Jongensnamentopic
maandag 13 september 2010 om 13:40
Het is weer tijd voor een nieuw deel!
Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
E-mail | redactievivaforum@gmail.com

donderdag 5 mei 2011 om 09:33
donderdag 5 mei 2011 om 13:08
donderdag 5 mei 2011 om 16:59
Hallo Dames,
Ik ben nieuw hier! Ben nu 12 weken zwanger en wij zijn druk op zoek naar een jongensnaam. Meisjesnaam zijn we (denk ik) al over uit. We willen graag een simpele naam en kwam pas de naam Ries tegen. Best een ouderwetse naam. Wij vonden het toch wel stoer. Wat vinden jullie ervan?
Groetjes!
Ik ben nieuw hier! Ben nu 12 weken zwanger en wij zijn druk op zoek naar een jongensnaam. Meisjesnaam zijn we (denk ik) al over uit. We willen graag een simpele naam en kwam pas de naam Ries tegen. Best een ouderwetse naam. Wij vonden het toch wel stoer. Wat vinden jullie ervan?
Groetjes!
donderdag 5 mei 2011 om 16:59
Hallo Dames,
Groetjes!
Groetjes!
donderdag 5 mei 2011 om 17:53
Hallo allemaal,
Over een tijdje verwachten wij ons derde zoontje. De namen die we tot nu toe allebei leuk vinden zijn: Philippe, Justus, Julius en Olivier. Ik vind Philippe echt een ontzettend lieve naam, maar ik ben bang dat er te veel misverstanden over de uitspraak zullen ontstaan. Hoe spreken jullie het uit? Verder zijn alle suggesties welkom, want dé naam hebben we nog niet gevonden..
Over een tijdje verwachten wij ons derde zoontje. De namen die we tot nu toe allebei leuk vinden zijn: Philippe, Justus, Julius en Olivier. Ik vind Philippe echt een ontzettend lieve naam, maar ik ben bang dat er te veel misverstanden over de uitspraak zullen ontstaan. Hoe spreken jullie het uit? Verder zijn alle suggesties welkom, want dé naam hebben we nog niet gevonden..
donderdag 5 mei 2011 om 21:06
quote:cato83 schreef op 05 mei 2011 @ 16:59:
We willen graag een simpele naam en kwam pas de naam Ries tegen. Best een ouderwetse naam. Wij vonden het toch wel stoer. Wat vinden jullie ervan?
Ries: leuk! Kort, krachtig, stoer en lekker Hollands. Andere namen die je misschien leuk vindt: Ties, Kick, Teun.
We willen graag een simpele naam en kwam pas de naam Ries tegen. Best een ouderwetse naam. Wij vonden het toch wel stoer. Wat vinden jullie ervan?
Ries: leuk! Kort, krachtig, stoer en lekker Hollands. Andere namen die je misschien leuk vindt: Ties, Kick, Teun.
donderdag 5 mei 2011 om 21:11
quote:Catooo schreef op 05 mei 2011 @ 18:30:
Fieliepuh
Zo zou ik 'm ook uitspreken.
Ik vind Julius de mooiste naam. Olivier vind ik ook mooi. Namen die ik erbij vind passen: Floris, Florian, Tobias, Valentijn, Thijmen, Raoul, Samuel/Samuele, Julian, Timon, Marnix, Matthijs, Simon, Lennart, Arnoud, Thomas, David, Daniël, Hugo, Yvo, Yannick, Jesse, Tristan.
Fieliepuh
Zo zou ik 'm ook uitspreken.
Ik vind Julius de mooiste naam. Olivier vind ik ook mooi. Namen die ik erbij vind passen: Floris, Florian, Tobias, Valentijn, Thijmen, Raoul, Samuel/Samuele, Julian, Timon, Marnix, Matthijs, Simon, Lennart, Arnoud, Thomas, David, Daniël, Hugo, Yvo, Yannick, Jesse, Tristan.
vrijdag 6 mei 2011 om 11:32
quote:Cejo schreef op 05 mei 2011 @ 17:02:
@ cato83 als ik eerlijk ben vind ik Ties veel mooier.
Ries klinkt voor mij een beetje als afkorting van Richard.
Ties kan het om bepaalde redenen niet worden.. Vond ik ook erg leuk!
quote:blogbabe schreef op 05 mei 2011 @ 21:06:
[...]
Er is pas een jongetje hier in de buurt geboren dat Teun heet.. Kick vind ik wel leuk, maar ik weet niet of dat wat is.. Onze achternaam is ook niet echt makkelijk.. Vrij kort..
Vind het zo moeilijk om een leuke korte naam te vinden.. uiteraard ook weer eentje die niet in de top 20 voorkomt.. Je komt steeds overal dezelfde namen tegen voor mijn gevoel!
@ cato83 als ik eerlijk ben vind ik Ties veel mooier.
Ries klinkt voor mij een beetje als afkorting van Richard.
Ties kan het om bepaalde redenen niet worden.. Vond ik ook erg leuk!
quote:blogbabe schreef op 05 mei 2011 @ 21:06:
[...]
Er is pas een jongetje hier in de buurt geboren dat Teun heet.. Kick vind ik wel leuk, maar ik weet niet of dat wat is.. Onze achternaam is ook niet echt makkelijk.. Vrij kort..
Vind het zo moeilijk om een leuke korte naam te vinden.. uiteraard ook weer eentje die niet in de top 20 voorkomt.. Je komt steeds overal dezelfde namen tegen voor mijn gevoel!
vrijdag 6 mei 2011 om 13:33
@ Cejo
Niet helemaal mijn smaak.. Zitten ook veel namen bij van mensen uit onze omgeving.
Wij dachten zelf ook aan:
Siem
Sven (top 20)
Rens (lijkt op de naam van de zoon van een collega/vriend)
Benjamin of Daniel vind ik ook mooi. Maar het is het tot nu toe allemaal net niet denk ik.... Zooooo lastig!
@Jelu Olivier en Pillipe vind ik ook een hele leuke namen!
Bij Olivier heb je wel minder kans op een verkeerde uitspraak..
Niet helemaal mijn smaak.. Zitten ook veel namen bij van mensen uit onze omgeving.
Wij dachten zelf ook aan:
Siem
Sven (top 20)
Rens (lijkt op de naam van de zoon van een collega/vriend)
Benjamin of Daniel vind ik ook mooi. Maar het is het tot nu toe allemaal net niet denk ik.... Zooooo lastig!
@Jelu Olivier en Pillipe vind ik ook een hele leuke namen!
Bij Olivier heb je wel minder kans op een verkeerde uitspraak..
vrijdag 6 mei 2011 om 14:15
vrijdag 6 mei 2011 om 15:18
quote:Cejo schreef op 06 mei 2011 @ 14:15:
nog een rijtje voor cato83
Theije Leuk, maar lijkt op een naam in de fam
Joris, leuk
Jonas, nietzo leuk
Jonathan, leuk, vooral omdat je het kan afkorten tot Jon
Mathies, familie weer
Mathieu, bekende heet zo
Roel, bekt niet met achternaam
Seger, vind man niets
Silvijn, ook in de fam.
Stijn, leuk
Tobias, niet zo
Alec, fam
Jorn, leuk
Jort, iets met exen
Duuk, stoer!
Ivo, leuk zelfde als Ivar
Kiet, niet zo
Mels, niet zo
Melle, niet zo
Niek, niet zo
Noud, GTST, dus man wil het niet!
Teus, niet zo
Raf, leuk, maar wil man nooit..
Seb, leuk!
Abel, niet zo
Pascal, nee..
niet allemaal kort maar omdat je Benjamin en Daniel leuk vond heb ik er ook wat langere namen tussen gedaan
Joris en stijn heb ik al op een lijstje staan, Ons lijstje:
Siem
Rens
Ries
Sven
Iven
Benjamin
Daniel
Hugo
Morris
Guus
Laurens
Floris
Poeh voel me echt een zeikerd! haha.. We kunnen maar niets vinden.. Het is steeds net niet.. We komen steeds terug op Ries.. Maar ik heb hetzelfde, dan denk ik ook aan afkorting van Richard..
nog een rijtje voor cato83
Theije Leuk, maar lijkt op een naam in de fam
Joris, leuk
Jonas, nietzo leuk
Jonathan, leuk, vooral omdat je het kan afkorten tot Jon
Mathies, familie weer
Mathieu, bekende heet zo
Roel, bekt niet met achternaam
Seger, vind man niets
Silvijn, ook in de fam.
Stijn, leuk
Tobias, niet zo
Alec, fam
Jorn, leuk
Jort, iets met exen

Duuk, stoer!
Ivo, leuk zelfde als Ivar
Kiet, niet zo
Mels, niet zo
Melle, niet zo
Niek, niet zo
Noud, GTST, dus man wil het niet!
Teus, niet zo
Raf, leuk, maar wil man nooit..
Seb, leuk!
Abel, niet zo
Pascal, nee..
niet allemaal kort maar omdat je Benjamin en Daniel leuk vond heb ik er ook wat langere namen tussen gedaan
Joris en stijn heb ik al op een lijstje staan, Ons lijstje:
Siem
Rens
Ries
Sven
Iven
Benjamin
Daniel
Hugo
Morris
Guus
Laurens
Floris
Poeh voel me echt een zeikerd! haha.. We kunnen maar niets vinden.. Het is steeds net niet.. We komen steeds terug op Ries.. Maar ik heb hetzelfde, dan denk ik ook aan afkorting van Richard..