Jongensnamentopic

13-09-2010 13:40 3216 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw deel!

Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
Smaak is een bijzonder iets;-)

@liubi: dat verklaart de namen wat meer. En dan is de combi met Hendrik ook wel weer grappig. Het blijven niet 'mijn' namen, maar da's gewoon persoonlijk. Verder ben ik totaal niet thuis in de Russische namen...
Ik heb nog wat russische namen op gezocht.

Adrian

Alyosha

Demyan

Evgeny

Fedor

Lev

Maksim

Roman

Yevgeny
Roman!!!
Ik heb ooit een Sasha en een Orlin in de klas gehad. Beiden jongens van Oost-Europese afkomst.

Boris is ook een leuke Russische naam.

Mijn zoon heet Robin (korte o)
Frankly my dear, I don"t give a damn
Wij hebben nog zo'n week of 10 de tijd, dus we moeten ons nu ook haasten met een (jongens)naam! Op dit moment zijn Robin (toevallig!) en Milan (wel in de top 10 helaas) mijn favoriete namen, maar mijn man vindt ze niks .

@mayala, Tobin vind ik best leuk hoor! Heb wel associaties met een acteur die zo heet, maar ach, eigenlijk moet je het daar niet van af laten hangen.

@liubi, uit je rijtje vind ik Yuri denk ik het mooist. Ik weet hoe je andere zoontje heet, en ik vind Yuri daar ook het best bij passen. Boris en Roman vind ik overigens ook heel mooi.

@blablaliz, wij vinden Dex(ter) ook prachtig, maar helaas iets minder 'bekken' in combinatie met onze achternaam.
Meiden bedankt voor jullie suggesties!

Helaas vind ik al die andere namen niet mooi of komen ze al in de familie voor.

Roman zou wel kunnen, maar past niet bij de naam van mijn 1e zoontje.

Ben zelf heel erg voor Konstantin. Bijkomende moeilijkheid is dat we in Duitsland wonen, dus hier moet de boel ook nog een beetje uitspreekbaar zijn.
Wij zijn op zoek naar een jongensnaam voor ons 2de zoontje.

Onze oudste heet Ilias, mijn favoriet op dit moment is Julian, alleen m'n vriend is nog niet helemaal overtuigd.

Wat vinden jullie ervan?
quote:liubi schreef op 27 september 2010 @ 14:31:

Dames, ben nu 29 weken zwanger en we zijn er nog niet uit.

Wat vinden jullie van:

Konstantin

Valentin

Kirill

Yuri

Sevastian?

Mijn man wil iets korts. Ik wil ook wel iets langers.

En als vernoemingsnaam Hendrik.

Past dat bij de bovenstaande namen?

@Mayala, ik vind Tobin leuk. Speciaal!

Ik vind Konstantin erg leuk!

Woon zelf ook in Duitsland en ken er twee. Worden allebie trouwens wel vaak als afkorting Konsti genoemd.

Wat vind je evtl nog van Kristoph / Kristof
@MissShopping, Konstantin is in Duitsland vrij populair. Kristof is wel leuk, maar ben bang dat het niet bij de Russische kant aanslaat. De naam is wel leuk, maar niet zo leuk leuk.
quote:catastrofe schreef op 27 september 2010 @ 18:04:

Onze oudste heet Ilias, mijn favoriet op dit moment is Julian, alleen m'n vriend is nog niet helemaal overtuigd.

Wat vinden jullie ervan?Leuke combi! Allebei 3 lettergrepen en het klinkt leuk bij elkaar. Wel vind ik Ilias veel aparter dan Julian. Maar het is ook wel heel lastig om 2x zoiets aparts te verzinnen.
quote:liubi schreef op 27 september 2010 @ 17:59:

Ben zelf heel erg voor Konstantin.Nou, mooi toch? Dan ben je er toch uit?
quote:blogbabe schreef op 27 september 2010 @ 20:28:

[...]

Nou, mooi toch? Dan ben je er toch uit?Nou, mijn man vindt het niks. Te lang...dus nog steeds het namenprobleem.
quote:liubi schreef op 27 september 2010 @ 17:59:

Meiden bedankt voor jullie suggesties!

Helaas vind ik al die andere namen niet mooi of komen ze al in de familie voor.

Roman zou wel kunnen, maar past niet bij de naam van mijn 1e zoontje.

Ben zelf heel erg voor Konstantin. Bijkomende moeilijkheid is dat we in Duitsland wonen, dus hier moet de boel ook nog een beetje uitspreekbaar zijn.Als ik het goed heb uit het andere topic is de naam van je eerste zoontje Nikolai? Ik vind Roman er erg mooi bij passen (en vind het ook echt een hele mooie naam trouwens).
Ideeën voor Liubi:

Dimitri

Vadim

Alexei

Danil

Ilya

Mikhail

Fedya
Wij zijn weer wat verder in onze namenzoektocht. Op dit moment staan Sybren/Siebren en Reinier bovenaan onze shortlist. Welke vinden jullie het mooist bij Tirza passen?

Marielle> beetje lang geleden, maar wat vond je man van Pieter? Ik dacht ook nog aan Rogier voor jullie...
Rozerood: van deze namen vind ik Sybren het mooiste.
Sybren! Erg mooie naam en past qua klank het beste bij Tirza vind ik.
quote:catastrofe schreef op 27 september 2010 @ 18:04:

Wat vinden jullie ervan?

Ilias vind ik een hele leuke naam! Julian ook erg mooi. Alleen zoals hierboven ook al gezegd, wel wat minder apart.

Wat vind je evtl nog van:

Ilias & Julin

Ilias & Nolan

Ilias & Lennox

Ilias & Florin

Ilias & Gilles

Illias & Nilan
@ catastrofe Wat vind je van Jorian of Julius??
quote:Rozerood schreef op 27 september 2010 @ 22:18:

Wij zijn weer wat verder in onze namenzoektocht. Op dit moment staan Sybren/Siebren en Reinier bovenaan onze shortlist. Welke vinden jullie het mooist bij Tirza passen?

Ik zou voor Reinier gaan. Ik vind het een mooie naam en ook mooi dat het woord 'rein' er in zit.
@catastrofe:

Ilias & Florian

Ilias & Tobias

Ilias & David

Ilias & Olivier

Ilias & Raoul

Ilias & Valentijn

Ilias & Manuel

Ilias & Nathan

Ilias & Axel

Ilias & Lennox

Ilias & Fabian

Ilias & Silvijn
quote:liubi schreef op 27 september 2010 @ 20:39:

[...]

Nou, mijn man vindt het niks. Te lang...dus nog steeds het namenprobleem.

Oeps! Ik had dus niet alles gelezen hier.

Wat vind je van Konstantin als volledige naam en als roepnaam Stan?
@Blogbabe, bedankt voor het meedenken. De volledige naam blijft gewoon Konstantin maar in het Russisch wordt het dan afgekort tot Kostja.

Kirill vind ik ook erg leuk.

Twijfel twijfel
Rozerood; Beide namen vind ik mooi en goed passen bij Tirza! Zelf vind ik Rein een hele gave naam, Reinier iets minder, waarom weet ik niet. Siebren zou ik met ie schrijven, niet met y, omdat je Tirza ook gewoon schrijft zoals je het zegt (maar goed, dat zou ík doen..)

Catastrofe:

Ilias en Julian zijn heel mooi samen! Jorian vind ik ook heel mooi, iemand opperde deze naam hierboven.

Wat vind je nog van: Ilias en Kamiel/Camiel of Ilias en Mees?
Konstantin vind ik nog wel leuk, maar Kostja helemaal niet! Waarom korten ze dat zo af?! :O

Kirill vind ik veeel leuker, of gaan ze dat ook 'raar' afkorten in het Russisch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven