Jongensnamentopic
maandag 13 september 2010 om 13:40
Het is weer tijd voor een nieuw deel!
Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
E-mail | redactievivaforum@gmail.com
donderdag 30 september 2010 om 21:46

vrijdag 1 oktober 2010 om 13:18
quote:JLO80 schreef op 30 september 2010 @ 16:39:
hoi dames,
De uitgerekende datum komt al heel dicht bij maar we twijfelen nog erg over de jongensnaam (meisjesnaam zijn we het over eens)
Don, Stan of Kas?
Of hebben jullie nog een andere leuke suggestie?
groetjes bijna mama
Ik vind Stan erg leuk, Don vind ik niet zo.
Evt andere suggesties
-Stef
-Lars
-Sjef
-Serge
hoi dames,
De uitgerekende datum komt al heel dicht bij maar we twijfelen nog erg over de jongensnaam (meisjesnaam zijn we het over eens)
Don, Stan of Kas?
groetjes bijna mama
Ik vind Stan erg leuk, Don vind ik niet zo.
Evt andere suggesties
-Stef
-Lars
-Sjef
-Serge
vrijdag 1 oktober 2010 om 19:35
quote:JLO80 schreef op 30 september 2010 @ 16:39:
hoi dames,
Don, Stan of Kas?
groetjes bijna mama
Ik heb zelf een Don thuis, dus ja ik zou Don doen en ik heb ook nog een Quint.
Wel grappig dat de meeste Don niet zo leuk vinden, terwijl ik het nog steeds een hele goede naam vind voor mijn zoon!
hoi dames,
Don, Stan of Kas?
groetjes bijna mama
Ik heb zelf een Don thuis, dus ja ik zou Don doen en ik heb ook nog een Quint.
Wel grappig dat de meeste Don niet zo leuk vinden, terwijl ik het nog steeds een hele goede naam vind voor mijn zoon!
zondag 3 oktober 2010 om 12:38
Hier is de namen strijd ook los gebarsten.
Ik wist al wel dat we hele verschillende ideeën zouden hebben maar dat het zó zou verschillen...
Ik hou van korte, stoere, oudhollandse jongensnamen.
Voorbeeld: Seth, Jules, Karst, Syl
Vriendlief houd van langere jongensnamen die veel voorkomen bij mannen van onze leeftijd (dertigers) of namen die ik een beetje ordinair vind.
Voorbeeld: Patrick, Sander, Roan, Jayden (<-schrijf je dan zo? geen idee eigenlijk)
De enige naam die ons beide niet in lachen uit deed barsten (want wat hebben we al gelachen om de ideeen van elkaar...) was Midas maar ook dat vinden we allebei niet top.
Iemand suggesties? (misschien moet ik er een prijsvraag van maken ) Ik ben jullie nu al dankbaar!
Ik wist al wel dat we hele verschillende ideeën zouden hebben maar dat het zó zou verschillen...
Vriendlief houd van langere jongensnamen die veel voorkomen bij mannen van onze leeftijd (dertigers) of namen die ik een beetje ordinair vind.
Voorbeeld: Patrick, Sander, Roan, Jayden (<-schrijf je dan zo? geen idee eigenlijk)
De enige naam die ons beide niet in lachen uit deed barsten (want wat hebben we al gelachen om de ideeen van elkaar...) was Midas maar ook dat vinden we allebei niet top.
Iemand suggesties? (misschien moet ik er een prijsvraag van maken ) Ik ben jullie nu al dankbaar!
zondag 3 oktober 2010 om 13:21
quote:christina schreef op 03 oktober 2010 @ 12:38:
Lastig zeg! Misschien anders een lange naam die je kunt verkorten?
Sebastiaan/Bastiaan -> Bas
Jurriaan -> Jur
Adriaan -> Aad
Rafael -> Raf
Sylvester -> Syl
Benjamin -> Ben
Stefan -> Stef
Philip -> Phil
Lennart -> Len
Lastig zeg! Misschien anders een lange naam die je kunt verkorten?
Sebastiaan/Bastiaan -> Bas
Jurriaan -> Jur
Adriaan -> Aad
Rafael -> Raf
Sylvester -> Syl
Benjamin -> Ben
Stefan -> Stef
Philip -> Phil
Lennart -> Len
zondag 3 oktober 2010 om 13:38
Dank jullie voor het meedenken!
Ik houd zelf echt niet van namen als Roan en Jayden enz. dat zijn voor mij absolute no-go's. Ik wil niemand beledigen maar ik vind die namen een tikje ordinair. Ik wil graag een oerhollanse naam.
We zijn nu een beetje op zoek naar een hollanse naam van nu maar wel met twee lettergrepen.
Ik houd zelf echt niet van namen als Roan en Jayden enz. dat zijn voor mij absolute no-go's. Ik wil niemand beledigen maar ik vind die namen een tikje ordinair. Ik wil graag een oerhollanse naam.
We zijn nu een beetje op zoek naar een hollanse naam van nu maar wel met twee lettergrepen.
zondag 3 oktober 2010 om 14:11
quote:Cejo schreef op 03 oktober 2010 @ 13:54:
@ Christina
Jonas Zal ik eens voorleggen
Hidde Heeft vriend al afgekeurd
Maxim Nee
Wessel Nee
Joris Naam van een vriend
Mattis Nee
Jesper Nee
Casper Nee
Pepijn Mwah
Thijmen Heeft vriend al afgekeurd
Pascal Naam van aan vriend
Silvan Nee
Seppe Heeft vriend afgekeurd, vind ik wel leuk
Ruben ken ik al te veel
Abel Heeft vriend afgekeurd, vind ik wel leuk
Aron Absoluut nee
Dion Absoluut nee
Ivan Absoluut nee
Jesse Nee
Kian Absoluut nee
Lode Mwah
Liam Absoluut nee
Merijn ken ik al te veel
Melle Heeft vriend afgekeurd
toevoeging
Julius Heeft vriend afgekeurd
Elias Nee
Felix Mwah
Floris vervelende herinneringen aan
Justus Nee
LinusMorris (die was ik nog vergeten die konden we ook allebei wel aanhoren), Midas en Abel die richting zal het uiteindelijk een beetje op moeten....
@ Christina
Jonas Zal ik eens voorleggen
Hidde Heeft vriend al afgekeurd
Maxim Nee
Wessel Nee
Joris Naam van een vriend
Mattis Nee
Jesper Nee
Casper Nee
Pepijn Mwah
Thijmen Heeft vriend al afgekeurd
Pascal Naam van aan vriend
Silvan Nee
Seppe Heeft vriend afgekeurd, vind ik wel leuk
Ruben ken ik al te veel
Abel Heeft vriend afgekeurd, vind ik wel leuk
Aron Absoluut nee
Dion Absoluut nee
Ivan Absoluut nee
Jesse Nee
Kian Absoluut nee
Lode Mwah
Liam Absoluut nee
Merijn ken ik al te veel
Melle Heeft vriend afgekeurd
toevoeging
Julius Heeft vriend afgekeurd
Elias Nee
Felix Mwah
Floris vervelende herinneringen aan
Justus Nee
LinusMorris (die was ik nog vergeten die konden we ook allebei wel aanhoren), Midas en Abel die richting zal het uiteindelijk een beetje op moeten....
zondag 3 oktober 2010 om 15:04
Bedankt voor de reacties! Helaas zat dé naam er niet tussen. Julian vind ik nog steeds heel leuk, mijn vriend begint een beetje te twijfelen.
wat vinden jullie nog van:
Yannick
Jonah
Samuel
Pepijn
Mees
Noah
Julian
ik kreeg veel reacties waarin stond dat Julian niet zo apart was als Ilias, maar het was ook niet echt onze bedoeling om 'apart' te doen, we vonden het gewoon een leuke naam
Yannick
Jonah
Samuel
Pepijn
Mees
Noah
Julian
ik kreeg veel reacties waarin stond dat Julian niet zo apart was als Ilias, maar het was ook niet echt onze bedoeling om 'apart' te doen, we vonden het gewoon een leuke naam

zondag 3 oktober 2010 om 18:33
quote:catastrofe schreef op 03 oktober 2010 @ 15:04:
Bedankt voor de reacties! Helaas zat dé naam er niet tussen. Julian vind ik nog steeds heel leuk, mijn vriend begint een beetje te twijfelen.
Yannick- niet zo mooi
Jonah- heb ik zelf op mijn lijstje staan
Samuel- zo het mijn kat al, maar dus wel een leuke naam!
Pepijn- vind ik heel leuk, het is dat het te Nederlands is aangezien we 2-talig op gaan voeden
Mees- te populair
Noah- ook te populair, wel mooi
Julian- ook leuk!
ik kreeg veel reacties waarin stond dat Julian niet zo apart was als Ilias, maar het was ook niet echt onze bedoeling om 'apart' te doen, we vonden het gewoon een leuke naam Ik heb hier nog niet eerder gereageerd en ben ook nog niet heel actief op zoek, maar vond het zo leuk om zo'n lijstje te zien dat ook helemaal bij mij past
Yannick- niet zo mooi
Jonah- heb ik zelf op mijn lijstje staan
Samuel- zo het mijn kat al, maar dus wel een leuke naam!
Pepijn- vind ik heel leuk, het is dat het te Nederlands is aangezien we 2-talig op gaan voeden
Mees- te populair
Noah- ook te populair, wel mooi
Julian- ook leuk!
ik kreeg veel reacties waarin stond dat Julian niet zo apart was als Ilias, maar het was ook niet echt onze bedoeling om 'apart' te doen, we vonden het gewoon een leuke naam Ik heb hier nog niet eerder gereageerd en ben ook nog niet heel actief op zoek, maar vond het zo leuk om zo'n lijstje te zien dat ook helemaal bij mij past
zondag 3 oktober 2010 om 22:09
Hoi,
Mijn zoontjes heten Kevin en Jeremy. We hebben bewust gekozen voor engelstalige namen zodat ze voor mijn australische schoonfamilie makkelijk uit te spreken zijn.
Mijn man is daar geboren en heeft niks met nederlandse namen zoals Daan, Thijs, enz enz.
Hun namen zijn beide makkelijk om te schrijven en zijn niet te lang.
groetjes ...
Mijn zoontjes heten Kevin en Jeremy. We hebben bewust gekozen voor engelstalige namen zodat ze voor mijn australische schoonfamilie makkelijk uit te spreken zijn.
Mijn man is daar geboren en heeft niks met nederlandse namen zoals Daan, Thijs, enz enz.
Hun namen zijn beide makkelijk om te schrijven en zijn niet te lang.
groetjes ...
zondag 3 oktober 2010 om 23:12
quote:Eva777 schreef op 17 september 2010 @ 13:42:
Hello,
Ik zoek een jongesnaam die bij de rest van het gezin past. Wij hebben allemaal een korte eenvoudige naam.
Mijn dochter heet Sam (is kort maar toch wat specialer omdat ze en meisje is)
De achternaam begint met S.
en ik hoor niet echt graag de letter "r"
Ideeën?wat denk je van joshua, of jannick
Hello,
Ik zoek een jongesnaam die bij de rest van het gezin past. Wij hebben allemaal een korte eenvoudige naam.
Mijn dochter heet Sam (is kort maar toch wat specialer omdat ze en meisje is)
De achternaam begint met S.
en ik hoor niet echt graag de letter "r"
Ideeën?wat denk je van joshua, of jannick
zondag 3 oktober 2010 om 23:22
quote:StatlerandWaldorf schreef op 03 oktober 2010 @ 18:33:
[...]
Ik heb hier nog niet eerder gereageerd en ben ook nog niet heel actief op zoek, maar vond het zo leuk om zo'n lijstje te zien dat ook helemaal bij mij past
Wat grappig dat we dezelfde smaak hebben.
Misschien zou je een paar namen op kunnen noemen die je ook nog leuk vindt, kan ik daar wat inspiratie uit putten.
[...]
Ik heb hier nog niet eerder gereageerd en ben ook nog niet heel actief op zoek, maar vond het zo leuk om zo'n lijstje te zien dat ook helemaal bij mij past
Wat grappig dat we dezelfde smaak hebben.
Misschien zou je een paar namen op kunnen noemen die je ook nog leuk vindt, kan ik daar wat inspiratie uit putten.
zondag 3 oktober 2010 om 23:26
quote:zonnetje82 schreef op 17 september 2010 @ 10:53:
wat vinden jullie van de naam Milay ?
Milay klinkt een beetje meisjesachtig... no offense...
Maar Roman vind ik een prachtige naam... Ik ken twee Romans IRL, de ene is 40 en de andere 8... beide heel bijzondere heerschappen.
En wat dacht je van Christian Wulff, de nieuwe Duitse president... Prachtige naam.
wat vinden jullie van de naam Milay ?
Milay klinkt een beetje meisjesachtig... no offense...
Maar Roman vind ik een prachtige naam... Ik ken twee Romans IRL, de ene is 40 en de andere 8... beide heel bijzondere heerschappen.
En wat dacht je van Christian Wulff, de nieuwe Duitse president... Prachtige naam.
maandag 4 oktober 2010 om 20:26
@Christina> Dit vind ik korte, stoere, namen die toch een klein tikkeltje ordi zijn voor vriendlief. Fynn/Finn, Sem, Kay/Kai, Ole, Niels, Lev, Levi, Milo, Jaro, Nick, Luuk, Jace, Remen, Boaz, Ray, Brent. En wat vind je van Kick? Is Oudhollands en komt van Cornelis. Maar het is ook stoer, het lijkt Engels en is daardoor misschien ook leuk voor je vriend.
Of wat namen voor 30-ers (voor vriendlief), maar die toch ook leuk zijn: Xander, Raoul, Jochem, Maarten, Wouter, Floris, Stefan, Ruben, Matthijs, Thiemo/Timo, Victor, Ewolt, Bastiaan.
Of wat namen voor 30-ers (voor vriendlief), maar die toch ook leuk zijn: Xander, Raoul, Jochem, Maarten, Wouter, Floris, Stefan, Ruben, Matthijs, Thiemo/Timo, Victor, Ewolt, Bastiaan.