jongste gaat naar school

14-05-2012 19:13 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na de zomervakantie gaat ook mijn jongste naar de basisschool,en ik vind dat heerlijk

Eindelijk weer tijd om 2 ochtenden te sporten, meer uren te werken,rustig boodschappen doen,en tijd om mijn huis netjes te houden.

.Nu vinden mijn man, moeder&schoonmoeder dat onbegrijpelijk.

Ze zijn maar zo kort klein,je gaat 'm missen etc etc

Ben ik echt de enige die het helemaal niet erg vindt dat ze groter worden?

.
Neeeeeeee, ik kan ook niet wachten

En met mij, wat andere moeders op t schoolplein!
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Klinkt best ontaard he?

Tuurlijk is het gezellig, zo'n hummel om je heen,

en tuurlijk, is het een afsluiting van een bepaalde periode.

Nu heb je alleen schoolgaande kinderen en geen kleintje meer thuis.

Maar tijd voor jezelf erbij is toch ook heerlijk! Wel verdient vind ik, na al die jaren
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Nee hoor, ik begrijp je helemaal!
Joh, laat ze kletsen!

Je krijgt toch kinderen met het doel ze groot te brengen, lijkt mij.

Bij ons moet de tweede nog geboren worden maar ik kan me best voorstellen dat je dat zo voelt. Geniet van je vrije tijd!
Je man, moeder en schoonmoeder hebben jouw schatje niet de hele week neem ik aan. Laat ze lekker kletsen.

En natuurlijk zal je je baby af en toe missen, dat geeft niet, zo is het leven.
THANKS(ik was voorbereid op pittig commentaar).

Ik vind het ook wel gezellig dat íe de eerste 2 jaar nog vrij is op vrijdag .

Maar verder is het aftellen begonnen,niet meer haasten van school naar psz,en van kdv naar bso, allemaal op 1 plek heerlijk.
Heerlijk he, hier ook nog maar een paar maanden en dan heb ik het huis leeg. Ben zo benieuwd wat ik allemaal ga doen en verheug me er enorm op!
Mijn jongste was nogal een handenbindertje en 1 van de eerste keren dat hij op school zat schrok ik ineens in de supermarkt, ik dacht dat ik hem kwijt was maar hij zat keurig op school

Ik heb weer wat tijd voor mezelf, ga onder schooltijd sporten zodat ik 's avonds niet weg hoef of oppas moet regelen.

Je kind kan moeilijk altijd bij zijn mama zijn toch ?

Voel je niet schuldig, geniet er van !
Jaaaaaaaaaaaaaa, mijnes is vandaag voor het eerst de hele dag naar school gegaan. Inclusief Overblijven.

Dus ik heb heerlijk met mijn paarden en honden kunnen tuttelen. Alleen. Helemaal alleen!

En ik was ook weer blij om haar op te halen, de verhalen te horen en lekker in haar haren te snuffelen.
Ik vond het ook heerlijk, weer een hoofdstuk afgesloten.

Je ziet ze echt nog genoeg, vol met verhalen.
Mijn jongste wordt in december 4, zie ik ook al naar uit.

Dan heb ik er 4 op de basisschool

Maar ik vind het tot die tijd nog wel heerlijk om hem alleen thuis te hebben. Alleen nu niet, want ik heb de griep :(
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Ik kan niet wachten. En mijn dochter van 3 jaar al helemaal niet. Elke dag vraagt ze of ze ook naar school mag. Ze gaat wel 2 dagen naar het kdv.

Ik mis nu vooral weleens dat ik een momentje alleen ben. Ze is echt wel heel lief, maar alles duurt 3x zolang met haar.
Mijn jongste wordt in december 4 en het lijkt mij ook heerlijk hoor. Ik heb dan 2 ochtenden voor mezelf. Eindelijk eens tijd voor het huishouden en het belangrijkste.....mijzelf .

Maar ik moet zeggen dat mijn jongste heerlijk rondkeutelt en lekker speelt. Dat ga ik best missen. Ik ga in ieder geval geen last krijgen van het lege nest syndroom.
Lijkt me héérlijk! Dochter gaat sinds kort twee dagdelen naar de PSZ, wat een genot. Natuurlijk is het ook heerlijk om met haar de keuvelen. Maar wat tijd voor jezelf en niet je radar continue omhoog te hoog te hebben, is ook lekker.
Mijn dochter mag volgend jaar mei pas naar de basischool, maar ze wil nu al...hahaha

Ik wil het volgend jaar ook hoor, heerlijk, wat meer tijd voor mijzelf, het huis, sport, werk of om stiekum nog een uurtje of twee je nest in te duiken (met of zonder echtgenoot...).

Nog even volhouden en dan hen ik er 3 op de basischool...
Ik vond het heerlijk toen de jongste naar school ging. Rust in de tent, boodschappen doen zonder driejarige die wil hellupuh, het huishouden doen zonder hellupuh, sporten, even naar de stad, een boek lezen... Zalig wat een vrijheid.
Ook mijn zoon gaat vanaf juni naar school! Hij heeft er zin in en ik ook, dat is ook een hele gezonde situatie.

Tijd voor mezelf, och heerlijk. Sporten, koffie drinken met een boek er bij. Ik voel me er niet eens schuldig over! Vanaf september begint hij in zn nieuwe klas en begint de school met een continu rooster, dus hoef ik hem tussen de middag ook niet meer op te halen.
En hoe veel dagen is je man thuis bij de kinderen?

(gezien de rest van je OP vermoed ik dat jij meer thuis bent dan hij, en dan snap ik dus zulk commentaar helemaal niet.)
Mijn jongste wordt binnenkort 4 , heerlijk, dan zitten ze alle 3 op school. En dan nog 4 jaar wachten tot de jongste op school zit haha (zwanger).
Oh heerlijk Sandy!

Ik 'moet' nog anderhalf jaar, en dan is het voor mij ook zo ver!
Ik vind school de beste uitvinding sinds eeuwen.

Mijn jongste (11 inmiddels) heeft net 2 weken vakantie gehad, vandaag weer begonnen. Wat een genot, weer even een dag alleen thuis.
Everything is impossible, even if you believe in it.
Week 31 van de Extremely Demotivational Calendar
Mijn jongste gaat over een half jaartje. Ik vind het niet heel moeilijk, maar ook wel weer jammer. Ik heb genoten van die kleine periode en dat doe ik nog. Mss zal ik toch even moeten slikken als het zo ver is.
Ik vond het ook heerlijk hoor. Vooral ook omdat hij er op het laatst ook aan toe was. Thuis werd ie steeds onrustiger en verveelde zich heel snel. Eenmaal op school was ie weer helemaal vrolijk! En mama ook
[quote]mama_lein schreef op 14 mei 2012 @ 21:49:

Ik vond het ook heerlijk hoor. Vooral ook omdat hij er op het laatst ook aan toe was. Thuis werd ie steeds onrustiger en verveelde zich heel snel.

Precies,hij vindt niks meer leuk,speelt nergens meer mee, psz is voor baby's zegt íe hij is er zo aan toe.

@kastanjez mijn man werkt meer dan full time,maar is echt stapel op zijn kinderen,cijfert zichzelf helemaal weg voor ze, speelt altijd,gaat in het weekend met ze zwemmen .

Ik ben nooit zo'n óermoeder'geweest, zeg makkelijker nee,en heb meer eigen tijd nodig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven