jongste op school,ik geniet

23-08-2012 11:03 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn jongste zoon zit sinds vorige week in groep 1,en ik heb ineens zoveel tijd,heerlijk.

Gisteren ben ik lekker de hele ochtend gaan sporten,en vanochtend heb ik ik lekker rustig mijn huis opgeruimd,was buiten gehangen,uurtje achter de pc, en vanmiddag op mijn gemak gaan werken zonder eerst naar de creche te rijden om jongste te brengen,want die gaat nu ook met grote broer naar de bso,waar papa ze om 16.45u ophaalt,en ik niet naar huis /chreche hoef te racen .

Het bevalt me prima kinderen op school,herkenbaar?
Nope, ik moet gewoon werken voor mijn geld.
Sandy toch ook??

Mn oudste is net 4 geworden, en heb nu dus alleen jobste thyis nog van 1 jaar, en vin t ook zaligggg!!

Lekker rustig thuis, en jongste slaapt nog 2,5 u tussen de middag heerlijk, ben ik weer eens eventjes alleen thuis! Kan ikmlekker thuis mn gang gaan zonder zeurende kids, love it! Nu nog 3 jaar wachten voor dat de jongste mag!
Sinds de oudste op school zit vind ik het al zoveel rustiger! Over anderhalf jaar gaat de jongste ook. Ik zou niet weten wat ik dan met mijn vrije tijd aan moet, dus ik ga dan denk ik meer werken en mijn uren anders indelen.
Ik merk dus niet in tijd maar in geld: ik houd toch snel een dikke 600 euro over als de jongste naar school gaat.
Suze, dat is ook nog een fijne bijkomstigheid inderdaad! Helemaal als ik mijn uren zo in kan delen dat we minder bso nodig hebben.
Ik vond het al heerlijk dat mijn oudste naar school ging (zit nu in groep 3), jongste gaat over ruim een jaar. Ik geloof niet dat ik dat een probleem zou vinden, even wat meer tijd voor mezelf, werktijden anders indelen, minder geld kwijt aan de opvang, want vanaf dan minder bso. En tot die tijd geniet ik nog lekker van mijn jongste thuis
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Die vrije tijd verdween op de een of andere wonderlijke manier heel snel bij mij....
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Mijn jongste gaat straks in februari naar de kleuterschool.....

Lijkt me ook wel errug fijn. heb de afgelopen dagen een klein voorproefje gehad (beide kinderen uit logeren) maar ben bang dat ik dan te veel achter de computer zit.....(werk onregelmatig, vandaar dat ik nu ook nog in pyama zit, maar wel huis schoon!)
Toen mijn oudste naar school ging, was de jongste nog niet op komst. Heerlijk vond ik het, wat een rust! Ik moest wel werken, maar toch merkte ik het, ook omdat ik mijn werk aan kon passen aan de schooltijden. Nu hebben we er nog een van 3 en ik kan eerlijk gezegd niet wachten tot zij ook op school zit. Ik werk vanuit huis en het is dan veel makkelijker en rustiger. En veel goedkoper qua opvang natuurlijk.
De enige opluchting is dat nu ze allemaal op school zitten het 1700 euro per maand scheelt aan kinderopvang.
Het lijkt me eerlijk gezegd een stuk stressvoller dan het kdv. Ik heb nog geen idee hoe ik het brengen en halen moet organiseren met ons werk. Ik hoop dat zich tzt een oplossing aandient.
Ik vond het vreselijk dat ze naar school gingen en nog steeds (brugklas en groep 8) vind ik het erg stil in huis.

Moet dat hummeltje van net 4 van half negen tot kwart voor 5 het huis uit? Dat zijn lange dagen hoor.
Ik kan niet wachten tot mijn jongste naar school gaat. Hij wordt in april vier jaar, maar gaat pas naar kindergarten als hij 5 jaar en 5 maanden is.
Wow ik dacht dat wij laat waren met een cutoff dat van ergens in mei, maar jij bent nog later!
Xanluca: jij woont niet in NL neem ik aan, gezien die schooltijden...

Hier familie in Frankrijk: daar gaan de kinderen vanaf het kalenderjaar dat ze 3 worden eind augustus bij begin schooljaar 4 dagen per week naar school van half 9 tot half 5. Ben je dus eind van het jaar jarig, ga je in augustus als je nog maar net 2,5 bent al 4 zulke lange dagen per week naar school.

Hier ben ik wel blij als jongste in december ook naar school gaat. Ik ben woensdag en donderdag vrij, dus dan heb ik woensdagochtend en de donderdag voor mezelf .Heerlijk

Hier hebben ze een continurooster van half 9 - half 3 en op woensdag tot 12.15
quote:xanluca schreef op 23 augustus 2012 @ 17:13:

Moet dat hummeltje van net 4 van half negen tot kwart voor 5 het huis uit? Dat zijn lange dagen hoor.Dat deed de mijne vanaf 4,5 maand en op haar kdv was ze nog niet eens de jongste.
quote:xanluca schreef op 23 augustus 2012 @ 17:13:

Ik vond het vreselijk dat ze naar school gingen en nog steeds (brugklas en groep 8) vind ik het erg stil in huis.

Moet dat hummeltje van net 4 van half negen tot kwart voor 5 het huis uit? Dat zijn lange dagen hoor.

Een 'verse'kleuter is ook kapot als íe tussen de middag thuis eet,en om 15u thuis op de bank ligt ipv op de bso speelt.

Toen mijn oudste 4 jaar geleden naar groep 1 ging,was er nog geen continu rooster,en haalde ik hem op om 12u,en viel hij op de bank in slaap ipv te eten.

Mijn jongste weet nu niet beter,en is fitter met overblijf&bso dan de oudste toendertijd.

Ik vind het woord 'zielig 'niet meer van deze tijd.
Ik wist niet hoe snel ik aan het werk wilde gaan toen de jongste terrorist eindelijk naar school ging.

ivm privé omstandigheden ben ik heel bewust thuis gebleven tot ze allemaal op school zaten, maar man oh man wat viel me dat, zeker de laatste 2 jaar, zwaar.

Inmiddels werk ik fulltime, en ik wil niet anders meer.
Herkenbaar hoor. Mijn jongste is deze week naar de middelbare school: ook een mijlpaal. Heerlijk: geen overblijf, ouderwerkgroep en stressy kinderfeestjes meer( om maar iets te noemen)

Voor alles is een tijd, geniet van je nieuwe vrijheid!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven