* * Ju(n/l)i 2007 * *

12-10-2007 10:07 2999 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deeltje zoveel....

What matters most is how you see yourself
Ahw, arme Laura..

Kusje van Noot! (wel gewoon op dr wangetje ofzo, ok? )
Oh ja, adres op mijnalbum achterlaten, hoe werkt dat ook alweer?
Zonnetje dat kan je doen via de optie contacten...

Dierenrijk Eindhoven

Heb zojuist zondag 24 augustus geopperd (op Hyves) als nieuw voorstel....Even hier polsen of dat kan.

zo kleintje ligt te slapen...nu eerst 's wat eten.

zo..lekker geschreven hier !

zonnetje, eerste 'herkenbare' woordje van ilse was ook de naam van de hond ! Grappig!

Verder is mijn schatje echt ziek...

grijpt hele tijd naar oortje en vandaag nogsteeds koorts (sinds zaterdagavond al). Vandaag was ze ook echt zó vreselijk zielig!

Dus, ik heb voor morgenochtend toch maar afspraak bij huisarts. Dit is nu wel lang genoeg geweest zo, zeker omdat ze na morgen haar mama niet om zich heen heeft !

bij jullie ook geen warmte meer te bekennen?

Net in M'tricht echt vreselijk fel onweer... sprak de held :-)

DD: check !

Marit, alvast een fijn weekend gewenst !! En lekkere strakke broekies kijken, hihi

Marit: Och wat sneu zeg. Hoe is het vannacht met Ilse gegaan? Laat je weten hoe het bij de huisarts was? voor Ilse

Jane: Hoe is het met luieruitslag van Laura? Eva had dat laatst ook ineens. Zo was er niks aan de hand en toen zat er ineens bloed aan het doekje. Schrok me rot. Bleek ook dat het helemaal open was. Gelukkig is het inmiddels al weer over.

Diddle: Heb gestemd, ik kan dan wel.

Nou, gisteren weer gesport. Ging allemaal best goed alleen laatste oefening met gewichten, die was zwaar! Althans...toen ik daarmee begon dacht ik dat het niet zo zwaar was. Toen ik armen keer of wat lucht in had gegooid kwam ik er achter dat het écht zwaar was. Dus nu spierpijn!

Verder dansen Eva en ik nu de hele tijd de kamer door op K3. Papa vindt meisjes en K3 helemaal bij elkaar horen. Dus had tie complete dvd gedownload. Nah ja, Eva vindt de muziek geweldig en zingt, danst en klapt vrolijk mee. Ik ken inmiddels alle nummers ook uit m'n hoofd.
24 augustus staat gereserveerd!

Marit, beterschap voor Ilse! Wat zei de dokter?

Tis druk hier en iedereen zeurt aan mn hoofd, ik pas onze assertiviteitstraining al iets meer toe: "Mogen we nu misschien ons werk even doen?" Ze waren meteen vertrokken..

pff, vannacht was nog weer wat erger dan afgelopen nachten.

Om 22uur gehuil, net op randje van 'moet je gaan troosten' ?

om 4uur gehuil, ook nét aan dat we niet zijn gaan troosten..en ze gelukkig vanzelf weer in slaap viel.

Om 6uur wederom.

Het sneue is, je hart roept: pak haar!

maar ik weet inmiddels wel dat ze dan alleen maar uit haar slaapt komt en vervolgens niet meer te troosten is en in bed komt. Gelukkig bleek dus weer dat het op deze manier van zelf laten doorslapen prima ging.

Aan het ontbijt leek ze juist zowaar weer wat meer zichzelf! Een opluchting na de afgelopen dagen! Ze brabbelde en lachte zelfs. Wel 38,2.

Huisarts zag net in oortje nog wel wat rood trommelvlies, maar niet meer acute fase van een ontsteking.

Tja, het ergste lijkt dus nu al achter de rug!

Op weg naar huis was ze happy aan het wijzen en brabbelen/zingen, net wat meloen op en nu zonder paracetamol in bed.

Pfieuw.

Marit, fijn dat het al beter gaat! Oorontsteking is zo sneu.. Moeilijk he, als ze 's avonds begint te huilen? Goed opgelost toch? Hier werkt even laten huilen ook steeds beter, gelukkig..
.
Nou inderdaad, wat een boel geschreven, vooral gisteren. Gezellig hoor, beetje genieten van het zonnetje en het "internetkletsen".

Pfff...ik ben ook aan vakantie toe, ben een beetje labiel op dit moment ofzo..Beetje teveel stemmingswisselingen op het moment vind ik zelf. Maar goed, nog 3 weekjes en dan kunnen we lekker 3 weken bijkomen.

Marit, fijn dat het weer wat beter gaat met Ilse. Sneu hè als ze huilt en niet lekker is?

Veel plezier met de mannen enzo .
Hahaha Punkertje en Peetje,

lekker veel bijlezen hè? De helft is trouwens regelrechte onzin en kun je overslaan . Jullie dametjes zijn binnenkort jarig .

Marit, gelukkig boekt Ilse een héél klein beetje vooruitgang. Is vast het begin van beterschap. Dat laten huilen doen wij ook hoor. Soms huilt ze 's avonds/'s nachts in haar slaap een paar minuten en dan ineens is het weer stil. Als ze ziek is, doet ze het ook vaker.

Metis, wat lief dat je danst op K3. Goed idee ! Het wordt steeds leuker met je kindje hè? Ze snappen steeds meer en kunnen steeds meer. Laura vindt het ook leuk om te dansen/springen.

Zonnetje, assertief wijffie van me . You go girl !

Catpowerrrrrr !

Ga bammetjes smeren voor morgen (moet sinds 10 jaar weer op vrijdag werken ). Dan nog even met de beentjes omhoog tijdens de Babyfluisteraar.

XXX
O ja, Jane, werk je vanaf deze week 4 dagen? Is dan woensdag je vrije dag? Dat is wel lekker, zo midden in de week. Dan werk je eigenlijk 2 x 2 dagen ipv 1 x 4. Klinkt beter toch?

In ieder geval succes met werken morgen!
Haha, de helft is inderdaad slap ge-ouwehoer maar was wel gezellig hoor!

Peetje, moodswings, zou t..? Nee, zal nog niet teveel gaan speculeren hier (maar t zou wel leuk zijn natuurlijk)

Punkertje, alles klaar voor de grote dag voor jullie divaatje, super. En wat gaaf dat jullie hetzelfde motiefje (wat een woord zeg) als een jaar geleden hebben!

Metis, Noot vindt dansen (op de arm dan) ook super. Mijn vriend zet hem ook wel eens neer en gaat dan met m 'twisten' ligt ie helemaal in een deuk. Hier trouwens Dirk Scheele en de Smurfen (jeugdsentiment).

Jane, succes morgen wijffie!

xx
Hoi Jane, Ik heb mijn adres geplaatst maar voel me wel beschaamd. Ik ben namelijk die on-attente muts die altijd vergeet een kaartje te sturen. Voel me dan ook onwijs schuldig als ik wel kaartjes krijg van anderen dus hoe lief ik het ook vind voel je niet verplicht, ik heb mijn adres niet bijgevoegd voor de kaartjes. Hoe is het met de luieruitslag van Laura? Lijkt me zo sneu. Maar het is bijna niet te voorkomen volgens mij.

Jeetje, ik ben bezig met die vrijgezellen dag, het wordt vrij gezellig geloof ik *jeetje wat melig , duidelijk tijd om naar bed te gaan*. de vriendin die gaat trouwen is mediavist (historicus van de middeleeuwen) en als het allemaal lukt wil ik een workshop middeleeuws koken organiseren. Leek me wel toepasselijk. Maar nu moet ik naar mijn bedje toe. Carlijn is de laatste dagen ook wat onrustig, krijgt drie tandjes tegelijk en het was natuurlijk weg warm afgelopen nacht. Ik moet dus bijslapen want heb gisteren midden in de nacht nog met d'r opgezeten. Idd, wat je zegt Marit, er naar toe gaan maakt haar alleen maar wakkerder. Maar gelukkig laat Carlijn zich over het algemeen vrij snel en makkelijk terug leggen in bed na het troosten. Zolang ik het maar met het haar bekende slaapliedje doe en hetzelfde ritueel wb kusjes en aai over de bol enzo. De lieve schat. Is Ilse weer helemaal beter?
Ja, dat dansen is echt zo leuk. Als er trouwens nog iemand behoefte heeft aan die dvd van K3, volgens mij staan er bijna alle liedjes op. Stuur ik em zo op.

Ik ben wel wat jeugdseries aan het downloaden uit jeugdsentiment: Pieter Post, Fabeltjeskrant, Berenboot etc. Heb ik die maar alvast. Alhoewel ik nog steeds achter mijn voornemen sta haar niet vaak tv te laten kijken, maar lees hier op forum heel veel moeders die zich dat hadden voorgenomen en die daar toch van zijn afgestapt omdat het af en toe wel heel erg makkelijk is.

Ben ik in ieder geval voorbereid.

Volgens mij had ik nog niet verteld van Eva's eerste langdurige driftbui. Ze was al wel eens driftig maar duurde nooit zo heel lang. Laatst waren we aan het eten en begon ze op een gegeven moment haar bord om te kieperen al mopperend. Dus M zet bordje weg maar dat was niet helemaal haar bedoeling. Boos! Ze bleef er zowat in. Dus ik denk even een slokje water te geven. Ze smijt beker door de hele kamer heen. Dus maar gewoon afwachten. Nou, duurde me toch lang. Ik hou nu echt mijn hart vast.
Goodmorning vanaf m'n rommelige werkplekje (op een of andere manier gaat hier iets posten veul makkelijker dan van thuis hihi)

Zonnetje, inderdaad wat assertief van jou zeg! You go girl hihi. Formeel werk ik op een secretariaat, maar dat wordt vreemd genoeg vaak verward met een coffeecorner. * zucht, was ik maar niet zo gezellig *

Marit, sterkte met Ilse hoor. Zielig met 'r oortjes. Alsnog een fijn weekend toegewenst en doe je voorzichtig op die 'bezemwagen' ?

Punkertje - wat een leuk idee met dezelfde jurk als 1e romper. Maar 'k heb ook wel gemerkt dat je sowieso vol leuke ideeen zit.

Malar hoe gaat het nu met Carlijn. Nog steeds onrustig? Ik vind dat altijd moeilijk, als moeder kun je vrij weinig doen dan het voorbij laten gaan. Ben je klaar voor Carlijns eerste verjaardag? En denk je ook nog zo vaak terug aan hoe het was, een jaar geleden...?

Jane, lekker aan het werk vandaag? Goeie he, van Peet, dat je 2x2 werkt!

Metis ik heb wel belangstelling hoor voor je K-3 aanbod, plus bijbehorende korrijografie please

Oeps die driftbui van jullie kleintje. Hoe zijn jullie daar dan samen onder?

Oja over televisie kijken... Jayda kijkt elke dag Teletubbies - vindt ze helemaal geweldig - Bij " tijd om dag te zeggen " zwaait ze driftig terug en dat zonnetje vindt ze altijd om te gillen (echt letterlijk). Verder zetten we de tv niet speciaal voor haar aan, maar hij staat wel vaak aan. En dan speelt ze gewoon in de woonkamer zonder ernaar te kijken.

Ik moet met schaamte bekennen dat ik gister mijn geduld verloor en ontzettend gemopperd heb, toen Jayda bij de zoveelste doorgelopen poepluier weer probeerde om te draaien op de commode, om vervolgens weg te kruipen en niet meer terug wilde in de positie die ik wilde. Grrrr. We zaten beiden onder de smurrie en de lucht was niet te harden. Voelde me daarna wel erg schuldig hoor. Nu nog steeds eigenlijk

Oh, tis weer tijd voor koffie....tja ben ambtenaar he
Jane, bedenk me net dat we nu geen gezamenlijke vrije dag meer hebben..!! Boehoe.. (je werkt toch nog 4 dagen achter elkaar? Of is er iets veranderd?) Kon je jezelf uit bed sleuren vanmorgen?

