Jongensnamentopic
maandag 13 september 2010 om 13:40
Het is weer tijd voor een nieuw deel!
Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
E-mail | redactievivaforum@gmail.com

dinsdag 30 november 2010 om 18:52
Bedankt voor al jullie reacties.
Fedde vindt mijn vriend ook erg mooi. Ik vind de naam mooi op papier...maar moet nog steeds wennen aan de klank van de naam. Hij ´bekt´ niet zo lekker...of heb ik dat alleen?
Lenn
Melle
Lev
Deze 3 namen vind ik wel OK...maar tja...niet stoer en mooi genoeg...
Maar blijf vooral namen noemen. Wie weet.
Fedde vindt mijn vriend ook erg mooi. Ik vind de naam mooi op papier...maar moet nog steeds wennen aan de klank van de naam. Hij ´bekt´ niet zo lekker...of heb ik dat alleen?
Lenn
Melle
Lev

woensdag 1 december 2010 om 10:07
quote:blogbabe schreef op 29 november 2010 @ 21:41:
Heb nu trouwens, na een lange tijd van tips aan anderen geven, ook een vraag voor mezelf. Ik ben nu 8 weken zwanger (nog erg pril dus), maar het is wel leuk om al over namen te fantaseren. Blogman en ik vinden Abel een mooie naam. Nu dacht ik vandaag ineens: hoe ga je die naam afkorten? Ik kom dan uit op Aap/Aab. Niet echt een leuke afkorting dus en mensen doen dat denk ik best snel. Mijn vraag is dus: wat vinden jullie van de naam Abel? En een andere vraag is: ken je een Abel en zijn er mensen die het dan afkorten?Gefeliciteerd! Ik zou Abel zelf niet zo snel afkorten omdat het al zo'n korte naam/ klank is. Bij een jongetje tot ongeveer twaalf jaar zou ik er dan inderdaad Abeltje van maken. Van twaalf tot veertig gewoon Abel en daarna.... Ab?
Heb nu trouwens, na een lange tijd van tips aan anderen geven, ook een vraag voor mezelf. Ik ben nu 8 weken zwanger (nog erg pril dus), maar het is wel leuk om al over namen te fantaseren. Blogman en ik vinden Abel een mooie naam. Nu dacht ik vandaag ineens: hoe ga je die naam afkorten? Ik kom dan uit op Aap/Aab. Niet echt een leuke afkorting dus en mensen doen dat denk ik best snel. Mijn vraag is dus: wat vinden jullie van de naam Abel? En een andere vraag is: ken je een Abel en zijn er mensen die het dan afkorten?Gefeliciteerd! Ik zou Abel zelf niet zo snel afkorten omdat het al zo'n korte naam/ klank is. Bij een jongetje tot ongeveer twaalf jaar zou ik er dan inderdaad Abeltje van maken. Van twaalf tot veertig gewoon Abel en daarna.... Ab?
donderdag 2 december 2010 om 12:55
Aan het begin van dit topic heb ik al eens gevraagd om te helpen zoeken naar dé naam, maar we zijn er nog niet uit. We hebben nu 2 namen die hoog op het lijstje staan en dat zijn Ruben en Fabian. Alleen Ruben is best populair nu en onze achternaam komt ook best veel voor dus dat vind ik niet zo leuk. Fabian komt veel minder voor maar vriendlief zei van de week dat ie die niet leuk meer vindt. verder vind ik Hugo ook leuk. Stoer en komt niet veel voor. Hebben jullie nog suggesties die een beetje passen bij de namen die we leuk vinden?

vrijdag 3 december 2010 om 18:47
quote:Cejo schreef op 02 december 2010 @ 13:15:
@ pucker
Jonas - nee
Joris - mwah
Robin - nee
Florian - wel leuk
Kyan - nee
Jorian - nee
Tobias - nee
Julius - nee, Julian vind ik wel leuk, vriend niet
Jarnick - nee
Roan - nee
Tristan - nee
Leon - mwah
Timo - Timon vind ik dan leuker maar ook niet heel leuk
Pascal - nee
Elias - nee
Maxim - nee
Joost - nee
Wessel - nee
Merijn - nee
Mathias - nee
Lennart - Wel leuk
Silvijn - nee
Felix - nee
Seger - nee
Cedric - nee
Alec - neeLen vind ik leuk maar Lennart twijfel ik over. Maar ik vind Len echt een afkorting dus dan wil ik em een 'hele' naam geven en dan gewoon Len zeggen. Ik hoop dat jullie een beetje begrijpen wat ik bedoel. Bv ook met Thijs, dat vind ik een mooie naam maar dan zou ik em denk ik Matthijs noemen. Maar dat is ook niet echt een goed voorbeeld want bij Matthijs denk ik aan die griezel van DWDD en dat wil ik m'n kind ook niet aandoen
@ pucker
Jonas - nee
Joris - mwah
Robin - nee
Florian - wel leuk
Kyan - nee
Jorian - nee
Tobias - nee
Julius - nee, Julian vind ik wel leuk, vriend niet
Jarnick - nee
Roan - nee
Tristan - nee
Leon - mwah
Timo - Timon vind ik dan leuker maar ook niet heel leuk
Pascal - nee
Elias - nee
Maxim - nee
Joost - nee
Wessel - nee
Merijn - nee
Mathias - nee
Lennart - Wel leuk
Silvijn - nee
Felix - nee
Seger - nee
Cedric - nee
Alec - neeLen vind ik leuk maar Lennart twijfel ik over. Maar ik vind Len echt een afkorting dus dan wil ik em een 'hele' naam geven en dan gewoon Len zeggen. Ik hoop dat jullie een beetje begrijpen wat ik bedoel. Bv ook met Thijs, dat vind ik een mooie naam maar dan zou ik em denk ik Matthijs noemen. Maar dat is ook niet echt een goed voorbeeld want bij Matthijs denk ik aan die griezel van DWDD en dat wil ik m'n kind ook niet aandoen

vrijdag 3 december 2010 om 19:46
quote:jennifervd schreef op 30 november 2010 @ 18:52:
Lenn
Melle
Lev
Fedder
Fender
Felte
Jelle
Milan
Lewi
Lenn
Melle
Lev
Fedder
Fender
Felte
Jelle
Milan
Lewi

vrijdag 3 december 2010 om 19:49
quote:babba schreef op 03 december 2010 @ 18:39:
Hallo
Wij zijn op zoek naar een jongensnaam.
Onze dochter heet Aimee. Geen aso of veel voorkomende naam. Engels'/ Frans. Passend bij naam Aimee (emee).
Kindje zal vrij donker zijn dus te Hollands past niet.
Wij hebben zelf nog geen idee.
Geen idee of het in de goede richting gaat, wat vind je van:
Aimee &
Lennox
Ilay
Nolan
Nilo
Milian
Enzo
Ewan
Julian
Jack
Hallo
Wij zijn op zoek naar een jongensnaam.
Onze dochter heet Aimee. Geen aso of veel voorkomende naam. Engels'/ Frans. Passend bij naam Aimee (emee).
Kindje zal vrij donker zijn dus te Hollands past niet.
Wij hebben zelf nog geen idee.
Geen idee of het in de goede richting gaat, wat vind je van:
Aimee &
Lennox
Ilay
Nolan
Nilo
Milian
Enzo
Ewan
Julian
Jack