeft voor mij niet perce herkenbaar te zijn als zijnde een vernoeming. Ik wil gewoon iets van beide namen hebben en dat mixen eigenlijk tot 1 naam. Rechtstreeks ernaar vernoemen vind ik niet zo leuk eigenlijk. Wilmar komt van wilhelmus en martin. Zoiets wil ik dus eigenlijk ook voor een meisje, maar ik kan dan bijna niet om die m heen helaas. Twee namen wil ik eigenlijk niet, want dan zou ik dat voor een jongen ook weer "moeten" doen voor mijn gevoel. Wordt denk ik nog wel even husselen...
maandag 29 november 2010 om 21:37
quote:iduna schreef op 29 november 2010 @ 19:21:
Ik zou zelf liever voor Sofie Maja Marianne gaan. Om die M kun je toch haast niet heen als je de vernoeming herkenbaar wilt houden, maar je bent wel af van de overeenkomst met de initialen van je vriend en de associatie met S&M.Ja, dat zou ik ook doen!
Ik zou zelf liever voor Sofie Maja Marianne gaan. Om die M kun je toch haast niet heen als je de vernoeming herkenbaar wilt houden, maar je bent wel af van de overeenkomst met de initialen van je vriend en de associatie met S&M.Ja, dat zou ik ook doen!
maandag 29 november 2010 om 21:41
Heb nu trouwens, na een lange tijd van tips aan anderen geven, ook een vraag voor mezelf. Ik ben nu 8 weken zwanger (nog erg pril dus), maar het is wel leuk om al over namen te fantaseren. Blogman en ik vinden Abel een mooie naam. Nu dacht ik vandaag ineens: hoe ga je die naam afkorten? Ik kom dan uit op Aap/Aab. Niet echt een leuke afkorting dus en mensen doen dat denk ik best snel. Mijn vraag is dus: wat vinden jullie van de naam Abel? En een andere vraag is: ken je een Abel en zijn er mensen die het dan afkorten?
maandag 29 november 2010 om 21:55