Malar, leuk een vrijgezellenfeest, maar idd een hele organisatie. Hoe ist met de tandjes en jullie nachtrust? Gisteravond hadden wij ook weer een overstuur mannetje

Diddle, ook een tiepmiep? Tsja, we hebben ook een maatschappelijke functie, denk ik altijd maar.. En op zn tijd is het wel gezellig. (Haha, was ik maar niet zo gezellig, die houden we erin!)

Oepsie, bezoek en ik zit nog in mn ochtendjas!

Tot later!
Malar, voel je nou niet beschaamd. Ik ben NOOIT attent. Krijg regelmatig kritiek van mijn naaste omgeving dat ik zo weinig bel of kaartjes stuur bij gelegenheden. Maar deze 1e verjaardagen vind ik gewoon leuk. Doe ik niet elk jaar OK ? Klinkt trouwens leuk, van dat vrijgezellenfeestje !

Metis, ik ben wel geïnteresseerd in die CD van K3 ! O.a. Leuk voor in de auto tijdens vakantie. Ook die DVD’s zou ik wel willen hebben…. Ik betaal je er gewoon voor hoor. Ook voor in de auto voor Laura. Wij hebben nl. afgelopen weekend 2 portable DVD-players gekregen van OHRA (je-weet-wel: van die irritante Bassie-reclame ‘Hey buurmannetje !!!!) omdat Jane-man een andere auto heeft gekocht.

Ik zet Laura trouwens zelden voor de tv. Héél af en toe in de kinderstoel voor Teletubbies als ik ècht even iets moet doen. Verder taalt ze niet naar de tv, ook al staat ie aan.

Metis en DD, vervelend van Eva's driftbui en van Jayda's gespartel op de commode. Herkenbaar allebei trouwens. Als ik gisteren ook weer zie bij ‘Baby’s wil is wet’ en ‘de Opvoednanny’, wat voor lastige situaties je soms kunt komen. Pffff, lastig hoor. DD, ik snap wel dat je je een beetje schaamt voor je gedrag, maar ik denk dat het heel logisch is. Ik heb Laura eens ruw weggepakt met harde stem en een tikje op haar handje gegeven toen ze voor de 524.895e keer aan de kattenbrokjes zat. Ik voelde me daarna heel schuldig. Ik moest daar gisteravond zelfs weer aan denken toen ik die moeder haar kinderen zag slaan bij die Opvoednanny. Als je zelf moe/gestressd bent, reageer je overreacted en dat is heel menselijk. Maar ik geloof wel in het ‘goedmaken’ met je kleintje en erover praten met ze, ook al is ze nog zo klein. Ze schijnen meer te snappen dan men denkt.

Ik moet ook weer aan het werk, maar heb niet zoveel te doen…

Oh ja, ik ben de dag lekker begonnen. Ik heb vanochtend een aanrijding veroorzaakt; ben op mijn voorganger geknald tijdens de file. Stom, stom, stom. Allebei schade, maar niet veel, gelukkig. Ik hoop dat zijn verzekeraar en schade-expert niet al te moeilijk doet en dat ik zelf niet teveel terug ga in mijn no-claim. Rij al jaren schadevrij. Echt balen ! Plus dat mijn auto gerepareerd moet worden. Gaat knaken kosten …. Qua persoonlijk letsel valt het mee: alleen een gewonde vinger, omdat ik over de schadeplek met glas wreef . Auwtsch .
Zon, klopt !

Ik ben nu op de woensdagen alleen nog maar vrij. Maar ik ben wel van plan om regelmatig lekker een dagje vrij te nemen op bijv. de vrijdag. Dus we kunnen gewoon afspreken, dan zorg ik dat ik vrij neem. Ik heb nu nog iets van 6 weken aan vakantiedagen staan, omdat ik altijd dagen bij ‘koop’. Luxe hè?
Haha, t was m'n vriend die de sleutel was vergeten..

Metis, thanks voor je aanbod, ik wacht nog even met K3, denk ik. Maar kom er misschien nog wel op terug! Noot heeft nu 1 dvd-tje wat ie af en toe kijkt (2 x per week ofzo en het is een goed middel om hem af te leiden als ie zich niet zo lekker voelt) Baby Einstein (wat een naam he) Dieren in mijn buurt, heel leuk! Verder ben ik echt een ontzettende serie-junk dus ik probeer de tv, als Noot in de kamer is, uit te laten. Lukt tot nu toe aardig. Maar goed, dat zal met de tijd ook wel wat slijten, gok ik.

Oei, die driftbuien.. Dat wordt nog wat straks. Maar aan de andere kant is het ook alleen maar goed dat ze het laat merken als iets haar niet zint (nu nog leren maat te houden )

Diddle, herkenbaar, dat gedraai op het aankleedkussen. Hier ook regelmatig een schreeuwend en spartelend mannetje. Ik probeer ook rustig te blijven en blijf herhalen dat ie gewoon even moet blijven liggen, maar laatst viel hier ook al een drolletje (gelukkig een stevige) uit de luier, slaapzak en kleren vies, grrrr! Hey, wij zijn ook maar mensen, we kunnen niet altijd de lieve moeder uithangen hoor!

Vraagje aan jullie: Heeft jullie kleintje hetzelfde ritme op het kdv als thuis?

Noot slaapt hier 's ochtends nl nog, daar houden ze hem in principe wakker tot 9:00/9:30 uur. Thuis wordt hij dan pas wakker (na de eerste voeding natuurlijk)

Het gaat op zich gewoon goed hoor, maar vroeg me af hoe dat bij jullie gaat.
Jane, das inderdaad een goed begin vd dag! Jeetje zeg.. Gelukkig valt het mee, maar het is wel ff schrikken.

Fijn dat je nog genoeg dagen hebt, komt goed

Wat jij zegt over alles uitleggen en uitpraten, ben ik het helemaal mee eens. Heb mezelf het van begin af aan aangeleerd om zo'n beetje bij alles te vertellen wat we gaan doen enz. Denk ook echt dat ze meer snappen dan je denkt. De tijd zal het leren, haha. (En als ik dan EHBO of een dergelijk programma zie, hoop ik dat het bij ons nooit zo ver zal komen *slik* Maar respect voor het geduld en doorzettingsvermogen van die ouders om het te doorbreken!)

Onze hond komt trouwens de brokjes zelfs brengen, schattig maar niet helemaal de bedoeling, dus Noot heeft de eerste al geproefd, ieuw..
Hé Zonnetje, Femke heeft ook een ander ritme op het kdv als thuis.

Op het kdv slaapt ze 2x en thuis 3x over het algemeen. Zij gaat als ze thuis blijft ook vrij snel na de ochtendvoeding weer in bed waar ze meestal dan tot half 10/10 uur slaapt (in ieder geval in bed ligt). Daarna krijgt ze haar fruithapje.

Op het kdv krijgt ze rond kwart over 9 haar fruithapje en gaat ze rond 10 uur naar bed.

Dus ook iets anders, maar het gaat allebei goed.

Verder heb ik me toch niet in kunnen houden om een testje te doen (mede door mijn "moodswings") en..........er kwam gewoon "zwanger" te staan!!! Waaaahhh! Meteen P. even gemaild dat ik een nieuwtje had en hij belde een minuut later terug wat dat nieuwtje dan wel was. Hij had het dus al wel een beetje geraden. Leuk hè? Maar ja, 't is natuurlijk wel heel erg pril nog, ik heb nu 2 dagen voordat ik ongesteld moest worden getest, dus we zijn voorzichtig blij. Maar ik wilde het toch even met jullie delen, kan ik het toch alvast een beetje kwijt.
Peetje!!! Alvast een voorzichtige felicitatie van mij!
JA! Had ik het toch stiekem goed gegokt..

Gefeliciteerd (k)
anoniem_33092 wijzigde dit bericht op 04-07-2008 12:33
Reden: iets voorzichtiger :)
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven