Jongensnamentopic

13-09-2010 13:40 3216 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw deel!

Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
@ Rozerood

Sybren!!

Vind de y juist erg mooi, kun je weer zien dat smaken verschillen
Oke, ik ga er een naam ingooien en ben erg benieuwd naar de reacties: IJsbrand
@Catoo, omdat in Rusland feitelijk alle namen (behalve dan de hele korte) een afkorting hebben.

Zo is de afkorting van mijn zoontje Kolja. En Alexander wordt bijvoorbeeld Sasha.

Gewoon de cultuur.

Kirill vind ik zelf ook heel leuk. Moeilijk hoor.
ik vind IJsbrand een vrij harde naam,Izebrand al mooier of Siebrand
Thnx ladies voor jullie reacties. Geen eenduidige voorkeur in ieder geval. Hebben we hier dus ook niet. Nou ja, in geval van nood wacht ik wel af hoe hij eruit komt en beslis dan. Bij dochter werkte dat prima.

Van Reinier vinden we leuk dat er omgekeerd ook Reinier staat (palindroom) en leuk om af te korten tot Rein. (Korte achternaam, dus voornaam moet naar onze smaak wel 2 lettergrepen hebben). Sybren of Siebren (inderdaad Catoo, bij Tirza hebben we ook bewust gekozen om niet de Y te schrijven dus zou wel consequent zijn) vinden we allebei gewoon mooi.

fruitcocktail> Ik ken 1 IJsbrand. Vind het wel een bijzondere naam, maar niet helemaal van nu. En je hebt kans dat de naam afgekort wordt tot IJs. Dat vind ik echt 3x niets. Dus nee, voor mij zou het hem niet zijn.

Liubi> hmm, dus eigenlijk kun je beter kijken of je de afkortingen leuk vindt dan de echte naam? Heb je een boekje erbij waarin je dat kun opzoeken? Ik vind kirill leuker dan de andere namen. Is dat dan ook een afkorting? En spreek je de ll op het einde uit als tl (net als in het ijslands?)
@Rozerood, nee Kirill heeft geen afkorting wegens te kort. En je spreekt het gewoon uit als een l.

Geen moeilijke constructie gelukkig.
Wij zijn er achter gekomen dat we een jongetje gaan krijgen! Nu hadden wij beide het idee dat het een meid zou worden en de naam Merel lag al klaar. Nu het dus een jongetje wordt moeten we op zoek naar een nieuwe naam!.

zelf zit ik te denken aan Mika met als tweede naam Robin. We willen graag een M omdat allebei onze namen met een M begint. Wel hebben we dus echt een tweede naam nodig ivm post e.d (ben zelf een MM). Nu wil ik graag de meningen over deze naam :D
vind Mika best leuk,Mikay ook.

andere M namen

maxim

Mats

Mauro

Mels

Melle

Merijn

Mart

Morris

Mick

Marlon

Mathies

Mees

Mirdin

Milan
Mees staat op de 2e plek;)

Vindt het zo moeilijk om een naam te bedenken voor een kindje wat ik nog niet ken! Mathijs (afgekort naar Thijs) vindt ik ook erg leuk, maar vriendje niet en we kennen teveel kindjes die al

Zo heten..
Heej allemaal!

ik wil graag jullie mening horen over de volgende namen en of die een beetje bij onze namenpassen (ik Femke, vriend Marcel)

Namen:

Thomas

Mark

Roan

Tygo

Cas

Job

Nick

Thijs

Aron (Aaron)

Ruben

Wat denken jullie? Vriend will graag iets wat niet al te moeilijk is maar wel een leuke stoere naam is...
quote:poeh_beer84 schreef op 29 september 2010 @ 14:06:

Heej allemaal!

ik wil graag jullie mening horen over de volgende namen en of die een beetje bij onze namen en achternaam passen (...)

Namen:

Thomas

Mark

Roan

Tygo

Cas

Job

Nick

Thijs

Aron (Aaron)

Ruben

Wat denken jullie? Vriend will graag iets wat niet al te moeilijk is maar wel een leuke stoere naam is...Deze namen vind ik allemaal leuk, ook in combinatie met jullie achternaam. Maar let op: je moet niet met voor + achternaam hier posten, je bent veel te herkenbaar.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
heb t iets veranderd!

Heej allemaal!

ik wil graag jullie mening horen over de volgende namen en of die een beetje bij onze namenpassen (ik Femke, vriend Marcel)

Namen:

Thomas

Mark

Roan

Tygo

Cas

Job

Nick

Thijs

Aron (Aaron)

Ruben

Wat denken jullie? Vriend will graag iets wat niet al te moeilijk is maar wel een leuke stoere naam is...Ruben is leuk
Poeh_beer,

Tygo en Ruben vind ik de mooiste uit jullie lijstje.

Hier zou het Ruben geworden zijn als het een jongetje was geweest..
quote:liubi schreef op 28 september 2010 @ 13:42:

@Blogbabe, bedankt voor het meedenken. De volledige naam blijft gewoon Konstantin maar in het Russisch wordt het dan afgekort tot Kostja.

Ik ken wel een Koszja. Dat vind ik een heel mooie naam! Is dat ook Russisch?
quote:fruitcocktail schreef op 28 september 2010 @ 19:42:

Oke, ik ga er een naam ingooien en ben erg benieuwd naar de reacties: IJsbrandApart, best mooi, maar ik denk ook dat er veel flauwe opmerkingen over je naam gemaakt kunnen worden door kinderen.
quote:Prinsesjeenco79 schreef op 29 september 2010 @ 11:08:

zelf zit ik te denken aan Mika met als tweede naam Robin. We willen graag een M omdat allebei onze namen met een M begint. Ik vind Mika een supermooie naam! Ik zou zeggen: doen! Robin daarentegen vind ik er op de een of andere manier niet helemaal bij passen. Is misschien iets te gewoontjes naast Mika. Mika Raoul vind ik bijvoorbeeld al veel mooier/aparter klinken. Of Mika Camiel.
quote:Prinsesjeenco79 schreef op 29 september 2010 @ 11:37:

Mees staat op de 2e plek;)

Mees vind ik ook erg leuk. maar komt wel vaker voor dan Mika.

Namen:

Thomas mooi!

Mark ik zou zelf niet 2x voor de m kiezen

Roan mooi!

Tygo mooi! deze vind ik wel wat aparter en je schrijft dat je vriend niet zo van apart houdt

Cas Mooi!

Job mooi!

Nick wel leuk, maar ook wel een beetje Engels naast jullie namen

Thijs deze vind ik er op de een of andere manier erg goed bij passen, ik denk dat ik voor Thijs zou gaan

Aron (Aaron) redelijk, maar ik vind het er niet helemaal bij passen

Ruben mooi!

Wat denken jullie? Vriend will graag iets wat niet al te moeilijk is maar wel een leuke stoere naam is...
Wordt er met de dag meer van overtuigd dat Mika DE naam word:) over de tweede naam ga ik nog nadenken! Bedankt!!
hoi dames,

De uitgerekende datum komt al heel dicht bij maar we twijfelen nog erg over de jongensnaam (meisjesnaam zijn we het over eens)

Don, Stan of Kas?

Of hebben jullie nog een andere leuke suggestie?

groetjes bijna mama
JLO80

Cas of Sten
JLO80 Cas met een C mooier dan met een K,de leukste van de 3

Don vind ik minst mooi

suggesties

Jorn

Jort

Mart

Bram

Twan

Mels

Nout

Len

Stijn

Mats

Tom

Tim

Niels

Brent

Joost

Job
Dankjewel voor jullie reactie.

Cejo, Jorn vind ik ook al de hele tijd erg leuk, maar mijn man niet...

Ga er vanavond nog eens een avondje voor zitten. Moet nu echt een keer een knoop doorhakken!
Jorn is ook heel leuk,mijn zoon heet ook zo.

Mijn man vond het eerst ook niks maar kwam zelf met niks beters dus toch Jorn.

Zelfde met de andere zoon die Twan heet.

Nog een zoon(die er niet komt)zou ik Nout noemen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven