- - - Ju(n/l)i 2007 - - -

26-10-2009 18:26 668 berichten
Alle reacties Link kopieren
En wéér een nieuw topic !

Link naar het vorige topic:* * Ju(n/l)i 2007 * *

What matters most is how you see yourself
Hier nog even een berichtje van mij voor de kerstdagen. Morgen tot zondag zijn wij naar mijn zus/zwager, daar lekker eten en het erg gezellig hebben. Dus geen, of iig weinig, tijd voor het forum.

Gisteren een erg grote sneeuwpop gemaakt en Eva vond het fantastisch! Behoorlijk bijgedraaid dus wat sneeuwpret betreft.

Zinderlijkheidstraining gaat hier af en aan. Plassen voelt ze goed aankomen en wanneer ze geen luier om heeft gaat het eigenlijk altijd goed maar ze wil soms echt niet, wil ze per se een luier om dus tja, moet ik het dan pushen? Nee toch?

Poepen is ze trouwens meestal net te laat mee, da's wel jammer

Jane: Hsp geloof ik wel in hoor, maar meer wat ik verder las bij nieuwetijds/kristal over aura's en geesten maar dat is niet waar hsp voor staat geloof ik. Maar ga er sowieso meer over lezen dus wordt vervolgd!

Ik ga naar bed, ben kapot! Welterusten allemaal en heel fijne kerstdagen. Tot snel weer.
Hallo,

Iedereen nog een fijne kerstdag vandaag. Wij hebben gisteren de familie hier op bezoek gehad: mijn ouders, broer en schoonzus met kind en schoonmoeder.

Wij (lees Patrick, haha) hebben gekookt. Het was gezellig en lekker. Alleen ik voelde me gisteren al beroerd en nu nog een graadje meer. P. is met Femke naar een verjaardag van achterneefje, ik zag het niet zitten.

Luuk zit in z'n 6 maanden sprongetje ofzo want hij huilt veel, vooral als hij 's avonds wakker wordt. Dan laat ie op een gegeven moment de borst los en begint dan keihard te krijsen, ik krijg hem ook bijna niet getroost dan. Als ik hem weer wil aanleggen wil hij niet. Gisteren maar ten einde raad een flesje erbij gegeven en dat heeft ie wel nog opgedronken. Voordat hij en wij sliepen was het 1 uur en hij werd om 5 uur alweer wakker.

Overdag wil hij ook niet slapen, nu ligt ie ook weer te huilen in bed terwijl hij volgens mij wel moe is.

Ik merk dat ik er echt sjacherijnig van word, zeker nu ik me ook zo beroerd voel.

En het is ook nog eens een bende in huis....

Nou ja, genoeg geklaagd, ik zal Luuk er maar weer uithalen....
Hallo allemaal,

Bij deze wil ik jullie alvast allemaal een heel erg fijn en gelukkig 2010 wensen en dat al jullie dromen mogen uitkomen.

Daarbij ook ineens een update van mij.

Gister weer ongesteld geworden. De ovulatie testen hebben gewerkt want ik kreeg een smile op het scherm maar voor de rest heeft onze klustijd geen effect gehad, helaas. Gelukkig heb ik volgende week een afspraak met de gynaecoloog want ik wil echt wel eens iets proberen om zwanger te worden en kijken of er niets te zien is op een echo. Ik houd jullie op de hoogte.

Voor de rest gaat alles zijn gangetje. Druk op het werk en Guy is een heerlijk vrolijk en ondeugend ventje. Hij vindt heerlijk om verhaaltjes te lezen, te stoeien, te zingen en te eten. En ja echt waar hij is overdag al zindelijk. We hebben hem nooit gepusht maar op de chreche gaan ze altijd standaar op het potje voor het slapen gaan na het slapen gaan en zo is er in gerold. Alleen 's nachts heeft hij nog een luier om want dat os nog wel veel gevraagd. Scheelt wel nu hij geen luiers meer draagt:-). Morgen mijn laatste dagje werken en dan gaan we op naar Friesland om oud en nieuw te vieren. We gaan gourmetten met mijn zus en haar gezin. Dus het zal wel leuk worden.

Ik wens jullie een heerlijk oud en nieuw en tot volgend jaar!!

Kus Tinok

hey dames, peuters en baby's !

vanuit hier ook alvast een heel goed 2010 gewenst !

mijn voornemen, bijblijven hier

update vanuit hier is snel gedaan hoor,

ilse is heerlijke peuter die vooral blij en gezellig is. Eet zoals het hoort op die leeftijd, slaapt overdag niet meer en is al lange tijd zindelijk. Leuk gevoel voor humor en theater...heerlijk !

Sanne nu bijna 15mnd, heerlijk meiske ook

staat los, doet paar stapjes en brabbelt al best veel en aantal woorden verstaanbaar.

Flesjes en babyspullen zijn de deur uit..maxicosi naar zolder..hoerá !

Tinok: Balen dat je weer ongesteld bent geworden. Wanneer heb je afspraak staan?

Wat knap van Guy! Meestal hoor je toch dat jongetjes later zijn qua zindelijkheid?

Heel veel plezier bij je zus!

Marit: Leuk je ook weer te lezen. En knap hoor dat Ilse ook al zindelijk is. En Sanne ook alweer zo groot!

Wij zijn met de kerst dus naar zus/zwager geweest. Was hartstikke gezellig, 5 kg aangekomen schat ik door het heerlijke eten maar toen de terugweg....een ramp!

Eerst paar uur in de file, toen ging auto gek doen en anwb bellen. Duurde ruim een uur voordat ze er waren en toen nog vrij lang bezig geweest met repareren. Anwb-meneer is toen nog tijd achter ons blijven rijden om te kijken of het goed bleef gaan en dat was gelukkig zo. Al met al 7 uur (!!!) over de reis gedaan, zou normaal ongeveer 2 uur duren. Waren het goed zat.

Wel zijn we geslaagd voor meubels, joehoe! Heel mooie meubels uitgezocht en die worden binnenkort gemaakt, eerst moeten we nog hout uitzoeken. Dus hopelijk binnen niet al te lange tijd kan de oude meuk de deur uit en hebben we fatsoenlijke meubels. Vooral de eettafel wordt fanatstisch, joekel van 2.20 bij 1.00, blad lekker ruw met knoesten en al. Super!
Hee allemaal,

Tinok, balen zeg, gelukkig kun je nu echt snel bij je gyn terecht.

Marit, goh, da's lang geleden zeg!

Metis, heerlijk nieuwe meubels, want kun je daar zin in hebben zeg! Zijn jullie met de Kerstdrukte naar de meubelwinkel gegaan?

Eerlijk gezegd ben ik blij dat Kerst voorbij is, ik word de laatste tijd echt weer helemaal niet goed van mijn schoonmoeder. Ik ga ervoor dat ik 'r de komende maanden even niet te veel hoe te zien.. Ik vind het gewoon veel leuker om met zijn 3tjes een beetje huiselijk te doen rond Kerst, heerlijk.

Vandaag met Fiene mijn opa en oma gaan bezoeken, dat was wel erg leuk, Fiene deed ook heel enthousiast terwijl ze ze toch niet vaak ziet vanwege de reisafstand. We zijn nog langs de mode outlet in Roermond gecrosst maar hebben meteen rechtsomkeert gemaakt omdat er bij de afrit al een parkeerfile ontstond. Wel een goedkoop uitje op deze manier zullen we maar zeggen!

Wij hebben de oliebollen voor morgen al in huis ( je kunt er niet vroeg genoeg bij zijn he?) en vrienden komen bij ons, lekker Jan Jaap van de Wal kijken en borrelen..

Allerbeste wensen en geluk allemaal voor 't nieuwe jaar!
UM: Ja, klopt. Met de drukte gezellig zoals half Nederland woonboulevards afstruinen. Niet mijn hobby maar het viel mee met de drukte. En tja, als je voor jezelf moet uitzoeken is het stiekem best leuk. Ja erg he hoe je daar zin in kunt hebben. Nu hebben we echt oud spul staan hoor, ziet er echt niet uit. En wat we nu gaan krijgen is gewoon echt onze smaak, exact hoe wij het willen. Super toch? Had nog wel wat voeten in de aarde hoor want M en ik hebben toch wel andere smaak maar het is gelukt!

Zo, lekker zo'n file. Kan me voorstellen dat je dan omdraait.

Balen zeg met je schoonmoeder weer. Is er wat gebeurd of gewoon "algemene ergernissen"? Tjee, lekker vaag omschreven maar hopelijk snap je wat ik bedoel.

Jawel! Wij gaan morgen zelf oliebollen bakken. Voor het eerst dus het kan zijn dat we nog uitwijken naar een kraam Nee, gaat vast lukken. 's Avonds doen we verder niets qua avondeten, alleen hapjes ed. Samen met de oliebollen is dat vast genoeg.

Vanmorgen is onze auto gekeurd, kosten vielen zowaar mee. We hadden erger verwacht. Maar alles is er wel op het nippertje doorheen hoor. Dus we gaan maar eens op zoek naar een andere auto.

Welterusten allemaal!

wij doen het zonder oliebollen vandaag...ik werd echt bijna gek toen ik de rij zag staan!

Dan maar andere lekkere hapjes !

Metis, heerlijk om eindelijk uit te kunnen kijken naar je eigen smaak meubels! Voelt huis straks heel anders aan!

Hele fijne avond allemaal,

een gooie roetsj !!!

Hmm ik weer met mijn grote mond....we hebben dus maar een zak oliebollen bij de kraam gehaald. Rijen vielen hier mee gelukkig. Vanmorgen belde vriendin of ik even meewilde met haar, daarna is ze koffie blijven drinken en hebben we samen boodschappen gehaald. M is toen toch nog maar vuurwerk gaan halen en al met al was het toen alweer half 5. M nog getwijfeld of hij toch niet nog zou gaan bakken maar toch maar gaan halen.

Maarrrrrrr.....

Lieve allemaal,

Ik wens jullie allemaal een heel fijne jaarwisseling en een heel gelukkig, gezond en liefdevol 2010 toe!

Gelukkig nieuwjaar allemaal !!!

Jeeee, 2010 zeg....

Heel veel geluk, gezondheid en liefde voor iedereen.

Dat onze kindjes maar nòg eigenwijzer mogen worden (bedenk me ineens dat ze volgend jaar naar school gaan, hahaha).

En dat de broertjes en zusjes het ook goed doen.

En dat het kindje in wording (Diddle) maar helemaal gezond ter wereld mag komen dit jaar.

En dat Tinok en Marianne ook weer in verwachting mogen raken en dat het voorspoedig verloopt.

Hier brak.

De avond heel gezellig fonduend doorgebracht bij vrienden. Met het hele spul om 02.30 uur thuis vannacht. Om 03.00 uur zelf naar bed en om 07.00 uur meldde Joost zich weer. Ach ja, hoort erbij hè? Jane-man slaapt nog. Mag hij vanmiddag de oppasdienst overnemen als deze mama nog even plat gaat .

Laura hebben we niet om 00.00 uur wakker gemaakt. Jullie wel? Ze sliep er lekker doorheen, maar volgens mij heeft ze er wel wat van meegekregen, want ze heeft nu het hoogste woord over vuurwerk buiten en heel hard boem boem en ikke schrokte er van . Ze kan heel schattig 'gelukkig nieuwjaar' zeggen *smelt*. Ze heeft nog wel gisteravond zelf een sterretje vastgehouden, terwijl oudere kindjes dat niet goed durfden. Knap hè? Hihi.

Hier ook oliebollen gehaald hoor. Ik moet er nu nog niet aan denken, zit nog propvol van de vleesfondue.

Straks 1e fruithapje voor Joost ! 4 dagen voor z'n halve verjaardag nu en we vinden het wel tijd. Leuk om te filmen straks.

En gisteren hebben we eindelijk zo'n enorme plasma TV gekocht, dus die gaan we straks neerzetten. Leuk !!

Marit, heel leuk om weer eens van je te lezen. Fijn om te lezen dat het zo goed met Ilse en Sanne gaat. Wat vliegt de tijd zeg, Sanne ook alweer lopen. Jeeee. En de babyspullen de deur uit? Geen 3e dus? (hier trouwens niet hoor, de verwijzing voor de uroloog ligt al lang in huis, hihi).

Nou Joost is het zat in de box en Laura zeurt om een boterham. An die Arbeit....
Ook allemaal een hééél gelukkig nieuwjaar, vol liefde, geluk, vooral voor diegenen die zwanger willen worden..

Hierzit ik ook brak te wezen, wel lekker zo'n hangdagje hoor.. Wel hebben we zo nog een borrel ( nou ja, borrel, ik drink maar even niets meer) bij mijn vrienden die met haar gezin 3 maanden in Australië is geweest, dus we 'moeten' en toch nog even uit.

Fiene heeft ook heerlijk door het vuurwerk heen geslapen en dat hebben we maar zo gelaten.

Fijne vakantiedaagjes nog voor iedereen die maandag weer aan de slag moet...
Ook van mij voor iedereen een geweldig nieuwjaar gewenst!

Marit, leuk om weer eens wat van je te lezen. Fijn dat het met Ilse en Sanne goed gaat. En Ilse al zindelijk, wow! Ik moet er ook maar weer eens mee beginnen misschien, maar Femke taalt er nog niet naar. Ze wil wel eens op het potje gaan zitten, maar er is nog nooit iets ingekomen.

En Guy is ook al zindelijk, goed hoor.

Wij hebben het gisteren ook gezellig gehad. Ik moest 's ochtends werken, maar was al op tijd klaar gelukkig. Mocht ook wel omdat ik ma t/m wo ook al had gewerkt. Wij hebben Femke ook niet wakker gemaakt hoor. P. heeft even om half zeven 's avonds een "vuurwerkshowtje" gegeven. De kinderenn waren dolenthousiast, echt leuk om te zien.

We vierden het met 2 andere stellen en hun kind(eren). Ze bleven ook allemaal slapen, het was even schuiven maar het paste goed.

Vrienden wilden hun kindje eerst wel wakker maken maar deden dat uiteindelijk toch maar niet. Hij werd toch uit zichzelf wakker en wilde daarna niet meer slapen. Dus die hebben een erg slechte nacht gehad, want hij bleef maar kletsen en vervelend doen. Gelukkig is het goed geïsoleerd bij ons en hebben wij er eigenlijk niets van gemerkt.

Hoe ging het fruithapje Jane? Wij zijn sinds gisteren met het groentehapje begonnen. Fruit gaat al redelijk, doen we ook sinds een paar dagen voor z'n halve verjaardag.

hihi, nee Jane..hier echt geen 3e ook !

Uroloog nog even niet, maar dat komt nog wel ;)

hier zit ilse helemaal onder de waterpokken, schattig gezicht!

ze is er niet erg ziek bij gelukkig, eigenijk gewoon heel lief !

Hier komt waarschijnlijk ook geen derde. 't Is nog niet voor honderd procent zeker. Soms denk ik ja, soms denk ik nee. We zijn er nog niet helemaal uit.

Heeft Ilse Sanne niet aangestoken?
Wij hebben Eva wel wakker gemaakt. Wij voorzagen anders een panische Eva door het vuurwerk dus om half 12 haar uit bed gehaald zo van: joehoe t is feest! Ze vond het dan ook geweldig; zomaar uit bed mogen en dan staan er nog lekkere hapjes op tafel ook. Fantastisch natuurlijk. In het begin vond ze het harde knallen wel spannend maar nadat het ergste geknal over was en het vooral veel siervuurwerk was vond ze het heel mooi. Ze is zelfs nog mee naar buiten geweest om de buren een hadje te geven. M stak ook nog wat siervuurwerk af in de achtertuin en dat vond ze ook helemaal super. Daarna ging ze braaf weer slapen. Nieuwjaarsdag naar ouders en schoonouders geweest. Mijn moeder was een dagje thuis dus helemaal geweldig. Ze wilde per se zelf soep klaarmaken en dat ging prima. Ze stond zelfs even, zonder dat ze het doorhad, even los bij het aanrecht tijdens losknippen van een pakje

Ben nog niet eens zwanger van de 2e maar hier waarschijnlijk wel een 3e. Iig dat is wel wat we graag willen en hopen. Daarna stoppen we er mee alhoewel ik een 4e nog wel zou willen (tja, kom zelf uit groot gezin - 7 - en groot gezin vind ik fantastisch alhoewel 7 wel wat overdreven is maar voor M is 3 toch wel max)

Eva had vanaf afgelopen dinsdag geen luier meer om, ging fantastisch. Keurig op het potje. Donderdag had ze een ongelukje, geplast. Vrijdag 2 ongelukjes: geplast en gepoept en daarna...wilde ze niet meer. Moest en zou haar luier om. Waarom dat vroegen we. Nou, zei ze met trillend lipje, "plas en poep komt er zomaar uit" Ahhhhhh. Dus heel verhaal gehouden dat dat niet erg is en dat iets niet zomaar ineens lukt en dat ze het juist hartstikke goed doet etc etc en daarna wilde ze het toch wel weer proberen. Was overigens zondag aangezien we zaterdag wegwaren. En ging, gelukkig, super.
Wat goed van Eva Metis, dat het zo goed gaat zonder luier, op wat ongelukjes na. Eva heeft het toch zelf aangegeven?

Femke boeit het nog totaal niet, dus ik laat het maar even.

Vandaag ben ik met Luuk en Femke naar het cb geweest. Luuk moest weer heen en Femke ging gezellig mee. Die vermaakte zich met het speelgoed daar, ik heb haar niet gehoord. Daarna nog even de stad in om wat terug te brengen. Toch wel een hele onderneming met 2 kinderen. Maar eigenlijk ging het goed, samen in de duowagen en lekker ingepakt. Luuk was erg moe van alles dus die heeft lekker geslapen en Femke vond het wel best in haar warme zak in de wagen. Nog even wat kleertjes gekocht voor de helft van de prijs en toen zijn we maar weer naar huis gegaan.

Nu ligt Femke in bed en Luuk ligt op de grond bij mij. Hij weegt nu 7869 gram, was de laatste 2 maanden 500 gram aangekomen, niet echt veel dus. Ik geloof dat hij van de +1 lijn naar de 0-lijn is gezakt, dus op zich nog wel prima.

Wow Metis, heb jij 6 broers en zussen? Gezellig hoor. Ik heb één broer en P. heeft ook één broer, dus dan is een gezin met 3 kinderen al héél groot voor ons, haha. Ik had zelf vroeger nog wel een zusje willen hebben, vond het altijd veel gezelliger bij m'n vriendin die 2 broers en een zus had. Bij ons was het dan zo stil in vergelijking daarmee.
Tinok, wilde je even veel succes wensen vandaag.

Pff Metis, 3 kinderen.... respect hoor.

Dat wil ik voor mezelf zeker niet. Al vind ik het heel leuk ( bij anderen) en heb ik daar ook heel veel respect voor, dat ouders 3 kinderen kunnen bolwerken. Hier is het eerst de vraag of no.2 er komt. Misschien over 1,5 jaar ofzo...

Zijn jullie wel al actief aan de slag voor no.2 of hou je dat voor jezelf? en had je deze week nou je al assessment/ ronde 2?

Ik ga eens even voor onze zomervakantie googlen, ik wil iets wat te rijden is ( Europa dus en niet te ver) maar dan wel all inclusive want ik heb dit jaar geen zin op vakantie ook weer de hele week te moeten koken. Iemand nog ideeën? ik dacht eerder aan Istrië maar weet ook niet of dat het nou is...
Peetje: haha ja echt waar. Ik heb 4 broers en 2 zussen. Ben een nakomertje. Dus ik vind een gezin niet snel groot, 3 kinderen is zelfs voor mijn gevoel nog geen groot gezin. M vindt dat juist weer wel een vrij groot gezin aangezien hij maar 1 zus heeft.

UM: Wij zijn inderdaad weer "bezig" (klinkt zo gek altijd ) Nog maar kort, november, want wilde eerst afwachten hoe het zou gaan zonder medicatie. Daar ben ik in september meegestopt en aangezien het prima gaat durven we het wel weer aan.

Vrijdag heb ik assessment, zo spannend! Ik hoop echt dat het gaat lukken want heb echt enorme zin weer te beginnen.

Geen tips hier aangezien ik heel burgerlijk op een camping in NL sta Maar all-inclusive is iig een stuk relaxter, dat sowieso.

Gisterochtend is hier iemand van het cb geweest. Ik had begin december gebeld voor wat tips over t één en ander (die angst vooral) en nu kwam ze langs, meteen om kennis te maken aangezien we hier nog maar 1 keer zijn geweest en toen net invaller hadden. Ook omdat Eva vrij verlegen is, handiger om haar dan in thuissituatie te zien. Eva kwam zowaar vrij snel los, t was dan ook een heel lieve mevrouw :-)

Over haar angsten (momenteel weer vrij heftig met naar bed gaan, pfff) en onzekerheid gehad. Ze is 2 uur lang geweest en heeft veel geobserveerd (tussen t praten door dus niet opvallend voor Eva) en haar conclusie is eigenlijk dat Eva op het gebied van cognitief en sociaal-emotioneel behoorlijk voorloopt. Dit in combinatie met haar karakter (onzeker, verlegen) is niet handig en wakkert angsten aan, ze denkt gewoon te veel na eigenlijk. Staat er wat minder onbevangen in.

Wat wij moeten doen is veel praten en uitleggen, als we ergens heengaan (feestje bijv) uitleggen dat we daar en daar heengaan, veel mensen komen etc etc. Op positieve manier natuurlijk (leuk, feestje!) Verder niet pushen, dus niet dwingen bij binnenkomst iedereen een handje te geven oid. Qua slapen is het lastiger omdat ze snel door dingen heenprikt. Het is moeilijk weggaan wanneer je merkt dat ze angstig is, loop je toch niet lekker naar beneden. Maar, zei cb-mevrouw, de minste aarzeling heeft ze door en dat versterkt weer de angst "zie je wel, er is dus reden om bang te zijn" dat idee.

Ze was weg en ik dacht "mooi, duidelijke adviezen gekregen, kunnen we wat mee" 's Middags bekeek ik het stukken minder nuchter en kwam vooral onzekerheid de hoek om, kan ik haar hierin wel goed begeleiden etc.

Maar goed, ik probeer me er maar niet te druk over te maken. Eerst maar afwachten hoe het verder zal gaan. Cb-mevrouw zei wel dat die angsten echt niet zo weg zullen zijn, lang proces natuurlijk. Ze opperde ook nog de harde aanpak dus bij naar bed gaan zeggen "nu ga je slapen"en deur dicht (Eva slaapt momenteel met deur open en licht aan, vandaar) maar daar was ze geloof ik zelf ook niet zo'n voorstander van. En wij al helemaal niet dus dat gaat em niet worden, dan maar de zachte aanpak die wellicht langer duurt voordat het z'n vruchten afwerpt. Cb-mevrouw zei ook heel nuchter dat ze voor d'r 18e vast wel met licht uit slaapt en met de deur dicht
Metis, Laura heeft van afgelopen augustus tot november elke nacht met de deur open en het licht aan geslapen. Ze was doodsbang. En een paar weken geleden: zo ineens had ik een gesprekje met haar. Gepraat over dat ze niet bang hoeft te zijn etc. Dat Nijntje (nachtlampje) bij haar is en dat ze altijd mag roepen als ze bang is. En ik mocht zomaar weg gaan en de deur dicht doen en het licht uit. Het gaat nu al 5 weken goed !

Dus laat haar lekker gaan, het komt op een dag weer goed.

En spannend dat jullie weer 'bezig' zijn !\

Tinok, hoe was het maandag in het zh.?

Peetje, Joost is Luuk nu toch echt voorbij gegroeid: vandaag gewogen: 8,6 kg en 70 cm. Hij buigt ook af van de +1-lijn naar de 0-lijn, Hij zit er nu tussenin. Prima dus.

Verder ben ik heel moe en ga ik nu naar bed.

XXX
Wat fijn dat het nu goed gaat met slapen zeg! Ja we laten het ook gaan hoor, van mij mag ze prima met deur open slapen en lamp aan. Vind het alleen voor haarzelf vervelend. Laatst waren we bij mijn zus/zwager en sliep ze noodgedwongen dus bij ons op dezelfde kamer. Maakten we het live mee. Wij lagen net op bed en ineens schiet ze wakker, rechtop in bed met paniekogen dat we haar daar weg moeten halen want er zat een vogel bij haar in bed. En gewoon die paniek en overtuiging dat vogel er echt zit vond ik sneu om te zien. Maar geloof wel hoor dat het bij Eva ook helemaal goed gaat komen. t Is nu natuurlijk ook wel logisch, peuters kunnen fantasie en werkelijkheid toch nog helemaal niet uit elkaar houden (toch pas vanaf hun 4e-6e ergens?)

Volgens mij was ik als kind trouwens ook een bangerikje, schiet me nu te binnen, toch eens aan mijn ouders vragen. Volgens mij ben ik regelmatig 's nachts uit bed geklommen om bij mijn ouders te gaan liggen.

Maar die angst zit em niet alleen in het naar bed gaan trouwens, gaat voornamelijk om angst voor anderen, onverwachte dingen/geluiden etc. Lastig om zo uit te leggen maar het voert vrij ver door zeg maar.

Morgen assessment! Spannend, brrrr. Dus ga nu lekker op tijd naar bed, ben ik morgen goed uitgerust.
Hoe was je assessment????
Heel pittig. Eerst voorstelrondje dmv het maken van een tekening, deze voor de groep uitleggen/presenteren. Dat ging naar mijn idee goed. Viel mee met de zenuwen dus kon mijn verhaaltje goed doen. Daarna kregen we een presentatie over het project en eventjes pauze. Daarna kwam die elevator pitch, jezelf voorstellen en verkopen in ongeveer 1 minuut. En toen was ik me toch zenuwachtig, compleet met trillende handen enzo. Ze zei dat wanneer iemand echt te zenuwachtig was je mocht blijven zitten maar dat het voor de rest duidelijker was als je toch voor de groep stond. Ze vroeg wie als eerste wilde. Niemand zei wat dus stak ik mijn hand maar op. Vertelde daarbij dat ik voor een groep spreken erg eng vind maar dat ik wel ging staan als les/oefening voor mezelf. Ik was natuurlijk mijn tekst hartstikke kwijt dus vreselijk aan het improviseren geslagen. Papiertje mocht je er wel bij houden maar die wapperde zowat mijn hand uit door het trillen dus nadat ik klaar was met mijn verhaal zei ik maar dat ik eerst het papiertje even weglegde, moesten ze wel om lachen. Tja, ik dacht ik benoem het maar gewoon, ze zien het toch wel. Of dat nu wel of niet handig is geweest....geen idee. Kreeg wel complimentje dat ik toch maar als eerste ging ondanks de zenuwen en dat ik ging staan. Ook de tijd was goed. Daarna kreeg ik 2 vragen over mijn tekst, die kon ik wel goed beantwoorden. Daarna moest de rest natuurlijk nog, bedoeling was dus dat de overige kandidaten vragen stelden. Heb het idee dat ik mezelf toen te weinig heb laten horen, wel 2 vragen gesteld hoor maar misschien had ik me vaker moeten laten horen. Daarna moesten we degene die de boel aan het leiden was uitvragen over een specifiek onderwerp, zoveel mogelijk vragen stellen in 5 minuten om zoveel mogelijk te weten te komen. Hiervan moesten we daarna een verslag schrijven van max 6 regels. Daarna evaluatie van de ochtend. Twijfel is groot. Er zaten kandidaten bij die in mijn ogen ontzettend goed waren en van de 23 gaan er maar 9 door! Kans is dus groter dat ik het niet word dan wel. Maar goed, vandaag hoor ik de uitslag (ontzettend zenuwachtig momenteel haha) dus we wachten het af...

Eva is vandaag ziek thuis. Zaterdag werd ze wat verkouden, inmiddels snipverkouden en oorpijn. Ze ligt dus lekker op de bank onder een deken tv te kijken. M is vandaag ook thuis, kuren met onze auto. Zaterdag naar de stad geweest en op terugweg stonden we weer constant stil. Zeker nu ook door dikke pak sneeuw dat hier ligt en onzekerheid of auto blijft rijden is tie uit voorzorg maar thuisgebleven.

En dan heb ik nog goed nieuws....mijn mams mag binnen nu en 3 weken naar huis Ze krijgt dan nog wel heel veel fysiotherapie, psychologische hulp en er moet nog een bed in de woonkamer maar dat maakt niet uit. Ze is dan tenminste weer lekker thuis. Vrijdag was ze jarig dus feestje...nadat ze haar cadeaus had gekregen (doen we altijd samen met allemaal ipv allemaal aparte cadeaus) moest ze huilen en zei dat ze niet verwacht had er nog te zijn en dat ze hoopt nog heel lang voor ons te zorgen en van ons te genieten.
Jee Metis wat spannend. Maar wat ontzettend knap wat je gedaan hebt. En als eerste gaan en ook je zenuwen die je hebt in je presentatie benoemen! Ook al wordt je het dan niet, het is minstens een mega overwinning op jezelf toch?!

En mocht je inmiddels een negatief telefoontje hebben ontvangen, ga jezelf dan maar lekker verwennen deze middag!!

Goed nieuws van je moder, heerlijk zeg, wat een mijlpaal.

Ik ben bezig het CB te bellen hier. Ik weet me onderhand geen raad meer met Fiene's peuterpuberbuien. Het gaat al maanden door en het wordt eerder erger dan minder. Om alles hebben we tegenwoordig bonje; ze wil geen luier, ze slaat soms, ze wil niet mee, vervolgens weer niet in de auto... Ik praat als Brugman, leid haar af, ben streng, dreig en chanteer maar het helpt allemaal niet echt. Ik heb nu een boek van de bieb besteld over een andere kijk op opvoeden dat uitgaat van niet belonen en straffen maar meer vertrouwen gevend. En ik wil even langs de CB verpleegkundige of zij nog iets kan tippen. Ik ben eerlijk gezegd blij dat ik deze stappen heb genomen want ik werd echt zelf doodongelukkig van het maar aanmodderen, en mijn egen wanhoop en boosheid naar Fiene toe als ik gewoon echt niet meer weet wat ik nou weer moet doen zodat ze wel luistert.

Ik dacht dat het zo'n engeltje was ( is ze ook wel) maar er zit bij haar wel heel veel eigenwijsheid in.... pffff..

Fijne week allemaal!
Ben inmiddels gebeld en t was zowel positief als negatief. Ze vonden mij zeer geschikt maarrrr er waren er meer die geschikt waren en nu sta ik op reservelijst. Dus mochten ze meer mensen nodig hebben of alsnog mensen afvallen word ik t sowieso, maar ja heb ik nu nog geen klap aan natuurlijk. Baal wel verschrikkelijk hoor.

Heb je het cb nog te pakken gekregen? Of ben je langsgeweest? Welk boek heb je gehaald? Ik heb namelijk ook nog een aanraderL how2talk2kids, erg goed boek. Als ze hem niet bij je bieb hebben mag je hem van mij wel lenen hoor, stuur ik hem zo op. Heb ik iig veel aan gehad.

Maar frustrerend hoor! Hoop dat je adviezen krijgt waar je wat mee kunt en dat het snel weer goedkomt allemaal.
Jee Metis, pittig geweest dus? Zo klinkt het wel hoor. En wel balen dat je reserve staat, maar ik heb nog hoop voor je hoor. Er valt vast nog iemand af van zo'n groep van 9. Weet je toevallig of er meer op de reservelijst staan en de hoeveelste je dan bent?

UM, dat gedrag van Fiene herken ik helemaal (helaas). Laura is momenteel ook behoorlijk onhandelbaar. Ze heeft een verschrikkelijke grote mond, schreeuwt of gromt tegen ons, slaat ons en luistert voor geen ene meter.

We zijn momenteel meer aan het (dreigen met) straffen dan dat het gezellig is.... Het enige dat nog redelijk helpt is de keuzemogelijkheid geven (bijv. òf je doet NU je jas aan òf je gaat op de gang staan). Negen van de tien keer kiest ze dan snel wat ik wil dat ze doet en doet ze dat ook. Maar leuk is het zeker niet.

Als je nog tips hebt van het CB of dat boek, hoor ik het ook graag !

Ben moe: 06.15 uur de deur uit en 18.15 uur thuis.

Nu nog ontbijt smeren voor morgen, douchen en dan naar bed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven